mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Subarun elämää

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
vnslkd



Liittynyt: 21 Hei 2012
Viestejä: 27
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 12.1.2019 1:28    Viestin aihe: Subarun elämää Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Subaruja tuli tässä aikansa katseltua ja joulun välipäivinä tuli myyntiin tuollainen Outbacki. Auto miellytti siinä määrin, että mukaan tarttui.



Subaruhan on vuosimallia 2007 ja varustettu kuusisylinterisellä bokserilla. Varusteita lähes kaikki tuohon aikanaan saadut, tuulilasinpyyhkimien automaaginen tihkutoiminto ja parkkitutkat puuttuu (Ainakin). Sisustan puolella vaaleaa nahkaa ja sisusta vaikuttikin olevan varsin hyvässä ryhdissä.

Ihan ongelmitta ei paluureissusta selvitty, P0051 koodin kanssa päästiin perille. Eli kuskin puoleisen etulambdan lämmityspiiri antautui. Tämä tuli tuossa varmistettua ja lambda vaihdettua, joten matka jatkuu taas ilman ylimääräisiä valoja. Näytti olevan vänkärin puolelle aika vastikään vaihdettu, joten liekö tasalaatuisia vai vaihdettu väärän puolen osa?

Heti kotiinpaluun jälkeen tuli vaihdeltua moottoriöljyt ja muutaman tuhannen kilometrin päässä saa vaihdellakin lisää öljyjä periin ja laatikkoon, yms. 60 tkm huoltoon kuuluvat. Alapuolelta katsellessa oli vaihteeksi mukavaa, että moottori ja voimansiirto olivat ulospäin täysin kuivia. Myös jarruosat olivat kaikkinensa uudenkarheat.

Tulevia remonttitarpeita on etu- ja takapään kallistuksenvakaajien koripuslat sekä koiranluut molempiin päihin, ovatkohan katsastuksessa aikaisemmin edes katsoneet noita päin. Myös ajovalojen korkeudensäädön käyttövivun kiinnike oli poikki, tämä tulikin jo korjailtua. Lisäksi pakoputken väliosassa on kannake poikki ja ilmeisen tuttu vuoto y-haarassa takana. Pohja itsessään vaikutti varsin terveeltä, vaikka auto on Etelä-Suomessa tähän astisen elämänsä viettänyt. Hieman voisi kuitenkin kesän puolella putsailla ja suojailla polttoainesäiliön etupuolelta. Näytti olevan kohtalaisen paljas pokkaus lattiassa, joka on pinnastaan ruosteessa hiekkapuhalluksen ja suolakylvyn ansiosta.

Pidellään tässä jonkinnäköistä (huolto)päiväkirjaa vastaiskun elämästä, jos suinkin kysymyksiä niin voin yrittää vastailla Laughing
_________________
Subaru Outback 3.0R
Isohko pallosalama
Ex - W201
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bte



Liittynyt: 29 Lok 2010
Viestejä: 4

 LähetäLähetetty: 13.1.2019 13:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jos en ihan väärin muista, niin tuossahan on takavetopainotteinen neliveto vtd.

Semmoinen "tyyppivika" tuossa on, että ilmanputsari on lähes neliön muotoinen ja siten mahdollista asentaa väärinpäin, jolloin kone ottaa ilmaa putsarin ohi ja voi aiheuttaa satunnaisen vikakoodin koneen käymisestä laihalla.
Kannattaa tarkistaa tuo.

.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vnslkd



Liittynyt: 21 Hei 2012
Viestejä: 27
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 13.1.2019 18:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jep, VTD ja 45/55 on jako perusasetuksena. Planeettapyörästö keskitasauspyörästönä monilevykytkimen kanssa ilmeisesti ja taka-akselilla viskolukko. Vaihteisto tuossa on viisivaihteinen automaatti (5EAT)

Kiitos vinkistä ilmanputsarin suhteen, pitää tarkastaa ja pitää mielessä kun vaihtelee putsarin.
_________________
Subaru Outback 3.0R
Isohko pallosalama
Ex - W201
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sharedoc



Liittynyt: 30 Elo 2012
Viestejä: 62
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 14.1.2019 16:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Subaruissa ilmeisesti on jossain malleissa ollut heikkoutena taka-apurungon tms läpiruostuminen, jonka takia Subaruja saa niin halvalla. Miten tässä mallissa?.
_________________
S123 300TDT autom -82, W123 300D -76 (MR), W124 260E autom -88
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RoopeK
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 26 Tou 2008
Viestejä: 2767
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 15.1.2019 0:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lähinnä vuosituhannenvaihteen Foresterien ongelma tuo takakelkka... Rolling Eyes
_________________
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vnslkd



Liittynyt: 21 Hei 2012
Viestejä: 27
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 16.1.2019 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ilmeisesti myös aikaisemman korimallin Outbackeista ja Legacyista tahtoi taka-apurungot lahota ainakin rapakon toisella puolen. Tämän korimallin osalta ei ole oikein vastaavia kirjoitteluja tullut vastaan, mutta aika näyttää Laughing
_________________
Subaru Outback 3.0R
Isohko pallosalama
Ex - W201
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vnslkd



Liittynyt: 21 Hei 2012
Viestejä: 27
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 19.1.2019 19:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuli käytä puuhastelemassa.

Pakoputken kannaketta tuli tekohengitettyä pakoputkiklemmarin ja kempin avulla. Y-haaran vuotoa en alkanut tukkimaan, pitänee jossain vaiheessa katsella putken keskiosa.
Apulaitehihnan kiristimen ja vapaapyörän rullien laakerit tarkastin kanssa, päittäisvälystä varmaan 2-3 milliä ja ei ihan äänettömästi pyörineet Laughing Motonetistä kaksi kertaa 6203-2RS laakereita kappalehintaan 6,90 € ja katastrofi vältetty. Rullat on tuossa terästä, oli näppärä puristella uudet laakerit paikalleen ruuvipenkillä.
Vastoin kaikkia odotuksia, myös irroitettavan vetokoukun sai irti Shocked vetokoukku merkkiä mallia al-ko a50-x https://www.youtube.com/watch?v=Bm6jyzZfr9M Olin aikaisemmin aloittanut lukitusjärjestelmän öljykylvetyksen ja nyt kun lukituksen sai auki, niin viitisen napautusta vetovasaralla ja koukku tippui lattialle.
Huohuttimen venttiili tuli myös varuulta putsattua kun on hyvin käsillä kuskinpuoleisen venttiilikopan päällä. Tarkastelin samalla, että ilmansuodatin oli asennettu oikeinpäin bte:n vinkistä.

Kilometrejähän tässä ompi 235 tkm tällä hetkellä, joten seuraavat huollot / rempat touhutaan lähempänä 240 tkm. Kulutuksesta en osaa sen kummemin vielä sanoa, auton hakumatkalla oli kulutus 8,6 l/ 100 km (ajotietokone näytti 8,5), nyt sekalaisessa pöristelyssä auto on näytellyt 10,6 keskikulutusta.

Pesu- ja vahailupuuhasteluja pitää touhuta jossain välissä. Ostin Puuilosta Le Chat "kissa"saippuaa nahkapenkkien putsailua varten. Kovasti tuota saippuaa kehuvat, pitää muistaa ottaa jokunen kuva kun alan sisustaa putsaamaan. Jos sattuu toimimaan, niin hinta ei ainakaan päätä huimaa. Olikohan 3€ tuo saippuanpalanen.
_________________
Subaru Outback 3.0R
Isohko pallosalama
Ex - W201
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit