mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Ahdettu postiloota eli Höömyn w245
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W169
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 27113

 LähetäLähetetty: 31.12.2019 19:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vaihteiston aivot maksaa hieman alle 2000 euroa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2579
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 01.1.2020 12:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sunnitellun käyttöiän lyhentäminen on yksi vitsaus, jota ei edes kovin avoimesti asiakkaille kerrota. Teollisuuden ja poliitikkojen näkökulmasta se on hyvä idea, tehtaat pyörivät, kun uusia kärryjä tarvitaan ja päästöt vähenevät, kun autot poistuvat noin 10 vuotiaina liikenteestä. Suomessa tässä on ongelmana autojen hinta ja sen pysyminen. Kymmenenvuotiaista värkeistä pyydetään herkästi liki kymppitonnia, vaikka laite on teknisen käyttöikönsä päässä tai lähellä sitä luojansa mukaan. Tässä oikeasti alkaa ihmetellä sitä, että diesel automaatti Mondeo meni suutinrempalla kaksi kertaa suunnitellun kilometrimääränsä ja melkein saman verran ikänsä yli.

Kannattaisin lämpimästi direktiiviä, jossa valmistajan olisi kerrottava kestokulutushyödykkeiden suunniteltu käyttöikä ja huollontarve, jolla siihen on tarkoitus päästä.

Toivoo tässä vielä, ettei koko aivoja tarvitsisi vaihtaa, mutta sähkövikahan tuon täytyy olla, kun vian oireet häviävät kokonaan buuttaamalla.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1964
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 01.1.2020 16:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Höömy kirjoitti:
Sunnitellun käyttöiän lyhentäminen on yksi vitsaus, jota ei edes kovin avoimesti asiakkaille kerrota. Teollisuuden ja poliitikkojen näkökulmasta se on hyvä idea, tehtaat pyörivät, kun uusia kärryjä tarvitaan ja päästöt vähenevät, kun autot poistuvat noin 10 vuotiaina liikenteestä. Suomessa tässä on ongelmana autojen hinta ja sen pysyminen. Kymmenenvuotiaista värkeistä pyydetään herkästi liki kymppitonnia, vaikka laite on teknisen käyttöikönsä päässä tai lähellä sitä luojansa mukaan. Tässä oikeasti alkaa ihmetellä sitä, että diesel automaatti Mondeo meni suutinrempalla kaksi kertaa suunnitellun kilometrimääränsä ja melkein saman verran ikänsä yli.

Kannattaisin lämpimästi direktiiviä, jossa valmistajan olisi kerrottava kestokulutushyödykkeiden suunniteltu käyttöikä ja huollontarve, jolla siihen on tarkoitus päästä.

Toivoo tässä vielä, ettei koko aivoja tarvitsisi vaihtaa, mutta sähkövikahan tuon täytyy olla, kun vian oireet häviävät kokonaan buuttaamalla.


Tähänhän se todellisuus kiteytyy. Autot ei tavallaan oikeasti ole huonontuneet, vaan insinöörit ovat oppineet laskemaan tarkemmin ope
Tietty välillä sattuu sitten tuollaisia mondeon kaltaisia vahinkoja Laughing
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2579
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 28.2.2020 23:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vaihteiston ohjainlaite vaihdettu ja laskua tuli 1500 euroa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2579
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 13.6.2020 0:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tämä on nyt vastustanut. Moottorin tukikumit pettivät heti vaihteistorempan jälkeen. No ne saatiin vaihtettua, mutta ilmastointi ei nyt pidä yhtään painetta.Ei ole päivää, että kaikki pelaisi. Mittarissa 254 000 ja rapiat. Öljyn kulutu kasvaa koko ajan, nyt menee jo litra per 4 000 km. Ei toki olla lähelläkään valmistajan raja-arvoa, joka on 1 ltr/1 000 km.

Hitauttani missasin 90 000 ajetun Citikan Kamuxilta, joku osti sen samana päivänä, kun piti mennä tekemään kauppaa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2579
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 17.6.2020 21:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ilmastointi muuten pitää painetta ja ainettakin on, se ei vaan toimi. Kompurakin pyörii. Nyt ei vaan oikein jaksa, kun ei ole päivää, ettei vikaa olisi tai tulisi.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2579
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 18.6.2020 11:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tästä tulikin ongelmajätettä. Autoon hierottu nelisen tonnia rahaaa korjauksiin 1,5 vuodessa ja lopputulos on se, ettei sitä oteta vaihdossa vastaan. Tämä on osoittautumassa kalleimmaksi autoksi, mitä olen koskaan omistanut.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2579
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 21.6.2020 11:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nyt on talous mersuton, kun tämä lähti muiden murheeksi ja pihassa on Skodan kaverina amerikan ihme Jeep Compass. Oli homma löytää paikka, johon Been sai menemään edes jonkinlaisen korvauksen kera.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W169 Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Sivu 4 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit