(W638/2) V 280 vm 01 moottorin vikavalo
(W638/2) V 280 vm 01 moottorin vikavalo
(W638/2) V 280 vm 01 eli tommoseen rupesin mittariston valoja korjaa ja tutkii miks moottorin vikavalo ei pala missään vaiheessa. No mittarin valot korjaantu oikeelta puolelta polttimon vaihdolla, tosin ei toiminu enää seuraavana aamuna. Se ei enää haittaa, koska moottorin vikavalo rupes kiinnostaa. Ledi ja piirilevy näyttää hyvältä (eli ei näy mitään mekaanista millä ois vikavalo sammutettu) saako sen mahdollisesti sammutettua tietokoneella OBD:n kautta? Auto ollu meillä 1,5kk eli mua on vissiin kusetettu, mutta silti olis halu korjata viat.
Nii joo tuli tossa mieleen minkähän hintanen mahtaa mittaristo olla ja missä ois sama? Nyt siinä on kilsat ja kello näyttö samanlainen ku laskimessa josta patterit vähissä (numeroista puuttuu osia sieltä täältä). Onko kilsat mittarikohtaset vai tuleeko auton muistista?
Nii joo tuli tossa mieleen minkähän hintanen mahtaa mittaristo olla ja missä ois sama? Nyt siinä on kilsat ja kello näyttö samanlainen ku laskimessa josta patterit vähissä (numeroista puuttuu osia sieltä täältä). Onko kilsat mittarikohtaset vai tuleeko auton muistista?
Tunnukseni lopetti toiminnan tänne, joten tein uuden.
Auto on vito 280v 01, 7 hengen bussi ja wolkkarin vr6 tekniikalla
Mittaristo vaihdettu 112 cdi:stä toimii, mut tuli 200tkm lisää kilsoi ja öljyvalo palaa kokoajan (öljyä on ainakin tikun mukaan). Moottorin vikavalo ei edelleenkään pala missään vaiheessa.
Katsastuksesta ei menny läpi (mäntsälässä), kun ei insinööri saanu yhteyttä autoon. Kokeili 3 eri laitteella, obd pistoke ei yhdistä. Mittailin pistokkeesta pinnien virtoja ja vaikutti olevan ok, joten missähän vois olla vika? Onko jollain ollut samoja ongelmia?
Auto on vito 280v 01, 7 hengen bussi ja wolkkarin vr6 tekniikalla
Mittaristo vaihdettu 112 cdi:stä toimii, mut tuli 200tkm lisää kilsoi ja öljyvalo palaa kokoajan (öljyä on ainakin tikun mukaan). Moottorin vikavalo ei edelleenkään pala missään vaiheessa.
Katsastuksesta ei menny läpi (mäntsälässä), kun ei insinööri saanu yhteyttä autoon. Kokeili 3 eri laitteella, obd pistoke ei yhdistä. Mittailin pistokkeesta pinnien virtoja ja vaikutti olevan ok, joten missähän vois olla vika? Onko jollain ollut samoja ongelmia?
uusinta näyttö tehty ja muuten läpi paitti obd ku ei saa yhteyttä. Leiman saa eikä maksa mitään ku toimittaa korjaamolta päästö ja obd todistuksen. ammattikoulun autopuoli päässyt tietoihin, voiko olla niin että pääsee vain tietyillä laitteilla? Ongelma tulee siinä kun mb on eri ohjelmalla kuin volkkari, eli joutuu erikseen menee moottorin ohjaus tietoihin.
onko kellään kiinnostusta tutkia?
OBD testaus ei onnistu, kun ei saa yhteyttä. moottorin vikavalo ei pala koskaan missään avaimen asennossa. Vikakoodit näkee ja kaikki muu toimii, missä vois olla vika onko joku tietty piuha tai liitin joka hajoo. Jos saa kuntoon ni saa jonkun korvauksen toiminnasta.
nii 2.8 bensa volkkarin tekniikalla, eli onkohan mitään samaa ku muissa vitoissa?
OBD testaus ei onnistu, kun ei saa yhteyttä. moottorin vikavalo ei pala koskaan missään avaimen asennossa. Vikakoodit näkee ja kaikki muu toimii, missä vois olla vika onko joku tietty piuha tai liitin joka hajoo. Jos saa kuntoon ni saa jonkun korvauksen toiminnasta.
nii 2.8 bensa volkkarin tekniikalla, eli onkohan mitään samaa ku muissa vitoissa?
Minkä mutkan ? Tarkoitatko että moottorinohjauksen vikamuistin pystyy lukemaan, mutta ODB yhteyttä ei saa ?nyt on starilla katottu eikä oo vikaa, mut tietoihin täytyy mennä mutkan kautta
Onko varmaa että OBD-mittaus on tehtävä kyseiseen autoon, ettei olisi katsastustoimipaikka väärässä ?
Trafi kirjoitti:Pakokaasupäästöjen tarkastusta ei suoriteta:
• kaksitahti- tai wankel-moottorilla varustetulle tai moottoripetrolia polttoaineena
käyttävälle ajoneuvolle.
Sisäisen valvontajärjestelmän (OBD) tarkastusta ei suoriteta:
• enimmäismassaltaan yli 2500 kg:n M1-luokan ajoneuvoille, sekä N1-luokan
alaluokan II- ja III ajoneuvoille, jotka on ensi kertaa käyttöönotettu 1.1.2001-31.12.2001 välisenä aikana
• ajoneuvoille, jotka on hyväksytty autojen ja perävaunujen rakenteesta ja
varusteista annetun LVM:n asetuksen 1248/2002 18 §:n tai ennen 1.1.2003 ARVA
35 a §:n perusteella ja jotka täyttävät pakokaasupäästöjen osalta muut kuin
1.1.2001 tai sen jälkeen Euroopassa voimassa olleet vaatimukset, eikä ajoneuvon
OBD-järjestelmään ole mahdollista saada yhteyttä
TRAFI/33608/03.04.03.03/2010 2/4
• ajoneuvoille, jotka on rekisteröity AKEn päätöksellä, jonka perusteella ajoneuvon
päästöt hyväksytään 31.12.2000 voimassa olleiden vaatimusten mukaisina
• kaksitahti- tai wankel-moottorilla varustetulle tai moottoripetrolia polttoaineena
käyttävälle ajoneuvolle.
wiimax.fi
Kuten edellisen viestini lainauksesta voi lukea ODB-mittausta EI tehdä M1-luokan ajoneuvolle jonka kokonaismassa on yli 2500 kg.käyttöönotto 08.06.2001 eli obd pitää tehdä
Käyttöönottopäivä ei ole siinä merkitsevä.
vito280v kirjoitti:7 hengen bussi
Mikä kyseinen auto sitten on, ellei henkilöauto ? Jos se on pakettiauto, onko se em. N1-luokan alaluokan II tai III ajoneuvo, jolloin myöskään ei tehdä OBD mittausta ?vito280v kirjoitti:Kokonaismassahan on 2700kg
wiimax.fi
Sitähän ei tarvita mihinkään muuhun kuin katsastukseen tuota OBD-juttua, kun vikakoodit saa luettua moottorinohjauksen kautta testerillä muuten ja sieltä tietysti löytyy enemmänkin testausmahdollisuuksia.
Moottorin häiriövalon luulisi kyllä olevan.
Kuitenkin ensialkuun voi kysyä konttorilta että ei kai katsastuksen pidä OBD-testin epäonnistumiseen tökätä, kun sitä ei ilmeisesti edes pitäisi ottaa.
Moottorin häiriövalon luulisi kyllä olevan.
Kuitenkin ensialkuun voi kysyä konttorilta että ei kai katsastuksen pidä OBD-testin epäonnistumiseen tökätä, kun sitä ei ilmeisesti edes pitäisi ottaa.
Jos oot siihen pistäny jonkun osanumerolta erilaisen ja vielä vanhemman mallin mittariston voi olla turhaa puuhaa se remontinkorjuu siltäosin.vito280v kirjoitti:löytyskö mistää rele tietoo et mikä on minkäkin rele? omat löytämäni ei täsmää tuohon
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Miksi sen pitäisi toimia mahdollisesti väärän mittariston kanssa? Toisaalta voisi toimiakin.vito280v kirjoitti:se valohan ei toiminu edellisellä mittaristollakaan, ei siis johdu siitä.
releistä penkin alla, muutama lämpiää eikä lopu ennenku ottaa akun irti. netti kaavion mukaa sumuvalojen, mut ei starttaa ollenkaa jos sen ottaa irti. ni v280 mallissa on vissii oma relejärjestys, sitä kaipailisin.
Hyvä asiahan se olisi että kaikki pelaisi kuten on suunniteltu alunperin. Mutta sitten kun on vaihdeltu osia miten sattuu joskus useammankin omistajan toimesta ja jokainen ratkonut pulmat miten sattuu niin hankala on kenenkään sanoa mitään ennenkuin kaikki on palautettu alkuperäiseksi.
Sulla on se auto ja voit sitä tutkia. Meillä muilla on vain sen alkuperäisen auton rakenne tiedossa jos katselee vaikka runkonumerolla EPC ja WIS kautta tietoja.
Runkonumerolla kannattaa kysellä jos ei itsellä ole pääsyä edellämainittuihin tietokantoihin.
Pelkkä merkki, malli ja vuosimalle ei aina takaa oikeaa kytkentäkaaviota tms. Mersulla harvoin tosin saman vuoden sisälle eri ratkaisuja kuten esim ranskalaisissa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Jos sais sen runkonumeron niin vois etsiä sähkökuvia.vito280v kirjoitti:joo aika mahoton selvitellä. releiden pohjathan saa napsuteltuu miten vaan paikalleen, ku duplopalikat ja ne on joskus joku irrottanu. ne mitkä lämpii (2 relettä) samanlaisii on 6 kpl, ja numero on A 005 545 1005 ne ois kiva tietää miks lämpii...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
VSA 638 294 133 929 10
Onko noissa sellain järjestelmä, jos bensapumppu ei saa virtaa niin ei pyöritä ollenkaan? siis pumppu ja startti kytköksissä jotenkin toisiinsa
jotai mitä oon löytäny releistä ni esim vilkkujen releet pitäs olla kuskin penkin alla. naksuu kuitenki rattin alla, sen mukaan lämpeevä rele ois К29 Lämmittimen rele (ZHE). rele naksuu sulakkeesta (15 7,5A Radiopuhelin, tukiasemapuhelin).
Mikä toi (ZHE) on? Joku saksalainen lyhenne vai
Onko noissa sellain järjestelmä, jos bensapumppu ei saa virtaa niin ei pyöritä ollenkaan? siis pumppu ja startti kytköksissä jotenkin toisiinsa
jotai mitä oon löytäny releistä ni esim vilkkujen releet pitäs olla kuskin penkin alla. naksuu kuitenki rattin alla, sen mukaan lämpeevä rele ois К29 Lämmittimen rele (ZHE). rele naksuu sulakkeesta (15 7,5A Radiopuhelin, tukiasemapuhelin).
Mikä toi (ZHE) on? Joku saksalainen lyhenne vai
Eipä tuolla runkonumerolla antanut kuin joitain asiaan liittymättömiä kuvia näkyviin. Herjasi että tarvitaan runkonumero tai mallityyppi vaikka toi on 17 merkkinen täysi runkonumero - onko se varmasti oikein? Tarjosi vain suoraa kutosta m104 ja sit paria m111 ja yhtä 611 (diesel?) myllyä tohon.vito280v kirjoitti:VSA 638 294 133 929 10
Onko noissa sellain järjestelmä, jos bensapumppu ei saa virtaa niin ei pyöritä ollenkaan? siis pumppu ja startti kytköksissä jotenkin toisiinsa
jotai mitä oon löytäny releistä ni esim vilkkujen releet pitäs olla kuskin penkin alla. naksuu kuitenki rattin alla, sen mukaan lämpeevä rele ois К29 Lämmittimen rele (ZHE). rele naksuu sulakkeesta (15 7,5A Radiopuhelin, tukiasemapuhelin).
Mikä toi (ZHE) on? Joku saksalainen lyhenne vai
Edit: se numerohan on oikein näemmä. Mylly on m104.900 mikä ei siis tosiaan ole m104 vaan jo mainittu volkkarin mylly... Jostain syystä wis ei tykännyt tosta vinistä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Entisen pääministerin virkamersun numerolla oli aika hiljaista kun sen syötti wissiin ja epchen. Osa tiedoista oli selvästi "pesty".vito280v kirjoitti:kait se on joku conseptcar ja tiedot salaisia
Tässä volkkarissa en usko niin olevan. Voi olla vikaa tossa wississäkin tai sen käyttäjässä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.