Yhden tankillisen verran tuli mitattua Ceraton kulutusta.
Se oli 7,2 litraa sadalle.
Ajo on ollut 90% maantietä 80km/h ja 10% kaupunkipyöritystä, opetusajoa.
Jos ajaa vuodessa 10000 kilometriä ja vastaava diesel kuluttaisi tässä ajossa 5,5 olisi polttoainelaskussa eroa 365 euroa eli sillä jokseenkin kuittaisi veroeron.
Felicialla säästyisi suunnilleen tuon verran
Pohdintaa vain, ei sen enempää.
Jos RE85 saisi Haapavedeltä harkitsisin etanolijuttua toden teolla. Tuskin tässä tapauksessa paljon säästäisi jos ajattelee hintaa <-> polttoainekuluja, mutta ehkä kokonaisuutena jos auton myyntihinta olisi sitten joskus korkeampi.
Sitäpaitsi työkaverin vanhasta Saabista oli taannoin penkitetty 455/560 ja etanolillahan se liikkuu, tiedä miten Kiakin potkisi
dealer kirjoitti:Nyt sitten olikin Alvadista uutta saatavana.
Tilasin, 70 euroa rahteineen.
Nopea toimitus, luvatusti 1.11. paketti perillä.
Vielä kun viitsisi vaihtaa kyseisen lämppärin moottorin
Johtoliittimestä ei oikein kärsisi mainita, en meinaan ollut saada sitä vanhasta moottorista lainkaan irti.
Sen päällä oli harmaa muovikuori, jonka irrottaminen (hajottaminen) ei auttanut asiaa, eikä millään meisselillä vääntäminen tms.
Melkein kuin olisi VAG laitetta korjannut, siltä osin
"Suomen hienoin"
on niin kauniisti sanottu, Feliciasta
Sen verran on silikoonattu peräkontissa olevia talvirenkaita että saattaa vaihtajalla parit ärkeleet lipsahtaa ilmoille kun noita yrittää nostella ulos
Tämähän näytti hyvältä, jollei likaisuus häiritse. Yleinen murhekryyni, takakaaret, niin ainakin tässä näytti olevan apumiehen puolelta ehjä. Maltillinen km-lukema myös. Jakoketjun vaihtoon vielä toistasataatuhatta kilometriä
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
dealer kirjoitti:Nuo bensakoneiset, ainakin 1,3 taitaa olla ilman ohjaustehostinta ja se on jo hieman liikaa se.
Juu, näin on. Siksi mekin aikoinaan luovuttiin vaimon priimasta vain 120 tkm ajetusta täysin koriltaan virheettömästä Fellusta. Ei kestänyt rouvan olkapää kääntään tehostamatonta ohjausta.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Juuri nostettiin trailerin päälle yksi 1.9D farkkufelicia ja lähdetään painaan kohti pohjoista Menee kaverille varaosiksi omaan feliciaansa, jonkinlaista sairautta on havaittavissa
Jos bongaatte pks - etelä-pohjanmaa välillä hopean Väyrysen jonka perässä vihreä Fellu trailerilla niin kättä pystyyn
TimoV kirjoitti:Mitenkähän ne diiselit saadaan biokaasulla kulkemaan ilman moottorinvaihtoa bensahärpättimeksi?
Onhan niitä biokaasubusseja ja -kuorma-autojakin. Ilmeisesti tuhuutetaan kaasua imuilman sekaan ja sytytetään dieselsuihkauksella. Täysin ilman dieseliä niitä ei siis saa kulkemaan. Mutta tosiaan miten Feliciassa...?
Mää vaa mietin kustannustehokkuutta yksityishenkilöiden kannalta - jotenkin tuntuu järjettömältä kun on sitä ranskanpottujen paistorasvaakin, jonka verotusta laskemalla maailma pelastuisi. Bensoihinhan tuo tekniikka on suht yksinkertaista.
Joku on taas lobannut yksinkertaisille nenäänsä pidemmälle ajattelemattomille vasureille piilotettuja tulonsiirtoja...
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
TimoV kirjoitti:Mää vaa mietin kustannustehokkuutta yksityishenkilöiden kannalta - jotenkin tuntuu järjettömältä kun on sitä ranskanpottujen paistorasvaakin, jonka verotusta laskemalla maailma pelastuisi. Bensoihinhan tuo tekniikka on suht yksinkertaista.
Joku on taas lobannut yksinkertaisille nenäänsä pidemmälle ajattelemattomille vasureille piilotettuja tulonsiirtoja...
Noh, kaasu on fossiilista. Etanoli ei. Ja veronmaksajat maksaa aina kaiken. Mutta mielestäni öljyt pitäisi käyttää voiteluaineiksi... Polttoaineet saadaan ei fossiilisista.
Talvikulutus etanolilla kuulema niin reipasta ettei kannata talvella sillä ajella. Jos verotetaan re85 muutettua autoa -85 pinnaa käyttöverossakin niin sitten sen ottaisin käyttöön.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Sen mitä olen etanolilla ajanut, olen huomannut sen, että aika pirun paljon halvempaa sen pitäs olla suhteessa bensiiniin, että siitä mitään tolkun hyötyä on. Viikottaiset ajot samoja samalla matkalla ja samalla ajotavalla, erot bensiinin hyväksi matkallisesti +270km kauemmas.
Mitähän taphtuu vaikpa veroissa, kats
jos mutaa käytämään etanolia ja sitten kaasutta sen
(siis ei ilokaasulla sen tietää mitä taphtuu vaan vaikapa bio kasulla)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 EI TEKSTIVIESTEJÄ SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Ravistuksesta mainittu, jos olisi pahin mahdollinen eli vetari niin vajaa 40 euroa maksaa uusi sinne pidemmälle puolelle jonka voisi ajatella olevan syynä. Vaihdossa menisi varttitunti.
Jakopään laitto, tunteroinen siihen ja 23 euron remmi.
Sitten ajelisikin mutkaista tietä näkymättömiin
Verot nykyään jo 311 euroa vuodessa, satanen ehkä vähän toista vakuutukseen.
Pori on liian kaukana paitsi jos sieltä tuotaisiin auto samaan kauppaan Ylivieskaan, kuten viimeksi
Cerato on ollut meillä aina liikennekäytössä, ja sillä on ajettu säännöllisen epäsäännöllisesti. Kilometrejä on kuitenkin tullut niin paljon milloin kenenkin ajamana ettei ole tullut otettua pois liikenteestä.
Pojan opetusajot jäivät vähiin, silloin tällöin kun oli vuoden aikana ajeltu sen verran että lain kirjain tuli täytettyä eikä ajamisessa minkäänlaisia puutteita tuntunut olevan niin opetuksen loppuvaiheessa ajettiin vain yksi reissu Siikalatvalle, parin ajotunnin verran.
Syksyllä tuli useampi tuhat kilometriä toisen oppilaan kanssa.
Kun auto oli ennen em. Siikalatvan reissua seissyt pari viikkoa ajamattomana siitä kuului melkoinen koputus kuskin puolen takarenkaan suunnalta kun lähdettiin ajamaan, jopa sen verran että palattiin takaisin ja kohotettiin takakulmaa ja pyöriteltiin rengasta.
Päädyin siihen että levyllä on ruostetta tms. ja ajoon vain, ja ääni poistuikin noin 20 kilometrin ajon jälkeen kun muutaman kerran oli varoen vedetty käsijarrua päälle ajon aikana.
Kulut taitavat olla luokkaa 35 euroa / kuukausi, siis verot ja vakuutus, eli reilun euron päivässä. Parin viikon liikennekäytöstä poisto säästäisi kympin verran, eli kannattaa poistaa, jos viikonkin pärjää Kiatta ei ainakaan kulut lisäänny poistolla.
Toisaalta sitten veron ja mahdollisesti vakuutuksenkin minimimaksu lyö pahasti korville jos vain tarvittaessa käyttää päivän ajossa...
Katsastus tulee ajankohtaiseksi huhtikuussa. Takajarruissahan oli viimeksi tehoeroa ja pitänee nyt tutkia vaihdanko satulan jo ennen kuin yritänkään tarjota leimalle. Palat tietysti myös. Toinen satulahan oli silminnähden uusi, silloin vuosi sitten.
Ylivieskassa olisi Kyös...Grönf...Åkerl...no, jollain myynnissä neliveto tiseli Golf ja halvalla.
Olisi sinänsä pitkästä aikaa jollain lailla kiinnostava auto, mutta jospa siitä pääsisi sillä että joku tämän lukee ja käy ennen viikonloppua ostamassa, niin oma kuume laskee kun kohde poistuu myynnistä
Ceratolla työmatkaa kun ceessä startti oikkuilee. Onneksi on jo kohta kevät eikä kotimatkalla tarvitse lisävaloja, niin ei tarvitse typhooninp*skan tilalle vaihtaa mitään kallista pötkylää
Pahuksenmoinen pito muuten Michelineissä meidän mersujen kitka-linglongien ja nasta-kleberien jälkeen kiertoliittymät sai ceratolla ajaa puolta nopeammin, kun vaan hoksasi asian. Ei kai se autosta voi olla kiinni.
Ei saa olla
dealer kirjoitti:Ylivieskassa olisi Kyös...Grönf...Åkerl...no, jollain myynnissä neliveto tiseli Golf ja halvalla.
Olisi sinänsä pitkästä aikaa jollain lailla kiinnostava auto, mutta jospa siitä pääsisi sillä että joku tämän lukee ja käy ennen viikonloppua ostamassa, niin oma kuume laskee kun kohde poistuu myynnistä
Ceratolla työmatkaa kun ceessä startti oikkuilee. Onneksi on jo kohta kevät eikä kotimatkalla tarvitse lisävaloja, niin ei tarvitse typhooninp*skan tilalle vaihtaa mitään kallista pötkylää
Pahuksenmoinen pito muuten Michelineissä meidän mersujen kitka-linglongien ja nasta-kleberien jälkeen kiertoliittymät sai ceratolla ajaa puolta nopeammin, kun vaan hoksasi asian. Ei kai se autosta voi olla kiinni.
Ei saa olla
Kyllähän michelin tekee hyviä renkaita, melkein turha verrata linglongbin bongperklebereihin. Ajonvakautus saattaa olla hyvä ceratossakin vaikken edes tiedä minkä valmistajan auto lieneekään. Elektroniikka ja softa on ollut jo pitkään halpaa autoissa (siis tehtaalle).
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Jos neliveto kiinnostaa, niin Jaguar X-typeähän on tarjolla AWD:nä... tosin vain bensakoneella. JuuTuupista löytyy video jossa britilän pojat ottaa semmosen työn alle ja vähän tekevät siitä off roadimman
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Tuota X-typeä nelikkona olen pohtinut tuon Eemelin tilalle. Britit on jotenkin elegantteja ja kolme Range Roveriahan minulla on ollutkin , nykyinen mukaanluettuna.
Eilen illalla lumituiskussa Venäjällä eemelillä käväisin, ja kyllähän tuo aika onneton talviauto liukkaalla on. Sutii heti ja pyrkii poikittainkun laatikko vaihtaa pienemmälle hiukankin kovempaa kaasua painaessa. Ja renkaat on kuitenkin hyvät yhden talven ajetut Misukat. Kaksi kertaa on vaimo jäänyt Tuupovaaran perukoilla kiinnikin ajellessaan työajojaan kun joskus on omalla autolla asiakkaiden luona joutunut käymään. Pitäisi saada tuo Mölli äkkiä ajokuntoiseksi.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
AK47 kirjoitti: Ajonvakautus saattaa olla hyvä ceratossakin vaikken edes tiedä minkä valmistajan auto lieneekään. Elektroniikka ja softa on ollut jo pitkään halpaa autoissa (siis tehtaalle).
Liekö edes ABSeja, kun on niin pitävät renkaat että pysähtyy kuin seinään niin ei muista ESP:iä tms ei ainakaan ole.
Vanja-eno kirjoitti:Jos neliveto kiinnostaa, niin Jaguar X-typeähän on tarjolla AWD:nä... tosin vain bensakoneella. JuuTuupista löytyy video jossa britilän pojat ottaa semmosen työn alle ja vähän tekevät siitä off roadimman
Huutokaupat.comia selatessa tuli heti mieleen tämä viesti.