Diodi(t) kämähtävät
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 26.8.2013 17:48
Diodi(t) kämähtävät
Eli ongelma on, että 290 TDI:stä (1997) hajosi uudesta laturista diodi n. 5 minuutin käytön jälkeen. Jossain laturille tulevan kahden johdon välillä siis lienee oikari? Mistä päin vikaa kannattaa lähteä hakemaan? Ilmeisesti alkuperäisiä kytkentöjä ei voi ohittaa vetämällä akulta suoraan johdot laturin plussalle ja miinukselle, vai voiko? Räjäytyskuva johtojen kulusta oikeanpuoleisen kynnyskotelon sisällä olisi kiva yllätys. Ei enää toisesta uudesta huvittaisi diodia polttaa (se siitä edellisestä on mennyt, koska antaa saman arvon sekä esto- että päästösuuntaan miinuspuolelta mitattuna, pluspuoli antaa arvon vain päästösuuntaan).
Re: Diodi(t) kämähtävät
Laturin päävirta tulee suoraan akusta/startin päävirtanavasta.
Joten jos siellä on jossaki oikosulku niin koko auto palaa jos akussa riittää tenkua, ja jos ei riitä niin akku tyhjenee hetkessä.
Laturille voi vetää uuden päävirran suoraan akusta tms ns kovasta virrasta. Miinuksen se saa moottorista suoraan.
Tarkista myös korin ja moottorin välinen paksu paljas maajohto. Monesti hapettunu piloille.
Joten jos siellä on jossaki oikosulku niin koko auto palaa jos akussa riittää tenkua, ja jos ei riitä niin akku tyhjenee hetkessä.
Laturille voi vetää uuden päävirran suoraan akusta tms ns kovasta virrasta. Miinuksen se saa moottorista suoraan.
Tarkista myös korin ja moottorin välinen paksu paljas maajohto. Monesti hapettunu piloille.
Re: Diodi(t) kämähtävät
Mikä se alkuperäinen vika oli, jonka takia laturi on vaihdettu?
Voihan tässä uudessa olla tekovikakin.
Voihan tässä uudessa olla tekovikakin.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Re: Diodi(t) kämähtävät
Se paksu johto on + ja laturin runko on -. Se ohut johto menee laturin säätimelle. Laturin diodeja mitatessa paketti pitäisi purkaa, että saa oikean mittaustuloksen. Siellähän on 6 kpl isoja ja 3 pienempää diodia.