mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Leemun linjuri
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1980
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 20.6.2020 23:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lakkaa muuten kohtsillään repaleiset teipit lepattamasta tuulessa Laughing


_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1980
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 21.6.2020 14:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hommahan valmistuu liki käsiin Shocked



Tuulilasin ympärystä ja vasemman kyljen yläosasta kaksi kolmannesta maalaamatta.
Voi olla, ettei ihan tänään valmistu, mutta lähipäivinä.
Ens torstaina kylmenee leimakin, täytyy kai alkaa sillekin asialle tekemään jotain Laughing
No, sen ei pitäisi tälläerää vaatia muuta kuin koota hihnankiristin uusien laakereiden kera paikalleen ja käyttää jarrusovituksessa.
Viimevuonna oli etujarrut vähän hilkulla, niin ajattelin pelata varman päälle nyt.
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1980
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 23.6.2020 13:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

leemu kirjoitti:


Ens torstaina kylmenee leimakin, täytyy kai alkaa sillekin asialle tekemään jotain Laughing
No, sen ei pitäisi tälläerää vaatia muuta kuin koota hihnankiristin uusien laakereiden kera paikalleen ja käyttää jarrusovituksessa.
Viimevuonna oli etujarrut vähän hilkulla, niin ajattelin pelata varman päälle nyt.


Pari vuotta tuli armonaikaa, että läsähdys kävi Very Happy
Oli viisas veto hakea jarrulappu etukäteen. Vähän otettiin etupäätä lähemmäs, niin saatiin hyväksyttävät arvot. Pientä soikeutta on rummussa kuskin puolella, mutta mennee tällaisessa käytössä.
Takajarrut on niin mahdottomat, että meinaavat kokonaistehossa hiipiä väkisin edelle Rolling Eyes
Katsuri ei keksinyt mitään moitittavaa, suullinen huomautus apumiehen sisälokasuojassa olevasta ruostereiästä. Oikein asiallista palvelua, ei mitään turhaa nillitystä, lähinnä alustan tarkastus ja sillä hyvä. Konttorina A-katsastus Forssa Viksberg.
Kokonaiskulut katsastuksesta 199€, sovitus siis teetetty muualla, mutta on tuossa rahassa mukana.

Jännä homma on tuo savun muodostus seisonnan jälkeen, tätähän on ennenkin jossain ketjussa hämmästelty.
Enimmäinen kiihdytys maantievauhtiin tuottaa putken täydeltä sinisenharmaata savua, mutta sen jälkeen ei tule silmin nähtävästi muuta kuin ohuesti mustaa. Samaten ensimmäiset viitisen kilometriä tuntuu, että hyvä kun auto pysyy ojien välissä , mutta sen jälkeen se ikäänkuin "herää henkiin" ja kulku on ihan yhtä tasaista kuin ennenkin Shocked
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1980
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 29.6.2020 11:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kärkkäisellä oli tarjouksessa 275W aurinkopaneelit 99€/kpl.
Tilasin kaksi ja saapuivat perjantaina.
Kaapelit sain vedeltyä eilen illalla paikoilleen ja jonkin verran valmisteltua paneelien asennusta.
Menevät pitkittäin keskelle kattoa. Toinen ihan etureunaan ja toinen ensimmäisen kattoluukun takapuolelle.
Varastoista löytyi vanhaa sähkärin asennuskiskoa n.50mm leveää.
Arvelin pistää sen kyljelleen katolle, väliin Sika 221 ja päistä "ruusuniitillä" kiinni.
Paneeleissa on reiät 8mm pulteille 2kpl molemmissa päissä pitkiä sivuja. Niistä ajattelin kiinnittää kiskoihin, ehkä vielä sika siihenkin väliin. Pysynee vaikka ei tule lyhyeltä sivulta kiinni?
Arvelisin muutenkin olevan parempi, että ilma pääsee kiertämään alta, niin paneeli pysyy vähemmän kuumana Rolling Eyes
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9338

 LähetäLähetetty: 29.6.2020 12:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei ole panelit kalliita. Tuolla määrällä saat mukavasti jo virtaa. 😎
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1980
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 29.6.2020 13:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pappi kirjoitti:
Ei ole panelit kalliita. Tuolla määrällä saat mukavasti jo virtaa. 😎


Sillä meinasin, että on tartuttava tilaisuuteen kun ei taida maailmalta saada merkittävästi halvemmalla ja suomalaisen kauppiaan kanssa on helpompi kinata jos tulee jotain odottamatonta.
Toisen parin kun saisi vastaavia vielä ja akkupuolelle myös tuplaus nykyiseen 2*220ah, niin alkaisi olla kohdallaan Rolling Eyes
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6265

 LähetäLähetetty: 29.6.2020 15:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Itte kans katellu noita paneleita kun just juhannuksena tyhjeni tuo hupiakku pariinkiin kertaan kun oli kylmälaukkua ja kaikenmaailman latureita parkissa päällä.

Samaa 275w panelia kuolasin vaikka se varmasti omaan käyttöön onkin reippaasti ylimitoitettu. Toki ylimitoituksesta ei mitään haittaa ole, päinvastoin jaksaa sitten pitää hämärtyvässä syksyssä akut täynnä pidempään.

Säädin on vähän haussa. Moni vannoo mppt säätimen nimeen mutta onko se "ainoa oikea"?

Viitsisko leemu ottaa tuon panelin kiinnityspaikoista tarkempia kuvia?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9338

 LähetäLähetetty: 29.6.2020 16:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Aika pitkään meni meillä mökillä pwm säätimellä. Hyvin latasi. Ei lähdetty vaihtamaan uuteen. Kun päivitettiin paneli, samalla laitettiin säädin uusiksi.

Hinnat on tippuneet todella paljon. 😎

Säätimien vertailua. https://youtu.be/PB6zojol9o0
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1980
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 29.6.2020 18:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mika.T kirjoitti:

Viitsisko leemu ottaa tuon panelin kiinnityspaikoista tarkempia kuvia?




Siinä on tuollainen 30mm lista sisällepäin ja reiät molemmissa päissä pitkiä sivuja.
Ensimmäinen reikä 140mm päästä ja toinen olikohan 390mm.
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6265

 LähetäLähetetty: 29.6.2020 21:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Läpipultilla? Ja mutteri tuohon panelin takapuolen ja alumiinikulman väliin pujottamalla?

Selvensi hyvin. Kiitos.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1980
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 29.6.2020 22:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mika.T kirjoitti:
Läpipultilla? Ja mutteri tuohon panelin takapuolen ja alumiinikulman väliin pujottamalla?

Selvensi hyvin. Kiitos.


Juu, kiva pujotella tuonne paneelin alle Laughing saa melko käärmekäsi olla, jos ei sitten nosta paneelia tyyliin kakskytä senttiä irti katosta Shocked
Noihinhan on olemassa jotain oikeita kiinnikkeitäkin, mutta ei ole mitään hajua kuinka ne toimii.
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9338

 LähetäLähetetty: 29.6.2020 22:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuossa sarjassa on kiinnikkeet. Nuo tulee panelin reunaan kiinni ja kötös liimataan kiinni kattoon.

Loppu on sitten arpapeliä kestääkö liimaukset. Asuntovaunuun ei viitti kattoon ylimääräisiä reikiä tehdä. Itse ajattelin hyödyntää turhaa tv-antennin läpivientiä kaapeleiden suhteen.

Maksavat erikseen ostettuna useamman kympin.

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/brightsolar-160w-aurinkopaneelisetti-matkailuajoneuvoon

Pelkät kiinnikkeet ja läpivienti.
https://www.electrotori.net/product/113/kiinnikesarja-aurinkopaneelille-caravan
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6265

 LähetäLähetetty: 29.6.2020 22:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Noita muovikiinnikkeitä jo lapoin ostoskoriin mutta jotenki en luota pelkkään liimaan.
Häätys vetää ruuveilla kiinni kattoon, joka taas aikalailla eppäilyttää sekin vuodon ja ruostumisen takia, mutta kyllä kait nuo tiiviiksi nykypäivän liimoilla sais.


https://www.tuontitukku.fi/tuote/asennuskisko-u2-30x30mm-2m-u-kisko/4053479955902/

Tuomosta jos vetasis kaks nelimetristä soiroa rynsterin katolle... Liimalla kiinni ja läpipultit päihin niin ei tarvis "asunto-osan" kattoa rei'ittää. Takimmaiset menis tavaratilan puolelle ja etummaiset ohjaamon verhoilun alle jonka saa helposti irti jos joskus vuotaisi.

Paneli noiden päälle. Samalla vois taakse tehä vaikka kattotelinettä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1980
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 30.6.2020 6:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mika.T kirjoitti:
Noita muovikiinnikkeitä jo lapoin ostoskoriin mutta jotenki en luota pelkkään liimaan.
Häätys vetää ruuveilla kiinni kattoon, joka taas aikalailla eppäilyttää sekin vuodon ja ruostumisen takia, mutta kyllä kait nuo tiiviiksi nykypäivän liimoilla sais.


https://www.tuontitukku.fi/tuote/asennuskisko-u2-30x30mm-2m-u-kisko/4053479955902/

Tuomosta jos vetasis kaks nelimetristä soiroa rynsterin katolle... Liimalla kiinni ja läpipultit päihin niin ei tarvis "asunto-osan" kattoa rei'ittää. Takimmaiset menis tavaratilan puolelle ja etummaiset ohjaamon verhoilun alle jonka saa helposti irti jos joskus vuotaisi.

Paneli noiden päälle. Samalla vois taakse tehä vaikka kattotelinettä.


Tuommoiset oli itselläkin mielessä ensin, mutta on tuossa bussinresussa kattopelti niin kaareva, että olisi ottanut keskeltä kiinni.
Kirmaajan suoremmassa ja tukevassa peltikatossa voisi pysyä ihan liimallakin, ainakin paremmin kuin tuossa bussin katossa joka on vetelää alumiinia ja ei ole edes kehikossa kiinni kuin reunoilta. Keskellä on äkkiä sentti tyhjää alla.

Vähän mietin myös materiaalin elämistä lämpötilan mukaan. Katto on alumiinia ja jos sen päälle laittaa sinkittyä kiskoa ja taas sen päälle alumiinikehikkoisen paneelin Rolling Eyes
En tiedä onko sillä oikeasti merkitystä, mutta mieluusti näitä miettii vähän etukäteen ennemmin kuin keräilee paneelia jostain pikatien penkalta Laughing

Styroksikoppimiehet on laittaneet paljonkin pelkällä liimalla paneeleita, mutta niissä nyt ei taida juur mitään edes olla mihin ruuvi vastaisi Laughing
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1980
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 04.7.2020 7:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Viime yö tehty testiä.
Paneelit on katolla nyt ja kytkettynä rinnan. 14 tuntia irti maasähköstä, jääkaappi ja ilppi päällä pyyntiä 24 astetta.
Ulkona ei ollut kovin kuuma eilen, ehkä 22 parhaimmillaan ja auto oli valmiiksi viileä sisältä.
Lähtötilanteessa invertteri näytti akkujännitteeksi 27V. Nyt näyttää akuille 25.1V ja autossa on lämmintä n.12 astetta. Todenmukaisempi olisi varmaan testata lämmityksellä Laughing

Etummainen paneeli on kiinni tuollaisella kyljelleen käännetyllä valaisinkiskolla.




Taaempi taas perinteisellä asennuskiskolla. Edessä on oltava ylempänä, kun katossa on poikkisauma jonka päälle paneeli on saatava. Takana asennuskisko riittää juuri katon kaarevuuden takia.
Molempien paneelien kiskot on niitattu "ruusuniitillä" päistään kattopeltiin ja välissä on Sika 221 liimaa.


_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1980
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 11.7.2020 10:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Paneelit pysyi katolla ainakin ellivuoreen asti Laughing



_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 27206

 LähetäLähetetty: 14.7.2020 18:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Luin taas koko viestiketjun kertaalleen läpi.
Jotenkin niin mukavaa luettavaa nämä ensimmäisen projektin hakureissun vaiheet Laughing

Leemu kirjoitti:
Pakoputkea ei ole lukuunottamatta pakosarjalta lähtevää alkuosaa joka päättyy takahelman alle, jonka pääasiallinen rakenne on kuusipuuta ja vaneria


Kysymystäkin heräsi Idea
Lainaus:
Kuinka tuollaisen Sealock-venevessan pitäisi pelata? Vaikka kääntelee kahvaa mihin asentoon niin ei saa tavaraa liikkumaan kuin poispäin pytystä

Äkkiä ajatellen toiminta vaikuttaisi ihan kelvolliselta tuollaisenaan ope mutta selvisikö miksi sitä jotain ei tapahdu ?

Lainaus:
Jännä homma on tuo savun muodostus seisonnan jälkeen, tätähän on ennenkin jossain ketjussa hämmästelty.

Kolmekymmentä vuotta seisoneen Opel -58 kun sai lopulta käyntiin (kansi irti, kuukauden liottelu jarrunesteellä, brake cleanerilla ja ties millä että saisi männät liikkumaan, lopulta koivuhalon välityksellä lekalla hakaten onnistui -> kansi paikalleen) niin tuli kyllä savua. Melkein sen kokemuksen perusteella sanoisin, että savun määrä korreloi seisonta-ajan pituuteen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1980
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 15.7.2020 8:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vanajan haku oli kyllä omanlaisensa seikkailu Laughing

Vessan toimimattomuus selittyi omalla tietämättömyydellä Embarassed
Sille on oma huuhteluvesisäiliö jonka täyttämällä alkoi homma pelaamaan.
Toiminta menee niin, että ensin valitsinvipu käännetään lukistusasennosta toiseen ääripäähän. Sitten käsipumpulla pumppaamalla saadaan huuhteluvettä pyttyyn. Sitten käännetään valitsin väliasentoon, jolloin käsipumpun käyttö tyhjentää pytyn jätevesisäiliöön.
Lopuksi vipu käännetään takaisin lukitusasentoon.

Ilmeisesti tässä on hiukan kysymys pihassa tyhjäkäyttelyiden yms. seurauksena kaikenmaailman karstojen, öljynkäryjen yms. palaminen pakoputkessa kunhan pakokaasun lämpötila nousee riittävästi kun moottoria kuormitetaan Rolling Eyes
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1980
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 02.8.2020 13:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Peppuhommat on ikäviä kuiviltaan Neutral
Semmoseksi tämä nyt on kuitenkin mennyt, onneksi tuli mieleen tarkistaa peräöljyt ennen reissuun lähtöä.
Reiästä kokeillen ei ylettynyt öljyyn, joten tuumailin lisätä vähän.
Nythän tilanne on se, että leemu on tyhjentänyt Forssan halpakaupat peräöljystä Laughing
Liki kymmenen litraa olen lisäillyt ja vähän menisi vieläkin Shocked
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6265

 LähetäLähetetty: 02.8.2020 23:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Huh Shocked

Noinkohan tuo on jo romurautaa.

Tuossa tilanteessa laskisin öljyt pois niin näkee onko jo rautaa seassa. Jos ei ole niin on selvitty säikähdyksellä.
Jos taas on, nostaisin koko murikan romukuormaan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1980
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 03.8.2020 7:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mika.T kirjoitti:
Huh Shocked

Noinkohan tuo on jo romurautaa.

Tuossa tilanteessa laskisin öljyt pois niin näkee onko jo rautaa seassa. Jos ei ole niin on selvitty säikähdyksellä.
Jos taas on, nostaisin koko murikan romukuormaan.



Kyllä siellä jotain vahinkoa on varmasti käynyt, murikka ei näytä mahdottoman paljon vuotaneelta ja meillä ollessa ajeltu pari tuhatta. Eli väittäisin olleen kuiva jo jonkin aikaa Rolling Eyes

No, toi se ainakin tuuriin saakka Laughing
Katsotaan kun päästään kotio, niin vaihdan tuoreet rasvat. Näkee sitten millaista moskaa siellä on..
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JuMu S
Punaniska

Volvoterapeutti


Liittynyt: 29 Tam 2006
Viestejä: 3249
Paikkakunta: Pyykkögrad

 LähetäLähetetty: 03.8.2020 13:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jos yhtään on öljyä murikassa ollut niin en huolestuisi yhtään. Peräöljy jos jokin jää paksuna kalvona kohteeseen eikä käsistäkääm lähde muuten kuin kulumalla. Sen verran tuhdeilla varmuusluvuilla taitaa raskaan kaluston akselit bussikäyttöön olla mitoitettu kun samat murikat kumminkin ovat pyörineet monenkirjaviin ajotehtäviin soveltuneiden kuorkkienkin alla.

Eli jos lautaspyörä suinkin on öljyn pintaa ylettynyt rikkomaan on jonkunlaista voitelua ollut kyllä kaikkien liikkuvien saatavilla. Joku valmiiksi kulunut laakeri toki voi itseensä ottaa ja kulua äkkiä lisääkin. Toivottavasti ei metallia ole ilmaantunut. pope
_________________
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1980
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 06.8.2020 11:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Puolen viikon pikkupyrähdys tehty.
Jokioinen-Isokyrö-Tuuri-Ähtäri-Jokioinen, lauantaina lähdettiin ja keskiviikko illalla palauduttiin, vajaa 700km kaikkinensa.
Vehkeet pelasi kuin kello, vähän huolestutti tuo perä, mutta ei ainakaan matkalle lauennut.
Täytyy laskea öljyt pois ja tutkia tuleeko rautaa mukana ja kuinka paljon.
Matkalla tehtyjä huomioita varustuksessa.
Tarvitaan suurempi jääkaappi, tuo nykyinen on varmaan joku luokkaa 100 litraa ja kyllästyttää pelata kylmälaukun kanssa.
240 litraista kompurakaappia saa aika edullisesti ja sellaisen saanee mahtumaan jos poistaa yhden kaapin alapuolelta ja tekee mikrolle uuden hyllyn.
Alakaappia ei nytkään ole käytetty oikeastaan lainkaan, joten poisto ei haittaa.
Mikro hajosi Sad harmittavaa, koska se oli todella nopea lämmittämään huolimatta pienestä ottotehosta.
Sisävalot on saatava toimimaan jostain muualta kuin kuljettajan sivukonsolista, tapahtunee samalla kun siirtää niiden sähkönsyötön starttiakuilta hupipuolelle.

Ruokahalu on näppituntumalta noussut ehkä viitisen litraa sataselle Shocked
Täytynee tutkia onko jossain vikaa vai meneekö mittauksen epätarkkuuden piikkiin.
Menomatkalle Tuuriin Isokyrön kautta sain ynnättyä 26litraa sataselle. Matkavauhtina sellainen 80-85.
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1980
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 07.8.2020 22:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sain aikaiseksi kytkeä releohjauksen lisämittareille, nyt lämpö-, öljynpaine ja polttoainemittari heräävät kun kytkee virran päälle. Aiemmin täytyi muistaa vetää erillisestä kytkimestä ja sitten lopuksi vielä muistaa sammuttaakin ne Laughing
Vähän suunnittelin mielessäni kyllä korvaavani mittarit hyllystä löytyvillä hienoilla Vanajan vihreäpohjaisilla VDO-mittareilla, mutta tuskin saan aikaiseksi. Täytyisi mokomaan hommaan hankkia jostain sopivia antureitakin ja kaikkea.
Öljynpainemittarin kyllä vaihdan vielä perinteiseksi, nyt paikallaan on hyllystä joutilaana löytynyt Auto-cauge "smoke". Sellainen josta näkyy sammutettuna vain musta lasi. Huonona puolena mainittakoon, että auringonpaisteessa ei myöskään näy muuta kuin se musta lasi Laughing

Valaistusta vähän suunnitelin myös.
Katossa menee poikittain sellaisia ~30cm alumiinilistoja, liiterin kätköistä löytyy 12v ledinauhaa joka passaa aika pienellä vaivalla listaan kun ottaa keskeltä muovisen nauhan pois. Listoja on passelisti kolme molemmin puolin sohvaryhmän yläpuolella. Arvelin laittaa kaikkiin pätkän nauhaa ja kytkeä molemmat puolet ensin ominaan rinnan ja sitten yhdistän ne sarjaan, niin silloinhan sen pitäisi pelata 24v systeemissä?
Arvelin laittaa vaihtokytkimillä ovenpielestä ja keittiöstä komennettavaksi, niin saisi sisälle tullessa valot näppärästi päälle ja taas yöpuulle painellessa ei tarvitsisi käydä ovisuussa Rolling Eyes
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1980
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 08.8.2020 23:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vähän sain valohommia alulle:



Ovatten kuitenkin nyt jännitteenalentajan perässä kun hokasin, että sieltähän tulee 12v kätevästi tuohon tiskipöydän päähän.
Selvinnee tuosta kuormasta vielä, kun koko nauhan tehoksi ilmoitetaan 10w ja noihin ei ihan kahta mene kokonaan.
Yksi pätkä on siis tulossa vielä edemmäksi ja sitten toiselle puolelle samanlaiset.
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6
Sivu 6 Yht. 6

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit