Tiileriparka :(
Tiileriparka :(
Nyt lipsahti eri merkkiin.
Justiin hajin tuommosen:
Laskeskelin tuossa että Lumikkiin nähen tämä säästäs polttoainekuluissa ostohintasa takasin apout vuuessa jos ajas 35000 km.
Justiin hajin tuommosen:
Laskeskelin tuossa että Lumikkiin nähen tämä säästäs polttoainekuluissa ostohintasa takasin apout vuuessa jos ajas 35000 km.
Kääk No ei kai tuossa mitään ja vissiin muuten se dealerin tapauksessa on ihan sama että millä merkillä ajelee, korjausongelmien kanssa ainakaan kun ei taida paljon tarvita painia kumminkaan
Onko noissa muuten ollu suurempia ihmevikoja, ei ainakaan uskoisi?
E: Olenhan minä ittekin kyseisillä kotteroilla matkustellut vaikka kuinka, valtiolla noita on vieläkin käytössä jonkin verran ja kovassa käytössä.
Onko noissa muuten ollu suurempia ihmevikoja, ei ainakaan uskoisi?
E: Olenhan minä ittekin kyseisillä kotteroilla matkustellut vaikka kuinka, valtiolla noita on vieläkin käytössä jonkin verran ja kovassa käytössä.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Ei jumankavita, oisit ees laittanu oktaavin ylempää, mut laitto sitte ketsuppimallin...
No, kelpaahan tuollakin, oliko niin että oli vielä siis tiiseli, tuollehan ei ilmeisesti nafta juurikaan kelpaa, menee pelkällä hajulla...
No, kelpaahan tuollakin, oliko niin että oli vielä siis tiiseli, tuollehan ei ilmeisesti nafta juurikaan kelpaa, menee pelkällä hajulla...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Tämmöstä on tullu etittyä jo jonku aikaa, nimenomaan Skodaa joka on rekisteröity pakettiautoksi 2+3 hengelle.
Tässä koirankopissa on siis "kovat" takapenkit eli ohuilla pehmusteilla ja tilapäisistuimina.
Tahtovat olla hakusassa kohtuukilometreillä ja kohtuuhinnalla - tällä on ajettu 250tkm mitä en pidä ollenkaan paljona.
Aloitusviestissä mainitsemaani "polttoainekulusäästöön" on laskettu myös ero käyttövoimaverossa ... mitä lie tämmösen auton vero, 60 euroa / vuosi ?
Tässä koirankopissa on siis "kovat" takapenkit eli ohuilla pehmusteilla ja tilapäisistuimina.
Tahtovat olla hakusassa kohtuukilometreillä ja kohtuuhinnalla - tällä on ajettu 250tkm mitä en pidä ollenkaan paljona.
Aloitusviestissä mainitsemaani "polttoainekulusäästöön" on laskettu myös ero käyttövoimaverossa ... mitä lie tämmösen auton vero, 60 euroa / vuosi ?
On tuossa pihassa pari Mersuakin, ei niistä kokonaan luovuta.Sie et sitte ollukkaa Mersumies henkeen ja vereen
Varmaan järkevin käyttöauto, mitä olla voi. Menee ihan olemattomalla naftalla ja volkkarin tekniikkaahan tuon ikäisessä on jo, pitäisi toimiakin.Pappi kirjoitti:kelepo kiesi, ei voi moittia... Ei luulisi olevan vaikea myydä jos sikseen tulee. koeajon paikka Jos vaikka itekkin innostuis
Tärkeää lie sekin, että kyseessä ei ole japsi
Turvallisuudesta en tiedä, mutta jos näitä maaseudun teitä päästelee sen 35 000 km vuodessa niin varmaan ns. soiva peli
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Eipä nämä lie kolaritestien kärjessä.Turvallisuudesta en tiedä
En ole tällaisella ajanut oikeastaan ollenkaan aiemmin, tässä ensivaikutelmia:
- Kiihtyvyys 200D tasoa, tosin vääntöalue lie Skodassa alempana ?
- 120 km ajolla polttoainemittarin viisari ei juuri ylätapista tipahtanut.
- Melutaso on kovempi kuin mersuvanhuksissa. Ei ole yllätys.
- Jousituksen toiminta ainakin yhden hengen kuormalla on ihmeteltävän hyvä eikä auto kolise kuopissa.
- Tiilerikokoinen saa hyvän ajoasennon, penkki on OK, vasemmalle jalalle pitää tehdä tuki polkimien viereen.
- Vilkku- ja lasinpesuviikset ovat todella heikon näköisiä.
- Lasinpesin on hyvä, ensin tulee lasille pesunestettä leveälle alueelle reilulla paineella ja sitten perään muutama pyyhkäisy.
- Tihkukytkimessä on satunnaisesti toimiva ajastin, kun laittaa päälle niin pyykii sekunnin tai kolmen sekunnin tai viiden sekunnin välein. Pitänee perehtyä käyttöohjekirjaan.
- Ajovalokytkimessä on kaksi painonappia vierekkäin, mitähän niistä tapahtuu ?
1.9 vaparihan tää vissiin on? Raskaamman ja ahdetun 1.9 Volkkarin omistaneena luulisin, että ei teetä vaikeuksia päästä alle 5 litran kulutukseen maantiellä tuon kanssa, että vaikea löytää autoa jossa olisi halvemmat kilsat.
Olikos tässä ajovalojen korkeudensäätö? Se on vissin toteutettu Feliciassa hieman poikkeavalla tavalla ja toimii jos toimii
Tuosta vaparikoneesta on sen verran kokemusta, että yksi kesä tuli muutama sata kilsaa työhommissa rullattua Seat Incalla, jossa oli tuollainen moottori. Kyllähän se sen kopin jaksoi tuonne 90-100km/h tienoille kohtuudella kiskoa, mutta sen jälkeen aika hiljaista oli kiihtyvyys.
Olikos tässä ajovalojen korkeudensäätö? Se on vissin toteutettu Feliciassa hieman poikkeavalla tavalla ja toimii jos toimii
Tuosta vaparikoneesta on sen verran kokemusta, että yksi kesä tuli muutama sata kilsaa työhommissa rullattua Seat Incalla, jossa oli tuollainen moottori. Kyllähän se sen kopin jaksoi tuonne 90-100km/h tienoille kohtuudella kiskoa, mutta sen jälkeen aika hiljaista oli kiihtyvyys.
1,9 vaparidiesel tämä on. Turbollista konetta ei Feliciassa olekaan, vapari taitaa kuluttaa vähän enemmän...
Soittelin äsken edelliselle omistajalle ja kyselin autosta.
Kolome vuottakohan olivat ajelleet tällä ja meinas että ikinä ei tuu millään autolla yhtä halapoja kilometrejä saamaan aikaseksi.
Auton vaihtaminen ei ois kuulemma käyny mielessäkkää ellei ois ollu tarvetta vetoautolle, hevosharrastusta perheessä...
Joo, katastuksessa muuan viikko sitte on laitettu merkintä että toisella puolella ei pellaa ja sitte seuraavalta päivältä on kuitti josa 90 euron hintanen osa korkeuvensäätöön + työt.Olikos tässä ajovalojen korkeudensäätö? Se on vissin toteutettu Feliciassa hieman poikkeavalla tavalla ja toimii jos toimii
Soittelin äsken edelliselle omistajalle ja kyselin autosta.
Kolome vuottakohan olivat ajelleet tällä ja meinas että ikinä ei tuu millään autolla yhtä halapoja kilometrejä saamaan aikaseksi.
Auton vaihtaminen ei ois kuulemma käyny mielessäkkää ellei ois ollu tarvetta vetoautolle, hevosharrastusta perheessä...
Jos yhtä paljon on lähiaikoina laittamista kuin mersunrotteloissa tuppaa olemaan niin olen todella pettynyt.Vikaa vian perään...
skodillac
Onnitelut, Skodaan tulee VAGeista tekniikka viimeisenä --> ei lastentauteja. SDIn (tiedä sitten onko kyseessä SDI) laatikosta olen kuullut huonoa, mutta hyvällä käytöllä senkin pitäis kestää, TDIssä laatikko on vahvempi.dealer kirjoitti: - 120 km ajolla polttoainemittarin viisari ei juuri ylätapista tipahtanut.
- Tiilerikokoinen saa hyvän ajoasennon, penkki on OK, vasemmalle jalalle pitää tehdä tuki polkimien viereen.
-Polttoainemittari on ilmeisemmin samanlainen kuin tossa mun TDI Seatissa, ekaan 150km ei putoa ollenkaan, sit alkaa vajuumaan normaaliin tahtiin, viimeinen neljännes valuu silmissä, sillä ajaa max. 70km. Eli kun opiskelijavalo syttyy, kannattaa reissussa alkaa oikeasti kattomaan sitä seuraavaa huoltista.
-Ajoasento hyvä? Se on sitten isompi kuin seuraajansa, toi vw polo/seat cortonki/skoda fabia ei tarjoa ajoasentoa yli 175cm, mulla (187cm) on reidet ilmassa, niinkuin 90% autoissa.
onkos tuo nyt sellaisella polon onnettoman tehoisella koneella, joka ei lämpene sisältä eikä moottorista, jos sattuu keskimääräinen pakkanen kohdalle, no toisaalta nykyisissä eurotalvissa missä talvilämpötila on -10 celsiuksen ja +10 lämpöasteen välissä, tuollaisellakin varmasti pärjää aivan ok.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Jassooo.
Osaanottoni. Ne viikset eivät ole vaan hennonoloiset, mutta ne myös ovat hennot. Eli varovaisuutta käytössä. Mutta evät ne toisaalta maksakaan mitään ja vaihto on helppo (onkohan edes jotain vaikeaa tiilerille... )
Onko siinä jo kallistuksenvakaimen tanko? Jos on, niin on melko hyvä ajaa. Mutta edelliset ja pienemmänmoottoriset (meniköhän se nyt oikein ) ovat ilman sitä ja melkoisia kiikkuja. Mutta toisaalta se rajoittaa nopeutta - sillä ei uskalla kaahata...
Mutta onnea matkaan, halpoja ovat kilometrit. Siskolla on sellainen 1,3 tinnerinpoltimellä varustettu Forman (joka on pellin alla ihan sama tekniikkaa). Hyvin on kestänyt ja remonttia on tehty aika lailla vähän. Mooottorilla on ajettu jo 300+ kkm ja matka jatkuu, tosin melkoisen nostintankokalinan saattelemana...
Vähän vaan ihmettelen, miten Tiilerinkokoinen sisarhento mahtuu sinne ohjauspyörän taakse.... Vai ajetaanko sitä suoraan siitä kovalta takapenkilta.
Muuten, ne nappulat ovat valoja varteen. Toisesta syttyyy parkit ja toisesta ajovalot. Ajovalot taas vaati parkkikytkimen painamista.
Arvaan, että autossasi on ajovaloautomattiikka. Muutenhan edellinen omistaja olisi ilmeisesti opastanut sen nappulatalouden käyttöä.
Osaanottoni. Ne viikset eivät ole vaan hennonoloiset, mutta ne myös ovat hennot. Eli varovaisuutta käytössä. Mutta evät ne toisaalta maksakaan mitään ja vaihto on helppo (onkohan edes jotain vaikeaa tiilerille... )
Onko siinä jo kallistuksenvakaimen tanko? Jos on, niin on melko hyvä ajaa. Mutta edelliset ja pienemmänmoottoriset (meniköhän se nyt oikein ) ovat ilman sitä ja melkoisia kiikkuja. Mutta toisaalta se rajoittaa nopeutta - sillä ei uskalla kaahata...
Mutta onnea matkaan, halpoja ovat kilometrit. Siskolla on sellainen 1,3 tinnerinpoltimellä varustettu Forman (joka on pellin alla ihan sama tekniikkaa). Hyvin on kestänyt ja remonttia on tehty aika lailla vähän. Mooottorilla on ajettu jo 300+ kkm ja matka jatkuu, tosin melkoisen nostintankokalinan saattelemana...
Vähän vaan ihmettelen, miten Tiilerinkokoinen sisarhento mahtuu sinne ohjauspyörän taakse.... Vai ajetaanko sitä suoraan siitä kovalta takapenkilta.
Muuten, ne nappulat ovat valoja varteen. Toisesta syttyyy parkit ja toisesta ajovalot. Ajovalot taas vaati parkkikytkimen painamista.
Arvaan, että autossasi on ajovaloautomattiikka. Muutenhan edellinen omistaja olisi ilmeisesti opastanut sen nappulatalouden käyttöä.