mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Sepon W 123 200D (huilaa) ja W 126 300SE (ajossa)
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W123, sedan, coupe, farmari, lang
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 351
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 03.7.2019 18:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Päivät Geirangerissa kuluivat kuleskellessa, syyessä ja juuessa. Samalla tiirailtiin camping-henkisten immeisten elämää, kun vesisateessa telttoja pystyteltiin tai kärvisteltiin auton takaluukun alla, ei tuommoinen elämä sopis meille tässä elämänvaiheessa ainakaan...eräskin saksalaisukko oli semmosella asuntovaunulla liikkeellä, jossa oli ilmeisestikin sähkömoottorit, jolla vaunua saattoi käännellä kaukosäätimen avulla irrotettuna vetoautosta. Ja herranen aika kun se sitä käänteli ja väänteli, varmaan niin kauan, että jokainen alueella olija tuli hoksaamaan, että hälläpä on tämmöinen wunderbarvärkki, varmaan müssen wollen haben te muutkin ! Frouva siinä selas kännyä samalla tylsistyneen näköisenä autoon nojaillen, varmaan tuttu rituaali jo.
No mutta sekalaisia fotoja paikasta:








Onkohan Mersulta kysytty lupa ?

Laitumella porukkaa keskellä kylää.

Norjalainen vuonokissa ?

Paikallista ruokakauppaa käytetiin hyväksi melkein joka päivä, eipä se nyt niiiin kallista Norjassa kaikki olekaan kun luultiin. Euroiksi saa räknättyä kun siirtää pilkkua vasemmalle ja vähän hiluja lissää.


Vuonoristeilyllä käytiin, n.1h45min 100 € per perhe, oli aivan jees.




Autoa käytettiin yhtenä päivänä vuonon oikean seinämän näköalapaikalle ajettaessa.





Jopa oluselle uskaltauduttiin yks pvä kun paistoi ja käveltiin reilusti ylemmäs tietä pitkin erään hotellin baariin. Ehkä vain vähän kalliimpaa kuin Suomessa tätä nykyä ?








Kelit oli mitä oli, joka päivä satoi jossain vaiheessa, mutta olipa aurinkoakin. Iltaisin kyllä piti monesti lämmitellä terassilla pallogrillin hiilijämillä.


Jatkuu...
_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ATampio



Liittynyt: 15 Maa 2012
Viestejä: 47
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 04.7.2019 11:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vaikuttavan näköisiä maisemia näin tasamaantallaajalle.
_________________
WDB202194 muilla mailla
WDB211004

® Mesen Porkkana-klubi

#EIKIUSITA
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kilander
Kaakon Elvis

C-sulakemies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 4108
Paikkakunta: Itäraja.

 LähetäLähetetty: 04.7.2019 14:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No helvata, tuo olis kyllä käymisen arvoinen paikka joskus… nytkin kesäloma menossa ja sattuu vajaa 3 viikkoa yhtäaikaa… mutta varauksia tehty jo tuonne etelän puolelle.
Täältä itärajalta ei juurikaan pitempi matkakaan kuin Oulusta, kun lähtee tuosta Viipurin kautta kohti Kirkkoniemeä, ei tarvitse kalliissa Suomessa ajaa kuin 21 km. Idea
_________________
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 351
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 04.7.2019 17:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joo kyllä maisemat hivelee silmää tuolla. Vois kyllä pidemmän päälle alkaa widuddaan aina ajella vähän väliä joko ylös tai alas...Laughing

Tankattiin kylällä, oli hiukka kalliimpaa n. 1.72 € litrahinnalla, mutta olikoon ! Eipä silti, asemia oli kyllä kiitettävästi teiden varsilla nottei menoveden yllättvään loppumiseen pitäisi matkan tuolla hyytyä.

Tästä lähdettiin sitten Bergeniä kohti, siellä tiedossa pari yötä että ehtii kaupungillekin. Ja oli matkalla taas kivat maisemat, kun eka päästiin Trollstigen sateisessa säässä ylös (+5°C oli n. 1 km korkeudessa) ja edettiin Bergeniä kohti.



Onneksi välillä tasastakin tarjolla aika pitkiäkin pätkiä.


Tais olla yleisin kyltti nopeusrajoitukselle...


Ja lauttaankin päästiin.





Hotellin pihassa, josta ajettiin alas parkkihalliin, ei ollut kuin 17 € / yö...


Matkanteko on kyllä kaikkiaan kohtuu hidasta Norjassa, melekeen olis 200D:llä pärjännyt aivan hyvin kun se 70km/h tuntui olevan yleisin nopeusrajoitus eikä noita serpentiinejä nyt niin paljoa ollut. Hyvä ettei tuplaannu matka-ajat vs km verrattuna esim. meillä.

Bergenissä kaupunkikierros jalan ja parhaat Fish&Chipsit mitä koskaan (sillä hinnalla paree ollakki).


Morganeita Saksan rekkareissa.


Tori, kaikenlaista ällöttävääkin merenelävää tarjolla elävänä ja kuolleena.



Mmmmm.....



Vanhan musiikin ystäviä kun ollaan, niin Edvard Griegin kotitaloa käytiin kattelemassa myös, kyllä oli sisustus ja kaikki joteski mun mieleen, tuolla voisin asua (kuten myös esim. Ainolassa)...



Hotelli oli muuten hyvä, mutta lokit prkl kirkuivat ikkunan takana niin helvetisti, että vaikutti nukkumiseen jonniin verran. Liekö roskisten kimpussa ne kun meri ei kuitenkaan aivan hirmu lähellä tuossa ollut. Kuumakin oli huoneessa, sai meiltä selevästi tylymmät arvosanat kuin keskiarvo Rolling Eyes

Seuraavaksi ajettiin Preikestolenia kohti, piti olla kohtuu jännä kielekemuodostelma Lysefjordin varrella. Perinteistä matkantekoa taas.
Aluksi tankkaus ja kaupasta matkaeväät.


(Kesken tankkauksen otettu kuva, enemmän meni toki tankkiin kuin tuo määrä)



Nyt piti jo vähän varoakin.




Lauttaalauttaa pukkaa.



Noita lauttamatkoja siis joutuu pakosta sietämään/nauttimaan (miten vain), ylitys. Yleensä oli kaffilaa ja syötävää tarjolla, sen verran isoja aluksia olivat.

Perillä hotellissa.


Preikestolenin valloitus sitten seuraavaksi.
_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 351
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 05.7.2019 18:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Majoitus siis paikallisessa hotellissa pari yötä, oli kyllä kallis n. 200 € / yö, sentään aamupala ja rajaton kaffi-/kaakaomasiinan käyttöoikeus oli.

Kielekkeelle vaelletaan 3.8 km kohtuu jyrkästi nousevaa pääosin kivistä tehtyä polkua pitkin (ihka oikeita sherpoja ollut laittelemassa kiviä polkujen pieliin), välissä sentään vähän tasamaata. Ja kyllä, aika hurjahan tuo oli näin korkeanpaikan kammoiselle. 4 h reissu kaikenkaikkiaan, mäkäräiset purivat jalat läikille ja pohkeet oli kipiänä monta päivää (niille ihan oikein!). Hauska kun meillä oli kävelyvarusteina shortsit ja T-paidat, kaukaa idästä tulleilla oli toppatakit ja pipot päässä...


Muitakin oli, tosin sesonkiaikana kuulemma täällä mennään jonossa peräperää.

Hotellikin näkyy.




Siellä sitä jonotetaan kielekkeen reunalle kuvanottoa varten. Me ei jonotettu.


Alaskin piti palata.


Aamulla umpisumussa etiäpäin, suuntana Oslo. Pari vuoristonylitystä otettiin matkalle vaihtelun vuoksi Laughing



Tommonen kirkko tsekattiin matkalla ja istuttiin samalla tauolla kahvilassa.


Osloon ei voinut keskustaan majoittua järjettömien hintojen takia, joten leirintäalueelle Holomenkollenille ajettiin.



Kämppä tuossa takana.


Saatiinhan se jokapäiväinen sadekin sieltä, hetken jo ehdittiin huolestua.


Ja tottakai viereinen ruokakauppa oli mennyt totaaliseen remonttiin, joten näkymät terassilta näin Laughing


Kuuluisiko muuten telaketjukaivureiden teloja joskus öljytä ? Oli meinaan melkoista kiljuntaa aina kun se liikkui työmaalla...ensimmäisenä yönä ihmeteltiin Latvialaista asuntoautoporukkaa, joka kantoi kattiloita ja kiuluja ja ruokatarvikkeita tuntitolkulla omaan mökkiinsä (siis klo 3 yölläkin vielä)...toinen asuntoauto oli varmaan kuulunut aikanaan Artolle, kun kylessä luki komiasti "Arto69". Kehnoa oli unensaanti muutenkin, kun ei prkl kunnollisia pimennysverhoja harrasteta maalimalla majoituksissa. Mökin toisen puoliskon olivat vallanneet puolalaiset raksatyömiehet jotka veti mahorkkaa jatkuvalla syötöllä ja nasauttelivat tölkkejä auki tasaiseen tahtiin. Kostoksi nasauteltiin itekki. Onneksi ei muuta haittaa heistä ollut.

Oslon keskustaan päästiin bussilla, latasin kännyyn paikallisen appin, jolla sai kätevästi ostettua mobiililiput, n. 12 € suuntaansa 35 min matka neljälle. Oslossakin syötiin ravintolassa normihintaan ja käytiin viikinkiaiheisessa elämyspaikassa, jonka parasta antia oli virtuaalilaseilla toteutettu hienotunnelmainen viikinkilaivamatka väijytyksineen.








Sitten oli tullut aika ajella takaisin Ruotsin puolelle, Sundsvalliin. Nyt oli jo maisemien puolesta välillä aavistuksen tylsääkin, mutta matka joutuikin sitten jo 100 km/h sentään parhaimmillaan !




Oli kuulemma melkoinen Kylien Kauppa sisältä tuo, liekö itse mursu tiskin takana myymässä.


Välillä pirullista röykkyytystä näillä korpipätkillä, onneksi suht ok tiet nuin muuten. Mutkaa mutkan jälkeen, ei päässyt väsy yllättämään.





Pyöreitä mittariin.

Kyltille hörötettiin aikamme.




Sundsvall vain stop-over paikka, keskustaa nähty ollenkaan, siitä ajettiinkin sitten 9,5 h kotio. Alkumatka oli yllättävän mukavaa ajettavaa Höga Kustenia pitkin, Uumajan jälkeen enemmän pakkopullaa (joskin samalla rentouttavaa).





Hirveesti tietöitä tulossa...no ei siellä sitte mitään ollut, vastatehtyä asvalttia kylläkin, sen kun päästeli menemään !

Ja kotona.


15 päivää siis reissussa, 4125 km ainoastaan tuli tällä reitillä. Taas sai öljyä pari litraa juottaa koneelle, täytyy alkaa venttilinvarsien kumien vaihtoa alkajaisiksi miettimään.

Sekalaista ajatelmaa reitiltä:
-Ruotsissa oli joka paikassa kirppiksiä (Loppis), sujuvaa liikennettä mukavalla matkavauhdilla tarvittaessa
-Norjassa pirusti leirintäalueita, vesiputouksia, tietty vuoria, vesistöjä ja matkanteko hidasta (ja helevatisti mm. saksalaisia asuntoautoilijoita joka puolella)
-Leirintäalueet Norjassa rauhallisia, ei taida olla rähinäporukoiden suosiossa koko Norja. Moottoripyöräilijätkin > 50-v. lähes järjestään, ainakin Geirangerissa.

Vähän outo olo jäi, kun ei kovin kauas ajettu ja kuitenkin oli aivan erilaiset maisemat ja siltikin oli jotenkin aika tuttua kun kieltäkin välillä ymmärsi kouluruåtsilla ja hommat toimi ja sujui melkein kuin kotona, eli ei sen kummempaa eksotiikkaa. Hö, kai se tästä iloksi muuttuu kun vähän aikaa kuluu ja rupeaa kojelautakameran otoksia selaamaan sitten joskus talvella kun jo kaasujalkaa seuraava reisu varmasti nipristelee (se onkin jo suunnitteilla).
_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 351
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 21.8.2019 12:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nyt tuli sähköpostiin Norjan tietullimaksut Euro Parking Collection kautta, näemmä otti aikansa:





19.92 € siis näistä totalt, ei kait paha.
_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 351
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 26.9.2019 8:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vielä räpsähti Norjasta tielaskua, oli eri tieyhtiö ja näin näemmä kesti eri ajankin. Samanlaiset kuvat ja selitykset, 11.1 € oli lasku tällä kertaa.

Kuutoset lähenee...


_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 351
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 06.11.2019 10:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ja vielä tuli sähkösanomaa Norjasta, 18.46 € tietulleja. Kait nää joskus loppuu...

Satunnaisesti, erilaisissa tilanteissa syttyvää ABS-valoa häätyy vähän metsästää seuraavaksi, kun katastuskin tulossa muutaman kk:n sisään. Aloitan peräanturin tsekkauksella.
_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mou



Liittynyt: 31 Tam 2014
Viestejä: 1130

 LähetäLähetetty: 06.11.2019 11:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oho. Mites ämmöset kuvat mulla mennyt täysin ohi? Siistiä reissua ollut. Ja tuo kuva vuonokissasta oli todella mieleinen.

Mä olen kiistänyt noi Norjan tie- ja siltatullit. Ei ole kuulunut mitään perästä.
_________________
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG, '94 A8 4.2i V8, '00 CLK55 AMG Kleemann, '92 850i 5.0i V12, '96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8, '92 TownCar 4.6i SOHC V8, '78 Capri 2.9i BOA Cosworth, '77 Capri 2.8i
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 351
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 07.11.2019 10:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juu, moomma kans kissafaneja, reisu paranee heti huomattavasti jos noita saa bongattua, oli sitten missä vain ! Rodoksella käytiin vähän aikaa sitten, siellä hyvä kissakanta:




Pari mersunraatoakin:



+ yks kolhuinen 123n näkyi bussin ikkunasta. Väyrysiä takseina aika paljon, ei vanhempaa kalustoa näkynyt.

Talviprojektina aloittanut kojelautakameraviedoiden katselun reisusta. Oomma frouvan kanssa nauraneet veet silmissä tyhmille jutuille ja hermostuneille äänensävyille kun jotain menee vähän pieleen...ketään muuta ei varmasti naurattais, joten meleko insider-touhua tuo on Laughing
_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 351
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 20.2.2020 10:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sain Ässän katastettua, ihan läpihuutojuttu ei ollut tällä(kään) kertaa...nyt pomppas käsijarrusta. Omat säätöyritykset eivät tuottaneet tulosta, joten piti luottokorjaamon puoleen kääntyä. Lopputulemana päätettiin, että vaihdetaan kaikki jarrulevyn alla olevat osat, pyöränlaakereita ja jarrukilpiä myöten, sen verran hapertunutta / jumiutunutta tavaraa oli siellä.

Isohko remontti siis, mutta eipä siinä, taas mennään vuosi etiäpäin, tavoitteena saada 700 000 km rikki ennen seuraavaa katastuskäyntiä Idea

Ennen kesää pitäisi vielä vaihtaa (ainakin):
- iskarit
- perän kannakekumi
- vetoakselien stefat
- jarrusatulat/-letkut taakse (pahasti ruosteisen näköiset letkun päät Rolling Eyes )
- bermudan kolmion tiiviste (josko moottorin öljyvuoto vähenisi...)
_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 351
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 22.4.2020 9:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Alkoipa eräs päivä käsijarrun merkkivalo vilkuttelemaan, tämähän olikin jo tuttua, eli arvatenkin vuoto jossain päin jarrusysteemiä, jälleen...onneksi loosterissa on kaikenlaisia liemiä aina mukana, joten lisää nestettä säiliöön ja sopivan hetken tuleen auto pukille.

Kuskin puolen takasatula oli märkä, joten asia pihvi. Tein tylyn tempun 123lle ja otin siitä satulan, se kun oli kohtuu uusi...ja olihan homma saada korjaamolla käsijarruremontin yhteydessä kiinni laitetut satulan pultit auki. Antautuivat lopulta kun kaikenlaisten jatkovarsien kanssa aikansa ryskäsi. Ei jaksanut toista puolta vaihtaa samaan syssyyn ja jarruletkutkin ois ollu hyvä vaihtaa, mutta ei ilman perusteellista ruosteliuotusta. Yhtään kuvaakaan ei saanut aikaiseksi Rolling Eyes
_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 6067

 LähetäLähetetty: 22.4.2020 13:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

miksi ihmeessä et käytä rasvaa kasatessasi osia paikalleen ei tarvis ryskää voimien takaa mitään auki Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Becker-spesialisti

Porkkana-klubin presidentti
Tallasin Bopi


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 1468
Paikkakunta: Tornio

 LähetäLähetetty: 22.4.2020 22:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllä täytyy itsekin päästä vielä joskus Ässällä reissun päälle! Hienoja kuvia ja mukavaa kerrontaa. Kunnioitettava kilometrilukema on taulussa W126:ssa! Razz
_________________
1997 SL 320, 1991 420 SE
® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 351
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 23.4.2020 9:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllähän minä käytänkin rasvaa (aina kun muistan ja tilanteeseen sopii...), näyttivät korjaamolla laittaneen vissiin jotain ruuvilukitettakin noihin satulapultteihin, lie siksi niin pirun tiukassa olivat.

Ei kai parempaa olekaan kuin kuin olla Ässällä tien päällä pitkällä reissulla; Wikellähän näyttäis tuo autokin olevan jo meleko lailla viimmesen päälle kunnossa (toiselta foorumilta luettua), joten voipi turvallisin mielin lähteäkin ihan minne vain, eikös juu ? Laita kuvia ja tunnelmia sitten kun reisu ohi Wink Täytynee yrittää löytää yhtä siisti 126n itsekin sitten kun ruosteet voittavat lopulta tässä yksilössä.

Kyllähän se kieltämättä vähän on hirvittänyt näillä km-lukemilla lähteä kauas pois, kun autossakin yleensä aina jotain on vähän pielessä ja mitä kaikkea vois mosahtaa rikkikin hetkellä millä hyvänsä, mutta niin vain on selvitty kotio takas (kopkop). Ja eihän kyseessä ole yleensä kuin alle yks öljynvaihtoväli, joten pitäähän sitä auton kestääkin muutama tonni ilman koneremontteja yms. Smile
_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Becker-spesialisti

Porkkana-klubin presidentti
Tallasin Bopi


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 1468
Paikkakunta: Tornio

 LähetäLähetetty: 23.4.2020 21:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joo, on tuo ihan hyvässä kunnossa ikäisekseen, eipä siinä kyllä olekaan vasta kuin 210tkm mittarissa. Olen nyt koittanut käydä tässä talven aikana autoa läpi - sillä kun ei ole viimeiseen 10 vuoteen ajettu periaatteessa kuin kesällä katsastukseen ja taas seisontaan. Öljyjäkään autoon ei oltu vaihdettu 10 vuoteen - kun ei ole tullut kilometrejäkään! Joten isompaa huoltoa täytyy tehdä että sitten uskaltaa hyvin mielin autolla lähteä pidemmällekin. Mulla kun on tuo W126 oikeastaan nyt paras auto taloudessa tällä hetkellä - SL:ää ei voi oikein laskea kun en sitä käyttöautona halua pitää. W126 on kyllä upea ajettava, tässä kun olen näitä remppoja tehnyt ja lähtenyt sitten koeajolle, niin on tahtonut tulla aina 100 km lenkki. Ei malttaisi millään lopettaa ajelua. Laughing

En kyllä oikein ymmärrä miksei tämmöisillä vanhoilla KE-Jeteillä uskaltaisi pidemmälle lähteä, mulla ei ole ikinä bensamersut tielle jättäneet, eivätkä muutenkaan aiheuttaneet ongelmia. W124 300D:stä meni laturi kerran, ei kylläkään matka katkennut mutta ilman valoja ja pyyhkijöitä ikävä ajella räntäsateessa kotiin.

W140 300 Turbodiesel jätti sitten useamman kerran tien päälle tai muuten vain aiheutti ongelmia, pyöränlaakeri meni kesken matkan, vesipumppu hajosi (onneksi olin Oulussa Pohjantiellä enkä Lapin kairassa), hukkaportin solenoidi hajosi ja autosta katosi tehot... Mad Hinauspalvelun numero oli pakko laittaa puhelimen muistiin.

Mutta tosiaan - täytyypäs tehdä matkakertomus sitten kun reissu toteutuu. Semmoinen pieni Saksan kierros olisi haaveissa käydä Mersuvanhuksella. Smile
_________________
1997 SL 320, 1991 420 SE
® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 351
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 24.4.2020 8:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hienoa ! Vihreät kortit on tilattu täällä, saas nyt nähdä, päästäänkö matkaan tänä kesänä...ja näyttää siltä, että valitettavasti tällä Mersulla ei mennä tällä kertaa, vaan frouvan "uudella" S203:lla, ei tosin huono vaihtoehto sekään !

Onneksi ei vielä tullut kesärenkaita vaihdettua / ostettua...


_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 351
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 04.5.2020 10:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ässä vähän pykinyt tässä talven mittaan, pientä epäröintiä silloin tällöin kiihdytettäessä ollut. Nyt sitten lauantaina oikein otti ja sammui pihalle kauppareisun jäläkeen, mutta sainpa kuitenkin lopulta talliin perräytettyä kotturan.

Jottahi siis tarttis alkaa tekemään että uskaltaa taas lähteä liikkeelle...no otin ekaksi johdot irti ja tulpat esiin.



Uudet tilalle ja sitten se perinteinen, eli jakaja auki jajaja:


Ihime kun kävi ja kukkui tuosta huolimatta (Bremin kansi kyseessä, 65 000 km ja 2.5 v.)...onneksi oli jo aikoja sitten tilattu Bosch peräkontissa pyörijöineen. Jospa tällä olis häröt selätetty vähäksi aikaa (ja uudet tilaukseen per heti).

Bonustyönä vaihdoin vielä tankinkorkin tiivisteen:

_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kerosiini

Kerosanavirtuoosi


Liittynyt: 05 Jou 2005
Viestejä: 739
Paikkakunta: Tervola

 LähetäLähetetty: 04.5.2020 10:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Uskomatonta kuraa nuo Bremi virranjakajakannet. Puolivuotta hiljakseen elvyttänyt käyntivaivasta m103:sta ja alle 10tkm ajetun bremin kun vaihtoi uuteen, niin hävisi mystinen sammuilu koneen lämmetessä 60asteeseen Laughing
_________________
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D 3.0 '77, Scania 143M '91, Coronet '68, American 330 '65, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 351
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 06.5.2020 11:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jees, taitaa olla vähän arpapeliä nuo kannet nykyäänkin, en jaksa tarkistaa, mutta olisko 4. tai 5. kansi menossa ja ei kestänyt aikoinaan Veholtakaan kalliilla ostettu kansi yhtään enempää. Siksi paree olla aina yks varalla mukana Rolling Eyes

Eilen kävin ostamassa kesärenkaat, sattuneesta syystä päädyin kokeilemaan Kontio-merkkisiä rinkuloita 195-leveydellä, 279 € alle asennettuna. Katsotaan miten elo sujuu noiden kanssa, ainakin ekat 20 km meni hyvin.
_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 27206

 LähetäLähetetty: 06.5.2020 12:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Klikkasin kuten aina "uudet" ja tulin liikauttaneeksi hiirtä tämän aiheen kohdalle jolloin aukenee tietysti ruutu jossa näkyy uusimman viestin Rolling Eyes sisältö.

Kiinnostus heräsi melko nopeasti kun luin tämän

Lainaus:
Jees, taitaa olla vähän arpapeliä nuo kannet nykyäänkin, en jaksa tarkistaa, mutta olisko 4. tai 5. kansi menossa ja ei kestänyt aikoinaan Veholtakaan kalliilla ostettu kansi yhtään enempää. Siksi paree olla aina yks varalla mukana


mutta olikin virranjakajan kannesta puhe happy

Totta muuten, heikkoja on ja M103 "syö" noita, onko sitten niin että aina hieman kosteuttakin kondensoituu tuonne ja se hapettaa / kuluttaa nopeammin tms.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teddy



Liittynyt: 23 Kes 2016
Viestejä: 575
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

 LähetäLähetetty: 06.5.2020 15:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No on noissa edellisissä kuvissa varsin muutakin eksynyt kannen alle, kuin kondenssivettä. Kai nokan stefa vaihtui samalla?
_________________
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
Volvo 960 3.0 -95
Volvo 244 GL -75
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 351
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 07.5.2020 9:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Heh joo ehkä sylinterikantta ei varalle tarvii peräkonttiin (vielä) Laughing

Nokan stefa ei vielä vaihtunut, ihan testimielessä jätin paikoilleen, koska ilmojen lämmettyä on tarkoitus (toisen kerran omistusaikanani) vaihtaa se bermudan kolmion U-tiiviste, venttiilikopan tiiviste ja se nokkastefa. Näkeepä samalla miltä näyttää muutaman sadan/tuhannen km:n jäliltä.

Teksi mieli myös kokeilla Tähdelliset-lehdessä esiteltyä kannen sisäpuolen spraylakkausta, jos sais kuumakestolakkaa ostettua Idea
_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 351
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 29.7.2020 8:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuli vaihdettua perän kannakekumi, kun oli jo hyvän aikaa lojunut peräkontissa ja ei pitäis paha homma olla.

Sujuikin kohtuu hyvin, vähän piti sätkiä ja urahdella auton alla kun uutta paikalleen laitettaessa yksi neljästä pultista holahti reikäänsä ilman mitään vastusta, mitäs rrrkelettä...no sitten osu silmään palkista pilkistävät kynnet, jotka sopivasti asettuneena ovatkin avainasemassa, jotta saadaan vähän vastusta pultin kiertämiseen!

Tapahtuiko muutosta ? Jaa-a, EOS (vielä ainakaan). Oisko perä noussu nänäsen.





Avasin ja kiristin kyllä järeämmällä työkalulla nuo 22 mm kannakepultit.
_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo



Liittynyt: 08 Mar 2007
Viestejä: 351
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 05.8.2020 8:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eilen tuhersin takaoveen uuden rajoittimen, on paukkunut ikävästi jo monta talvea (hyvä ettei ole jämähtänyt jumiin auki-asentoon, kuten ilmeisesti on tapana sitetn kun nää lopullisesti lasahtaa). Ylimääräistä aikaa kului uuden paikalleen laitossa, kun en aluksi tajunnut että joku kaapeli jäi vähän väliin ja ei sattunut siitä syystä kiinnitysreiät kunnolla kohdilleen...kerksin jo kirota Febin laadun jonnekin syövereihin...pahoittelut Smile



Pulttikorjauskin näyttää edelleen pitävän.


Ovipahvin takaisinlaitto myös meleko ähräystä...vielä toiselle puolelle sama homma joku pvä.
_________________
W 126 300SE '90, > 677 000 km + W 123 200D '84 (projekti), > 616 000 km (omat)
S203 '07, ~258 000 km (vaimon)
W 140 S320 '95, ~405 000 km (vaimon, siirtyi projektiksi...)
ex-W 210 200 CDI; + muita vääränmerkkisiä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W123, sedan, coupe, farmari, lang Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sivu 9 Yht. 9

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit