S210 E220 CDI A -99 "Ukin melluauto"
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Varmaan yleisemmin nuo EGR:n poistot tehdään suoraan softaan (samalla kun vaihdetaan se hevosen pään kokoinen ahdin vakiomallisen tilalle)
Eilen ja tänään huuhtelin jäähdytysjärjestelmää ja laitoin uudet nesteet.
Tuollaista tuli pihalle, ei mitenkään huolestuttavaa (musta öljytöhnä ei ole tästä, se oli ämpärissä valmiina!):
Motonetista sai joskus tuollaista ostettua:
6 litraa pakkasnestettä ja kolmisen litraa vettä upposi järjestelmään. Nimellistilavuus on ehkä 10,5 litraa, eli nähtävästi en täysin tyhjäksi tuota saanut. Lohkon tyhjennyspropun olin näkevinäni jossakin imusarjan alla - sinne ei näyttänyt olevan mitään toivoa päästä käsiksi joten päästin nesteet pihalle vain syylärin ropusta.
Ilmaaminen onnistui muuten helpohkosti, mutta sisäkenno alkoi lämpenemään vasta pikku ajolenkin jälkeen. Ajamalla olen kyllä ennenkin ilmaillut autojani, ainakin nuo Volvot tuntuvat aina vaativan pikku ajolenkin että alkaa puhaltaa sisälle lämmintä.
Eilen ja tänään huuhtelin jäähdytysjärjestelmää ja laitoin uudet nesteet.
Tuollaista tuli pihalle, ei mitenkään huolestuttavaa (musta öljytöhnä ei ole tästä, se oli ämpärissä valmiina!):
Motonetista sai joskus tuollaista ostettua:
6 litraa pakkasnestettä ja kolmisen litraa vettä upposi järjestelmään. Nimellistilavuus on ehkä 10,5 litraa, eli nähtävästi en täysin tyhjäksi tuota saanut. Lohkon tyhjennyspropun olin näkevinäni jossakin imusarjan alla - sinne ei näyttänyt olevan mitään toivoa päästä käsiksi joten päästin nesteet pihalle vain syylärin ropusta.
Ilmaaminen onnistui muuten helpohkosti, mutta sisäkenno alkoi lämpenemään vasta pikku ajolenkin jälkeen. Ajamalla olen kyllä ennenkin ilmaillut autojani, ainakin nuo Volvot tuntuvat aina vaativan pikku ajolenkin että alkaa puhaltaa sisälle lämmintä.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Väykky oli pari viikkoa tauolla, vesipumppu hajosi. Just äsken sain takaisin ajoon.
Vanhassa mersun osanumero:
Uusi on SKF VKPC 88843:
Mukana tuli jostakin syystä kaksi tiivistettä (ja 0 uutta pulttia...):
Vanhan pumpun vika ilmeni vikinänä ja valtavana välyksenä hihnapyörässä. Onhan tuo alkanut syödä itseään:
Uusi meni paikoilleen peltitiivisteen kanssa, sellainen oli vanhassakin:
Mersun hightech-putkenpitimet korvautuivat Bilteman hightech-nippusiteellä:
Vastoin odotuksiani polttoainevuotoja ei ilmestynyt huolimatta siitä, että murjoin melko liberaalisti noita polttoaineputkia suuntaan jos toiseenkin - alempi mokoma on suoraan tuon yhden vesipumpun pultin tiellä.
Ilmausta, ajoa, ilmausta => Kaikki toimii, lämmöt nousee ja sisälle puhaltaa lämmintä => Rock'n Roll!
Sivuhuomautus 1: Hylomar M on melkoista mönjää... Asennuksen jälkeen yhden pultinkannan alta jäi tihkuttelemaan pakkasnestettä => Ruuvasin pultin irti, laitoin siihen Hylomaria ja parin minuutin päästä ruuvasin sen takaisin. Vuoto hävisi, huolimatta liian lyhyestä kuivumisajasta ja kosteasta asennuskohteesta. Tuubi oli kaiken lisäksi ollut parisen vuotta vajaana kylmässä autotallissa, ihan omalla korkillaan suljettuna => Voi vain ihmetellä tuon tavaran toimivuutta
Sivuhuomautus 2: En tilaa enää Autodocilta mitään, nyt kävi tuuri ja sain SKF:n pumpun minkä tilasinkin. Toiseen liki samaan aikaan tekemääni tilaukseen vaihtoivat Stark-merkkisen osan tilaamani Daycon tilalle MITÄÄN KYSYMÄTTÄ, eikä ollut edes ensimmäinen kerta => Nyt loppui tuo pelleily, jatkossa tilaan Viron pojilta, osaavat sentään lähettää sen osan mikä on tilattu.
Vanhassa mersun osanumero:
Uusi on SKF VKPC 88843:
Mukana tuli jostakin syystä kaksi tiivistettä (ja 0 uutta pulttia...):
Vanhan pumpun vika ilmeni vikinänä ja valtavana välyksenä hihnapyörässä. Onhan tuo alkanut syödä itseään:
Uusi meni paikoilleen peltitiivisteen kanssa, sellainen oli vanhassakin:
Mersun hightech-putkenpitimet korvautuivat Bilteman hightech-nippusiteellä:
Vastoin odotuksiani polttoainevuotoja ei ilmestynyt huolimatta siitä, että murjoin melko liberaalisti noita polttoaineputkia suuntaan jos toiseenkin - alempi mokoma on suoraan tuon yhden vesipumpun pultin tiellä.
Ilmausta, ajoa, ilmausta => Kaikki toimii, lämmöt nousee ja sisälle puhaltaa lämmintä => Rock'n Roll!
Sivuhuomautus 1: Hylomar M on melkoista mönjää... Asennuksen jälkeen yhden pultinkannan alta jäi tihkuttelemaan pakkasnestettä => Ruuvasin pultin irti, laitoin siihen Hylomaria ja parin minuutin päästä ruuvasin sen takaisin. Vuoto hävisi, huolimatta liian lyhyestä kuivumisajasta ja kosteasta asennuskohteesta. Tuubi oli kaiken lisäksi ollut parisen vuotta vajaana kylmässä autotallissa, ihan omalla korkillaan suljettuna => Voi vain ihmetellä tuon tavaran toimivuutta
Sivuhuomautus 2: En tilaa enää Autodocilta mitään, nyt kävi tuuri ja sain SKF:n pumpun minkä tilasinkin. Toiseen liki samaan aikaan tekemääni tilaukseen vaihtoivat Stark-merkkisen osan tilaamani Daycon tilalle MITÄÄN KYSYMÄTTÄ, eikä ollut edes ensimmäinen kerta => Nyt loppui tuo pelleily, jatkossa tilaan Viron pojilta, osaavat sentään lähettää sen osan mikä on tilattu.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
No jännitys säilyi sitten viimeiseen kuvaan asti Toinen noista alkuperäisistä kiinnikkeistä on ollut rikki niin kauan kuin auto on suvussa ollut, vesipumppua vaihtaessa rapsahti se toinenkin sitten päreiksi. Tarkoitus olisi laittaa uudet ihan oikeat kiinnikkeet (ja paljon muutakin uutta osaa...) tuossa kesäloman eli heinäkuun aikana. Nuo putket kyllä menevät kerta kaikkiaan niin "mainiosti" aivan moniurahihnan vierestä, että matkan jatkuminen on tosiaan yhden nippusiteen varassa - en tosin ole pettäneeseen nippusiteeseen vielä törmännyt autoilu-urani aikana, mutta kerta se olisi ensimmäinenkin...
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Tuunasin ratin tällä kertaa tuon näköiseksi:
Motonetin ratin suojat eivät tuohon jättiläisruoriin sovi, joten ostinpa ko. liikkeestä sitten kaksi tuollaista nyöritettävää vinyylisuojaa ja kiedoin ne spiraaliksi - juuri ja juuri riittivät.
Alkuperäinen nahka on viittä vaille täysin puhki, joten jonkinlaisen uuden pinnan tuohon halusin. Onpahan nyt eri tavalla ruma, jos ei muuta
Motonetin ratin suojat eivät tuohon jättiläisruoriin sovi, joten ostinpa ko. liikkeestä sitten kaksi tuollaista nyöritettävää vinyylisuojaa ja kiedoin ne spiraaliksi - juuri ja juuri riittivät.
Alkuperäinen nahka on viittä vaille täysin puhki, joten jonkinlaisen uuden pinnan tuohon halusin. Onpahan nyt eri tavalla ruma, jos ei muuta
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Loma alkoi ja sehän tarkoittaa sitä, että kohta on taas piha täynnä puoliksi purettuja autoja
Lasketaankohan tämä mersuasteikolla vielä hyväksi:
Ja etusisälokarien takaa paljastunutta:
Lasketaankohan tämä mersuasteikolla vielä hyväksi:
Ja etusisälokarien takaa paljastunutta:
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Pesaisin pyöräkoteloita ja helmoja kertaalleen.
Jarrukilvet saivat teräsharjalaikkaa...
...happokylpyä...
...ja maalia päälle:
Vakaajan helat laitoin uusiksi:
Koiranluun irroitus onnistui kuvan mukaisesti raidetangonpään ulosvetäjän avustuksella. Uuden paikoilleenlaitto silikonirasvalla liukastettuna ja napakalla kuminuijan iskulla. Pointsit mersulle vakaajan helposta irroitettavuudesta ja siitä, että runkopuslat on mahdollista vaihtaa, vieläpä kohtuullisella vaivallla.
Sääennusteen perusteella taitaa tulla muutaman päivän tauko pihalla puuhasteluun. Saavatpa jarrukilvet kuivua rauhassa, ja on miulla tekemistä sadepäiviksikin Volvon parissa...
Alatukivarren puslista kysymys: Kuuluuko etummaisen runkopuslan olla sellainen pehmeä? Antaa aika paljon periksi ihan paljain käsin kokeillessa...
Jarrukilvet saivat teräsharjalaikkaa...
...happokylpyä...
...ja maalia päälle:
Vakaajan helat laitoin uusiksi:
Koiranluun irroitus onnistui kuvan mukaisesti raidetangonpään ulosvetäjän avustuksella. Uuden paikoilleenlaitto silikonirasvalla liukastettuna ja napakalla kuminuijan iskulla. Pointsit mersulle vakaajan helposta irroitettavuudesta ja siitä, että runkopuslat on mahdollista vaihtaa, vieläpä kohtuullisella vaivallla.
Sääennusteen perusteella taitaa tulla muutaman päivän tauko pihalla puuhasteluun. Saavatpa jarrukilvet kuivua rauhassa, ja on miulla tekemistä sadepäiviksikin Volvon parissa...
Alatukivarren puslista kysymys: Kuuluuko etummaisen runkopuslan olla sellainen pehmeä? Antaa aika paljon periksi ihan paljain käsin kokeillessa...
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Sateet on vissiin peruttu, nyt näyttää taas hienoa säätä ensi viikoksi. Eilen ja tänään sain askarreltua väykyn parissa, kohta sais auton takaisin pyörilleen jos siltä tuntuis.
Mersun etupyörän laakerin vaihdosta löytyy aika eeppisiä keskusteluja... Itse menin korjausoppaan arvoilla, eli 0.01-0.02 mm välystä. Sainpahan tekosyyn ostaa uusia leluja: heittokellon magneettijalalla sekä tuon pikkuprässin Paikoilleen meni SKF Brasil -tuotteet kera SKF Swedenin laakerirasvan. Vanhat laakerit olivat NTN Japan, ei niissäkään mitään vikaa kai ollut... Uudet maksoivat vain n. 22 e/kpl niin ajattelin vaihtaa nuo ennakoivasti ja kaikessa rauhassa sekä varsinkin (kirjaimellisesti) hyvän sään aikana.
Uudet rasvakupit olivat sen verran tiukat, etten kerta kaikkiaan saanut niitä lipsahtamaan paikoilleen. En jaksanut tapella niitten kanssa sen enempää, joten laitoin sitten vanhat, ruosteiset ja lommoiset kupit. Noissa SKF:n sarjoissa (VKBA 1498) näyttää olevan itse laakereiden lisäksi mukana rasvakuppi, takastefa ja säätömutterin lukitusruuvi.
Mainitsemani välys ei minun sormiini tunnu pelkkää pyörännapaa heiluttelemalla. Jarrulevyn kun pulttaa kiinni ja kokeilee siitä, niin juuri ja juuri pystyn havaitsemaan hiuksenhienon välyksen paljain käsin.
Niin, tuossa on videokin aiheesta. Näköjään Kari Ketonen on alkanut tekemään Autodocille ohjevideoita
Mersun etupyörän laakerin vaihdosta löytyy aika eeppisiä keskusteluja... Itse menin korjausoppaan arvoilla, eli 0.01-0.02 mm välystä. Sainpahan tekosyyn ostaa uusia leluja: heittokellon magneettijalalla sekä tuon pikkuprässin Paikoilleen meni SKF Brasil -tuotteet kera SKF Swedenin laakerirasvan. Vanhat laakerit olivat NTN Japan, ei niissäkään mitään vikaa kai ollut... Uudet maksoivat vain n. 22 e/kpl niin ajattelin vaihtaa nuo ennakoivasti ja kaikessa rauhassa sekä varsinkin (kirjaimellisesti) hyvän sään aikana.
Uudet rasvakupit olivat sen verran tiukat, etten kerta kaikkiaan saanut niitä lipsahtamaan paikoilleen. En jaksanut tapella niitten kanssa sen enempää, joten laitoin sitten vanhat, ruosteiset ja lommoiset kupit. Noissa SKF:n sarjoissa (VKBA 1498) näyttää olevan itse laakereiden lisäksi mukana rasvakuppi, takastefa ja säätömutterin lukitusruuvi.
Mainitsemani välys ei minun sormiini tunnu pelkkää pyörännapaa heiluttelemalla. Jarrulevyn kun pulttaa kiinni ja kokeilee siitä, niin juuri ja juuri pystyn havaitsemaan hiuksenhienon välyksen paljain käsin.
Niin, tuossa on videokin aiheesta. Näköjään Kari Ketonen on alkanut tekemään Autodocille ohjevideoita
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Jarrujen herkistelyä, palikat nippuun. Vähän kotelosuoja-ainetta sinne tänne, sisälokarit paikoilleen, auto pyörilleen ja siirto sivummalle pesosen katsastusremontin tieltä.
Josko nuo helmat saisi vielä pelastettua vähäksi aikaa... Etulokarit myös... Tai jos nuo nyt edes jotenkuten kyydissä pysyisivät niin hyvä olisi
Josko nuo helmat saisi vielä pelastettua vähäksi aikaa... Etulokarit myös... Tai jos nuo nyt edes jotenkuten kyydissä pysyisivät niin hyvä olisi
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Välillä takapää ilmaan... Pyörät, sisälokarit ja takapuskuri pois, painepesuria hieman ja eikun tutkimaan...
Puoli kiloa sikamassaa varmistaa vähän jo laajenemaan päässeen läpiviennin tiiveyden:
Vänkärin puolella hieman paremman näköistä:
Bosalin pönttökin on jo antautunut:
Puoli kiloa sikamassaa varmistaa vähän jo laajenemaan päässeen läpiviennin tiiveyden:
Vänkärin puolella hieman paremman näköistä:
Bosalin pönttökin on jo antautunut:
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
On hapoteltu, hitsailtu ja siivoiltu...
Maalia vielä päälle ja mitälie muita myrkkyjä sitä keksisikään.
Maalia vielä päälle ja mitälie muita myrkkyjä sitä keksisikään.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Vielä viimeinen happo+hionta+pesu ja saa kelvata:
Maalit sain heitettyä päälle:
CRC Galvacolor sävyssä RAL 9005 on ihan tarpeeksi lähellä, ihan huomaamaton pikku paikkamaalaus tuli tuohonkin takakulmaan:
Takapönttö ja koukun runko lähtivät ulkoilemaan, joten happohoito on meneillään tuollakin:
Pari pientä reikää vaan, pikku paikkaukset ja kyllä tuolla mennään vielä yksi katsastus
Etupään stance on aika hyvä nyt kun takapää on pukeilla, tuo on ehkä lähellä sitä minkä haluaisin ajoasennoksikin:
Maalit sain heitettyä päälle:
CRC Galvacolor sävyssä RAL 9005 on ihan tarpeeksi lähellä, ihan huomaamaton pikku paikkamaalaus tuli tuohonkin takakulmaan:
Takapönttö ja koukun runko lähtivät ulkoilemaan, joten happohoito on meneillään tuollakin:
Pari pientä reikää vaan, pikku paikkaukset ja kyllä tuolla mennään vielä yksi katsastus
Etupään stance on aika hyvä nyt kun takapää on pukeilla, tuo on ehkä lähellä sitä minkä haluaisin ajoasennoksikin:
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Melkein joka päivä tässä tullut jotakin tehtyä, kelit ovat ainakin nyt suosineet pihalla puuhastelua.
Tänään sain viimeisen Annitrol-kylvetyksen jäljet harjattua pois ja sitämyöten taas lisää tuoretta maalia väykkyyn:
Josko sitä ennen sateita saisi kasattua ajokuntoiseksi. Eipä tuolle käyttöä ole kuin loppukuusta, eli vielä ei ole kauhea kiire onneksi.
Tänään sain viimeisen Annitrol-kylvetyksen jäljet harjattua pois ja sitämyöten taas lisää tuoretta maalia väykkyyn:
Josko sitä ennen sateita saisi kasattua ajokuntoiseksi. Eipä tuolle käyttöä ole kuin loppukuusta, eli vielä ei ole kauhea kiire onneksi.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Kotelosuojamyrkkyä ruiskuttelin vähän joka paikkaan:
Varapyörä kävi tiskauksessa ja muutti takaisin yksiöönsä:
Laiskuuttani jätin vedenpoistoreiäksi koko kotelon etuosan:
Pulttasin eteen peltisen roiskeläpän:
Ja ulkopuollehan sisälokarin takaosa ylettyy myös tuon reiän päälle, toivottavasti pysyy kurat enimmäkseen ulkopuolella...
Puskurikin tuli kiinniteltyä ja takajarrut kasattua uusilla levyillä ja paloilla, ilmausnipatkin meni uusiksi:
Käsijarrukenkia romuineen en nyt tullut vaihtaneeksi, vanhat osat näyttivät ihan kelvollisilta. Uutta nestettä meni litran verran, takaa sekä edestä pumppailin ulos:
Loppukevennyksenä takapuskurin korvakot:
Vänkärin puoleinen vielä kiinni korissa, kuskin puoleinen on hanskassa Kestää se ilmankin, vähän vaan heiluu enemmän...
Varapyörä kävi tiskauksessa ja muutti takaisin yksiöönsä:
Laiskuuttani jätin vedenpoistoreiäksi koko kotelon etuosan:
Pulttasin eteen peltisen roiskeläpän:
Ja ulkopuollehan sisälokarin takaosa ylettyy myös tuon reiän päälle, toivottavasti pysyy kurat enimmäkseen ulkopuolella...
Puskurikin tuli kiinniteltyä ja takajarrut kasattua uusilla levyillä ja paloilla, ilmausnipatkin meni uusiksi:
Käsijarrukenkia romuineen en nyt tullut vaihtaneeksi, vanhat osat näyttivät ihan kelvollisilta. Uutta nestettä meni litran verran, takaa sekä edestä pumppailin ulos:
Loppukevennyksenä takapuskurin korvakot:
Vänkärin puoleinen vielä kiinni korissa, kuskin puoleinen on hanskassa Kestää se ilmankin, vähän vaan heiluu enemmän...
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Väyrysen käsijarrun - vai lieneekö (erityisesti tässä tapauksessa) termi "seisontajarru" parempi - purkaminen ja kokoaminen kuvien kera:
https://www.pelicanparts.com/techarticl ... cement.htm
Yo. linkin ohjeistuksilla sain kasattua toimivan seisontajarrun. Tai ei se kyllä hirmutehokkaalta tuntunut mitä tuossa pihassa kokeilin, jäämme jännittämään millaiset arvot katsastuksessa löytyy.
Mekanismi takapenkin alla:
Nuo taakse lähtevät vaijerin päät irtosivat ihan itsestään mekanismista, kun purin pyörän päästä romut pois.
Pyöritin säätölevyn löysälle ja lukitsin nippusiteellä:
Pyörän päästä tavaroiden putsailua, rasvailua ja kasaamista:
Levyt jarrukliinerikylvyn kautta paikoilleen:
Vaijerin päät ja jousi paikoilleen, nippari poikki:
Meisselillä pyöränpultin reiästä kengät "tuntumalle", seisontajarrupolkimen painelua => säätömekanismi kiristyi jonkin verran (vrt. aikaisempi kuva):
Käyttöjarrun kasaaminen, vanhat liemet säiliöstä pois ja tuoretta tilalle, ilmausnipoista otin jonkin verran nestettä pihalle. Pyörät laitoin paikalleen ja pikku koeajo tuli suoritettua.
Seisontajarrun teho ei tosiaan ollut mikään maatajärisyttävä kokemus - ei se sitä ole kyllä koskaan ollutkaan. Vähän jäin pohtimaan, että tuliko säätö- yms. toimenpiteet tehtyä oikein ja oikeassa järjestyksessä...
https://www.pelicanparts.com/techarticl ... cement.htm
Yo. linkin ohjeistuksilla sain kasattua toimivan seisontajarrun. Tai ei se kyllä hirmutehokkaalta tuntunut mitä tuossa pihassa kokeilin, jäämme jännittämään millaiset arvot katsastuksessa löytyy.
Mekanismi takapenkin alla:
Nuo taakse lähtevät vaijerin päät irtosivat ihan itsestään mekanismista, kun purin pyörän päästä romut pois.
Pyöritin säätölevyn löysälle ja lukitsin nippusiteellä:
Pyörän päästä tavaroiden putsailua, rasvailua ja kasaamista:
Levyt jarrukliinerikylvyn kautta paikoilleen:
Vaijerin päät ja jousi paikoilleen, nippari poikki:
Meisselillä pyöränpultin reiästä kengät "tuntumalle", seisontajarrupolkimen painelua => säätömekanismi kiristyi jonkin verran (vrt. aikaisempi kuva):
Käyttöjarrun kasaaminen, vanhat liemet säiliöstä pois ja tuoretta tilalle, ilmausnipoista otin jonkin verran nestettä pihalle. Pyörät laitoin paikalleen ja pikku koeajo tuli suoritettua.
Seisontajarrun teho ei tosiaan ollut mikään maatajärisyttävä kokemus - ei se sitä ole kyllä koskaan ollutkaan. Vähän jäin pohtimaan, että tuliko säätö- yms. toimenpiteet tehtyä oikein ja oikeassa järjestyksessä...
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Ei oo ensimmäinen tapaus, usiamman kerran kuullut neuvon että heti tilauksen jälkeen pitäisi tarkistaa se tilausvahvistus, ettei nuin ole käynyt. Jos on käynyt nii vihaista viestiä perään niin vaihtavat kuulemma hetidneproshin kirjoitti: Sivuhuomautus 2: En tilaa enää Autodocilta mitään, nyt kävi tuuri ja sain SKF:n pumpun minkä tilasinkin. Toiseen liki samaan aikaan tekemääni tilaukseen vaihtoivat Stark-merkkisen osan tilaamani Daycon tilalle MITÄÄN KYSYMÄTTÄ, eikä ollut edes ensimmäinen kerta => Nyt loppui tuo pelleily, jatkossa tilaan Viron pojilta, osaavat sentään lähettää sen osan mikä on tilattu.
Jossakin oli puhetta, että tuo stark olisi joku heidän oma halppis merkki. tiedä sitten.
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
E30 316i -89
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Joo, onhan tuosta Autodocista ollut keskustelua vaikka missä... Ite tosiaan aion jatkossa välttää mokomaa huijaripuljua, pitäköön Stark-roskansa kun kerta eivät osaa pakata mitä tilataan.Wiqqo kirjoitti:Ei oo ensimmäinen tapaus, usiamman kerran kuullut neuvon että heti tilauksen jälkeen pitäisi tarkistaa se tilausvahvistus, ettei nuin ole käynyt. Jos on käynyt nii vihaista viestiä perään niin vaihtavat kuulemma hetidneproshin kirjoitti: Sivuhuomautus 2: En tilaa enää Autodocilta mitään, nyt kävi tuuri ja sain SKF:n pumpun minkä tilasinkin. Toiseen liki samaan aikaan tekemääni tilaukseen vaihtoivat Stark-merkkisen osan tilaamani Daycon tilalle MITÄÄN KYSYMÄTTÄ, eikä ollut edes ensimmäinen kerta => Nyt loppui tuo pelleily, jatkossa tilaan Viron pojilta, osaavat sentään lähettää sen osan mikä on tilattu.
Jossakin oli puhetta, että tuo stark olisi joku heidän oma halppis merkki. tiedä sitten.
Takapään kokoamisen jälkeen olen puuhastellut oikean puoleisen helman kimpussa. Muovit saivat jo aikaisemmin häädön, nyt sain inspiraation rapsutella irtoruosteita pois. Pesua perään, myös sisäpuolelta:
Kotelosuojaa joka paikkaan, ulkopintaan sen päälle alustansuojamassaa:
Karun näköinen, mutta niin nuo minun käyttöautot ovat aina olleet Muoveja en virittele takaisin tuon enempää, ensi kesänä sitten tarkastellaan miten suojaustoimeni selvisivät talvesta.
Helmakotelon sisäpuolen lähtötilanteesta ei tainnut tulla kuvaa - toinen puoli on vielä käsittelemättä, siellä on nyt tuon näköistä:
Ja se koteloiden sisäpesu onnistui aika mukavasti tuollaisella värkillä:
Kyseessä on Bilteman (=Nilfiisk-yhteensopiva) painepesuriin sopivaksi modattu Lidlin Parkside-viemärinavausletku, joka ampuu vedet taaksepäin...
...ja vetää itsensä sujuvasti esim. väykyn helmakoteloon:
Kuskin puolen helma on paremmassa kunnossa, mutta tarkoitus on ennen syksyä sekin käsitellä.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Käsittelin kuskin puolen helman ja otin liikennekäyttöön. 80 km lenkin jälkeen vielä tuntuu kaikki toimivan.
Kun irroittelin muovisuojan takapyörän edestä, löytyi sieltä kumma kyllä joku jäähdytin:
Googlettelun perusteella kyseessä on polttoaineen jäähdytin, kaikkea ne saksalaiset keksiikin...
Ilman takapönttöä pystyy ajelemaan ihan hyvin, vähän murisee tavallista enemmän mutta ei tuossa vielä korvat särkyneet... Hitsaan sen kasaan kun jaksan ja käytän sitten katsastuksessa, saa nähdä mitä lisähommia sen jälkeen vielä tulee
Jonkinlaista kustannusarviota tein heinäkuun remonteista:
Yhteensä noin 330 e. Työkaluhankintoja tuli myös tehtyä ja hitsauskaasuakin piti hakea lisää, mutta niitä en tuohon laskenut. Mainittakoon kuitenkin, että 6 kg hiilidioksidia maksoi 53 euroa Lappeenrannan Sammutinhuollossa.
Kun irroittelin muovisuojan takapyörän edestä, löytyi sieltä kumma kyllä joku jäähdytin:
Googlettelun perusteella kyseessä on polttoaineen jäähdytin, kaikkea ne saksalaiset keksiikin...
Ilman takapönttöä pystyy ajelemaan ihan hyvin, vähän murisee tavallista enemmän mutta ei tuossa vielä korvat särkyneet... Hitsaan sen kasaan kun jaksan ja käytän sitten katsastuksessa, saa nähdä mitä lisähommia sen jälkeen vielä tulee
Jonkinlaista kustannusarviota tein heinäkuun remonteista:
Yhteensä noin 330 e. Työkaluhankintoja tuli myös tehtyä ja hitsauskaasuakin piti hakea lisää, mutta niitä en tuohon laskenut. Mainittakoon kuitenkin, että 6 kg hiilidioksidia maksoi 53 euroa Lappeenrannan Sammutinhuollossa.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Suhteellisen karmean näköinen takapönttö nousi paikalleen:
Sattuipa hyllystä löytymään juuri sopiva 64 mm kiristinkin:
Virittelin taas pohjamuovit paikoilleen. Laatikon muovia paikkasin alumiinipellin kappaleilla ja pop-niiteillä. Pari puuttuvaa ruuvin vastakappaletta korvasin Bilteman koriruuvilajitelman tuotteilla.
Noiden kanssa joutui taas näkemään turhan paljon vaivaa, mutta ehkä sen ansiosta seuraavalla kerralla sitten pohjamuovisulkeiset sujuvat vähän helpommin.
Sattuipa hyllystä löytymään juuri sopiva 64 mm kiristinkin:
Virittelin taas pohjamuovit paikoilleen. Laatikon muovia paikkasin alumiinipellin kappaleilla ja pop-niiteillä. Pari puuttuvaa ruuvin vastakappaletta korvasin Bilteman koriruuvilajitelman tuotteilla.
Noiden kanssa joutui taas näkemään turhan paljon vaivaa, mutta ehkä sen ansiosta seuraavalla kerralla sitten pohjamuovisulkeiset sujuvat vähän helpommin.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Kestotestiin Bilteman akku, josta sai pulittaa 149 euroa. Sujahti paikoilleen tänään, kilometrejä auton mittarissa 331743.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Huh, onpas minulla paljon kuvia, kestää sivun lataaminen pitkään... Enisveis, ei miulla mitään varsinaista asiaa nyt ollut, tuli vaan inspiraatio jotain kirjoitella. Väykky on ollut välillä ajossa ja välillä seisonnassa, eli ihan en varauksettomasti ole tällä(kään) kertaa mersun rattiin sopeutunut.
Kuljettajan paikka on se ongelma, Volvolla ja tällä kun vuorotellen ajelen, niin joka kerta tuo penkki vaan ärsyttää enemmän ja enemmän. Ei vaan pärjää 850:n mahtavalle kuskin sohvalle, ei sitten millään. Ja kun etäisyyden polkimiin säätää sopivaksi, jää väykyn ratti todella kauas - säätö olisi ollut joku maksullinen lisäominaisuus
Myyntiin tekisi mieli laittaa, tosin rahallista arvoahan tällaisella ei oikein enää ole. Vaihto voisikin tulla kyseeseen... Takatuupparivolvot ovat aina olleet sydäntä lähellä, vieläköhän pitäisi sellainen laittaa, ennenkuin kieltävät ne kokonaan... Nettiauto on kyllä niin synkkä paikka, että itseltä on mennyt maku autojen myynti/ostopuuhiin ihan täysin.
Tällaista pohdintaa taas, saa nähdä tuleeko sitä joskus vielä jotain yritettyä. Eipä tämä tuossa pihassa seisoessa leipää huuda, toki ei se siinä paremmaksikaan muutu... Autothan eivät seisottamalla parane... Eivätpä tosin ajamallakaan, ainoastaan korjaamalla ja huoltamalla...
Kuljettajan paikka on se ongelma, Volvolla ja tällä kun vuorotellen ajelen, niin joka kerta tuo penkki vaan ärsyttää enemmän ja enemmän. Ei vaan pärjää 850:n mahtavalle kuskin sohvalle, ei sitten millään. Ja kun etäisyyden polkimiin säätää sopivaksi, jää väykyn ratti todella kauas - säätö olisi ollut joku maksullinen lisäominaisuus
Myyntiin tekisi mieli laittaa, tosin rahallista arvoahan tällaisella ei oikein enää ole. Vaihto voisikin tulla kyseeseen... Takatuupparivolvot ovat aina olleet sydäntä lähellä, vieläköhän pitäisi sellainen laittaa, ennenkuin kieltävät ne kokonaan... Nettiauto on kyllä niin synkkä paikka, että itseltä on mennyt maku autojen myynti/ostopuuhiin ihan täysin.
Tällaista pohdintaa taas, saa nähdä tuleeko sitä joskus vielä jotain yritettyä. Eipä tämä tuossa pihassa seisoessa leipää huuda, toki ei se siinä paremmaksikaan muutu... Autothan eivät seisottamalla parane... Eivätpä tosin ajamallakaan, ainoastaan korjaamalla ja huoltamalla...
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Tuo se vaan on edelleen päällimmäisenä ajatuksena aina nettiautoa selaillessa... Ajellaan nykyiset romut loppuun ensin ja sitten kun on ihan pakko niin laitetaan vasta ne ostoasusteet päälledneproshin kirjoitti:Nettiauto on kyllä niin synkkä paikka, että itseltä on mennyt maku autojen myynti/ostopuuhiin ihan täysin.
Kävin ajelemassa CrossClimate plussilla ensimmäistä kertaa talvisessa säässä, hämmästyttävän hyvinhän noilla pääsee.
Kyllä noilla keltaisen kolmion saa vilkkumaan reilummin polkaisemalla ja yhtään kovemmin jarruttaessa absit hakkaa, mutta auto vastoin odotuksia kiihtyy ja pysähtyy, jopa myötä- ja vastamäissä. "Siististi" ajelemalla tuskin huomaisin mitään eroa oikeisiin talvirenkaisiin.
Näppituntumana sanoisin, että jos kitka riittää miun Sieviläisille turvakengille, niin riittää se myös noille CrossClimate-donitseille (vetistä jäätä en ole vielä kummillakaan kokeillut). Mikään salaisuus ei ole se, että tykkään tosi kovasti väykyn ajoa avustavista järjestelmistä (ESP, ASR, BAS, ABS ja mitä näitä onkaan). Tietokone on paljon parempi kuski kuin minä, enkä koe suurena syntinä sitä, että ajelen järjestelmiä "vastaan"... Kiihdyttelen reilunpuoleisesti osoittaen ratilla halutun kulkusuunnan ja annan varsin huolettomasti elektroniikan hoitaa ajolinjassa pysymisen. ESP offilla tämä on mielestäni rasittava ohjastettava, perä muuttuu reilummalla kaasunkäytöllä todella levottomaksi ja ohjaus ei ole sellainen "itsekorjaava" kuten vaikkapa 740:ssäni, joka ilman mitään elektroniikkaa lähes taianomaisesti tuntuu oikovan omat luistonsa
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Tämän topikin parissa viihtyy aina, kun kuvia on paljon. Hitaalla nettiyhteydellä tosin ensialkuun tuntuu että viihtyy liiankin pitkään
Jos etuapurungosta sattuu pohjapelti ruostumaan niin että joudut sitä korjaamaan niin minulla on uusi alkuperäisvaraosa joutilaana (sikäli kun varastosta löytyy )
Jos etuapurungosta sattuu pohjapelti ruostumaan niin että joudut sitä korjaamaan niin minulla on uusi alkuperäisvaraosa joutilaana (sikäli kun varastosta löytyy )
wiimax.fi
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Tää foorumi näyttää vähän turhan paljon viestejä per sivu, jos on kuvia runsaasti... Ja mainitun apurungon ja muutenkin etupään ruostetilannetta varmaankin tutkin kesemmällä, kiitos tarjouksesta ja palataan sitten asiaan jos tarvetta on. (Se on se ikiaikainen ongelma: talvella ei tarkene ja kesällä ei kerkee...)
Huoltomerkintä tälle päivämäärälle, mittaristossa 333180. Öljyn ja suodattimen vaihto, samalla uusittu myöskin PA-suodatin ja moottorin ilmansuodatin.
Olin jo keväällä hommannut Motonetista OE-laatuiset sudit, nyt sain sitten aikaiseksi tehdä huoltotoimenpiteitä. Kuvanottohetkellä uudet olivat jo kiinni autossa, vanhat Bossilaiset vaihtuivat uusiin samanmoisiin ja tuon Wixin tilalle meni Hengstin tuote. Öljynä Motox FullSynth 5W-40, kuten viime kerrallakin. Koko lystin hinta noin 65 euroa + pari taukojumppatuokiota itselleni. Koneen öljytilavuus on nimellisesti kai 6.5 litraa, mutta näköjään viiden litran kannulla saa öljytason puoleen väliin (kyllä, koekäytön jälkeen!). Edellisestä öljynvaihdosta vierähti puolitoista vuotta ja 6000 kilometriä... Mitähän nasevaa noista luvuista voisi lausua... Ehkä tällä kertaa jätän kommentoimatta...
Maskisuojan laitoin myöskin paikoilleen, vähentämään syylärin läpi kulkevaa ilmavirtaa (ja suolakuraa). Työlistalle laitettakoon Webaston toimintaan perehtyminen, on mokoma alkanut temppuilemaan... Kaikennäköisiä ääniä antaa mutta ei lämpöä, paitsi moottorin kun päräyttää käyntiin niin tuntuisi pelittävän? Ainakin päätellen siitä että Weban pakoputkesta työntää jatkuvasti ja runsaasti jotakin lämmintä pihalle, jos antaa auton raksutella tyhjäkäynnillä.
Huoltomerkintä tälle päivämäärälle, mittaristossa 333180. Öljyn ja suodattimen vaihto, samalla uusittu myöskin PA-suodatin ja moottorin ilmansuodatin.
Olin jo keväällä hommannut Motonetista OE-laatuiset sudit, nyt sain sitten aikaiseksi tehdä huoltotoimenpiteitä. Kuvanottohetkellä uudet olivat jo kiinni autossa, vanhat Bossilaiset vaihtuivat uusiin samanmoisiin ja tuon Wixin tilalle meni Hengstin tuote. Öljynä Motox FullSynth 5W-40, kuten viime kerrallakin. Koko lystin hinta noin 65 euroa + pari taukojumppatuokiota itselleni. Koneen öljytilavuus on nimellisesti kai 6.5 litraa, mutta näköjään viiden litran kannulla saa öljytason puoleen väliin (kyllä, koekäytön jälkeen!). Edellisestä öljynvaihdosta vierähti puolitoista vuotta ja 6000 kilometriä... Mitähän nasevaa noista luvuista voisi lausua... Ehkä tällä kertaa jätän kommentoimatta...
Maskisuojan laitoin myöskin paikoilleen, vähentämään syylärin läpi kulkevaa ilmavirtaa (ja suolakuraa). Työlistalle laitettakoon Webaston toimintaan perehtyminen, on mokoma alkanut temppuilemaan... Kaikennäköisiä ääniä antaa mutta ei lämpöä, paitsi moottorin kun päräyttää käyntiin niin tuntuisi pelittävän? Ainakin päätellen siitä että Weban pakoputkesta työntää jatkuvasti ja runsaasti jotakin lämmintä pihalle, jos antaa auton raksutella tyhjäkäynnillä.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Ja luntakin se yrittää sataa, alkaa kohta huumorintaju loppumaan tuon puskurin kanssa...
Seuraavaksi ajattelin kokeilla työkaluksi tuota:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/782601/ ... i-70kg-15m
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Löytyihän tuohon ohjeetkin:
https://www.youtube.com/watch?v=gvP3nVOflJA
Eli puskuri on kiinni 10 kohdasta ihan ruuvi/mutteriliitoksilla. Ja jatkossa minun väykyn puskuri tulee mitä ilmeisimmin olemaan kiinni 5 kohdasta, loput ruuvit olivat jo poikki / menivät hetki sitten päreiksi
Webastossa ei näköjään ole omaa vesipumppua tässä autossa... Joissakin väyrysissä on kaksi sähköistä lisäpumppua jäähdytysnesteelle, kuten vaikkapa tuolta voi lukea:
Mersuforum.net: W210 vm.00 Webasto
210-korisen webastosta löytyy runsaasti muitakin ketjuja:
Mersuforum.net: webasto pohisee hetken ja sammuu
Mersuforum.net: W210 Webaston kiertovesipumppu
Mersuforum.net: w210 webasto asennus
Mersuforum.net: W210 Webaston toiminta
mese.fi: webasto
mese.fi: Webaston Kytkentä 210 (kuvia)
Nyt pitäis vielä keksiä miten saan tuon oman weban pöhisemään, ehkä noita ketjuja selailemalla löytyy joku ratkaisu...
https://www.youtube.com/watch?v=gvP3nVOflJA
Eli puskuri on kiinni 10 kohdasta ihan ruuvi/mutteriliitoksilla. Ja jatkossa minun väykyn puskuri tulee mitä ilmeisimmin olemaan kiinni 5 kohdasta, loput ruuvit olivat jo poikki / menivät hetki sitten päreiksi
Webastossa ei näköjään ole omaa vesipumppua tässä autossa... Joissakin väyrysissä on kaksi sähköistä lisäpumppua jäähdytysnesteelle, kuten vaikkapa tuolta voi lukea:
Mersuforum.net: W210 vm.00 Webasto
210-korisen webastosta löytyy runsaasti muitakin ketjuja:
Mersuforum.net: webasto pohisee hetken ja sammuu
Mersuforum.net: W210 Webaston kiertovesipumppu
Mersuforum.net: w210 webasto asennus
Mersuforum.net: W210 Webaston toiminta
mese.fi: webasto
mese.fi: Webaston Kytkentä 210 (kuvia)
Nyt pitäis vielä keksiä miten saan tuon oman weban pöhisemään, ehkä noita ketjuja selailemalla löytyy joku ratkaisu...
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Ellei webasto toimi kellolaitteesta kuin hetken mutta ajon aikana pelaa ongelmitta on melko todennäköistä että kiertovesipumppu ei toimi.
Omaan väyryseen pitäisi jaksaa kaivella jostain ohjetta miten saisi kytkettyä webaston esilämmittimeksi, kun se on vain ajonaikainen lisälämmitin.
Onhan tuossa kyllä lohkolämmitin ja sisätilapistoke-lämmitin.
Omaan väyryseen pitäisi jaksaa kaivella jostain ohjetta miten saisi kytkettyä webaston esilämmittimeksi, kun se on vain ajonaikainen lisälämmitin.
Onhan tuossa kyllä lohkolämmitin ja sisätilapistoke-lämmitin.
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Laitoin eilen illalla vielä Webaston pöhisemään ja kuuntelin tuota auton omaa kiertovesipumppua samalla... Pumpun ääni tuntui välillä muuttuvan enemmänkin naksutukseksi kuin surinaksi - piristyi kun antoi vähän "imatralaista rakkautta" (paikallinen sananlasku). Siinä sitä aikani koputtelin ja kuuntelin, pöhinä sen kuin jatkui vaan ja vesiletkutkin alkoivat lämpenemään. Jätin pöhisemään ja täyden syklin se jaksoi olla päällä eli n. tunnin verran.
Tänään heräilin tuossa n. kuuden aikaan jostakin syystä, eikä uni tullut uudestaan. Kävinpä sitten painamassa weban päälle ja kuuntelin vesipumppua taas - surisi iloisesti, joten läksin sänkyyn makoilemaan. Siinä iloista pöhinää kuunnellessa (auto on ihan tuossa makuuhuoneen seinän takana) ei uni vieläkään meinannut tulla, joten eikun nettiä selailemaan... Löysinpä sitten tuon:
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=297
Hintakin on jopa halvempi kuin ulkomaisissa verkkoputiikeissa, jotan tilaukseenhan tuo lähti. Pöhinä jatkui taas täyden tunnin ajan eli kyllä se nyt täytyy tuosta koputtelemalla elvytetystä pumpusta tuon temppuilu johtua.
Muita havaintoja: Noita webasto-keskusteluja selatessa löytyy mm. sellainen tieto, että sisäpuhallin ohjataan päälle vasta sitten, kun ohjainlaitteen mielestä nesteen lämpötila olisi 40 astetta... Kyllä tässä sisäpuhallin alkaa pyöriä tasan samalla hetkellä, kun painan lämmittimen napista päälle... Keskivertoa tyhmempi ohjain siis. Jotain vuosimallikohtaisia eroja lienee, kuten näissä näyttää aika paljon olevan... Sitten tuo tuhkakupin vieressä oleva "off"-katkaisija on näköjään lakannut toimimasta, tai ainakaan valoa siihen ei enää syty. Olen pitänyt sitä off-asennossa, eli kieltänyt ajonaikaisen webaston automaattikäytön. Eipä sillä liene sinänsä merkitystä toimiiko tuo vai ei, koska laitan joka tapauksessa lämmittimen liekkinapista päälle viimeistään ajoon lähtiessä. Alle 10 minuutin lenkkejä tulee heiteltyä aika harvoin, eli webastolle käsittääkseni haitallisia lyhyitä syklejä ei käytännössä tule.
Tänään heräilin tuossa n. kuuden aikaan jostakin syystä, eikä uni tullut uudestaan. Kävinpä sitten painamassa weban päälle ja kuuntelin vesipumppua taas - surisi iloisesti, joten läksin sänkyyn makoilemaan. Siinä iloista pöhinää kuunnellessa (auto on ihan tuossa makuuhuoneen seinän takana) ei uni vieläkään meinannut tulla, joten eikun nettiä selailemaan... Löysinpä sitten tuon:
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=297
Hintakin on jopa halvempi kuin ulkomaisissa verkkoputiikeissa, jotan tilaukseenhan tuo lähti. Pöhinä jatkui taas täyden tunnin ajan eli kyllä se nyt täytyy tuosta koputtelemalla elvytetystä pumpusta tuon temppuilu johtua.
Muita havaintoja: Noita webasto-keskusteluja selatessa löytyy mm. sellainen tieto, että sisäpuhallin ohjataan päälle vasta sitten, kun ohjainlaitteen mielestä nesteen lämpötila olisi 40 astetta... Kyllä tässä sisäpuhallin alkaa pyöriä tasan samalla hetkellä, kun painan lämmittimen napista päälle... Keskivertoa tyhmempi ohjain siis. Jotain vuosimallikohtaisia eroja lienee, kuten näissä näyttää aika paljon olevan... Sitten tuo tuhkakupin vieressä oleva "off"-katkaisija on näköjään lakannut toimimasta, tai ainakaan valoa siihen ei enää syty. Olen pitänyt sitä off-asennossa, eli kieltänyt ajonaikaisen webaston automaattikäytön. Eipä sillä liene sinänsä merkitystä toimiiko tuo vai ei, koska laitan joka tapauksessa lämmittimen liekkinapista päälle viimeistään ajoon lähtiessä. Alle 10 minuutin lenkkejä tulee heiteltyä aika harvoin, eli webastolle käsittääkseni haitallisia lyhyitä syklejä ei käytännössä tule.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA