-02, 2,2 CDI OM611 flekti alkoi huutamaan
-02, 2,2 CDI OM611 flekti alkoi huutamaan
Mistäs tuollasen oireen vikaa pitäisi ruveta etsimään?
Eli heti käynnistyksessä alkaa flekti pyörimään täysillä ja mittaritauluun ilmestyy:
Eli heti käynnistyksessä alkaa flekti pyörimään täysillä ja mittaritauluun ilmestyy:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Hmm, etusulakekotelossa oli 7,5 A:n sulake kärähtänyt.
Ostin toisen, kärähti myös. Liekö jossain kulunut johdot...
Mutta, tällasen huomasin kun tutkin asiaa, liekö tällä vaikutusta asiaan:
Onko mulla kansipahvi kärähtänyt kun nesteet tulee tuolta välistä
Joko näkyy
Ostin toisen, kärähti myös. Liekö jossain kulunut johdot...
Mutta, tällasen huomasin kun tutkin asiaa, liekö tällä vaikutusta asiaan:
Onko mulla kansipahvi kärähtänyt kun nesteet tulee tuolta välistä
Joko näkyy
Viimeksi muokannut dry, 28.9.2018 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Nestettä tuvahti tuosta ihan maahan asti, haihtui aika noeasti…
Oiskohan se sittenkin jäähdytysnestepumppu jonka tiivisteet on korkannu
Tutkitaan huomenna lisää ennen varaosien ostoa. Eikös pumppu ole juurikin tuon ylimmän moniurahihnarullan takana...
Oiskohan se sittenkin jäähdytysnestepumppu jonka tiivisteet on korkannu
Tutkitaan huomenna lisää ennen varaosien ostoa. Eikös pumppu ole juurikin tuon ylimmän moniurahihnarullan takana...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Kyllä se neste (pesun jälkeen) näytti pumpun tiivisteestä valuvan. Otin pumpun irti ja samalla vaihdan uuteen.
Mutta mutta, uuden pumpun mukana tuli muotoon leikattu tiiviste joka ei ihan kumilta vaikuta (jäykkä ja hieman karhea), pitääkö tuohon väliin nyt laittaa jotain lisätököttiä, tiivisteliimaa tms?
Tuollaset tiivisteet tuli pumpun mukana:
Käytetäänkö nuo molemmat?
Miten ja mihin tuo ohut tiiviste laitetaan?
Mutta mutta, uuden pumpun mukana tuli muotoon leikattu tiiviste joka ei ihan kumilta vaikuta (jäykkä ja hieman karhea), pitääkö tuohon väliin nyt laittaa jotain lisätököttiä, tiivisteliimaa tms?
Tuollaset tiivisteet tuli pumpun mukana:
Käytetäänkö nuo molemmat?
Miten ja mihin tuo ohut tiiviste laitetaan?
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Venttiilikopan päällä olevasta ”ufosta” menee putki turbon imuilmaputkeen jossa vastus jos oikein muistan.. itellä oli väyrysessä juurikin se vastus oikosessa, pistoke pois ja sulake pysyi ehjänä eikä talvella jäätyillyt.dry kirjoitti:Mistäs sellanen löytyy?dealer kirjoitti: ja siitä sulakkeesta, olisiko tässä sitten huohottimen vastus oikosessa
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Venttiilikopan päällä olevasta ”ufosta” menee putki turbon imuilmaputkeen jossa vastus jos oikein muistan.. itellä oli juurikin se vastus oikosessa, pistoke pois ja sulake pysyi ehjänä eikä talvella jäätyillyt.dry kirjoitti:Mistäs sellanen löytyy?dealer kirjoitti: ja siitä sulakkeesta, olisiko tässä sitten huohottimen vastus oikosessa
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Jaha, täytyypä kokeilla!Magge-- kirjoitti:Venttiilikopan päällä olevasta ”ufosta” menee putki turbon imuilmaputkeen jossa vastus jos oikein muistan.. itellä oli juurikin se vastus oikosessa, pistoke pois ja sulake pysyi ehjänä eikä talvella jäätyillyt.dry kirjoitti:Mistäs sellanen löytyy?dealer kirjoitti: ja siitä sulakkeesta, olisiko tässä sitten huohottimen vastus oikosessa
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Ja itse itselleni vastaten; tuo ohut kuminen tiiviste on sitä varten, jos vesipumpussa tai koneen puoleisessa liitäntäpinnassa on ura. Muuten sitä ei ilmeisesti laiteta.dry kirjoitti:Kyllä se neste (pesun jälkeen) näytti pumpun tiivisteestä valuvan. Otin pumpun irti ja samalla vaihdan uuteen.
Mutta mutta, uuden pumpun mukana tuli muotoon leikattu tiiviste joka ei ihan kumilta vaikuta (jäykkä ja hieman karhea), pitääkö tuohon väliin nyt laittaa jotain lisätököttiä, tiivisteliimaa tms?
Tuollaset tiivisteet tuli pumpun mukana:
Käytetäänkö nuo molemmat?
Miten ja mihin tuo ohut tiiviste laitetaan?
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Vuoto korjaantui uudella pumpulla ja tiivisteellä
Samalla vaihtelin vinossa olevan hihnankiristimen ja tietysti hihnan.
Sulakeongelma sen sijaan ei vielä ratkennut. Tuo kuvassa oleva ympyröity on siis se ongelmasulake joka kärähtää:
Jos joku jolla on sähkökaavio voisi katsoa minkä sulake tuo on niin olisin äärettömän kiitollinen
Samalla vaihtelin vinossa olevan hihnankiristimen ja tietysti hihnan.
Sulakeongelma sen sijaan ei vielä ratkennut. Tuo kuvassa oleva ympyröity on siis se ongelmasulake joka kärähtää:
Jos joku jolla on sähkökaavio voisi katsoa minkä sulake tuo on niin olisin äärettömän kiitollinen
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Kojelaudan päässä kuskin puolella luukun alla pitäisi olla sulakekaavio taiteltuna telineeseen. Eiköhän tuo moottorinohjauksen sulake ole, oireet sopii kun flekti huutaa, tehot lienee hukassa jne...eli jos on niin sitä lämmitintä huohotinputkesta etsimään ja johtoa irti, kestääkö sitten proput...
wiimax.fi
...ja sitten kohti seuraavaa ongelmaa
Ny se mokoma ei suostu starttaamaan ollenkaan.
Ei polta enää sulaketta eikä laita flektiä pyörimään. Eikä starttaa.
Pikkasen hörähtää ja sammuu samoin tein. Mutta ei vaan starttaa.
Vaihdoin uuden akun (kyllä, varavirta (+) oli siinä punaisen läpyskän alta kiinni ja - rungossa).
Mistäs nyt lähtis ettimään vikaa
Ny se mokoma ei suostu starttaamaan ollenkaan.
Ei polta enää sulaketta eikä laita flektiä pyörimään. Eikä starttaa.
Pikkasen hörähtää ja sammuu samoin tein. Mutta ei vaan starttaa.
Vaihdoin uuden akun (kyllä, varavirta (+) oli siinä punaisen läpyskän alta kiinni ja - rungossa).
Mistäs nyt lähtis ettimään vikaa
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Eli startti pyörii mutta ei käynnisty? Cdi:n ollessa kyseessä ensimmäinen katse polttoainepuoleen ja onko putkissa ilmaa? Muuten sanoisin että edelleen starilla näkisi mikä siellä nyt ahdistaa.
Viimeksi muokannut juu-zo, 03.10.2018 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo, starilla kurkattiin kun flekti alkoi huutaa, virtakatkos ohjainlaitteessa oli silloin, herjaa myös läppämoottorista, mutta käynnistyi siis muutama päivä sitten vesipumpun vaihdon jälkeen (oli toki vikatilassa, mutta käynnistyi kuitenkin).juu-zo kirjoitti:Eli startti pyörii mutta ei käynnisty? Cdi:n ollessa kyseessä ensimmäinen katse pilttoainepuoleen ja onko putkissa ilmaa? Muuten sanoisin että edelleen starilla näkisi mikä siellä nyt ahdistaa.
Voiko polttoaineen saantia testata esim. ottamalla suuttimelle menevää putkea irti ja katsomalla tuleeko löpöä?
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Ei tuo putki irti testi oikein hyödytä mitään kun ei sillä saa tietää nouseeko railipaine tarpeeksi että sillä olisi edellytykset edes käydä. Ensimmäisenä testinä starttaus ja samalla silmämunalla mulkoillen kirkkaita polttoaineputkia konehuoneessa, meneekö ilmakuplia seassa? Mikäli ei ilmakuplia näy niin sitten starilla katsomaan railipaineita, että nouseeko tarpeeksi. Tietysti sillä starilla kannattaisi lukaista ja kuittailla muutkin viat taustalta pois.
Löysin netistä sulakekartan, liekö tämä lähelle oikeaa?
Tuossa kartassa ja omassa takasamissa (?) oli joitain eroavaisuuksia, mutta vaihtelin sulakkeet kartan mukaisiksi. Kuvassa sulakkeisto edellisten omistajien jäljiltä...
PS. Muutaman käynnistysyrityksen jälkeen (diiselpoljinta painaessa) hyrähti auto käyntiin
Kone kiersi ajossa yli 3000 rpm (vaikka vähän laiskalta se vielä tuntui), mutta todennäköisesti kakkoskattikin on tukossa
Täytyypä myös käydä tuo polttoainepuoli läpi ja vaihtaa ainakin suodatin (milloin lie viimeksi vaihdettu )
Kuplia en ole letkuissa nähnyt, mutta eipä tuossa näössä kyllä kehumista ole
Tuossa kartassa ja omassa takasamissa (?) oli joitain eroavaisuuksia, mutta vaihtelin sulakkeet kartan mukaisiksi. Kuvassa sulakkeisto edellisten omistajien jäljiltä...
PS. Muutaman käynnistysyrityksen jälkeen (diiselpoljinta painaessa) hyrähti auto käyntiin
Kone kiersi ajossa yli 3000 rpm (vaikka vähän laiskalta se vielä tuntui), mutta todennäköisesti kakkoskattikin on tukossa
Täytyypä myös käydä tuo polttoainepuoli läpi ja vaihtaa ainakin suodatin (milloin lie viimeksi vaihdettu )
Kuplia en ole letkuissa nähnyt, mutta eipä tuossa näössä kyllä kehumista ole
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Jahas, tällanen löytyi, ilmeisesti vuoto letkussa/letkuissa ja/tai siirtopumpussa:
Muutama letku märkänä, saako noita yksitellen ostaa vai laitanko vain jotain tavallista polttoaineletkua tilalle? Vai onko noi jotenkin prässättyjä?
Opskellaan nyt samalla tämän koneen anatomiaa, eli onko valkoisella ympäröity siis korkeapainepumppu ja lilalla ympäröity siirtopumppu?
Saako siirtopumpulle tiivistettä? Onko siellä sellaista?
Näyttäis että letkuliitosten kohilta vuotaa...
Reilu viikon kuluttua pitäisi tällä lähteä Nivalaan ajelemaan ja pitäisi saada kuntoon ennen sitä!
Muutama letku märkänä, saako noita yksitellen ostaa vai laitanko vain jotain tavallista polttoaineletkua tilalle? Vai onko noi jotenkin prässättyjä?
Opskellaan nyt samalla tämän koneen anatomiaa, eli onko valkoisella ympäröity siis korkeapainepumppu ja lilalla ympäröity siirtopumppu?
Saako siirtopumpulle tiivistettä? Onko siellä sellaista?
Näyttäis että letkuliitosten kohilta vuotaa...
Reilu viikon kuluttua pitäisi tällä lähteä Nivalaan ajelemaan ja pitäisi saada kuntoon ennen sitä!
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Kiitos!dealer kirjoitti:Päinvastoin.onko valkoisella ympäröity siis korkeapainepumppu ja lilalla ympäröity siirtopumppu?
Korkeapainepumppuun saa tiivistesarjaa. Putket kannattaa ostaa kokonaisina valmiina putkina.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
OK!pp d kirjoitti:Ja tuon korkeapainepumpun tiivisteitten vaihto on sitte arpapeliä.
Itte aikoihnaan pelasin mutta voittorosentti oli senverran huono että annoin periksi.
Kohtuu hintasia vaihtopumppuja saapi nykysin jo vähä sieltä-täältä (tai no ei täältä ennää...)
Mutta jos kokeilis pelata ni oisko se tämä:
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... -p-52463-0
Entäs nuo letkut jotka menee korkeapainepumpun alta, oisko nämä:
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... -p-45074-0
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... -p-44931-0
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Kaikki letkut löytyy kl:stä ja kannattaa uusia kaikki samalla kertaa. Maksaa muistaakseni reilun satkun kun kaikki uusii. Kannattaa myös katsoa että sammutusventtiililtä korkeapainepumpulle menevä musta muoviputki on ehjä. Tämä oli minulla murtunut, hinta vitosen paikkeilla eli voi uusia senkin vaikka samalla.
Korkeapainepumpun tiivisteiden vaihtelu on tosiaan arpapeliä ja pultit voi olla melko jumissa. Itse vaihdoin latviasta tulleen vaihtopumpun. Hintaa muistaakseni ~300€ josta puolet sai takaisin kun lähetti vanhan pumpun panttina takaisin.
Edit. Sinun kuvia kun katsoin niin sammutusventtiili ilmeisesti eri paikassa kuin minulla eli tuota mustaa muoviputkea ei ole. Tässä vielä linkki korkeapainepumppujen myyjään. https://ebay.com/usr/nerings Oikean pumpun löytää helpoiten katsomalla vanhasta varaosa koodin ja sillä etsimällä oikean.
Korkeapainepumpun tiivisteiden vaihtelu on tosiaan arpapeliä ja pultit voi olla melko jumissa. Itse vaihdoin latviasta tulleen vaihtopumpun. Hintaa muistaakseni ~300€ josta puolet sai takaisin kun lähetti vanhan pumpun panttina takaisin.
Edit. Sinun kuvia kun katsoin niin sammutusventtiili ilmeisesti eri paikassa kuin minulla eli tuota mustaa muoviputkea ei ole. Tässä vielä linkki korkeapainepumppujen myyjään. https://ebay.com/usr/nerings Oikean pumpun löytää helpoiten katsomalla vanhasta varaosa koodin ja sillä etsimällä oikean.