mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

juu-zon s204

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W204 / R171, sedan, farmari, avo
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
juu-zo



Liittynyt: 25 Jou 2013
Viestejä: 258
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 16.6.2019 17:12    Viestin aihe: juu-zon s204 Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tarina alkaa siitä kun 5 vuotta palvellut w202 alkoi nöyttää ajan merkkejä ulkoisesti, eli ruostetta rupesi pukkaamaan sieltä täältä. Jo viime syksynä aloin alustavasti katselemaan mitä mallia seuraavaksi hommaisin. Nettiautosta tuli pääosin katsottua w211 malleja faceliftinä ja vähän paremmilla varusteilla. Keväällä tuli vielä katsastettua vanhus w202, mutta katsastukseenkin piti hieman jarruletkua vaihdella, että leima tuli mutta tuli kuitenkin. Ajattelin että nyt on oikea hetki laittaa vanhus leimattuna myyntiin ja ostaa uudempi ajopeli tilalle.
Kevään mittaan laajensin hieman vaihtoehtoja mallien suhteen ja täppäilin nettiautosta suosikiksi w211 lisäksi myös w212 malleja ja w204 faceliftejä. Vanhus menikin yllätykseksi alle 20h ajassa kaupaksi, joten pitikin toden teolla lähte katsomaan yksilöitä. Onneksi kelit suosi ja moottoripyörällä sekä kakkosautolla jaksoi käydä liikkeissä pyörimässä. Paria w204 mallia kävin ajamassa ja ajoltaanhan ne tuntui hyviltä. Kyseiset yksilöt oli kuitenkin sen verran pikkuvikaisia ettei ne jaksanut loppuun asti kiinnostaa. Kuitenkin tuo facelift ceemelin hieman nuorekkaampi ilme kiinnosti ulkoisesti enemmän kuin kummatkaan eemelit. Selkeät kriteerit autolle oli farkku, diesel, 7g loota, minimissään puolinahkapenkit (kyllä tiedän ettei nekään kovin hyvät ole mutta paremman näköiset kuin kankaat), navi ja mieluiten tehdas koukku. Nämä siis tietysti lisänä perus xenoneihin, vakkariin, yms.
Reilun viikon aktiivisen selailun jälkeen myyntiin tuli yksityiseltä 231tkm ajettu 2012 mallin 180 CDI koneinen w204 saksantuonti, jossa ihan kohtalaiset varusteet. Värinä oli mielestäni w204:seen erittäin hyvin sopiva polar white. Ohjelmakin tuohon oli päivitetty lisäätehoa.fi toimesta 210hv/510nm. Parit puhelinsoitot myyjälle ja seuraavana viikonloppuna katsomaan. Koeajolla ei mitään isompia ongelmia ja ulkoisestikin kohtalaisen siisti. Kilometrit näkyi eniten takpuskurissa jossa yksi pieni jälki ja sen reunan kromikoristelistasta puuttui palanen. Kaarien alkupäässä hieman kiveniskemää mitkä pitää paikkailla. Pienen tinkauksen jälkeen auto lähti kuitenkin matkaan.
Katsotaan millaisilla kustannuksilla tällä autolla tullaan ajelemaan. Varsinaista naviahan tuossa ei ollut vaan pelkkä navbox preinstallation, joten beckerin purkki tuli jo tilailtua ebaystä. Myös tuo puskurin kromilista täytyy uusia samantien. Muita suunnitelmia on tietysti madaltaa tuota pikkaisen ja hankkia jotain vähän isompaa vannetta. Nämä kuitenkin ajallaan.







149U POLAR WHITE
1P2 INTERNAL MBVD USE FOR CASH-CHECK-PROCEDURE
1U2 SNOW GRID
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
229L GERMANY
230 PARKING GUIDANCE
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
249 INTERIOR AND EXTERIOR MIRROR,AUTOMATICALLY DIMMING
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
299 PRESAFE
2U1 RADIATOR SHUTTER
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
301 ASHTRAY PACKAGE
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 RAIN SENSOR
386 UNIVERSAL TELEPHONY PACKAGE
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
44R 17" LT ALLOY WHEEL 5 DOUBLE-SPOKE DES. ALL-ROUND
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
4U4 RADIATOR GRILLE WITH CENTER STAR
500 ELECTRIC FOLDING OUTSIDE MIRROR
508 NAVIBOX PREINSTALLATION
523 RADIO AUDIO 20
550 TRAILER COUPLING
580 AIR CONDITIONER
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
58U ROOF INTERIOR TRIM GRAY FABRIC
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
720A LEATHER COMBINATION
721A LEATHER COMBINATION - BLACK/ANTHRACITE
739 TRIM PIECES - ALUMINUM
803 YOM 12/1
803 *1 204____ 20080423 YOM 12/1
803 *2 651.9__ 20091021 YOM 22/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
909 ALTERNATOR MANAGEMENT
912 SPECIAL MAJOR ASSEMBLY FOR NOISE + VIBRATION MEAS.
916 FUEL TANK WITH LARGE VOLUME - VOLUME 1
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
942 N/A
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
A20 DIRECT START
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A86 T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 REDUCED-FRICTION
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
F204 MODEL SERIES 204
FS COMBI - VEHICLE
G996 TRANSMISSION CODE VERSION 96
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J82 FULL-LOAD VENTILATION OM668
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M006 POWER OUTPUT VARIANT
M013 ENGINE REDUCED PERFORMANCE
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
NB6 CONTROL CODE BREMEN PLANT
P47 PARKING PACKAGE HIGH
P49 MIRRORS PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
V50 SPEED + LOAD INDEX 91W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juu-zo



Liittynyt: 25 Jou 2013
Viestejä: 258
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 18.6.2019 19:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tottakai käytetyssä autossa on ensimmäiset viat saatu aikaiseksi. Moottorin häiriövalo siis kesken normaalin ajon palamaan ja auto limb modeen. Kotiin päästyä staari kiinni ja tutkaisemaan. P227962 imuilmajärjestelmässä tunnistettiin vuoto. Signaalivertailu on virheellinen. Ei muuta kuin nokkapeltiä ylös ja tutkimaan. Ensiksi ajattelin tutkia tietysti suodattimelta turbolle härpäkkee. Liittimien läpikäynti ja tietysti putsarin tarkastus. Putsari siisti ja varmasti huollossa vastikään vaihdettu. Missään muuallakaan ei näkyvää vikaa. Turbolta coolerille ei näkyvää vikaa letkussa. Sitten coolerilta imusarjalle ja sieltähän se selkeä vika löytyi kun päältä päin katsoi.



Eli coolerilta imusarjalle menevässä letkussa murtuma. No letku tilaukseen samantien saksan ebaystä ja reilu 46€ tuli köyhdyttyä. Vaihto ei pitäisi ilmeisesti mikään amerikan temppu olla kunhan pohjamuovit nappaa pois, niitä meinaan näyttää tässä riittävän vähän eri tapaan kuin vanhassa w202:ssa. En tiedä onko tuossa imusarjanpään kiinnitysklipisissä jotain huomioitavaa kun irroittelee? Lähteekö ihan ruuvarilla avittamalla?

Muita tilauksia on tehty jo lattiamatoista, kunzmannilta orkkis kangasmatot, takapuskurin kromilista ebaystä ja 30% 3M:n kalvoa jolla vedetään sitten takaikkunat.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juu-zo



Liittynyt: 25 Jou 2013
Viestejä: 258
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 20.6.2019 18:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Löysinkin KL:stä tarvike ahtoletkun järkevään hintaan ja peruin ebay tilauksen. KL:n letku oli päivässä noudettavissa ja tänään ennen reissua uuden letkun askartelu vanhan paikatun paikalleen. Erittäin helppo ja nopea homma vaihtaa.

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juu-zo



Liittynyt: 25 Jou 2013
Viestejä: 258
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 23.6.2019 20:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tämän päivän puuhasteluina kiveniskuteippiä takapuskuriin estämää naarmuuntumisen koiran kynsistä sekä takaikkunoiden tummennus 30% kalvoilla.





 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juu-zo



Liittynyt: 25 Jou 2013
Viestejä: 258
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 09.7.2019 21:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kilometrejä on tullut nyt noin 4000 tämän kanssa ja hyvältähän walge mersu edelleen vaikuttaa. Beckerin naviboxi tuli briteistä ja mielestäni tuo navi toimii oikein hyvin uusimmilla kartoilla. Sen kanssa on useamman kerran jo navigoitu onnistuneesti perille. Takapuskuriinkin sain uuden kromilistan palasen asenneltua ja kangasmatotkin tuli sisälle.

Näin lomalla oli hyvää aikaa pikkasen kiillotella pintoja. Kaapista ei löydy kuin limppu epäkesko, mutta kaveriksi oli sentään schollin spider laikka ja s3 gold tahna. Kova on mersun pinta nykypäivänäkin niin kuin vanhemmissakin. Pahimmat pesunaarmut tuolla kombolla sai pois ja hieman kiiltoa pintaan, mutta naarmuttomaan tarvii suoravetoista ja jopa ehkä jopa karvalaikalla aloitusta. Nykytila kelpaa kuitenkin käyttöautoon hyvin ja tehdään parempaa sitten mahdollisesti myöhemmin. Pinnassa tuttu ja turvallinen FK1000P ja laseissa gtechnik G5. Maskikin tuli vaihdettua mustaan avantgardeen, joka mielestäni sopii tähän valkoiseen malliin paremmin kuin tuo hopeinen.






Lähistöltä tuli myös tarjolle c204 koppaisessa ollut D2 alustasarja kohtalaisen edulliseen hintaan. Vuoden tuo oli pyörinyt kyseisessä autossa ja yhden suolakylvynkin siis etelässä saanut, mutta kuitenkin hyvässä kunnossa. Mitä nyt luonnollisesti säädöt aavistuksen jumissa. Säädöt tuli availtua ja laitettua kuparitahnan kanssa kiinni. Katsotaan koska tuon saisi alle. Mikään kiire sinällään ei ole koska näillä renkailla aion ajella ainakin tämän kesän, joten eihän tuo madallettuna tietysti oikein miltään näytä vakio vanteilla.

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juu-zo



Liittynyt: 25 Jou 2013
Viestejä: 258
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 03.10.2019 20:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Paljon on kerennyt tapahtua edellisistä kuvista. Viimeisten kuvien jälkeen vietettiin kesälomaa. Kaiken muun ohella touhusin auton kanssa tietysti jonkin verran. Vaimenteluja tuli laitettua ennen äänentoiston pikku parannuksia. Vaimentelin takakontin pohjan, takakontin luukun ja takapenkin alusen näin alkuun.



Vaimentelujen jälkeen konttiin tuli helixin match pp62dsp vahvistin ja matchin pp 7s-d subi. Johdotuksen vedin konttiin oikealta puolelta johtokourussa ja soittimen taakse tuli tietysti quadlock-iso adapteri. Soittimen tausta oli todella ahdas adapterin kanssa ja homman vaikein osuus olikin sovittaa soitin takaisin paikalleen niin että adapteri mahtui olemaan takana. Hanskalokeroon laitoin vielä langallisen kaukkarin jolla pystyy subin tasoa ja kahta eri dsp moodia vaihtelemaan tarvittaessa. Mikäli kevyttä audio päivitystä kaipaa niin suosittelen ehdottomasti näitä matchin dsp vahvareita. Tuossa on potkua vakiosoittimeen verrattuna huomattavasti enemmän ja saa todella alkuperäisetkin kaiuttimet kuulostamaan paremmalta. Tarkoituksena on vielä kaiuttimet vaihdella ja ovet vaimennella jossain vaiheessa, mutta näitä ajallaan.

Seuraavana vaiheena oli tietenkin alustan ruuvailu paikalleen. Ennen alustan ruuvailuja piti kuitenkin hakea vielä säädettävät koiranluut eteen slamitilta. Jonkin verran on eroa vakio jousien ja iskareiden kokoon nähden.




Alustan paikalleen ruuvailujen jälkeen tuli korkeutta hierottua edes takas jonkin verran ennen kuin sopiva balanssi löytyi. Aluksi meinasi takapää maata liian alhaalla kunnes löytyi sopiva korkeus toistaiseksi. Tämän jälkeen käytiin pyörien suuntauksessa ja alusta laittamassa otteeseen. Otteeseen tuli madallukseksi 50mm kun katsuri etsi jostain maahantuontikatsastuksen aikaisen kattokorkeuden ja vertasi siihen nykyistä korkeutta.



Vanteita tuli selailtua ja vastaan tuli lähistöltä satsi 19" bbs rs-gt vanteita, jotka oli pahasti hapettuneet ja vaati kunnostusta. Näistä saatiin hinta hierottua kohdilleen kuntoon nähden ja kävin noutamassa nuo ensi kesäksi kunnostettavaksi. Strategiset mitat siit 19x8,5 et32. Tiesin jo ostaessa, että tuolla et:llä ei tarvi ainakaan spacereiden kanssa pelailla, mutta eipä noilla tappiota tee vaikka myisin ne eteenpäin kunnostettuina. Kokeillaan näitä nyt kuitenkin jos sattuisi pyörimään ensi kesänä alla. Hyvin ainakin tulevat kaarelle.




Sittemmin tosiaan vanteet tuli purettua ja läheteltyä tutulle kiillotukseen ja maalaukseen. Laitetaan kuvaa sitten kun tulevat kunnostettuina takaisin.



Elokuussa auto kävikin 240tkm kohdalla a huollossa, jossa tuli öljyjen lisäksi kaikki suodattimet vaihdeltua poislukien vaihteisto. Samalla sain sähköisen huoltokirjan tulostettuna mukaan ja vaihteisto onkin huollettu 220tkm kohdilla. Sillä siis kilometrejä edessä ennen seuraavaa huoltoa. Jakoketjun mittailua en saanut tuohon samaan syssyyn hoidettua. Se pitäisi ehkä vielä tässä lähitulevaisuudessa hoitaa ainakin mielenrauhan takia. Pari kertaa on kylmäkäynnistyksissä pitänyt pahankin rohahduksen ennen kuin kiristin täyttyy öljyllä. Muuten ei käynnistyksissäkään ole mitään pahaa ääntä kuulunut joten en ole vielä panikoinut asian suhteen.

Pakoputken päät näytti omaan silmään hieman karuilta ja en tiedä miksi osa w204 malleista on tällaisilla tupla putkenpäillä rinnakkain ja osa ovaalilla kromatulla putkenpäällä. Etsiskelin vaihtoehtoja ja lopulta päädyin kokeeksi tilaamaan halvat tuplaputkenpäät, jotka erikseen mainostettiin kyllä w204 sopiviksi. Yllätys olis suuri kun näiden sopivuus olikin erittäin hyvä. Oletin näin edullisilta putkenpäiltä huonompaa sopivuutta ja ehkä heikompaa laatuakin. Sujautin siis vain alkuperäisen putken päälle ja laitoin mukana tulleella klemmarilla kiinni.



Mieli alkoi myös hieman tehdä amg styling puskureiden ja helmojen päivitystä. Ensihätään tilailin maxton designin lipan etupuskuriin, joka tuo mielestäni hyvän lisän alkuperäiseen facelift puskuriin. Sopivuus lipalla oli myös todella hyvä, joten ei voi puolalaisiakaan moittia muoviosien laadusta.




Saahan tuolla lipalla myös nykypäivän törmäystesteissä jalankulkijan turvallisuudesta yhden pisteen lisää. Smile Mustan lipan ja mustan maskin kanssa alkoi vielä tekemään mieli mustia peilinkuoria joten tilailin myös kiiltävän mustat peilinkuoret. Ne ovat vielä matkalla. Tutkin myös hieman netistä rattiläpysköiden retrofittausta. Eipä niistä kovin suurta iloa ole, mutta mielestäni alkuperäisten lisävarusteiden retrofittaus on mielenkiintoista eikä nuo kovin paljoa maksaisikaan. Katsotaan tuleeko lisäiltyä.

Tällä hetkellä ajellaan siis viimeisten kuvien mukaisessa asussa ja talvi mennään myös tällä korkeudella. Kun saadaan alle vähän isompaa vannetta niin korkeus hierotaan sitten niillä vielä paremmin kohdalleen. Ennen talvea myös ohjelmassa kilventelineen poisto edestä, reikien tulppaus koritulpilla ja reiättömien kilpien tilaus. Todennäköisesti täytyy jättää eu kilvet, jotta puskuriin ruuveilla tehdyt reiät eivät jää näkyviin. Ja pääseehän sitten vaikka eurooppaa kiertämään ilman tarroja jos haluaa.


 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juu-zo



Liittynyt: 25 Jou 2013
Viestejä: 258
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 04.1.2020 16:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

2019 vuosi takana ja ajoa tuli noin puolen vuoden aikana 23tkm.

Edellisistä kuvista on jälleen hieman tapahtunut niin tehdään päivitystä.
Syksyllä peilinkuoret vaihtuivat kiiltävän mustiksi.


Sitten vanteet saapuivat kunnostuksesta ja ne kasailtiin.

Vanteista löytyy enemmänkin kuvia jos joku halajaa nähdä. Renkaat on myös tilattu ja toivotaan että sopivat ensi kesäksi alle.

Myös kilven aluset tuli nypättyä pois ja kilvet on vaihtunut tätä nykyään finnittömiin ja reiättömiin malleihin. Samalla kiinnitykset tuli toteutettua dual lockilla niin että pesujen ajaksi saa helposti pois. Puskurin kilventelineen reikiin ostin valkoisia muovitulppia. Vanhojen kilpien kiinnitysruuveista on nyt vielä jäljet puskurissa, mutta ei noita oikein viitsi ilman koko puskurin maalausta siloitella pois. Katsotaan tuleeko se joskus ajankohtaiseksi.


Konttiin askartelin kuidusta ja vesivaneerista subeille hieman paremman kotelon. Nyt istuu hyvin paikoillaan eikä haittaa muuta käyttöä ollenkaan. Kotelosta täytyi tehdä hieman viisto, jotta kompuran saa paikaltaa rengasrikon sattuessa pois.



Ensi talveksi on tullut hommattua myös paremmat talvivanteet eli 18" amg:t. Näissäkin pientä kunnostettavaa, mutta olivat edulliset. Kunnostellaan siis kesän aikana ja näille ensi syksynä sitten uudet kitkat.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nix0n
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 08 Maa 2013
Viestejä: 1193
Paikkakunta: Kymi

 LähetäLähetetty: 23.1.2020 8:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Todella hienosti toteutettu subikotelon asennus! Mitenkä muuten tuo matchin vahvistin, ei taida pelata H&K systeemin kanssa?
_________________
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
juu-zo



Liittynyt: 25 Jou 2013
Viestejä: 258
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 23.1.2020 9:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

nix0n kirjoitti:
Todella hienosti toteutettu subikotelon asennus! Mitenkä muuten tuo matchin vahvistin, ei taida pelata H&K systeemin kanssa?


Epäilen, että ei pelaa H&K systeemin kanssa kun siinä on jo oma vahvistimensa. Ehkä tuostakin saisi purettua vahvistimen kuitenkin pois ja soitettua vain soittimen perästä, jolloin taas väliin sopisi tuollainen matchin purkki. Etuina tietenkin saa hieman paremman säädettävyyden.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W204 / R171, sedan, farmari, avo Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit