mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Zipin 190D 2.0Turbo
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W201
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
blacklake



Liittynyt: 22 Mar 2010
Viestejä: 1100
Paikkakunta: Reisjärvi

 LähetäLähetetty: 20.1.2020 16:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mää laitoin w124 om605 imupäntöstä vähän leikeltynä suojakuoren kartiosuodattimen päälle, tyylikäs ja hiljainen asennus Cool Laughing

_________________
® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
94zip
linttauttaja



Liittynyt: 03 Hel 2013
Viestejä: 936
Paikkakunta: Porvoo

 LähetäLähetetty: 21.2.2020 23:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kytkin vaihdettu, vanha ei varsinaisesti ollut kulunut, ei vain kestänyt lisääntynyttä tehoa.
Nyt pitää ja kärsii pykälää lykätä vähän vauhdikkaamminkin sisään.
Sitten ei kun odottelemaan mikä paikka antautuu seuraavaksi.
_________________
250D -92
190D 2.0 turbo
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
94zip
linttauttaja



Liittynyt: 03 Hel 2013
Viestejä: 936
Paikkakunta: Porvoo

 LähetäLähetetty: 27.3.2020 17:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Toimii ja kuluttaa.
Pientä pakovuotoa jossain turbon seudulla, tutkitaan kun keretään.
0-100, 10.9 sekuntia, Ahtopaine 1.3bar.
Isomman Ahtimen sais laittaa, savuaa täysillä ahdoillakin jonkinverran.
Jos joltain löytyy joku tähän soppeli kohtuu hintainen ahdin niin saa tarjota.
Jousijumppaakin harrastettiin, menee hiukan lähempänä latua.


_________________
250D -92
190D 2.0 turbo
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
blacklake



Liittynyt: 22 Mar 2010
Viestejä: 1100
Paikkakunta: Reisjärvi

 LähetäLähetetty: 28.3.2020 10:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nuo vanteet passaa kyllä enempi ko hyvin Cool
Mikäs turpo tässä on? mulla vois olla varastossa evukkaasti om605 vakio karretti jos ny oikei muistan Very Happy
_________________
® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
94zip
linttauttaja



Liittynyt: 03 Hel 2013
Viestejä: 936
Paikkakunta: Porvoo

 LähetäLähetetty: 30.3.2020 21:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Turbo taitaa olla 2.5 turbo dieselin, joku vähän liian pieni garretti.
Jotain 160-190hevosta jos sais ulos 🤔
_________________
250D -92
190D 2.0 turbo
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
94zip
linttauttaja



Liittynyt: 03 Hel 2013
Viestejä: 936
Paikkakunta: Porvoo

 LähetäLähetetty: 15.7.2020 13:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuli vähän isompi, Kopio Gt 28 garrett, päivän Kesti ja öljyt mäelle, parista pytystä puuttuu puristus.
Oli loppunsa edellä tuo moottori jo valmiiksi, öljynpaineet laski aika heikoksi joskus talvella kun pääsi käymään aika lämpimänä.

Kuusenjuuresta kävin kaivamassa pari eriasteisesti rikki olevaa moottoria.
Katsotaan jos yhden ehjän saisi aikaan.
Olis kyllä turbon kanget ja männätkin olemassa.
_________________
250D -92
190D 2.0 turbo
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
94zip
linttauttaja



Liittynyt: 03 Hel 2013
Viestejä: 936
Paikkakunta: Porvoo

 LähetäLähetetty: 22.9.2020 20:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kuusenjuuresta löytyneet moottorit oli entisiä molemmat, vesi seissyt sisällä useamman vuoden, noh onneksi ainaki toistaiseksi om 601 moottorien saatavuus on hyvä, siispä ostin "uuden".
Siitä purkailin joutilaat roippeet pois, rikkoontunut on auton keulalla edelleen, siitä vaihdetaan käytännössä kaikki paitsi kansi, Lohko, ja öljypohja.

Ennen talvea tarttis saada ajoon ettei lankkua tarvitsis suolata kun sitä ei tähänkään asti ole Suomessa sille tehty.



Uudennihkeä moottori pesua vaille valmis ottamaan kaiken oheismateriaalin kylkiinsä, tosin auto pitää katsastaakkin vielä välissä niin tulee todennäköisesti vaparina ensin.



Kori seisoo samalla paikalla kuin mihin se muuton yhteydessä kuukausi sitten lykättiin, konehuoneen sentään sain pestyä ettei kerkeä öljy ihan kauheasti pinttyä, sylki moottoririkossa öljytikun ulos ja suurimman osan öljyä samaa reittiä.
_________________
250D -92
190D 2.0 turbo
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
94zip
linttauttaja



Liittynyt: 03 Hel 2013
Viestejä: 936
Paikkakunta: Porvoo

 LähetäLähetetty: 25.9.2020 23:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ehjä moottori pesty, rikkonaisesta purettu kaikki tarpeellinen.
3.pytyn Mäntä aika heikossa kunnossa, leikannut ja paloja puuttuu.
Ilmeisesti vaan lämmennyt turhan paljon, kannessa ei sanomista, romulavalle joutaa lohko.




_________________
250D -92
190D 2.0 turbo
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
94zip
linttauttaja



Liittynyt: 03 Hel 2013
Viestejä: 936
Paikkakunta: Porvoo

 LähetäLähetetty: 03.10.2020 13:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Käy ja liikkuu, Leimakin kylmeni viikko sitten, jousien vaihto ja kässärin kiristys ainakin ohjelmassa, reikiä en löytänyt alla könytessäni.
Savua tulee aika reippaasti, tarvii varmaan stoppivivulle joku rajotin kyhätä.
Ehjän tuntuinen moottori on vaikka avaamatta nostin nokalle.
_________________
250D -92
190D 2.0 turbo
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W201 Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit