mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

W204 200 cdi-automaattivaihteisto on HUONOTOIMINEN!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W204 / R171, sedan, farmari, avo -> W204 / R171 voimansiirto
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
karvine
Teräshermo



Liittynyt: 29 Syy 2005
Viestejä: 736

 LähetäLähetetty: 23.6.2008 20:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mitenkäs ne teidän laatikot jyrisee? Very Happy

Meillä on ajettu nyt 16000 km ja kaikki ylimääräiset äänet hävinneet lähes kokonaan. Very Happy Mitään uudelleen ohjelmointeja ei ole tehty, jyrinä vain hävisi.

Yksi päivä ajelin 500 km puhdasta maantieajoa, ja sen lenkin jälkeen jyrisi aavistuksen verran. Piti tosin keskittyä kuuntelemaan että huomasi. Kovan kaupunki-polkemisen jälkeen toimii täysin normaalisti. Very Happy

Pientä nykimistä tosin on.Crying or Very sad Kävelyvauhdista jos painaa 1/3-osan kaasua, eli laatikko vaihtaa ykköselle, meinaa mennä niskat nurin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wce



Liittynyt: 18 Jou 2011
Viestejä: 3
Paikkakunta: Seinäjoki

 LähetäLähetetty: 18.12.2011 20:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kylläpäs kävi hyvä tuuri kun tuli hommattua c200

Kerkesi tuhannen kilometriä ajella kun alkoi vaihteen vaihto unohtumaan

Toivottavasti kestää uusi johdinlevy saman 160 000 km kuin entinenkin Smile

Huono alku oli ensimmäiselle mese ostokselle Very Happy
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2528
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 20.12.2011 22:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei nyt aloiteta tässä threadissa vääntöä siitä, millä kannattaa ajaa, vaan sovitaan, että ajetaan sillä mikä tuntuu sopivalta.

Pikku pätkän ajoin kesällä pari vuotta omaani uudemmalla Vehon esittelyautolla, 200 CDI automaatti. Vaihtotapahtumasta ei ole moittimista, mutta jäin ihmettelemään ylös- ja alasvaihdon hystereesin puutetta. Tuntui siltä että ylös ja alasvaihto tasakaasulla oli sama nopeus, mikä oli mielestäni erikoista. Esim. vakionopeus 55 km/h tasamaalla sai laatikon arpomaan jatkuvasti 3 - 4 välillä.

Tuntemani automaatit ovat toimineet siten, että esim. neloselle vaihdetaan ylöspäin varovastikin ajaen n. 70 mittarinopeudessa, mutta kolmoselle alas hieman yli 60 nopeudessa. Ihan sama mihin cruisen asettaa, vaihde vaihtuu ainoastaan jyrkässä mäessä.

Onkohan tuo vika vai ominaisuus? Esittelyautossa oli jotain 20.000 km taulussa, joten olisi sen jotain pitänyt tehtaan asetusten jälkeen oppia?

Jyrinää tai muita häiriötekijöitä en tuossa huomannut, mutta kyllähän se 5-v automaattikin 1600 RPM alkavan jyrkästi nousevan vääntökäyrän hyödyntää tarkalleen ja kevyellä kuormalla mennään isoilla vaihteilla. Ongelma ei taida niinkään olla voiman puute, vaan liian vähän sylintereitä moottorissa?
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aki P
Mersuvelho

Tuonti & Tuho


Liittynyt: 06 Mar 2005
Viestejä: 6084
Paikkakunta: Überwiesca

 LähetäLähetetty: 06.2.2012 22:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Itselle tuli tänään tuommonen 2009 farkku manuaali. Täytyy sanoa että eka kertaa mersu on osannut tehdä sellaisen manuaalin jolla tämmönen pääasiassa automaatilla ajavakin pystyy selviytymään liikenteessä Shocked

En ole koskaan tykännyt ajaa mersun manuaaleja mutta nyt alkoi olla jo lähellä. 5v Automaatit eivät oikein ole kehittyneet sitten vuoden -00 jälkeen kun tiptronic tuli. Jopa päinvastoin kun on alettu pienen kulutuksen/päästöjen toivossa käyttää turbiininlukkoa enemmän ja enemmän. Se näkyy jo vähentävän mukavuutta Confused Kun ei se tuommonen 4-sylinterinen mene mukavasti taajamassa alle 2000rpm Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
204



Liittynyt: 19 Huh 2008
Viestejä: 662

 LähetäLähetetty: 02.12.2013 17:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mitenkäs ne teidän laatikot jyrisee?

Oko olut millaisia ongelmia 7 v automaatti autojen kanssa?

Jyriseekö niissä vaihdelaatikko?
Onko millaisia kokemuksia kyseisestä vaihteistosta.
Olisi auton vaihto ajankohtainen ja olisi hyvä tietää kannattaako nämä
tekeleet kiertää kaukaa.
Oko käsitystä ovatko 7 vaihteiset kestävämpiä kuin 5 vaihteiset?
Lisäksi onko millaisia vikoja 2012 v, 220 cdi autoissa ollut?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tekarijee



Liittynyt: 28 Mar 2013
Viestejä: 10
Paikkakunta: Lahti

 LähetäLähetetty: 04.12.2013 20:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

204 kirjoitti:
Mitenkäs ne teidän laatikot jyrisee?

Oko olut millaisia ongelmia 7 v automaatti autojen kanssa?

Jyriseekö niissä vaihdelaatikko?
Onko millaisia kokemuksia kyseisestä vaihteistosta.
Olisi auton vaihto ajankohtainen ja olisi hyvä tietää kannattaako nämä
tekeleet kiertää kaukaa.
Oko käsitystä ovatko 7 vaihteiset kestävämpiä kuin 5 vaihteiset?
Lisäksi onko millaisia vikoja 2012 v, 220 cdi autoissa ollut?

Itsellä vm -11 200 cdi 5v tomaatti eikä mitään jyrinöitä ole ollut.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xin811



Liittynyt: 06 Elo 2007
Viestejä: 654

 LähetäLähetetty: 22.3.2015 15:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jos tuon laatikon softan päivittää, niin kosketaanko siinä moottorinohjaimeen? Oma auto(w212 200cdi) on kans just tuollainen, että jo 50 vauhdeissa tuupataan nelosta silmään ja kierrokset putoaa sinne tonniin. Sitten kun tulee vähän vastusta tai painaa pari milliä kaasua niin taas tiputetaan kolmonen. Joko tuota kolmosta sais pitää pesässä kauemmin tai sitten turbiinia pitäis luistattaa tuolla nelosvaihteella, nyt se on ihan lukittuna. Kaasun varovainen painaminen ei nosta kiekkamittaria yhtään, vaan nopeus ja kierros menee ihan käsikädessä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
W204mr



Liittynyt: 25 Tam 2020
Viestejä: 3

 LähetäLähetetty: 01.2.2020 21:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

W204 200cdi 5 vaihteinen automaatti on hassun tuntuinen. Vaihtaa ilman mitään älyttömiä nykimisiä,mutta joskus arpoo vaihteen kanssa. Esim. vielä kylmällä laatikolla ylämäkeen ajellessa pintakaasulla heittää ison vaihteen silmään ja sitten kierrokset humppaa 1200-1500 välillä. Aivan kun laatikko miettis ”ei näin isoa vaihdetta,vai käyttäiskö sittenkin,eikun heitän pienempää vaihdetta”. Laatikkoöljyt on uusittu,mietin että onko laatikko uusista öljyistä ihmeissään. Aiempi omistaja vaihtanut vaihteistoöljyjä,mutta ei ihan 60tkm välein.

Muuten ajossa vaihteet on toimii hyvin,kaupunkiajossa kun välillä ajetaan pintakaasulla,niin tuppaa välillä vähän herkästi heittää liian isoa vaihdetta. Sitten tulee toi kierrosten humppaus kunnes lyö sopivan vaihteen kehiin.

Kannattasko tässä kohtaa kokeilla nimenomaan laatikon resetointia ja kyb venttiilin vaihtoa? Kenties lisäksi vaihteiston ohjelman päivitys?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
anselmi123



Liittynyt: 20 Hei 2019
Viestejä: 9
Paikkakunta: LPR

 LähetäLähetetty: 02.2.2020 12:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Adaptointia voisi kokeilla että onko vaikutusta, kannattaa vielä varmistaa että öljymäärä on varmasti oikea. Käsittääkseni näihin 722.6 laatikoihin ei mitään päivityksiä ole edes mahdollista saada.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 27212

 LähetäLähetetty: 02.2.2020 14:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lainaus:
MILLÄ HELVETILLÄ MB VOI PÄÄSTÄÄ MYYNTIIN TUOLLATAVALLA TOIMIVAN AUTOMAATIN?????? JOS OLISIN SIELLÄ KOEAJAJANA NIIN EI KYLLÄ TULISI MYYNTIIN. JOMPIKUMPI AUTOLEHTI TESTASI AUTOMAATTIDIESELEITÄ JA KAS KUMMAA VEHOLLA EI SATTUNUT OLEMAAN HALVEMPAA 200 CDI-MALLIA VAAN 220 CDI, JOSSA EI OLE TUOLLAISTA ONGELMAA. ELI VEHO VÄISTI HUONON PALAUTTEEN SAANNIN MAINIOSTI. IHMETTELEN JOS LAATIKOITA EI OHJELMOIDA VALMIIKSI ENNEN MYYNTIIN TULOA SUOMESSA, ETTEI TIETO LEVIÄ.

Shocked Laughing onpa melkoinen jyrinä ollut foorumilla 12 vuotta sitten.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CDI203
Mesen Bill Gibbons

Itämaan tietäjä


Liittynyt: 04 Kes 2008
Viestejä: 3846
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

 LähetäLähetetty: 06.2.2020 18:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

[quote="W204mr"]
Kannattasko tässä kohtaa kokeilla nimenomaan laatikon resetointia ja kyb venttiilin vaihtoa? [ /quote]

Jos öljyt ok sekä määrä eikä moottorin puolella ole mitään vikoja
Ensin nolausta *:rila sen vaikutkusen perustella jatko toimet
_________________
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 Wink
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
W204mr



Liittynyt: 25 Tam 2020
Viestejä: 3

 LähetäLähetetty: 17.3.2020 20:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

[quote="CDI203"]
W204mr kirjoitti:

Kannattasko tässä kohtaa kokeilla nimenomaan laatikon resetointia ja kyb venttiilin vaihtoa? [ /quote]

Jos öljyt ok sekä määrä eikä moottorin puolella ole mitään vikoja
Ensin nolausta *:rila sen vaikutkusen perustella jatko toimet


Öljyt ok ja määrä kans,tehtiin lopulta laatikon resetointi ja momentinmuuntimen kans,adaptaatio myötä vaihdot ok. Katellaan jos oireet palaa,niin ruvetaan tutkimaan kyb:in osuutta ja venttiilikoneisto syyniin kans. Vikakoodeja ei ollu moottorin eikä automaattilaatikon puolella.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
M-B Mika



Liittynyt: 18 Hei 2006
Viestejä: 91
Paikkakunta: Salo

 LähetäLähetetty: 25.7.2020 23:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jahas täällä foorumilla vielä porukka vissiin vierailee...
Oma 157tkm ajettu s204 200cdi -08 automaatti menee maanantaina vaihteistoöljyjen ja suotimen vaihtoo.
Saa nähdä vaatiiko myös johdinlevyä ja kyb venaa samalla...
Tuore hankinta itselle ja vaihteiston toiminta on suoraan saatanasta Smile
Ei ole ollut yksikään mersun automaatti näin huonokäytöksinen vaikka reilu puolimillinenkin ollut ajossa.
Reippaammassa ajossa ihan kivasti toimii mutta kun rauhallisesti ajelee niin ei hyvä.
Jonkin verran nostelee kierroksia vaihtojen hetkellä mutta 3-4 tai 4-5 on pahin.
Selvästi pomppaa kierrokset, sitten laskee kuin olisi vaihde vaihtunut ja siihen perään vielä nytkähtää ja tippuu kierrokset lisää.
Kerran kolautti pykälän ihan saatanasti pesään jolloin meinasin et nyt lesni kardaani narniaan.
En enää tiedä nostinko vai painoinko sitten kaasua väärässä kohtaa auton mielestä.
Ja toisinaan se ei oikeen tiedä minkä vaihteen pitäisi silmässä.
"Liian isolla" vaihteella tämäkin haluaa jyristellä menemään mutta se ei niin paljoa häiritse kuin nuo vaihtamiset ja arpomiset.
Noo saa nähdä mikä tuomio ja paljonko tämäkin kustantaa.

Nimim: olisinpa pitänyt sen ässän vaan!
_________________
S204 200cdi -08
W220 320cdi -01
S211 200k -04
C124 230ce -91
W201 200
+ monta muuta...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CDI203
Mesen Bill Gibbons

Itämaan tietäjä


Liittynyt: 04 Kes 2008
Viestejä: 3846
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

 LähetäLähetetty: 25.7.2020 23:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

M-B Mika kirjoitti:
Jahas täällä foorumilla vielä porukka vissiin vierailee...
Oma 157tkm ajettu s204 200cdi -08 automaatti menee maanantaina vaihteistoöljyjen ja suotimen vaihtoo.
Saa nähdä vaatiiko myös johdinlevyä ja kyb venaa samalla...
Tuore hankinta itselle ja vaihteiston toiminta on suoraan saatanasta Smile
Ei ole ollut yksikään mersun automaatti näin huonokäytöksinen vaikka reilu puolimillinenkin ollut ajossa.
Reippaammassa ajossa ihan kivasti toimii mutta kun rauhallisesti ajelee niin ei hyvä.
Jonkin verran nostelee kierroksia vaihtojen hetkellä mutta 3-4 tai 4-5 on pahin.
Selvästi pomppaa kierrokset, sitten laskee kuin olisi vaihde vaihtunut ja siihen perään vielä nytkähtää ja tippuu kierrokset lisää.
Kerran kolautti pykälän ihan saatanasti pesään jolloin meinasin et nyt lesni kardaani narniaan.
En enää tiedä nostinko vai painoinko sitten kaasua väärässä kohtaa auton mielestä.
Ja toisinaan se ei oikeen tiedä minkä vaihteen pitäisi silmässä.
"Liian isolla" vaihteella tämäkin haluaa jyristellä menemään mutta se ei niin paljoa häiritse kuin nuo vaihtamiset ja arpomiset.
Noo saa nähdä mikä tuomio ja paljonko tämäkin kustantaa.

Nimim: olisinpa pitänyt sen ässän vaan!


Kannattaa se turbinlukon solenoidi vaihtaa siinä samalla
_________________
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 Wink
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
650000tuttavuus

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 20 Tam 2007
Viestejä: 1874

 LähetäLähetetty: 26.7.2020 10:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

M-B Mika kirjoitti:
...………….....ljoa häiritse kuin nuo vaihtamiset ja arpomiset.
Noo saa nähdä mikä tuomio ja paljonko tämäkin kustantaa.

Nimim: olisinpa pitänyt sen ässän vaan!


Onnex ei kukaan ostanut pari vuotta sitten minun Ässääni. Onni varmaan, että oli silloin senverran ruma pelleiltäänkin osittain (kuppa). Ja äkkinäistä ostajaa varmaan pelotti ajokilometritkin.
Tulipahan ostettua uusia peltejä, maalautettua yms. ehostusta kovasti, kun jäi itselleni.
Nyt voi tosiaan välillä (no jopa 1/2 vuotta) aina nauttia ajosta, ja varavehe Eekkoselle.

Vaihdelaatikko kai pelannut vielä 211:ssa, tai sitten en ymmärrä niin hyvin niitä vaihtojuttuja, kun ei ole näytössä, mikä vaihde milloinkin menossa Smile

Hirvittää vaan minuakin hinnoittelut kivijalkakaupoissa kun jotain vakavampaa tulee, eikä itse pysty noihin tietokoneperusteisiin korjaamaan kuin hädintuskin alustaa ja jarruja.
_________________
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
M-B Mika



Liittynyt: 18 Hei 2006
Viestejä: 91
Paikkakunta: Salo

 LähetäLähetetty: 27.7.2020 20:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Suodin ja öljyt huuhtelemalla on nyt vaihdatettu laatikkoon.
Vikakoodejakaan ei löytynyt(juu en minäkään löytänyt tuolla *kloonillani)
Adaptaatioiden nollausta tuossa mietin ja olin jo täppää painamassa mutta jotenkin ristiriitaa kirjoitteluissa et pitääkö *kanssa opettaa tuota 5 pykäläistä vai ei?
Pitäs jonnekkin lentokentälle vissiin päästä ajamaan ja kartturi olla kyydissä ja toivoa et läppärissä virta riittää Smile
_________________
S204 200cdi -08
W220 320cdi -01
S211 200k -04
C124 230ce -91
W201 200
+ monta muuta...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CDI203
Mesen Bill Gibbons

Itämaan tietäjä


Liittynyt: 04 Kes 2008
Viestejä: 3846
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

 LähetäLähetetty: 28.7.2020 1:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

M-B Mika kirjoitti:
Suodin ja öljyt huuhtelemalla on nyt vaihdatettu laatikkoon.
Vikakoodejakaan ei löytynyt(juu en minäkään löytänyt tuolla *kloonillani)
Adaptaatioiden nollausta tuossa mietin ja olin jo täppää painamassa mutta jotenkin ristiriitaa kirjoitteluissa et pitääkö *kanssa opettaa tuota 5 pykäläistä vai ei?
Pitäs jonnekkin lentokentälle vissiin päästä ajamaan ja kartturi olla kyydissä ja toivoa et läppärissä virta riittää Smile


Pelkän öljy huollon jälkeen ei tarvetta nollamiseen,
jos nollaa niin 722.6xx ei tarvetta opettaa oppi hyvin itse sekalaista ajoa tankilinen
_________________
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 Wink
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
M-B Mika



Liittynyt: 18 Hei 2006
Viestejä: 91
Paikkakunta: Salo

 LähetäLähetetty: 31.7.2020 0:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nollasin kuitenkin ja yön pimeinä tunteina kävin opettamassa kun se vaihtoehto koneesta löytyi.
Ihan kaikkea ei kerinnyt kun rupesi läppäristä akku kyykkäämään.
Toimii se nyt paremmin verrattuna lähtötilanteeseen.
Ajellaan ja koitetaan hyväksyä että tollanen sen kuuluu olla sit.
_________________
S204 200cdi -08
W220 320cdi -01
S211 200k -04
C124 230ce -91
W201 200
+ monta muuta...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W204 / R171, sedan, farmari, avo -> W204 / R171 voimansiirto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit