mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

350cdi sammui risteyksessä.

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
tuoppiluo2



Liittynyt: 30 Mar 2011
Viestejä: 57
Paikkakunta: Kokkola

 LähetäLähetetty: 11.7.2018 19:31    Viestin aihe: 350cdi sammui risteyksessä. Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kysympäs täälläkin apua!

Kesäloma reissu sen kun lähenee, mutta nyt rupes auto temppuilee!
About 7km ajoin matkaajoa ja käännyin kotipihalle, nii auto sammui yhtäkkiä. 10m pääsin ja aloin jarruttaan nii sama homma. Käynnistin moottori uudelleen niin 2s pysy käynnissä ja sammui. Noh laitoin ovet lukkoon ja kiroilin hetken ja koitin uudestaan niin auto lähti käymään. Pienen testilenkin vedin (2km) ja saavuin risteykseen nii sammui taas.

Eli kuin kone on lämmin yms. Kun ajaa hetken ja risteys lähenee ku alat painaan jarrua nii auto sammuu. Vikakoodit luettu, mutta ei näytä mitään.

N.3 viikkoa sitten auto alkoi nykiä hieman ku ajoin sellaista 15km/h nopeutta. Ajattelin silloin, et päässyt hieman vettä moottorin päälle ku tuli juuri fiksarilta ja samalla vaihdoin laatikon öljyt.

Tänään auto sammui kerran risteykseen, mutta huomasin kuin ajoin sellaista 60km/h nii auto alkoi hieman nykiä.

Auto on siis w212 350cdi 2011 farkku. Ajettu 265tkm


Viimeinen muokkaaja, tuoppiluo2 pvm 12.7.2018 18:09, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kilander
Kaakon Elvis

C-sulakemies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 4058
Paikkakunta: Itäraja.

 LähetäLähetetty: 11.7.2018 19:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Testeriin pitäisi päästä niin ei tarviaisi arvailla.
Vanhemmissa cdi moottoreissa ainakin kampiakselin asentoanturi kun on finaalissa sammuu kuumana ja matka loppuu siihen, kun jäähtyy voi taas hetken ajella.
_________________
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuoppiluo2



Liittynyt: 30 Mar 2011
Viestejä: 57
Paikkakunta: Kokkola

 LähetäLähetetty: 11.7.2018 20:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

kilander kirjoitti:
Testeriin pitäisi päästä niin ei tarviaisi arvailla.
Vanhemmissa cdi moottoreissa ainakin kampiakselin asentoanturi kun on finaalissa sammuu kuumana ja matka loppuu siihen, kun jäähtyy voi taas hetken ajella.


Tänään oli auto n. 20min käynnissä ja lämmöt oli 90 paikkeilla nii sammui taas ja käynnistin uudestaan ja 200m päästä risteys tuli taas ja sammui. Odottelin 5min j lähdin taas ajaan nii ei mitään tapahtunut vaikkapa tuli risteyksiä vastaan, muutako pientä nykimistä havaitsin tasa kaasulla. Sitä pientä nykimistä on kyllä jo puoli vuotta ollut. Mutta taas 80-120 nopeuksissa ei mitään vikaa.

Bosch testeri ei löytänyt vikaa ja yhdellä korjaamolla oli Starin testeri ja ei löytynyt sieltäkään mitään. Eli vika siis ei jää muistiin. Yhdellä tutulla on toinen star nii pitää sillä vielä testata.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-jorkki-
joka ecua sorkki



Liittynyt: 20 Tou 2006
Viestejä: 682
Paikkakunta: Liminka

 LähetäLähetetty: 11.7.2018 20:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Starilla näkee todella paljon muutakin kuin vikakoodit. Etsi käsiisi sellainen paikka, jossa osataan muutakin kuin pelkkä vikakoodien luku.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4691
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 11.7.2018 21:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kylmäspräyllä voi tosiaan paikallistaa vikapaikkaa jos lämpimänä temppuilee. Kampiakselin anturihan vikaantuessaan sammuttaa myllyn siihen paikkaan ja yleensä pysyvämmin.
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuoppiluo2



Liittynyt: 30 Mar 2011
Viestejä: 57
Paikkakunta: Kokkola

 LähetäLähetetty: 12.7.2018 18:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hieman toinen kaveri katto starilla ja jonkinlaista sähköistä katkonaista ongelmaa löysi ja hieman seuras johtosarjaa mistä vika tulee nii johdot meni tehoboksille. Auton vasta vuosi sitten saksasta haettu ja boksista en ole tiennyt mitään Very Happy Ajattelin vain, et aika raketti tämä 3 litran mylly on. Ensimmäisenä kokeillaan ottaan tehoboksi pois ja vaihtaa samalla polttoaineen suodatin. Vaikkapa polttoainesuodatin on vaihdettu -16 ja kilometrit olivat olleet 245tkm ja nyt on ajettu 265tkm.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuoppiluo2



Liittynyt: 30 Mar 2011
Viestejä: 57
Paikkakunta: Kokkola

 LähetäLähetetty: 13.7.2018 16:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Star näytti hall anturia, että saa katkoksia ja siittä auto sammuilee. Yks niistä johdoista menee tehoboksille. Nyt on boksi revitty pois ja auto käytetty kuumaksi ja ajettu, nii ei ole enään sammunut. Taisi vika olla siinä. Nyt on tässä vielä pari päivää aikaa testata, ennen kuin kesäloma reissu alkaa Very Happy
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xin811



Liittynyt: 06 Elo 2007
Viestejä: 632

 LähetäLähetetty: 13.7.2018 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Olisko boksin sisältä jotain hajonnut? Toivottavasti. Kunnon ohjelma vaan sisään niin toimii ja voimaa löytyy rock
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit