mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

mesemiehen pre/facelift turinoita ja kuvasia.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
mesemies89



Liittynyt: 23 Mar 2014
Viestejä: 332
Paikkakunta: oulu

 LähetäLähetetty: 21.1.2019 7:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

hcmato kirjoitti:
Hyvää kerrontaa ja toki kuvat...keittiön pöytä remontissa on Twisted Evil


kiitoksia =)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mesemies89



Liittynyt: 23 Mar 2014
Viestejä: 332
Paikkakunta: oulu

 LähetäLähetetty: 21.1.2019 7:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

turbokin meni paikalleen raikkaassa 20 asteen pakkasessa, putken teko jäi kuitenkin tekemäti, jos vähän lauhemmalla sen värkkäis sitten, paikalleen laitosta ei kauheesti kuvia tullukkaan kun ei se niin ihmeellistä ole, ja toimii niinkuin pitääkin eikä pölläyttele niin kauheasti enää mustaa.

pakaria sitten kun kelit sallii =)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mou



Liittynyt: 31 Tam 2014
Viestejä: 900

 LähetäLähetetty: 21.1.2019 8:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hämmentävää sissitoimintaa tuo ulkona rakentaminen. Onko tosiaan niin että rivitalon parkkikatoksessa askartelet?
_________________
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG, '94 A8 4.2i V8, '00 CLK55 AMG Kleemann, '92 850i 5.0i V12, '96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8, '92 TownCar 4.6i SOHC V8, '78 Capri 2.9i BOA Cosworth, '77 Capri 2.8i
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mesemies89



Liittynyt: 23 Mar 2014
Viestejä: 332
Paikkakunta: oulu

 LähetäLähetetty: 21.1.2019 22:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mou kirjoitti:
Hämmentävää sissitoimintaa tuo ulkona rakentaminen. Onko tosiaan niin että rivitalon parkkikatoksessa askartelet?


pakkohan se on jossain värkätä, ja ei ole arpoja suotu niin hyvin että olis lämmintä paikkaa tai edes puolilämmintä paikkaa värkkäillä Very Happy

olen kyllä kyttäilly jo vuosikausia josko löytys halvalla vuokratalli missä saisi värkkäillä mutta ei oo sellasta vielä eksynyt silmiin. =)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
antonmies



Liittynyt: 11 Elo 2011
Viestejä: 13

 LähetäLähetetty: 21.1.2019 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei kuparitahnaa kannata VNT -koneistoon laittaa (en ole aivan vakuuttunut, että lämmetessään tekisi muuta kuin kovaa karstaa), eikä tiivistepintaan eikä keskitysolakkeeseenkaan (ei varsinaisesti auta mitään, joskaan ei nyt haittaakaan). Pulteissa tieten OK.

VNT säätö tuskin osuu kohdalleen, jos säädät samaan kuin missä se oli vanhassa pelkkää stoppiruuvia tarkastellen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mesemies89



Liittynyt: 23 Mar 2014
Viestejä: 332
Paikkakunta: oulu

 LähetäLähetetty: 22.1.2019 0:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

antonmies kirjoitti:
Ei kuparitahnaa kannata VNT -koneistoon laittaa (en ole aivan vakuuttunut, että lämmetessään tekisi muuta kuin kovaa karstaa), eikä tiivistepintaan eikä keskitysolakkeeseenkaan (ei varsinaisesti auta mitään, joskaan ei nyt haittaakaan). Pulteissa tieten OK.

VNT säätö tuskin osuu kohdalleen, jos säädät samaan kuin missä se oli vanhassa pelkkää stoppiruuvia tarkastellen.


oolrait, no tulipahan laitettua ettei jumi niin kiinni mitä pakopesä oli (tulevaisuutta ajatellen), kesälläpä tuo selviää sitten mitä tahna teki vnt puolella, ja ei sitä holvaamalla siellä ole kevyesti pintoihin pyyhittynä.

ennen kuin paikalleen laitoin niin mittasinkin tönärillä tuon toppiruuvin samaan mitä vanhassakin kun liki mahdoton paikallaan säätää. =) tiedä sitten toimiiko yhtälailla kuin ennen, mutta ahtaa saman mitä aiemmin ja tehot/alue sama mitä edellisellä pers tuntumalla, mitään eroa ei siis edelliseen verraten tullut muuta kuin se että mustan tulo väheni hyvästikkin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
antonmies



Liittynyt: 11 Elo 2011
Viestejä: 13

 LähetäLähetetty: 22.1.2019 1:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

mesemies89 kirjoitti:


oolrait, no tulipahan laitettua ettei jumi niin kiinni mitä pakopesä oli (tulevaisuutta ajatellen), kesälläpä tuo selviää sitten mitä tahna teki vnt puolella, ja ei sitä holvaamalla siellä ole kevyesti pintoihin pyyhittynä.

ennen kuin paikalleen laitoin niin mittasinkin tönärillä tuon toppiruuvin samaan mitä vanhassakin kun liki mahdoton paikallaan säätää. =) tiedä sitten toimiiko yhtälailla kuin ennen, mutta ahtaa saman mitä aiemmin ja tehot/alue sama mitä edellisellä pers tuntumalla, mitään eroa ei siis edelliseen verraten tullut muuta kuin se että mustan tulo väheni hyvästikkin.


Jos tahna saa nyt alussa riittävästi kuumuutta, niin on todennäköistä, että ehtii palamaan pois ennen kuin muodostaa mitään haittaa - ja jos sitä ei ollut niin paljoa kuin kuvassa näytti, niin tilanne lie OK.

Mutta muille tiedoksi, että niihin ei kannata laittaa WD40 paksumpaa ja sitäkin vain siksi, että se saattaa liuottaa jonkun nokihipun esim. johdinsiiven akselilta.
Sama pätee kellon alasilmään: kaikenlainen rasvatökötti kerää kaiken pölyn itseensä ja kuparitahna on itsessäänkin hiovaa.

Mutta siinähän kävi kulun puolesta hyvin! Kuitenkin toleranssien nimissä kohdistustapin reijän sijainnissa saattaa olla pieniä heittoja, samoin pesän muussa koneistuksessa sekä VNT-käyttövivussa (hitsattu molemmin puolin), ettei aina ole satavarmaa, että stoppiruuvin pituus olisi samana oikein, kun se vaihtelee alkuperäisissäkin. Lähtökohtana tietysti parempi kuin "joku mitta". Ja sitten vielä kellon jalan uudelleenasemointi siihen "millin holkkuman keskelle" Very Happy
(tässä osviittaa asiasta https://www.youtube.com/watch?v=58MBxZHwV2M)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mesemies89



Liittynyt: 23 Mar 2014
Viestejä: 332
Paikkakunta: oulu

 LähetäLähetetty: 12.2.2019 13:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

antonmies kirjoitti:
mesemies89 kirjoitti:


oolrait, no tulipahan laitettua ettei jumi niin kiinni mitä pakopesä oli (tulevaisuutta ajatellen), kesälläpä tuo selviää sitten mitä tahna teki vnt puolella, ja ei sitä holvaamalla siellä ole kevyesti pintoihin pyyhittynä.

ennen kuin paikalleen laitoin niin mittasinkin tönärillä tuon toppiruuvin samaan mitä vanhassakin kun liki mahdoton paikallaan säätää. =) tiedä sitten toimiiko yhtälailla kuin ennen, mutta ahtaa saman mitä aiemmin ja tehot/alue sama mitä edellisellä pers tuntumalla, mitään eroa ei siis edelliseen verraten tullut muuta kuin se että mustan tulo väheni hyvästikkin.


Jos tahna saa nyt alussa riittävästi kuumuutta, niin on todennäköistä, että ehtii palamaan pois ennen kuin muodostaa mitään haittaa - ja jos sitä ei ollut niin paljoa kuin kuvassa näytti, niin tilanne lie OK.

Mutta muille tiedoksi, että niihin ei kannata laittaa WD40 paksumpaa ja sitäkin vain siksi, että se saattaa liuottaa jonkun nokihipun esim. johdinsiiven akselilta.
Sama pätee kellon alasilmään: kaikenlainen rasvatökötti kerää kaiken pölyn itseensä ja kuparitahna on itsessäänkin hiovaa.

Mutta siinähän kävi kulun puolesta hyvin! Kuitenkin toleranssien nimissä kohdistustapin reijän sijainnissa saattaa olla pieniä heittoja, samoin pesän muussa koneistuksessa sekä VNT-käyttövivussa (hitsattu molemmin puolin), ettei aina ole satavarmaa, että stoppiruuvin pituus olisi samana oikein, kun se vaihtelee alkuperäisissäkin. Lähtökohtana tietysti parempi kuin "joku mitta". Ja sitten vielä kellon jalan uudelleenasemointi siihen "millin holkkuman keskelle" Very Happy
(tässä osviittaa asiasta https://www.youtube.com/watch?v=58MBxZHwV2M)


noniin nyt kun on ajeltu muuan tuhannen km niin olenkin pannut huomioon ettei se nyt ihan samanlailla ahdakkaan, eli varmaankin juuri se käyttö vipu on hiukan erissä asennossa entä vanhassa, prkl kun en sitä tajunnut katsoa/verrata vanhaan kun oli levitettynä.

eli se nyt ahtaa minusta turhan alhaalta, eli mihis suuntaan sitä stoppi ruuvia pyöritetään? kierros vaiko puoli kierrosta kerrallaan ja kokeilu? kun ennen parahin veto oli n2500rpm ylös päin ja nyt kun testattiin kun oli tiet sulana niin veto alkaa jo n2000rpm ja n3000rpm tasaa ahot sinne 1kilon tietämille kun taas edellisellä ahto meneen niin pitkään kun anto painaa sen 1.8kg tuolla mittarilla mikä paikallaan. luvut ei varmaan todellisia mutta pitäs saada samat kuitenni tälläkin mittarilla/turbolla. että säätö hommia tuli mutta kumpaan suuntaan?

ja itse kellon jalka ei kyllä väljä ollut pultteihin nähden tai siis kun kaikki kolme oli höllässä paikallaan niin kello ei hievahtanutkaan, kolmessa pultissa oli keskitys olakkeet kellon jalan reikiin. että varmaan nyt on se käyttövipu hieman erissä asennossa/paikassa entä edellisessä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mesemies89



Liittynyt: 23 Mar 2014
Viestejä: 332
Paikkakunta: oulu

 LähetäLähetetty: 12.2.2019 13:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

ja sitten pitkästä aikaa vikaakin ilmenee, tuota mikäs sieltä tartista on sökö kun muuan kerran tehnyt nyt niin että tarttaa ja pyörittää konetta hetken sitten muuan kierroksen jäläkeen tartti pyörii pelkästään, eli lopettaa vedon vetolevyltä ennenkuin kone edes hörähtää? aiemmin kuulunut sellasta kirkasta ja hentoa kilinää vetolevyn tienoilta,epäilys ollut että tartti ei oo kunnolla palautunu lepoasentoon vaan hieman hinuttanut vetolevyyn ja siitä se hento ääni, koska nyt teki ekan kerran ton kesken tartin ns tyhjänä pyörimisen niin lakkasi se hento kilinäkin, joka ei oo palannut, en ole viel tarttia irrottanut ja kurkanna sinne, mutta kysytään ensin?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mesemies89



Liittynyt: 23 Mar 2014
Viestejä: 332
Paikkakunta: oulu

 LähetäLähetetty: 12.2.2019 18:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

mesemies89 kirjoitti:
antonmies kirjoitti:
mesemies89 kirjoitti:


oolrait, no tulipahan laitettua ettei jumi niin kiinni mitä pakopesä oli (tulevaisuutta ajatellen), kesälläpä tuo selviää sitten mitä tahna teki vnt puolella, ja ei sitä holvaamalla siellä ole kevyesti pintoihin pyyhittynä.

ennen kuin paikalleen laitoin niin mittasinkin tönärillä tuon toppiruuvin samaan mitä vanhassakin kun liki mahdoton paikallaan säätää. =) tiedä sitten toimiiko yhtälailla kuin ennen, mutta ahtaa saman mitä aiemmin ja tehot/alue sama mitä edellisellä pers tuntumalla, mitään eroa ei siis edelliseen verraten tullut muuta kuin se että mustan tulo väheni hyvästikkin.


Jos tahna saa nyt alussa riittävästi kuumuutta, niin on todennäköistä, että ehtii palamaan pois ennen kuin muodostaa mitään haittaa - ja jos sitä ei ollut niin paljoa kuin kuvassa näytti, niin tilanne lie OK.

Mutta muille tiedoksi, että niihin ei kannata laittaa WD40 paksumpaa ja sitäkin vain siksi, että se saattaa liuottaa jonkun nokihipun esim. johdinsiiven akselilta.
Sama pätee kellon alasilmään: kaikenlainen rasvatökötti kerää kaiken pölyn itseensä ja kuparitahna on itsessäänkin hiovaa.

Mutta siinähän kävi kulun puolesta hyvin! Kuitenkin toleranssien nimissä kohdistustapin reijän sijainnissa saattaa olla pieniä heittoja, samoin pesän muussa koneistuksessa sekä VNT-käyttövivussa (hitsattu molemmin puolin), ettei aina ole satavarmaa, että stoppiruuvin pituus olisi samana oikein, kun se vaihtelee alkuperäisissäkin. Lähtökohtana tietysti parempi kuin "joku mitta". Ja sitten vielä kellon jalan uudelleenasemointi siihen "millin holkkuman keskelle" Very Happy
(tässä osviittaa asiasta https://www.youtube.com/watch?v=58MBxZHwV2M)


noniin nyt kun on ajeltu muuan tuhannen km niin olenkin pannut huomioon ettei se nyt ihan samanlailla ahdakkaan, eli varmaankin juuri se käyttö vipu on hiukan erissä asennossa entä vanhassa, prkl kun en sitä tajunnut katsoa/verrata vanhaan kun oli levitettynä.

eli se nyt ahtaa minusta turhan alhaalta, eli mihis suuntaan sitä stoppi ruuvia pyöritetään? kierros vaiko puoli kierrosta kerrallaan ja kokeilu? kun ennen parahin veto oli n2500rpm ylös päin ja nyt kun testattiin kun oli tiet sulana niin veto alkaa jo n2000rpm ja n3000rpm tasaa ahot sinne 1kilon tietämille kun taas edellisellä ahto meneen niin pitkään kun anto painaa sen 1.8kg tuolla mittarilla mikä paikallaan. luvut ei varmaan todellisia mutta pitäs saada samat kuitenni tälläkin mittarilla/turbolla. että säätö hommia tuli mutta kumpaan suuntaan?

ja itse kellon jalka ei kyllä väljä ollut pultteihin nähden tai siis kun kaikki kolme oli höllässä paikallaan niin kello ei hievahtanutkaan, kolmessa pultissa oli keskitys olakkeet kellon jalan reikiin. että varmaan nyt on se käyttövipu hieman erissä asennossa/paikassa entä edellisessä.



eipä tarvikkaan säädellä, löytyhän se tehoalue ja paineet kun avasi konepellin öljyn tarkistusta varten, oli imeny K&N vapaavirtaus suodattimen läjään 3vk vanhan =) tilata parempaa tilalle. ilman kun kävi kokeileen niin toimii kuin ajatus ja liikahtaakin ihan kunnolla, ehkä vähän alempaa siltikkin mutta se ei haittaa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mesemies89



Liittynyt: 23 Mar 2014
Viestejä: 332
Paikkakunta: oulu

 LähetäLähetetty: 25.2.2019 13:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

moro.

eipä oo tällekkään muuta ku ajoa tullut vaan kovasti kun ilimakki kohillaan.

mutta mutta mitäpä vahinkoa aiheutan moottorille jos tekasen öljynkeruu säiliön huohottimelle ja säiliöön filtterillä ulkoilmaan huohotuksen? sillä tuskin muuta vaikutusta saadaan kuin että tykkään enempi kun kone ottaa puhasta ilmaa eikä kierrättäs pilalle/kuumaksi mennyttä ilmastoa? järkeähän toimenpiteessä tuskin on mutta se on tämän vehkeen kanssa jääny jo kauan aikaa sitten pois Very Happy

mutta mutta tuleeko vahinkoa jos kones/turbo ei enää saakkaan kuumaa ilmaa huohottimen kautta?

ja ajatukset karsitaan heti pikimmiten poissa että huohottaako niin paljon öljyä että pitää moiseen ryhtyä, EI omasta mielestä. kirkas letku ollut paikallaan ja päästellyt ilmastoon lämmintä ilmaa jotta se kesä tulisi, no enivei letku on edelleen kirkas ja ajoa ollut n.250km kyllähän se varmaan pitemmällä ajotaululla muuttaa väriä mutta siksi haluaisinkin pöntön väliin että saisi sen vähäsenkin mitä tulee, kerättyä jäteöljyihin eikä sotkemaan paikkoja.?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit