mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

w220 s500 moni"vamma" sähkövikoja
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W220 / W230 / W215 -> W220 / W230 / W215 sähkö
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Mou



Liittynyt: 31 Tam 2014
Viestejä: 1167

 LähetäLähetetty: 20.4.2020 11:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

AK47 kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt ledeihin vaihtamista kun niistä seuraa sitä sun tätä pulmaa.
Olen niin samaa mieltä! Ensinnäkin suurin osa on laadullisesti täyttä paskaa. Toisekseen ainakin auton ulkovalaistuksessa ne näyttää niin dorkilta jos on halogeenivaloa tms sopimatonta lähettyvillä. Kolmas asia mitä en ole ikinä ymmärtänyt, niin nuorison keskuudessa on kovin suosittua laittaa rek.kilpi valot ledeiksi. Miksi se kilpi pitää ylivalottaa?

Joo ei liittynyt aiheeseen, mutta kunhan pääsin valittamaan. Laughing
_________________
Nykyiset...
'07 CL63, '04 Mondeo V6
Ollut joskus...
'04 SLK55 AMG, '05 CLK55 AMG, '94 A8 V8, '00 CLK55 AMG, '92 850i V12, '96 Mustang SVT Cobra 32V V8, '92 TownCar 4.6i V8, '78 Capri 2.9i BOA Cosworth, '77 Capri 2.8i
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 5404
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 20.4.2020 16:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

MHe kirjoitti:
Olihan tämän MOST ring asetus nyt kunnossa? Tuolla ameriikan ihmemaassa oli yks ässä korjaantutnut satunnaisetsa virtasyöppöilystään sillä että oli saatu kaikki laitteen ringissä asetettua oikein. Tämä nyt vaan yksi heitto kun tuntuu olevan aika hankala tapaus...


Hyvä havainto, jota itsekin miettinyt.

Itseasiassa autohan oli tältä osin kuohittu jo japanissa eli comand ja audio boksit poistettu ja vaihdettu paikalliseen kääntyvänäyttöiseen panasonicin keksintöön joka tietenkin suomessa ei pelaanut taajuus hommien kannalta ja lisäksi otti häiriötä moottorista eli vinkui. Poistin sen ja se ei aiheuttanut virtasyöppöilyä.

Autosta oli teipattu sos nappula umpeen ja oli myös sekin poistettu käytöstä kuten comand - starilla.

Itseasiassa nyt poistin kaiken sos/teleaid systeemit ja myös voice control osalta myös fyysisesti (paitsi voice control vipu). Missään ei näy enää että autossa olisi tai pitäisi olla most/d2b laitetta.

Autossahan on d2b + most yhdistelmä koska 2003 ja japan versio. Tämä onkin mielenkiintoista että voisikohan tuohon asennella kuitujen osalta perfacelift eurooppa version comandin. Ei ole sitä kerennyt ihmetellä mutta ehkä jossain välissä sekin tulee ajankohtaiseksi.

Säät alkaa sen verran lämmetä että autoa viitsii purkaa pohjolan liikenteen hallissakin ja etähommissa kun on koko suomi niin eipä tarvitse ajossakaan olla joka päivä.

Tässä alkaa olla miettinyt jo aika monelta osalta että missähän vikaa. Autosta poistin heti alussa mm jonkun lisämokkulan joka ehkä can filtteri mankalle tms. Vielä olen miettinyt että onkohan jossain can filtteriä tai lisämokkulaa jollekin led valaistukselle tms japanin viritykselle joka voisi sotkea nukkumista...

1 A näyttää riittävän siihen ettei enää pura akkua edes vkl aikana ja lähtee käyntiin. Outo tuo "itsestään" paraneminen...

Tosiaan joissakin 220 korisissa ja 215 kanssa ollut se että jos navilevy takakontin dvd laitteessa niin syönyt akun tyhjiin mutta tässä ei ole ollut dvd lukijaa ikinä käsittääkseni - ei ainakaan minun aikana.
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 5404
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 23.4.2020 22:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Katselin joutessani auton asetuksia. Jossain oli että comand ei koodattu -> vaihdoin ei comandia. Sitten vaihdoin ajovalot jatkuvasti päällä olevaksi. Jotain muutakin muutin mutten enää muista mitä se oli Very Happy

Oli taas herja ettei peilin lämmitys ok eli katkos tai oikosulku. Peilin lasin vaihdoin talvella sellaiseen jossa ehjä lämmityselementti. Sain mittailtua että oviohjaimelta lähtee 13+V ja itse peiliin tulee 134mV joten pitää korjailla johdot. Varmaan muitakin piuhoja siellä saattaa olla huonossa hapessa. Johtojahan kuormittaa se peilien kääntely. Tässä taisi toisessa avaimessa olla vakiona kääntö kun lukitsee ovet. Tosin poistin se itse käytöstä juuri sen takia ettei johdot katkeilisi. Ei siis kuitenkaan auttanut asiaan vaan vikaa taisi olla jo.

Muistin että mullahan on tullut koko peili kun tilasin lasin siihen. Itseasiassa uusi peililasi on englantilaisesta peilistä ja koska se on oikealta puolelta siinä on tummennus myös.

Pikaisesti ajatellen tummennus saattaisi toimia johtosarjan suoraan vaihtamalla. Olisikohan sille estettä? Eipä tuolla nyt suurempaa merkitystä ole kuin uteliaisuus asian kokeilemiseen.

Samalla voisi vaihdella kumitiivisteen peilin ja oven väliin.
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 780
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 16.5.2020 13:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Karvanaama kirjoitti:
Kovasti samanlaista tapausta olin mittailemassa alkutalvesta (W215).

Pihtimittarilla akun johdosta seurailtiin, menin peräluukkuunkin makaamaan ja odottamaan systeemin menemistä nukkumaan. Virta putosi parin minuutin kuluttua tuonne 2,5A tuntumaan ja myöhemmin useimmiten 150 mA tasolle. Joka kaiketi on vielä hyväksyttävissä, tässätapauksessa vaan kävi niin että akku oli useimmiten aamulla tyhjä.

Toki muutamallakin eri akulla testattiin, toisinaan tuntui että vika olisi poistunut, mutta palasi kuitenkin. Vaikutti sitä että jokin herätti systeemin välillä, pitäisi olla jokin tallentava mittari, jollaista ei saatu. Minun pihtimittarini lisäksi sammuu n. 7-8 minuutin kuluessa, ellei mihinkään kosketa. Kohtuullisen ärsyttävää mittailua. Minun pihtimittarini tarvii lähes aina käynnistyessään DC-alueen nollakalibroinnin nollauspainikkeella. Muuten näyttämään ei ole luottamista.

Vikaa ei tietääkseni vielä ole saatu selville, auto on kai talvisäilössä ja homma jäissä.
Ilmoitan kyllä jos asiasta ilmenee lisätietoa.


Tämä akun purkaautumisvika on selvinnyt ja ihan autosähkökorjaamon avulla.

Coupessa kun on etusivulaseilla automatiikka, joka laskee ovea avatessa lasia hieman ja oven sulkeuduttua nostaa lasin taas ylös.
Tämä toiminto takkuili ja jäi ilmeisesti hereille, joka sitten tyhjäsi akun.
Uusi (käytetty) ohjauspurkki tilalle ja paljon vikatilojen kuittailua, jotka näkyivät vasta starilla.

Tämäkin tapaus todistaa, että muilla koodinlukijoilla on melko turha yrittää mitään.
Toki nämä muut vikatilat eivät kuitenkaan olleet syyllisiä vaan tämä lasien ohjauspurkki.
AK47:n autossa ei välttämättä tätä toimintoa ole, mutta ilmoitinpa nyt kuitenkin.
_________________
850 T5 -96
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 5404
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 17.5.2020 0:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Karvanaama kirjoitti:
Karvanaama kirjoitti:
Kovasti samanlaista tapausta olin mittailemassa alkutalvesta (W215).

Pihtimittarilla akun johdosta seurailtiin, menin peräluukkuunkin makaamaan ja odottamaan systeemin menemistä nukkumaan. Virta putosi parin minuutin kuluttua tuonne 2,5A tuntumaan ja myöhemmin useimmiten 150 mA tasolle. Joka kaiketi on vielä hyväksyttävissä, tässätapauksessa vaan kävi niin että akku oli useimmiten aamulla tyhjä.

Toki muutamallakin eri akulla testattiin, toisinaan tuntui että vika olisi poistunut, mutta palasi kuitenkin. Vaikutti sitä että jokin herätti systeemin välillä, pitäisi olla jokin tallentava mittari, jollaista ei saatu. Minun pihtimittarini lisäksi sammuu n. 7-8 minuutin kuluessa, ellei mihinkään kosketa. Kohtuullisen ärsyttävää mittailua. Minun pihtimittarini tarvii lähes aina käynnistyessään DC-alueen nollakalibroinnin nollauspainikkeella. Muuten näyttämään ei ole luottamista.

Vikaa ei tietääkseni vielä ole saatu selville, auto on kai talvisäilössä ja homma jäissä.
Ilmoitan kyllä jos asiasta ilmenee lisätietoa.


Tämä akun purkaautumisvika on selvinnyt ja ihan autosähkökorjaamon avulla.

Coupessa kun on etusivulaseilla automatiikka, joka laskee ovea avatessa lasia hieman ja oven sulkeuduttua nostaa lasin taas ylös.
Tämä toiminto takkuili ja jäi ilmeisesti hereille, joka sitten tyhjäsi akun.
Uusi (käytetty) ohjauspurkki tilalle ja paljon vikatilojen kuittailua, jotka näkyivät vasta starilla.

Tämäkin tapaus todistaa, että muilla koodinlukijoilla on melko turha yrittää mitään.
Toki nämä muut vikatilat eivät kuitenkaan olleet syyllisiä vaan tämä lasien ohjauspurkki.
AK47:n autossa ei välttämättä tätä toimintoa ole, mutta ilmoitinpa nyt kuitenkin.


Juu ei ole sellaista toimintoa sedanissa. Mutta vastaava purkki toki on ja kertaalleen vaihdettu.

Jostain syystä akku ei ole nyt tyhjentynyt. No, uusi akku jaksaa pitää amperin kulutusta sen 100 tuntia Very Happy

Kulutus oli laskenut jostain syystä amperin tienoolle kun viimeksi mittailin. Hieman on erikoinen tapaus. Kesällä voisi purkaa syvemmälle ja katsella onko vettä päässyt jostain jonnekkin purkkeihin tai liittimiin yms.
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 5404
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 24.9.2020 0:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Auto on elänyt omaa elämäänsä. Akku ei siis tyhjene enää ainakaan päivän -3 seisonnassa.

Apukuskin peilin alaspäin osoittava apuvalo alkoi pelaamaan itsestään ja yhtä itsestään jonkin ajan päästä ei näytä enää toimivan. Johtosarja vaihtamatta muiden kiireiden takia.

Tänään huomasin että kun auton sammutti ja laittoi oven lukkoon , niin sehän taisi mennä nukkumaan. Mittaristo ja kulkuvalot sammuivat nopeasti ja varsinkin kynnyslistojen valot sammuivat myös melko nopeasti alle puolessa minuutissa siis. Tämä oli toistettavissa tosin välillä jäi ne kynnyslistan valot palamaan pitemmäksi ajaksi.

Poistuin autosta ja tein lukitsemisen niin monesti että kynnyslistojen valot myös sammuivat nopeasti.

Tarkoitus seurailla vaikuttaako auton nopea nukahtaminen siihen että alusta elää omaa elämäänsä ja tyhjentää itsensä. Tämä vaatii siis nyt vain n määrän testaamista onko korrelaatiota näillä kahdella asialla.
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CDI203
Mesen Bill Gibbons

Itämaan tietäjä


Liittynyt: 04 Kes 2008
Viestejä: 3906
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

 LähetäLähetetty: 24.9.2020 10:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

AK47 kirjoitti:
Auto on elänyt omaa elämäänsä. Akku ei siis tyhjene enää ainakaan päivän -3 seisonnassa.

Apukuskin peilin alaspäin osoittava apuvalo alkoi pelaamaan itsestään ja yhtä itsestään jonkin ajan päästä ei näytä enää toimivan. Johtosarja vaihtamatta muiden kiireiden takia.

Tänään huomasin että kun auton sammutti ja laittoi oven lukkoon , niin sehän taisi mennä nukkumaan. Mittaristo ja kulkuvalot sammuivat nopeasti ja varsinkin kynnyslistojen valot sammuivat myös melko nopeasti alle puolessa minuutissa siis. Tämä oli toistettavissa tosin välillä jäi ne kynnyslistan valot palamaan pitemmäksi ajaksi.

Poistuin autosta ja tein lukitsemisen niin monesti että kynnyslistojen valot myös sammuivat nopeasti.

Tarkoitus seurailla vaikuttaako auton nopea nukahtaminen siihen että alusta elää omaa elämäänsä ja tyhjentää itsensä. Tämä vaatii siis nyt vain n määrän testaamista onko korrelaatiota näillä kahdella asialla.



Laita joku kamera sineen vakoilemaan sytyykö siellä välillä valoja kumalakin tavalla toimituna
_________________
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 Wink
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 5404
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 24.9.2020 13:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

CDI203 kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
Auto on elänyt omaa elämäänsä. Akku ei siis tyhjene enää ainakaan päivän -3 seisonnassa.

Apukuskin peilin alaspäin osoittava apuvalo alkoi pelaamaan itsestään ja yhtä itsestään jonkin ajan päästä ei näytä enää toimivan. Johtosarja vaihtamatta muiden kiireiden takia.

Tänään huomasin että kun auton sammutti ja laittoi oven lukkoon , niin sehän taisi mennä nukkumaan. Mittaristo ja kulkuvalot sammuivat nopeasti ja varsinkin kynnyslistojen valot sammuivat myös melko nopeasti alle puolessa minuutissa siis. Tämä oli toistettavissa tosin välillä jäi ne kynnyslistan valot palamaan pitemmäksi ajaksi.

Poistuin autosta ja tein lukitsemisen niin monesti että kynnyslistojen valot myös sammuivat nopeasti.

Tarkoitus seurailla vaikuttaako auton nopea nukahtaminen siihen että alusta elää omaa elämäänsä ja tyhjentää itsensä. Tämä vaatii siis nyt vain n määrän testaamista onko korrelaatiota näillä kahdella asialla.



Laita joku kamera sineen vakoilemaan sytyykö siellä välillä valoja kumalakin tavalla toimituna


Hyvä idea. Virtaloggeristakin on ollut kaverin kanssa myös puhetta. Jättäisi sen sinne mittaamaan... Se pitäisi ensin tehdä...

Voikohan se auto heräillä vaikka olisikin mennyt nukkumaan, siis ominpäin.

Tosin en pitäisi mitään mahdottomana kun aika erikoisesti käyttäytyy..

Vois sinne jonkun patentin kehitellä tarkkailemaan niitä valoja kyllä.

Ja olihan se lössähtänyt taas...

Pitääkö tonne airmatikkiin työntää kompuran putkesta kylmäainetta ja lainata haistelija niin löytyy se vuotopaikka...
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W220 / W230 / W215 -> W220 / W230 / W215 sähkö Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Sivu 4 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit