mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
TimoV



Liittynyt: 11 Maa 2015
Viestejä: 153
Paikkakunta: Joensuu

 LähetäLähetetty: 03.10.2018 11:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Alkuperäisen vikalistan kohdat 2 ja 6 selvät.

ABS/ETS/ESP yms jarruherjat pois, noepeusmittari toimii. Vaihteet ja alennusvaihteisto toimivat myös. Mr. Green

Ohjaukset vain läpi. Jarrujen asetus (Brembo) ja ohjauksen tyyppi. Niillä lähti tulille. Ei muita koodauksia (HHTWin, ei DAS, mitä simulaattori tarjosi) happy
_________________
W211 200cdi, 04
W163 ML55AMG, 02
W208 CLK 430, 98
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mou



Liittynyt: 31 Tam 2014
Viestejä: 942

 LähetäLähetetty: 03.10.2018 13:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hemmetin hieno homma! Lisää motivaatiota nyppiä pikkujuttuja kuntoon kun yksi iso on pois päiväjärjestyksestä.
_________________
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG, '94 A8 4.2i V8, '00 CLK55 AMG Kleemann, '92 850i 5.0i V12, '96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8, '92 TownCar 4.6i SOHC V8, '78 Capri 2.9i BOA Cosworth, '77 Capri 2.8i
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TimoV



Liittynyt: 11 Maa 2015
Viestejä: 153
Paikkakunta: Joensuu

 LähetäLähetetty: 03.10.2018 14:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mou kirjoitti:
Hemmetin hieno homma! Lisää motivaatiota nyppiä pikkujuttuja kuntoon kun yksi iso on pois päiväjärjestyksestä.


Juuri näin. Nyt on talviauto kun tuolla voi jo ajaa kunnolla.
_________________
W211 200cdi, 04
W163 ML55AMG, 02
W208 CLK 430, 98
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TimoV



Liittynyt: 11 Maa 2015
Viestejä: 153
Paikkakunta: Joensuu

 LähetäLähetetty: 04.10.2018 20:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ja vänkärin takaovi aukeaa nyt. Kuvat operaatiosta laitan myöhemmin. Voi kun olis tiennyt mistä kohti avittaa lukkomekaanismia, niin ei olis niin paljon tarvinnut avata.
_________________
W211 200cdi, 04
W163 ML55AMG, 02
W208 CLK 430, 98
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TimoV



Liittynyt: 11 Maa 2015
Viestejä: 153
Paikkakunta: Joensuu

 LähetäLähetetty: 08.10.2018 11:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ja kun kerran lupasin:

Vaihe 1. Penkit irti - Aika kuraa on laadultaan noitten penkkien alla olevat suojamuovit. Kiinnikkeet rikkoutuvat helposti, enkä niitä lopuksi takaisin viritellyt. Selvästikään ei ollut saksalaisen insinöörin paperista ne! Tuli ihan vuosituhannen taitteen sysler voijakeeri mieleen niistä. Parempi olla ilman.
Vähän oli jotain outoa kuraa/paskaa/koirannappuloita/kuolaa/kolaa yms noissa penkkien jaloissa.


Vaihe 2. Oviverhous pois. Pari sähköpiuhaa on verhouksessa sekä lukon nuppi ja ovikahvan vaijeri pitää vapauttaa. Tämä vaihe oli helppo. Itse oviverhoilun irroittaminen on vaikeaa penkki paikallaan, joten tästä syystä purin penkit pois. Akun maapiuha irti ja airbagin liitin myös irti varmuudeksi ennen seuraavaa vaihetta. Tuon oviverhoilun irroitus löytyy juutuubista googlaamalla https://www.youtube.com/watch?v=t3AINXHeGFc


Vaihe 3. Reikä, kun ei tuosta oven ja c-pilarin raosta saanut avattua. Käytin aluksi 10mm poraa, kun koetin saada pienellä reiällä selvittyä. Eihän se riittänyt kun ei tiennyt rakennetta. Sitten kehiin rautasahan terä, 3 mm terä ja eikun nytkyttelemään.

Lopputulos on tässä. Reiän oikeassa reunassa oven sisäreunaa vasten (siis oven suuntaisesti) on lukkomekanismiin liittyvä pelti(messinki?)lätkä, jota ylös-alas talttameisselillä siirtämällä sain lukon vapautumaan:


Vaihe 4. Ovi auki:


Sitten vaan hirveesti CRC:tä ja herkistelyä kielelle ja mekanismeille. En vielä hitsaillut koloa umpeen, vaan jätin verhoilun alle vielä varmuudeksi. Tänä aamuna tuo ovi olikin taasen jumissa. Tosin ovi aukesi onneksi sisäkahvasta verhoilua uudestaan purkamatta. Lisää CRC:tä...
_________________
W211 200cdi, 04
W163 ML55AMG, 02
W208 CLK 430, 98
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mou



Liittynyt: 31 Tam 2014
Viestejä: 942

 LähetäLähetetty: 08.10.2018 13:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Toi on kyllä niin käsittämätöntä miten ihmiset sotkee noita autoja. Kaikkea karkkia ja kuraa ym jätetään lattoille ja penkkien väliin. Noissa kaupallisissa paskaläjissä on tulltu vastaan ties mitä oksennusta.

Ja yks asia mua varsinkin ihmetyttää... Naiset. Osa mimmeistä on niin anaalitarkkoja kotinsa siisteydestä ja järjestyksestä mutta autolla ei ole mitään väliä. Meikkejä, roskia, aamupalaa ym ym. Sitä autoa jotenkin ei mielletä olohuoneen jatkumona tms.
_________________
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG, '94 A8 4.2i V8, '00 CLK55 AMG Kleemann, '92 850i 5.0i V12, '96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8, '92 TownCar 4.6i SOHC V8, '78 Capri 2.9i BOA Cosworth, '77 Capri 2.8i
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TimoV



Liittynyt: 11 Maa 2015
Viestejä: 153
Paikkakunta: Joensuu

 LähetäLähetetty: 08.10.2018 14:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Löysin minä jonkin mömmön sisältä euron kolikonkin noista penkkien jalaksista kivettyneenä. Luulin ensin sen olevan rakenneosa, mutta aikani hangattua se irtosi ja alapuolelta paljastui kolikoksi. lava

Kyllä kannatti... mutta olihan p..kaa!
_________________
W211 200cdi, 04
W163 ML55AMG, 02
W208 CLK 430, 98
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TimoV



Liittynyt: 11 Maa 2015
Viestejä: 153
Paikkakunta: Joensuu

 LähetäLähetetty: 03.2.2019 15:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Päivitystä projektiin.

Auto on päivittäisessä käytössä - toimi hyvin ja aivan ihana ajaa! Vetää takahampaita hymyyn joka kerta kun pihasta lähtee. Vaimo ajelee tuolla töissä lumisadepäivinä, muuten se on kakkosautona pihassa. Itse kun tällä hetkellä työtön olen, niin autoa en juuri tarvitse. CLK on ruostelaitossa.

Lämpimän tallin puute on hieman rajoittanut puuhastelua. Pari kertaa on startatessa moottorin vikavaloa näytellyt, mutta stariin en ole kylmässä vielä turvautunut. Tuo vikavalo liittyy webastoon jotenkin. Jos webasto on päällä startatessa, vikavalo syttyy ja auto käy huonosti. Sammutus ja uusi startti - kone käy normaalisti. Vikavalo kuittaantuu muutamalla ajokerralla. Yhteinen nimittäjä on aina ollut päällä ollut webasto.

Kerran pakkasella sytytti ESP/BAS valon moottoritiellä ja tehot katosivat. Ajoin ekasta rampista ylös ja kävin käynnistämässä auton uudelleen kauppakeskuksen pihalla ja valo katosi. Sen jälkeen auto on toiminut normaalisti.

SRS-valo myös joskus temppuilee - liittyy vänkärin penkkiin jotenkin. Valo saattaa palaa joskus pidempään kun joku siinä istuu, mutta sammuu yleensä alle minuutissa.

Pitäisi käydä vikamuistit Starilla läpi, mutta odottelen vähän lämpimämpiä kelejä.

Mekaanisesti:
Kallistuksen vakaajan runkokumit takana laitettava
Etuperän stefa falskaa - pitää tarkistaa huohotin.
Ohjaustehostimen letkusta prässin juuresta vuotaa jostain vähän.
+se vänkärin peilin ohjaus vielä pitää setviä ja bensamittari

Siinäpä se.

Auton tankki on melkoisen iso. Jossain tiedoissa olen törmännyt 95 litraan (AMGssä on lisätankki). Tankkaaminen on yhtä tuskaa viimeisen 20 litran osalta. Toooooodeeeeeellla hidasta. Autoon menee 110 litraa, joka kyllä vähän vieläkin isomasta tankista kielisi.
_________________
W211 200cdi, 04
W163 ML55AMG, 02
W208 CLK 430, 98
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5956

 LähetäLähetetty: 03.2.2019 16:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuo SRS-valo voi johtua likaisista turvavyön lukoista. Siellä lukon sisällä on mikrokytkimet tunnistamassa vyön kiinnioloa. Ex ML:ssä korjaantu puhdistuspraylla ja paineilmalla.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TimoV



Liittynyt: 11 Maa 2015
Viestejä: 153
Paikkakunta: Joensuu

 LähetäLähetetty: 13.4.2019 6:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nonni...

Taitaapi äänestä päätellen päästä irrottelemaan voimanpesää ja vaihtelemaan sitten siihen kiertokankeen laakereita...

Hyvinhän tuo tänne asti menikin. Ois nyt muutaman viikon vielä ollut ääntelemättä, niin vaimo ois saanut ajella rospuuttokelit töissä nelivedolla. escape

No - onneksi CLK on ruostekorjattu, maalattu, suojattu ja ajossa taas, niin ei tarvitse ostaa jotain kotteroa.

Hyvä että sattui minun ajossa, eikä vaimolle tuo ääntäminen. En pitkään uskaltanut ajella kun älysin äänen tulevan moottorista. Auto parkkiin ja lavetti paikalle. 10 km kotiin. Vaimo ois ajanut kotiin saakka - tai siihen kun mylly olisi kaivanut itsensä varmasti loppuun. bondage

Tällä hetkellä kahdelle autolle on tarvis, kun pääsin tuossa helmikuussa töihin. Ihan uusi ala itselle ja työsopparissa lukee ensimmäisen kerran elämässäni "toistaiseksi".Melko uusi kokemus mulle - ja olen kuitenkin vuosikertaa 71. happy

Taisin saada tuon työn teknisen harrastuneisuuden ja melko hyvän kielitaidon takia. Puuhastelen tällä hetkellä huollon järjestelyn ja valvonnan parissa. Vehkeet on vähän erilaisia, polttomoottorilla kylläkin pitkälti ja pääosin melkein sata vuotta vanhaa tekniikkaa moottoreiden osalta. Ihme hommaa. On siellä uudempia mersunkin dieselpatoja. pope
_________________
W211 200cdi, 04
W163 ML55AMG, 02
W208 CLK 430, 98
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
stanger
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 2065
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 22.4.2019 15:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Shocked Millä kilsoilla meni liuskat?
Onko tuossa moottorissa tyyppivika, vai sattuiko nyt joku muu höpsis?
_________________
BMW E31 V12
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5956

 LähetäLähetetty: 22.4.2019 17:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

"longlife" öljynvaihtovälit?

Kone täynnä kivettynyttä kuraa joka tukki imusihdin.
Öljynpainettahan näissä ei tunnetusti mitata niin ko. tapauksessa oireet huomaa kun kone alkaa kolisemaan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mou



Liittynyt: 31 Tam 2014
Viestejä: 942

 LähetäLähetetty: 22.4.2019 21:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mika.T kirjoitti:
"longlife" öljynvaihtovälit?

Kone täynnä kivettynyttä kuraa joka tukki imusihdin.
Öljynpainettahan näissä ei tunnetusti mitata niin ko. tapauksessa oireet huomaa kun kone alkaa kolisemaan.
M113:seen saa öljypaineanturin kierteellä olevaa timanttilevyä eteen. Siitä sais helposti paineen mittarille.
_________________
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG, '94 A8 4.2i V8, '00 CLK55 AMG Kleemann, '92 850i 5.0i V12, '96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8, '92 TownCar 4.6i SOHC V8, '78 Capri 2.9i BOA Cosworth, '77 Capri 2.8i
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4955
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 22.4.2019 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mou kirjoitti:
M113:seen saa öljypaineanturin kierteellä olevaa timanttilevyä eteen. Siitä sais helposti paineen mittarille.

Tuossa levyssä on guuglettelun perusteella M12x1,5-kierre. Muistaako kukaan, mikä oli esmes 124:n anturin kierre? Oliko se pienempi?

EDIT: Näköjään on sama kierre. Hmm... tuumaus

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TimoV



Liittynyt: 11 Maa 2015
Viestejä: 153
Paikkakunta: Joensuu

 LähetäLähetetty: 23.4.2019 7:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onhan tuossa kilometrejä jo jotain 370k. Tosin henkilö jo!ta auton ostin on auton maahantuoneen miehen appiukko ja kertoi että tuodessa olisi hiukan kilsoja lisätty. Tiedä siitä sitten.

Öljynvaihdot on olleet näköjään n kymppitonnin välein.
_________________
W211 200cdi, 04
W163 ML55AMG, 02
W208 CLK 430, 98
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit