Pakardisen Pallosalama (Opel Insignia, 2011, 2,0CDTi)

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Pakardinen
metusalem

Pakardisen Pallosalama (Opel Insignia, 2011, 2,0CDTi)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No niin.

Se loppukesästä hommattu S203 ei sitten ollukaan aivan sitä, miltä näytti. Kaunishan se oli kun karamelli niin pelleiltään kun sisustukseltaankin, mutta aivan kammottava paskakasa mekaaniselta puoleltaan. Koko ajan jotakin rassattavaa, ei varmaan kokonaista viikkoa menny sen auton kans, ettei jotain laitettavaa olis ollu. Ja sitten kun ne laitettavat alko olla semmosia, ettei niihin omat kädet taivu, niin vuodenvaihteen tienoilla se saatanan kottero imi korjausrahaa yhtä paljon, kun mitä siihen ite jouduin sillon kesällä omia rahojani laittamaan. Rupes menemään vähän maku. Ja sitten kun se vielä alko näyttämään semmosia merkkejä, että ne kalliit korjaukset ei vielä ollu kaikki ohi, niin siinä vaiheessa multa petti hermot lopullisesti; tästä romusta on päästävä eroon. :evil:

No sittenhän sitä nettiautoa. Ja ei oikein löydy miellyttävää vaihtoehtoa. (Ja varsinkin kun autoliikkeet oli tällä kertaa listalla, koska sinne sais tuurillaan hävitettyä vaihdossa tuon entisen paskan, ei sitä kellekään ilkiä myydä tuommosta murheenkryyniä...) Pikkuhiljaa budjettia kasvattaen sitten ihan sieltä maksimirajalta löytyi vehje, joka kaikin puolin olis passeli. Soittoa liikkeeseen, että sulla tuommonen, mulla tämmönen, otatko vaihossa? Ai käy vai? Noh, tullaanpa ylihuomenna heti aamusta kahtomaan. Minä pakkaan jo kesärenkaatkin Ceeläisen perseeseen, että jihuu. Nyt sinusta saatanasta päästään lopultakin eroon, yhtään rahayksikköä et enää vie minun pankkitililtä! :P

Koittaa ylihuomen; tämähän tapahtui siis helmikuun alkupäivinä. Lähetään vaimon kanssa Mersulla kohti paikkakuntaa X, meillä kotona -17° pakkasta. Ajellaan reilu sata kilometriä ja saavutaan paikkakunnalle Y, jossa pakkasta onkin jo -25°. Havaitaan, että kas; jaloille ei tuu enää lämmintä ilmaa. Eikä minkäänlainen säätö säätimistä vaikuta, ei vaan tuu. Nyt alkaa selviämään sekin, että minkä takia on ollu ongelmia tuulilasin huurtumisen kans. Että ne ilmaläppien aktuaattorit siellä kojelaudan uumenissa alkaa mennä mykäksi. No sehän kiva, yks päivä purkua korjaamolla, toinen kasausta. Noin tonnin lasku tulossa siis siitäkin. Verenpaine jatkaa nousuaan ja ihan kaikki vaimonkaan jutut ei enää jaksa naurattaa.

Saavutaan autoliikkeeseen paikkakunnalle Z. Himoitsemani Mersu on ajettu lämpöiseen halliin, mennään auton luo. Ja tunnelma lässähtää siihen paikkaan. Eräässä aika merkittävässä koripellissä (jota ei oltu huolittu mukaan myyntikuviin ja josta autokauppias varmaankin unohti mainita) on aika helvetinmoinen virhe. Muuten kyllä aikalailla semmonen, mitä mulle on kerrottu ja miltä kuvat näytti. Mutta tuo yks juttu. Plus pari muuta. Ei vittujen vittu. Noh, kait se on pakko käydä ajamassa kun kerta tänne asti on tultu.

Ajolleen aikalailla semmonen, kun pitää ollakin. Lämmin, pehmeä, miellyttävä, hiljainen, paitsi takaripustukselta kuuluu kolinaa terävissä epätasaisuuksissa. Voi voi. Ei tämä kyllä oikein, ei tämä oikein kyllä. Takas autoliikkeen pihaan ja intensiivinen tuijotus vaimoa silmiin. Mitä helevettiä minä teen?!?!? Tämä ei oikein vakuuta, mutta omallakaan en halua enää kotiin lähtee. Kun ei se kun se ja kun mitä se ja... Hetkinen. Mikäs tuo Insignia on tuossa rivissä? No just tuo minkä perse näkyy tuosta sinun ikkunasta. Tuommosellahan sinä oot ajellu jo yli neljä vuotta tyytyväisenä ja minäkin toisinaan. Äkkiä nettiauto auki. Kas, diesel. Oih, automaatti. Ja kaskas, alle 300tkm ajettu. Ja ohhoh, on vetokoukkua ja lohkolämppäriä ja sisätilanpistoketta ja kaksia renkaita ja mitähän vielä? Kivan värinenkin on ja kuvissa siistin näkönen sisältäkin. Oi myyjä!!! Minä haluan kokeilla tuota Ooppeliakin!

Niinhän siinä sitten kävi, että sillähän sieltä tultiin kotio. Nyt on ensimmäinen kerta yli 25:een vuoteen, että minulla ei oo ajoautona Mersua. :shock:
Lienenkö mies enää ollenkaan...?

Nyt pitää lopettaa tarina tähän, jatketaan toisena päivänä! :wink:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja muutenkin kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
dealer
Itämaan tietäjä

Re: Pakardisen Pallosalama (Opel Insignia, 2011, 2,0CDTi)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nti Pakardinen kirjoitti:Ilmaläppien aktuaattorit siellä kojelaudan uumenissa alkaa mennä mykäksi. No sehän kiva, yks päivä purkua korjaamolla, toinen kasausta. Noin tonnin lasku
Höpsistä, pari tuntia ja pari kymppiä osiin :no:

Jatkoa odotellessa, nämä on niin mukavaa luettavaa aina tällaiset autojen hankinta- ja toimintakertomukset :D
Pakardinen
metusalem

dealer kirjoitti: 24.3.2026 14:23
Nti Pakardinen kirjoitti:
Niin että MIKÄ kirjoitti??? :rollin:
No juujuu, itseaiheutettua...

Sitä paitte; Rva se olis minun tapauksessa. :no:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja muutenkin kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Pappi
<b>Moderaattori</b>

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Talossa kun on 2 samanlaista autoa niin tarvittaessa voi puljata renkaita yms.

Onnea Rva Pakardinen uudesta kulkineesta. Kuvia jossain vaiheessa. Kiitos.
Skodillac: Kuva
Teddy

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Vilpitön osanotto. Elämä on raakaa ja joidenkin meistä täytyy uhrautua kiduttamaan itseään jopa Saksan Mossella liikennöimisen muodossa. :bondage: :lol:
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Pakardinen
metusalem

Teddy kirjoitti: 24.3.2026 19:39 täytyy uhrautua kiduttamaan itseään...
Muotoillaanko se nyt vaikka näin, että siihen edelliseen Mersuun verrattuna tämä Ooppelin omistaminen ja sillä ajaminen vaikuttaa suoranaiselta paratiisilta... :wink:

Pappi kirjoitti: 24.3.2026 18:27 Talossa kun on 2 samanlaista autoa niin tarvittaessa voi puljata renkaita yms.
Näinhän se on. Tosin; saattaa ne puljailut jäädä vähän vähemmälle, kun tässä minun autossa on edes jollain lailla järkevän kokoiset pyörät eli 17". Isothan nekin on, mutta ei sentään yhtä mielettömät kuin tuossa vaimon autossa 18". Yhtään mihinkään ei tarvii tavan autossa tuon kokosia pyöriä. Semminkin kun nämä ovat molemmat vielä niitä helekatin Sports Tourereita, niin näissä kun on aika pintakova jousitus. Niin tuon kokoset renkaat ei ainakaan yhtään vähennä sitä kovuutta.

Pitää joskus laittaa "perhepotretti" näytille... :)
Pakardinen
metusalem

Kotimatkalla tuntuu olo vähän kummalliselle. Mitähän oikein pääsi just äsken tapahtumaan...? :shock:
Ooppeli kuitenkin toimii ihan oikein, menee suoraan, eikä ylimääräisiä ääniä kuulu. Rengasmelu on kovempi kuin Mersussa, mutta senhän nyt ymmärtää. Ajotietokoneen nollasin kotimatkalle lähtiessä, että saan vähän ajantasaista tietoa kulutuksesta. Tasan kuutta litraa se näyttää puolivälissä matkalla kotiin, rangeksi näyttää vielä aika isoja lukemia. Väistämättä tulee mieleen, että onkohan tämänkin auton tietokonetta peukaloitu niinkun siinä riivatussa Mersussakin. Siinähän näytti täydellä tankilla rangeksi jotain 1400km ja tankillisella pääsi noin 790 - 900km. Tietokoneen mukaan Mersun kulutus oli pitkässä matka-ajossa hyvästi alle 4,5 ja todellisuus oli noin 7,0. Että semmonenkin peli oli se... :idiot:

Ooppelikin täytyy tankata kotimatkalla. Pumpulla käynti yllättää, yllättävän paljon mahtuu polttoainetta. Toinen yllätys tulee siitä, että tämän auton tankin saa täyteen. Mersua kun tankkasit, pistooli paukahti ja täyttöaukosta kuului:
CHHHAAAAAAAAAAOOOHHCCHAAAAHHH kun se imi ilmaa tankkiin tai puhalsi sitä pois, tiiä häntä. Sitten sinne sai vielä menemään 15 litraa tavaraa, jos oli aikaa ja hermoja. :shout:
Vaan kun ei ole, niitä hermoja siis.

Ja etiäppäin. Kotimatka menee siinä reilun -25 asteen pakkasessa oikein mukavasti, Ooppelin koneenlämmöt nousee nöyrästi 90 asteeseen, pysyy siellä ja sisällä tarkenee. Tuulilasi pysyy huurteettomana, eikä varpaitakaan palele. Nämäkin seikat paremmin kuin Mersussa. Yksi asia on selkeästi huonommin: tähän Ooppeliin on joku aikoinaan tilannut semmoset sporttimallin istuimet. Semmoset "puoliRecarot", eli aika voimakkaasti muotoillut. Noh, minä kun en miehenä mikään mitättömän kokonen ole, niin istuinosan vasen sivutuki painaa sivureiteen aika tavalla. Jo tuolloin uumoilin, että tästä ei hyvää seuraa. Eikähän siitä seurannutkaan, muutaman päivän ajon jälkeen piti ruveta syömään särkylääkettä jalkakipuun. :cry: Ensiavuksi viskasin viltin taiteltuna siihen penkille, nyt sentään pystyy ajelemaan ilman kipuja. Appiukon pihamaalla odottaa jo Ylivieskan autopurkaamolta purkuautosta ostettu toinen istuin joka on sitä samaa mallia kuin vaimon autossa, eli semmonen tavallisten ihmisten penkki. Se pitäs saaha kotio ja vaihdettua paikalleen.
Pakardinen
metusalem

Koittaa ensimmäinen kokonainen päivä Ooppelin omistajana. Olen lähdössä illalla töistä kotiin ja ostokrapula nostaa päätään. Hehkutus, käynnistys :arrow: piip piip piip, öljynpaine matala, sammuta moottori :!:
Ennenkun ehdin sammuttamaan, varoitus poistui tietokoneen näytöltä. Uudelleen käynnistettäessä piipitystä ei kuulu eikä varoitus syty mittaristoon. No mitäkähän paskaa se tämä, myiköhän runttiperkele mulle konevikasen auton?!?! Millään muulla tavoin ei oireile, toimii ihan normaalisti. Ja seuraavana aamuna hehkutus, käynnistys :arrow: piip piip piip, öljynpaine matala, sammuta moottori :!: Ja sama homma, varoitus palaa mittaristossa sekunnin kaks ja häviää. Vähän alkaa jo jännittää; tällä pitäs uskaltaa lähteä lomareissulle Katinkultaan, matkaa kertyy. Entäpä jos tämä hajoaa samalla viisiin matkalle, kun se vaimonkin Ooppeli sillon hankinnan jälkeen samaisella matkalla. Että päästäänköhän tällä Nerkoota pidemmälle, sinne hajos bensainkusta turbo sillon neljä vuotta sitten...

Kuukkeli auki, hakuun: "Opel Insignia 2,0cdti matala öljynpaine" ja kuukkeli ehdottaa erästä OCF:n viestiketjua jossa tarinoidaan aiheesta. Sitäpä sitten lukemaan ja ilmenee, että kyseisen moottorin tyyppivika. Öljypumpun imuputkessa on kuminen tiivisterengas joka aikain saatossa kovettuu ja talvella kun öljy on kylmää ja jähmeää, niin ensimmäisellä käynnistyksellä pumppu imaisee ilmaa kitusiinsa sen tiivisteen ohi ensimmäisen parin sekunnin ajan. Sen huomaa tietokone :arrow: piip piip piip, öljynpaine matala, sammuta moottori :!: Vaiva ei kuitenkaan ole aivan hirvittävän vakava, eräskin Opelfoorumilainen kertoi tuossa ketjussa, että hän on ajanut 200tkm sen jälkeen kun varoitus ensimmäisen kerran tuli tekemättä asialle mitään ja vielä vaan auto pelaa. Toiset varoittelee, että hyvä se on silti vaihtaa, on niitä maailmalla nokka-akseleitakin katkeillut kun se alkaa enemmän vetää ilmaa kitusiinsa ja puottaa öljynpaineen jatkuvasti matalaks. No eipä siitä, soitto vakiopajalle, että tämmöstä settiä tällä kertaa. Tilaa tiiviste ja muu tilpehööri, niin minä tuon Ooppelin. Pari viikkoa minä sillä ajelin tuo vika päällä, ennenkun saatiin korjuuaika sopimaan. Muutaman kympin tiiviste, jokunen tunti töitä, hieman alle neljänsadan lasku tuli siitä lystistä. Pajaukko sanoi, että on tuolla öljypohjassa ennenkin käyty, ei ollu tehtaan liimalla pohja enää kiinni.

Sen jälkeen Ooppeli on toiminu moitteetta. Oppiva vaihdelaatikko tosin oppii vähän liian nopeasti huonoille tavoille. Kotoa kun lähden töihin, niin sehän on maaseutua ja kaheksankympin rajoitusta. Rauhalliset parit kiihdyttelyt kylmällä koneella parista risteyksestä, jonka jälkeen maantietä 30km. Laatikko vaihtaa kutoselle asti ihan nätisti, kunhan käyttää nopeutta mittarin mukaan hetkellisesti hieman yli 90kmh, muuten jää viitoselle. Kun kutosen saa sisään, niin sitte ymmärtää mennä sillä. Kun todellinen nopeus on noin 85kmh on koneessa 1500rpm kierroksia. :o
Mutta! Kun lähden töistä kotiin, joudun ajelemaan hetken kaupungissa ja liikennevaloissa ja sitten lopuksi kiihdyttämään moottoritielle. Niin siitäpä jo Ooppelin loota on oppivinaan, että nyt pitää olla hereillä, kohta se tuo hullu tuolla ratin takana on taas vaatimassa lisää vauhtia. Niinpä, kun ajan moottoritielle, kytken vakkarin todellista nopeutta 105kmh, Ooppeli menee kutosella. Vaan kun sen täytyy lisätä vähänkään vauhtia jonkun syyn X takia, niin se onneton runttaa samantien viitosen pesään ja jää pitkäks aikaa jurraamaan sillä, että jokomennäänjokomennäänmennäänköjohäh?! Eikä millään haluais vaihtaa takasin sille kutoselle. Siksipä; nykyään aina kun lähen töistä ja ajan sinne motarille, niin vaihdan laatikon manuaalille ennenkun kytken vakkarin. Sitten ajelen parikymmentä kilometriä motaria M6 vaihde päällä ja sen jälkeen voi taas viskata D:lle. Sitten se on jo älynnyt, että tuo hullu tuolla ratin takana haluaa mennä isolla vaihteella. Vähän hoopo on tuo loota tuosta kohdin. :no:

Ooppeli on hirmusen kiva kiihytellä. Siinä riivatussa Mersussa piti olla 170hv ja 400nm. Tässä on papereissa 160hv ja 350nm. Mutta on käytökseltään ihan täysin erilainen auto mitä Mersu. Sitä jos halusit liikuttaa vähänkään ripeämmin, niin kaasua piti polkea ihan mieltä vailla ennenkun alko tapahtumaan mitään. Esim. jos taajamavauhdista lähit kiihyttämään, niin semmosella normaalilla kaasun polkemisella ei tapahtunut mitään muuta kun ööööööööÖÖÖÖÖÖÖÖ kierrokset vaan pomppasi kahdesta tuhannesta kahteen ja puoleen tuhanteen, meteli vähän lisääntyi, mutta vauhti ei juurikaan noussut. Se dealerin pihasta haettu, sittemmin hirven särkemä siästösika S202 200cdi (ohjelmoitu) oli vilkasliikkeisempi kun tuo S203 270CDI oli.
Ooppelilla kun lähet taajamavauhdista kiihyttämään, niin semmonen rauhallinen, tasainen kaasun painallus sinne jonnekin puolenvälin tienoille, niin se ottaa 11 sekuntia ja vauhtia on pulskat 120kmh. Ihan älytön ero näiden kahen auton välillä. Se vaimon entinen (sekin pirun riivaama... :mrgreen: ) S211 320CDI liikkui kunnossa ollessaan jotakuinkin samalla tavalla kun tämä Ooppeli, toki ehkä vielä jonkun verran paremmin. Mutta ei tämä paljoa sille häviä. Maantielläkin hirmusen kiva ohitella rekkoja, kun kytkee ensin manuaalivaihteet käyttöön, valitsee viitosen ja samalla tavalla tasaisella painalluksella reilusti kaasua, niin kopin kohalla on vauhtia jo vallan mahottomasti. Pidän kovasti! 8)

Pari viikkoa oston jälkeen pengoin hanskalokerosta kuitteja ihan sillain ajatuksen kanssa, että mitäs täältä löytyy? Yksi kuitti koski jotain ajovalolle tehtyä hommaa, en nyt muista mitä. Mutta asiakkaan nimi ja asuinpaikka oli semmoinen, että hän oli opiskeluaikoina minun kanssa samalla luokalla. Se oli taas myynyt auton sen maailmansuunnan työkaverilleen, jolta auto mennyt vaihdossa liikkeeseen. Ja nyt kun minä sen ostin, niin Ooppeli on vuodesta 2015 lähtien ollut saman ammattikunnan edustajien omistuksessa... :happy:

Soitin nuille entisille omistajille ja etenkin tämän minua edeltäneen kanssa keskustelin kauemminkin. Kyselin, että onko sillä tietoa siitä öljypohjan avaamisesta? Pyhästi vannoi, että hänen aikanaan sitä ei oo avattu. Kertoi edelleen, että häneltä auto meni Kamuxille männä syksynä, josta se on pullautettu tähän pienempään autoliikkeeseen, josta minä tämän ostin. Edelleen entinen omistaja kertoi, että hän oli loppuvuodesta kahtonut auton hintaa siellä pienemmässä liikkeessä ja miettinyt, että kylläpä saavat nauttia Ooppelin omistamisesta vähän pitempäänkin. Mutta, kun minä auton ostin, niin se hinta oli tippunut kahella tonnilla parissa kuukaudessa. Eli, ma vähän luulen, että asiassa on käynyt näin:

Kamuxilta se on työnnetty tälle yksityiselle myytäväksi, koska ei käy Kamuxin valikoimaan ikänsä, kilometriensä ja hintatasonsa vuoksi. Tämä yksityinen liike on koittanut myydä sitä arvoltaan yläkanttiin olevalla hinnalla. Ei oo menny kaupaksi, on tullut talvi ja pakkaset. On huomattu: hehkutus, käynnistys :arrow: piip piip piip, öljynpaine matala, sammuta moottori :!: Öljypohja on pudotettu lattialle siinä liikkeessä olleen rasvanäpin toimesta (siellä se sillonkin pyöri joutilaana kun tästä kauppoja tehtiin...), mutta ei oo tiedetty eikä vaivauduttu selvittämään oikeaa vikaa tuolle matalalle öljynpaineelle. On vaan todennäkösesti putsattu öljypumpun sihti (koska se oli minun pajaukon mukaan aivan puhdas), lyöty kottero nippuun ja toivotaan toivotaan, että vika poistuu. Eipä poistunutkaan, jolloin on pudotettu hintaa kahella tonnilla ja toivottu, että joku tonttu tulee tämän riesoikseen ostamaan. Ja tulihan se, minä tonttu. :lol:
Ja kun Ooppelin perävalot on häipyny pihasta, niin siellä on lyöty toisiaan hartioille, että menipäs lankaan tuokin tonttu! Vei sen konevikasen Ooppelin meiltä, menepäs rasvanäppi hakemaan meille pullat lähikaupasta, ny on juhlan paikka! Eivätkä arvanneet, että sain helekkarin halavalla hirmu hyvän Ooppelin. Eivätkä kyllä varmaan arvanneet sitäkään, mitenkä paskan Mersun saivat tilalle!!! :fu:
En muuten just tuosta Mersun paskuudesta johtuen todellakaan alkanut soittelemaan sinne liikkeeseen tuosta öljynpaineasiasta...

Olen edelleen sitä mieltä, että tämmönen viistoistavuotta vanha Ooppeli on aivan älyttömän paljon mainettaan parempi auto. Minä ainakin aion nyt jatkaa tyytyväisenä tällä ajelemista, ei mulla oo mitään hinkua tästä eroon päästä. Ainakaan vielä. Kuhan minä vielä saan sen toisen penkin paikoilleen, niin mikäpä tällä on kurruutellessa. Samat pienet suunnitteluvirheethän tässä toki on niinkun tuossa toisessakin, eli se mikrokytkin siihen takaluukun avaamiseen, eikä mitään korvaavaa konstia jos se meneekin mykäksi. Tuulilasin kusijussin suuttimet oli kans semmoset sumumalliset. Minähän vihaan niitä jo lähtökohtaisestikin ja tässä niitä oli vielä yritetty säätää ilman oikeanlaista työkalua. Tästä johtuen kuskin puolelta se sumu tuli pyyhkijän varren päälle, vänkärin puolelta tuli vasemmasta reunasta semmonen pistemäinen ruikki joka lensi auton yli ja oikeasta reunasta tuli sumu pyyhkijän sulan alapuolelle. :mrgreen:
Tilasin Aeromotorsilta H -koppaisen Astran suuttimet, käyvät yksiin ja ovat pistemallin suuttimet. Vaihtelin ne yhtenä päivänä ja heti paljon autompi tuli. Hintaakin kertyi mahottomat 4,18€ vasen suutin ja 4,07€ oikea suutin.

Ja sittenhän näissä on se yksi täysi kusi-/kaistapäisyys tuossa suunnittelussa. Minä en vieläkään ymmärrä, että missä ihmeen psykoosissa on ollu Ooppelin johtokunta, kun joku insinöörinretku on tullu esittelemään, että pannaanpa näihin Insignioihin tämmönen selkänojan kallistus, kahtokee, guck mal! Tämmönen 1950 -luvulta olevista jaappanialaisista riisikipoista peräsin oleva vipumallin kallistus! Eiköö jo oo hyvä, häh, was? Että ei mitään semmosta tylsää portaatonta pylpyrästä pyöritettävää joita on osattu tehä sivistysvaltioissa jo saatanan kymmeniä vuosia, vaan tämmönen! Ollaan erilaisia, jooko? Voitasko tämän kerran? Ja se on menty hyväksymään, voi hyvä donnerwetter und zum teufel sentään... :shout:

Ai niin. Minä oon nyt tällä viitisen tuhatta kilometriä ajellu ja tietokone näyttää keskikulutusta 5,9. Se ehti jo käydä 5,8 mutta sitten piti ottaa iso peräkärry koukkuun ja käydä hakemassa taloon uusi sohva, niin nous takas tuohon 5,9. Ensimmäiset kaksi tankillista minun ajamana todelliset kulutukset oli 6,1 ja 6,2. Sen jälkeiset tankilliset tasan 6. Vähän toista tuhatta kilumetriä pääsee tankillisella, olen iloinen.
Pappi
<b>Moderaattori</b>

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jaa siinä on mimmikippi penkissä? Nopeet liikkeet on näyttäviä kun rouvan vie ulos syömään teemalla ”ajappa sinä” vuorostasi.

Ei nuo vissiin ihan p@skoja ole? Hirviporukassa on yks vastaava ollut jo monta vuotta ajossa ja hyvin tuntuu pelaavan. Rahalle vastinetta.
Skodillac: Kuva
Pakardinen
metusalem

Ei, ei ne ole paskoja. Opelin maine nyt on mitä on, eikä se siitä varmaankaan muuksi muutu. Mutta hieman on erilaisia autoja nämä kun ne ensimmäiset Astrat ja Vectrat. Niillähän se Opelin maine viimeistään pilattiin lopullisesti ja ehkenpä niillä viimeisillä Omegoillakin. Nämä Insigniat kun ei taho pirut etes ruostua, tässä minunkaan autossa ei ole pintapelleissä ruven rupea. :shock:
Kyllä näillä köyhä ajelee ihan kernaasti.

Mutta tuo kippikallistus on kyllä aivan sekopäinen juttu. Ei voi ymmärtää ihminen.
dealer
Itämaan tietäjä

Mersussa piti olla 170hv ja 400nm. Tässä on papereissa 160hv ja 350nm. Mutta on käytökseltään ihan täysin erilainen auto mitä Mersu. Sitä jos halusit liikuttaa vähänkään ripeämmin, niin kaasua piti polkea ihan mieltä vailla ennenkun alko tapahtumaan mitään. Esim. jos taajamavauhdista lähit kiihyttämään, niin semmosella normaalilla kaasun polkemisella ei tapahtunut mitään muuta kun ööööööööÖÖÖÖÖÖÖÖ kierrokset vaan pomppasi kahdesta tuhannesta kahteen ja puoleen tuhanteen, meteli vähän lisääntyi, mutta vauhti ei juurikaan noussut.

Kyllä 270cdi on aika voimaton vakiona, niin oli meilläkin 211:ssa 177hv OM648. Pojan ihan samanlainen auto ohjelmoituna taas tottelee pientäkin kaasun painallusta.

Insignia näkyy aikoinaan olleen erinomainen TM talvitestissä. Koskaan en ole itse ajanut tällaisella Vectran jälkeläisellä.
wiimax.fi
Pakardinen
metusalem

dealer kirjoitti: 27.3.2026 14:31 Insignia näkyy aikoinaan olleen erinomainen TM talvitestissä. Koskaan en ole itse ajanut tällaisella Vectran jälkeläisellä.
Jos en ihan väärin muista, niin lie kait joskus valittu vuoden autoksikin. Mikä ei nyt tieten kovin suuri meriitti ole, onhan niiksi valittu Fiatteja ja Pösöjä ja Sitruunoita ja mitähän kaikkia kikkareita... :lol:
dealer
Itämaan tietäjä

Vähän niin kuin fordin ecoboost, jakohihna öljykylpyyn ja menestys on taattu:
Fordin palkituin ja tunnetuin "Vuoden moottori" (International Engine of the Year) on 1.0-litrainen EcoBoost -bensiinimoottori. Se voitti arvostetun tittelin useana vuonna peräkkäin (mm. 2012–2014). Tämä 3-sylinterinen, turboahdettu moottori on tunnettu pienestä koostaan, hyvästä suorituskyvystään ja polttoainetaloudellisuudestaan
wiimax.fi
Pakardinen
metusalem

dealer kirjoitti: 27.3.2026 17:15 Vähän niin kuin fordin ecoboost, jakohihna öljykylpyyn ja menestys on taattu:
Just näin! :mrgreen:
Ja kuulemma yksikin kerta vääränlaista öljyä koneeseen ja se on täystuho tuolle kuminauhalle ja sitämyötä koko koneelle.

Että jos oikein hirmusen hyvä tuuri käypi, eikä laita sitä väärää öljyä sinne koneeseen, niin se SAATTAA kestää se remmi katkeamatta. Jonkun aikaa siis...

Siinä on kyllä kans. On siinä mietitty asia kerralla loppuun asti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”