Mitä maksaa 124 ylläpito ?
Mitä maksaa 124 ylläpito ?
250D automaatti -92
Ensimmäiset 200tkm eivät todennäköisesti ole vaatineet paljoa remonttia. Ne on ajettu pitkällä aikavälillä, toistakymmentä vuotta.
Vaan entäpä seuraavat 600000 kilometriä, eli väli 200000-800000 ? 15 vuotta...
Isommat ja pienemmät korjaukset ja huollot alkaen moottoriöljynvaihdoista.
(ei renkaita, pyyhkijänsulkia / lasinpesunesteitä, ei katsastusmaksuja / veroja / polttoaineita)
Paljonkohan on tullut kilometrille hintaa, kun omistajana on ollut "tolokun mies", autoilija joka ajoi keskimääräistä enemmän, työajoja -> halusi pitää auton kaikin puolin kunnossa mutta ei kuitenkaan teettänyt tarpeettomia korjauksia ?
Kerrotunlaisen yksilön huoltohistoria on tiedossa (ja auto tulossa myyntiin lähiviikkoina)
Niin, veikkauksia
Ensimmäiset 200tkm eivät todennäköisesti ole vaatineet paljoa remonttia. Ne on ajettu pitkällä aikavälillä, toistakymmentä vuotta.
Vaan entäpä seuraavat 600000 kilometriä, eli väli 200000-800000 ? 15 vuotta...
Isommat ja pienemmät korjaukset ja huollot alkaen moottoriöljynvaihdoista.
(ei renkaita, pyyhkijänsulkia / lasinpesunesteitä, ei katsastusmaksuja / veroja / polttoaineita)
Paljonkohan on tullut kilometrille hintaa, kun omistajana on ollut "tolokun mies", autoilija joka ajoi keskimääräistä enemmän, työajoja -> halusi pitää auton kaikin puolin kunnossa mutta ei kuitenkaan teettänyt tarpeettomia korjauksia ?
Kerrotunlaisen yksilön huoltohistoria on tiedossa (ja auto tulossa myyntiin lähiviikkoina)
Niin, veikkauksia
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Meinasin sanoa että 0,10 € / km, mutta koska W124 ja OM60x niin puolitetaan, 0,05 € eli 5 c / km
Eli 30 K€ joka tuntuu paljolta sekin, mutta lukitaan vastaus.
Eipäs lukitakaan, koska nyt olikin kyse huolloista, ilman kaikkia muita kuluja.
Uusi vastaus on 1,5 c / km, eli 9000 €
Eli 30 K€ joka tuntuu paljolta sekin, mutta lukitaan vastaus.
Eipäs lukitakaan, koska nyt olikin kyse huolloista, ilman kaikkia muita kuluja.
Uusi vastaus on 1,5 c / km, eli 9000 €
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Lähelle osuu cmeli, kaikkein lähimmäs pekkovee arvailuissaan.
Kuitit on 27110 eurosta ja siitä puuttuu moottoriöljyt, noin 400 litraa eli noin 2500 €. Lisäksi kuiteissa ei ole mm. tuulilasin vaihtoa ja vaihteiston korjausta (Konehuolto Siekkinen) joista alun toista tonnia.
Varmasti puuttuu jotain muutakin mitä ei nyt hoksaa. Maalattu on kai ainakin osittain yms.
Sitten niitä mitkä ei veikkailtuun summaan sisältyneet, ja ihan hatusta heitettyjä arvioita ja tämän päivän hintatason mukaan:
Dieseliä 45000 litraa -> 63000 €
Veroja 15x750€ = 11250 €
Vakuutukset 5000 e
Renkaita 2000 €
Katsastukset 1000 €
Kuitit on 27110 eurosta ja siitä puuttuu moottoriöljyt, noin 400 litraa eli noin 2500 €. Lisäksi kuiteissa ei ole mm. tuulilasin vaihtoa ja vaihteiston korjausta (Konehuolto Siekkinen) joista alun toista tonnia.
Varmasti puuttuu jotain muutakin mitä ei nyt hoksaa. Maalattu on kai ainakin osittain yms.
Sitten niitä mitkä ei veikkailtuun summaan sisältyneet, ja ihan hatusta heitettyjä arvioita ja tämän päivän hintatason mukaan:
Dieseliä 45000 litraa -> 63000 €
Veroja 15x750€ = 11250 €
Vakuutukset 5000 e
Renkaita 2000 €
Katsastukset 1000 €
cmeli kirjoitti: ...ja voittajalle luovutetaan...DADAM TSIHH...800000km ajettu 124:n
Jos näin kävis, niin olisin onnellinen. Onnellinen on nimittäin mies, jolla on W124
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 28.3.2017 1:09
- Paikkakunta: Nokia
Joskus laskin mitä maksaa kolmelitraisella A4 DKWllä ajaminen, kaikkine kuluineen (renkaat, katsastukset, huollot, polttoaine, huollot, korjaukset ja arvonalenema jne.). 30 tkm vuotuisella suoritteella pääsin pyöreään 10k/vuosi tasoon, eli 33c/km ja kaikkineen ajelin sillä pikkuisen vaille 200 tkm. Siihen nähden tuo 124 on mennyt edullisesti vain n. 20c/km tai jopa vähän alle riippunen ostohinnan ja myyntihinnan erotuksesta.
Pikkusen pitäisi rahaa saada niin sittencmeli kirjoitti: ...ja voittajalle luovutetaan...DADAM TSIHH...800000km ajettu 124:n
Niin, ei nuo huolto- ja korjauskulut ole erityisen suuret olleet. Se on aika pitkä "reissu" tuo 600tkm.
Yli tuhannen euron laskuja ei montaa ole. Kansiremontista ja vaihteistoremontista, liekö muuta.
Kallein korjaus on ollut se kun jossain pikkutiellä oli kolauttanut öljypohjan kiveen, fiksu kuljettaja sammutti moottorin välittömästi eikä muita vaurioita tullut. Tämähän ei itse asiassa kuuluisi käyttökuluihin, kun vakuutusyhtiö maksoi, mutta oli summassa mukana. Uusi öljypohja, uudet molemmat pohjamuovit ym. ja töineen hintaa puolisentoista tonnia.
Laskeskelin että 600tkm-800tkm välillä on kuitit 9600€. Hieman on siis enemmän mennyt viimeisellä kyseisen omistajan ajamalla kolmanneksella rahaa kuin aiemmilla - koko summa 200tkm-800tkm on 25500€ kun otetaan em. vakuutusyhtiön korvaama lasku pois.
Tähän kuitenkin vaikuttaa paljon se että hinnat on nousseet reilusti 15 vuoden aikana. Voidaan sanoa että kilometrit on olleet yhtä halpoja - tai kalliita, miten vaan - koko matkalla.
Katselin kerran vastaavaa mutta autona 211 320cdi. N. 400tkm ja n. 23ke. Sisältää siis huollot ja korjaukset. Voin vielä tarkastaa lukemat mutta tuota luokkaa.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Manuaalin / automaatin öljynvaihdoista vähän eroa manuaalin hyväksi, 10 kertaa vaihto tuolla matkalla.
Automaatin remontti olisi jäänyt pois, manuaaliin toki olisi mennyt joitain siirtotangon ja kepin heloja, kytkin ehkä kertaalleen. Huonolla tuurilla vaihteistokin tietysti, mutta aika paljon manuaali kestää.
Kytkinsylintereitä manuaaliin pari kolme pääsylinteriä ja yksi työsylinteri ?
Moottorin osalta yksi suutin ja jokunen hehkutulppa vähemmän nelipyttyiseen.
Öljynvaihdoissa puoli litraa per kerta vähemmän öljyä, eli 30 litraa.
Muuten ei lie eroa.
Kulutuksessa kai jotain pienemmän hyväksi, veroissa taas tässä oli halvin 124 vero ja yleensä samanikäisessä 200D:ssä on pykälän pari enemmän mitä näitä minulla on ollut. Mikä ihme lie syynä.
Vakuutukset kai samanhintaiset.
Mitäpä muuta ?
Automaatin remontti olisi jäänyt pois, manuaaliin toki olisi mennyt joitain siirtotangon ja kepin heloja, kytkin ehkä kertaalleen. Huonolla tuurilla vaihteistokin tietysti, mutta aika paljon manuaali kestää.
Kytkinsylintereitä manuaaliin pari kolme pääsylinteriä ja yksi työsylinteri ?
Moottorin osalta yksi suutin ja jokunen hehkutulppa vähemmän nelipyttyiseen.
Öljynvaihdoissa puoli litraa per kerta vähemmän öljyä, eli 30 litraa.
Muuten ei lie eroa.
Kulutuksessa kai jotain pienemmän hyväksi, veroissa taas tässä oli halvin 124 vero ja yleensä samanikäisessä 200D:ssä on pykälän pari enemmän mitä näitä minulla on ollut. Mikä ihme lie syynä.
Vakuutukset kai samanhintaiset.
Mitäpä muuta ?
viewtopic.php?t=35123
Riippuu onkose käyttö laite vai 18v justkotrin saaneen ihanne. mikä noin 20v sen jälkee saat käsii
Riippuu onkose käyttö laite vai 18v justkotrin saaneen ihanne. mikä noin 20v sen jälkee saat käsii
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Kolokytä tonnia viiteentoista vuoteen tekee keskimäärin pari tonnia vuodessa. Ei ehkä huoltohinnat tietäen paljon, mutta ei iässään ole minulla varaa tuollaiseen auton pitoon. Toistaiseksi olen käyttänyt auton korjattavana kai kahdesti, huollossa kerran, Kian jakopää laitettiin reteästi pajalla.
Täytyy siis jatkaa autoilua hintaluokassa, jossa leimattu huoltokirja ei enää vaikuta hintaan, leima ja renkaiden kunto ratkaisee.
Täytyy siis jatkaa autoilua hintaluokassa, jossa leimattu huoltokirja ei enää vaikuta hintaan, leima ja renkaiden kunto ratkaisee.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Noin pari tonnia vuodessa jos kilometrejä tulee samaan tahtiin kuin tässä autossa oli tullut.
Realistisempaa verrata niinpäin että 500€ / 10000 kilometriä. Paljonko sitten ajaa vuodessa...toki Fentonilla voi tullakin tuo 45tkm jolloin lopputulos sama.
Vaihtoehtona olisi tehdä huollot ja korjaukset itse jolloin tässä tapauksessa vastaava kuluerä olisi noilla kilometreillä 1100 euroa vuodessa tai 275€ / 10000 kilometriä.
Tässä autossa ei muuten ollut mukana leimattua huoltokirjaa noin viimeisimmiltä viideltäsadaltatuhannelta kilometriltä, pitkäaikaista omistajaa ei kiinnostanut huoltokirja eikä kuittien varastointi vaan se että auto on kunnossa ja joka aamu valmis lähtemään töihin
Realistisempaa verrata niinpäin että 500€ / 10000 kilometriä. Paljonko sitten ajaa vuodessa...toki Fentonilla voi tullakin tuo 45tkm jolloin lopputulos sama.
Vaihtoehtona olisi tehdä huollot ja korjaukset itse jolloin tässä tapauksessa vastaava kuluerä olisi noilla kilometreillä 1100 euroa vuodessa tai 275€ / 10000 kilometriä.
Tässä autossa ei muuten ollut mukana leimattua huoltokirjaa noin viimeisimmiltä viideltäsadaltatuhannelta kilometriltä, pitkäaikaista omistajaa ei kiinnostanut huoltokirja eikä kuittien varastointi vaan se että auto on kunnossa ja joka aamu valmis lähtemään töihin
Ei nyt ihan 45, mutta 35 tulee nykyisinkin. Puolessatoista kuukaudessa on nyt tullut vähän vajaa 4000 mittariin, kesää kohti mennessä tahti kiihtyy.
Tuokin auto on ollut viimeisen 500 tkm siinä ikä ja hintaluokassa, jossa huoltokirjaa ei kysellä.
Enkä noin vanhoissa täysin luotakaan niihin. Muistissa on tapaus, kun kävin Lahden Mega-autolta (merkkiliike) kyselemässä 200 deetä, olisiko ollut joku -86 malli, ehkä. Tapahtumavuosi -96/7.
Mittarissa lilimain 500000, niinkuin näissä kaikissa oli ainakin 20 vuotta.
Huoltokirja oli niin täydellinen, että Mega-auton huoltoleimoja oli parisataatuhatta eteenpäinkin, ei muuta kuin kirjoittelee päivämäärät sitten kohdilleen
Jälkeenpäin ajateltuna olisi pitänyt tehdä siitä ilmoitus. Eipä sitä silloin nuorena tullut ajateltua.
Tuokin auto on ollut viimeisen 500 tkm siinä ikä ja hintaluokassa, jossa huoltokirjaa ei kysellä.
Enkä noin vanhoissa täysin luotakaan niihin. Muistissa on tapaus, kun kävin Lahden Mega-autolta (merkkiliike) kyselemässä 200 deetä, olisiko ollut joku -86 malli, ehkä. Tapahtumavuosi -96/7.
Mittarissa lilimain 500000, niinkuin näissä kaikissa oli ainakin 20 vuotta.
Huoltokirja oli niin täydellinen, että Mega-auton huoltoleimoja oli parisataatuhatta eteenpäinkin, ei muuta kuin kirjoittelee päivämäärät sitten kohdilleen
Jälkeenpäin ajateltuna olisi pitänyt tehdä siitä ilmoitus. Eipä sitä silloin nuorena tullut ajateltua.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.