Kilanderin CLS 350 cdi -11
No nyt on, kun kävin ottamassa.
Renkaat mahtuu pyörimään oikein hyvin vaikka on suositettuja korkeammat. Ei ota missään olosuhteissa kiinni mihinkään. Mittarivirhettä 1 km/ h.
Näillä spekseillä optimi taakse olisi 11x20, eli tuo 10,5 jää hieman sisään, vaatisi pienen lätyn väliin.. Mutta kun pitää olla tähtikantapultit niin pitkien löytäminen voipi olla hankalaa, siis näillä mennään.
Renkaat mahtuu pyörimään oikein hyvin vaikka on suositettuja korkeammat. Ei ota missään olosuhteissa kiinni mihinkään. Mittarivirhettä 1 km/ h.
Näillä spekseillä optimi taakse olisi 11x20, eli tuo 10,5 jää hieman sisään, vaatisi pienen lätyn väliin.. Mutta kun pitää olla tähtikantapultit niin pitkien löytäminen voipi olla hankalaa, siis näillä mennään.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Ollut vähän kaikenlaista kiirettä,niin vasta helatorstaina ehti ensimmäistä kertaa etelärajan yli tämän kanssa.
Outo ominaisuus löytyikin,heti Eestin maaperällä alkoi näyttää kaikki nopeusrajoitusmerkit mittaristossa,jopa väliaikaiset tietyömaalle asetetut.Ja sama meno jatkui Latviassa.
Mikähän tuo on kun ei Suomessa mitään merkeistä ymmärrä.
Tähän tyyliin.
Saarille teki mieli taaskin mennä.
Huollossakin tuli käytyä.
Uudet ilmansuodattimet vaihtui muunmuassa ja kai sillä on jotakin vaikutusta kulutukseen tässä mallissa,Kuresaaresta kun ajettiin Latvian Ainaziin niin aika matalia lukemia näytti.
Nesteellä kahvilla ja kohti Pärnua.
Just äsken tuli kotiuduttua itärajalle,1240 km kertyi matkaa ja tankillinen dieseliä riitti hienosti.
Takarenkaat alkaa olemaan finaalissa mutta nyt tuleekin henkilökohtainen ennätys cdi mersun kanssa,menee yli 20 000 km samoilla kumeilla..uskomatonta kun CLKn kanssa parhaimmillaan taisi olla 11 000 km.
Outo ominaisuus löytyikin,heti Eestin maaperällä alkoi näyttää kaikki nopeusrajoitusmerkit mittaristossa,jopa väliaikaiset tietyömaalle asetetut.Ja sama meno jatkui Latviassa.
Mikähän tuo on kun ei Suomessa mitään merkeistä ymmärrä.
Tähän tyyliin.
Saarille teki mieli taaskin mennä.
Huollossakin tuli käytyä.
Uudet ilmansuodattimet vaihtui muunmuassa ja kai sillä on jotakin vaikutusta kulutukseen tässä mallissa,Kuresaaresta kun ajettiin Latvian Ainaziin niin aika matalia lukemia näytti.
Nesteellä kahvilla ja kohti Pärnua.
Just äsken tuli kotiuduttua itärajalle,1240 km kertyi matkaa ja tankillinen dieseliä riitti hienosti.
Takarenkaat alkaa olemaan finaalissa mutta nyt tuleekin henkilökohtainen ennätys cdi mersun kanssa,menee yli 20 000 km samoilla kumeilla..uskomatonta kun CLKn kanssa parhaimmillaan taisi olla 11 000 km.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Kumma juttu. Mulla on SLK:ssa 40tkm etukumeilla takana. Pintaa on vielä vaikka kuinka, mutta sisäreunoistaan on vähän pyöristyneet. Takarenkaat on jo kerran uusittu. Vai puhuttiinkos tässä vain takarenkaista?kilander kirjoitti:Takarenkaat alkaa olemaan finaalissa mutta nyt tuleekin henkilökohtainen ennätys cdi mersun kanssa,menee yli 20 000 km samoilla kumeilla..uskomatonta kun CLKn kanssa parhaimmillaan taisi olla 11 000 km.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Olen itseäni pitänyt liioittelijana kun aina välillä on parikin läppäriä ja muksiakin oottamassa että mistä se auto tai testeri seuraavaksi kiukuttelee (no, se riitti kun ensin juhlapyhänä mersu pimeeksi ja kokonaan ilman testeriä -> testeri itselle, sit juhlapyhä taas jonkin ajan päästä ja oma testeri pimeeksi - > varalaite hankintaan ). Itseasiassa joku juhlapyhäkirous vaanii myös hammas-särky tai muu lääkärin tarve juuri joulu, uusivuosi, juhannus tms aikaan usein....kilander kirjoitti:Nyt voi nukkua yönsä paremmin, yhteys autoon saatu.
Mutta KOLME
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 28.3.2017 1:09
- Paikkakunta: Nokia
Vilkaise naapurifoorumilta seuraava keskustelu: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=156836kilander kirjoitti:Outo ominaisuus löytyikin,heti Eestin maaperällä alkoi näyttää kaikki nopeusrajoitusmerkit mittaristossa,jopa väliaikaiset tietyömaalle asetetut.Ja sama meno jatkui Latviassa.
Mikähän tuo on kun ei Suomessa mitään merkeistä ymmärrä.
Tähän tyyliin.
Mauh ja simppa80 ainakin noita on laittaneet toimimaan myös täällä kekkoslovakiassa. Melko lailla parhaasta päästä oleva varuste kyllä näissä W212/218 ikäluokan vehkeissä! Aktivointi onnistuu myös ilman 513 koodia, jos autossa on 608 automaattipitkät ja 238 aktiivikaistavahti, tällöin kamera on yhteensopiva myös tuon 513 liikennemerkkitunnistuksen kanssa.
No joo,star kalusto kun on kunnossa,pysyy keltaiset häiriövalot poissaAK47 kirjoitti:
Mutta KOLME
Yhden kerran tarvinnut tätä vähän starilla opastaa,käänsin pesuun mennessä peilit napista koria vasten,Ei sitten kuskin puoli halunnut asettua oikeaan kohtaan vaan meni yli,siinä kohtaa joutui C nelosella rajoja näyttää.
20" kesärenkailla meni komiasti yli 20 000 km.,edessäkin vaihtoon menee kun syönyt kovin noita sisäkantteja.
Auto kävi kyllä kulmien säädössä keväällä,mutta tässä ei vissiin noita kallistuksia voi säätää,vain aurausta..?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Mullon kans Ässässä samalla lailla 2 kpl sisäreunasta kuluneet renkaat alla. Aattelin ajaa tämän kesän ku muutoin 4 mm pintaa muualla päin rengasta, katastus sitte talvirenkailla
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Mua on aina ärsyttänyt kun media ja rengaslobbarit koittaa myydä uutta kumia jo 3-4mm kohdalla. Noh, kauppa se on joka kannattaa ja tyhmä kuluttaja maksaa kun pelotellaan tilastoilla.Von kempf kirjoitti: Minä kun luulin olevani ainoa joka nuukuksissa ajaa renkaaat loppuun asti!
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Monessa renkaassa (ainakin halvemmissa) se viimeinen 2-3mm kuluu yllättävän nopeasti pois. Jos siis meinaa autoa pitää sadekeleilläkin ajossa niin kyllä minä lähtisin ainakin tuossa muutaman millin kohdalla tilailemaan uusia renkaita, jotta ne voi sitten laittaa alle kun oikeasti on tarvetta. Tuollaiset sliksit ja varsinkin kankailla olevat renkaat on aivan **vetin liukkaat märällä asfaltilla.
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 28.3.2017 1:09
- Paikkakunta: Nokia
Eipä ole, outoa on että ihan vakioalustalla syö tuolleen.Dieselross kirjoitti:Olikos tässä airmatikki? .
Keväällä käytin kulmien säädössä, tosin kun olivat alkaneet jo viime kesänä kulua tuolleen niin sitä kehitystä on vaikea enää keskeyttää..
Tuon loppukulumisen nopeuden huomasi kyllä Kumhoissa hyvin, muutama loota saunaoluita (40 kpl) Latviasta kyytiin niin tuntui että toista milliä jäi Via Balticalle.
Mainitaan vielä että kun erillinen ESP nappi poistettu ja nyt löytyy rattinappeja selaamalla, niin ei ole tullut mustia renkuloitakaan piirreltyä
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Outo homma sekin että ollut jo jonkun tovin tällainen matkamallin auto ja oikein missään ei ole tullut käytyä.
No nyt alettiin korjaamaan elokuun 30. päivä asiaa.
Vuosaaressa Eckerön laivaan ja kokka kohti Muugaa.
Nyt sujui sadamassa kohtuu hyvin ja oltiin klo 14.10 tien päällä.
Aika myöhä aika,mutta toisaalta väliäkö sillä kun ei tietoo missä päänsä tyynyyn kallistaa.
Pysähdyttiin Ainazin Superalkosta hakemassa matkaevästä.
Sitten heti perään Rigaa ennen Lidossa syömässä.
Matkaa jatkettiin ohittaen Riika patotietä pitkin,siinä ennen patoa jonkin verran,Moskovan risteyksen lähellä juututtiin ruuhkaan.Noin 10 minuuttia madeltiin kävelyvauhtia,sitten lähti vetämään eikä vastaavaa tullut Baltiassa vastaan.
Liettuakin tuli yllättävän nopeasti ajoalustaksi,se ei vaan aina suju niin hyvin Via Balticaa seuratessa.
Rahaa on laitettu liikenneturvallisuuteen,aina ei ymmärrä mikä idea.Suorilla teillä kummallisia sulkualuieta estämässä ohituksia.
Ja näitä toki siellä riittää.
Alkoi tulla pimeäkin ja aateltiin jotta Kaunasin lähellä saa piisata.
Mutta olivatkin tehneet uutta moottoritietä Puolan rajan suuntaan,ei ollut vielä viimevuoden keväänä tällaista.
No 40 km sai jauhaa uutta hyvää motaria,jatkettiin vaan rajaa kohti ja kyllä oli paljon rekkaa liikenteessä ja parkissa rajaseudulla.
Kummankin maan rajaviranomaiset vaan taskulampulla vilkaisivat auton kilvet ja pysähtymättä läpi.
Alkoi tuntua että kohta riittää ja Suwalkin takalaidalta alettiin kattelee hotellia.
Ja semmoinen sieltä löytyikin,siellä oli menossa Puolalaiset häät.Ihan kamalan oloista ajanviettoa,musiikki huutaa taukoamatta yli 100 db ravintolassa.
Onneksi saatiin huone ihan toisesta kohtaa hotellia ja ylemmistä kerroksista.
Tosin 970 kilometrin ajokin painoi jo,pari isoa olutta ja nukkumatilla oli asiaa.
Hotelli oli mukavalla pienteollisuusalueella.
Aamupala oli hyvä ja taas kutsui tie.Halusin ajaa itärajaa pitkin hyvien maalaismaisemien takia Bialystokiin,siitä sitten uutta hyvää motaria kohti Varsovaa.
Puola tuli laitettua vuonna 2008 boikottiin neljäksi vuodeksi,nyt se on yksi suosikeista kun tiet parantuneet.
Krakovassa kello 17 ja matkaa tultu 1560 km.
Auto vartioituun parkkiin ja hotelli ihan vanhan kaupungin keskustasta.
Täällä riittää terasseja,muutamaan ehti tutustumaan.
Seuraavana aamuna käveltiin keskustassa ja piti tämäkin nähdä,W218 AMG taksissa,voi voi.
Välipäivä itsellä ajamisessa niin muilla kyydeillä kohti Auswitzia ja Birkenauta.
Karu paikka,käykää itse katsomassa.
Ilta meni kaupungilla pyöriessä,aamulla kutsui tie kohti Slovakiaa ja hyvin sujui Puolassa,Slovakiassa tie vain parani.Ei voi parempaa olla,tyhjä uusi moottoritie.
Kunnes loppui liihotus,loppunut vissiin eu:lta rahat,tuli liikenneympyrä ja siinä liityttiin Tsekistä tulevaan tiehen.
5 kilometrin matkaan meni 1h 40 min,siellä oli joku taajama,tuolta sivutieltä lappasi autoa,ja vähän eteenpäin oli liikennevalot.
No nyt alettiin korjaamaan elokuun 30. päivä asiaa.
Vuosaaressa Eckerön laivaan ja kokka kohti Muugaa.
Nyt sujui sadamassa kohtuu hyvin ja oltiin klo 14.10 tien päällä.
Aika myöhä aika,mutta toisaalta väliäkö sillä kun ei tietoo missä päänsä tyynyyn kallistaa.
Pysähdyttiin Ainazin Superalkosta hakemassa matkaevästä.
Sitten heti perään Rigaa ennen Lidossa syömässä.
Matkaa jatkettiin ohittaen Riika patotietä pitkin,siinä ennen patoa jonkin verran,Moskovan risteyksen lähellä juututtiin ruuhkaan.Noin 10 minuuttia madeltiin kävelyvauhtia,sitten lähti vetämään eikä vastaavaa tullut Baltiassa vastaan.
Liettuakin tuli yllättävän nopeasti ajoalustaksi,se ei vaan aina suju niin hyvin Via Balticaa seuratessa.
Rahaa on laitettu liikenneturvallisuuteen,aina ei ymmärrä mikä idea.Suorilla teillä kummallisia sulkualuieta estämässä ohituksia.
Ja näitä toki siellä riittää.
Alkoi tulla pimeäkin ja aateltiin jotta Kaunasin lähellä saa piisata.
Mutta olivatkin tehneet uutta moottoritietä Puolan rajan suuntaan,ei ollut vielä viimevuoden keväänä tällaista.
No 40 km sai jauhaa uutta hyvää motaria,jatkettiin vaan rajaa kohti ja kyllä oli paljon rekkaa liikenteessä ja parkissa rajaseudulla.
Kummankin maan rajaviranomaiset vaan taskulampulla vilkaisivat auton kilvet ja pysähtymättä läpi.
Alkoi tuntua että kohta riittää ja Suwalkin takalaidalta alettiin kattelee hotellia.
Ja semmoinen sieltä löytyikin,siellä oli menossa Puolalaiset häät.Ihan kamalan oloista ajanviettoa,musiikki huutaa taukoamatta yli 100 db ravintolassa.
Onneksi saatiin huone ihan toisesta kohtaa hotellia ja ylemmistä kerroksista.
Tosin 970 kilometrin ajokin painoi jo,pari isoa olutta ja nukkumatilla oli asiaa.
Hotelli oli mukavalla pienteollisuusalueella.
Aamupala oli hyvä ja taas kutsui tie.Halusin ajaa itärajaa pitkin hyvien maalaismaisemien takia Bialystokiin,siitä sitten uutta hyvää motaria kohti Varsovaa.
Puola tuli laitettua vuonna 2008 boikottiin neljäksi vuodeksi,nyt se on yksi suosikeista kun tiet parantuneet.
Krakovassa kello 17 ja matkaa tultu 1560 km.
Auto vartioituun parkkiin ja hotelli ihan vanhan kaupungin keskustasta.
Täällä riittää terasseja,muutamaan ehti tutustumaan.
Seuraavana aamuna käveltiin keskustassa ja piti tämäkin nähdä,W218 AMG taksissa,voi voi.
Välipäivä itsellä ajamisessa niin muilla kyydeillä kohti Auswitzia ja Birkenauta.
Karu paikka,käykää itse katsomassa.
Ilta meni kaupungilla pyöriessä,aamulla kutsui tie kohti Slovakiaa ja hyvin sujui Puolassa,Slovakiassa tie vain parani.Ei voi parempaa olla,tyhjä uusi moottoritie.
Kunnes loppui liihotus,loppunut vissiin eu:lta rahat,tuli liikenneympyrä ja siinä liityttiin Tsekistä tulevaan tiehen.
5 kilometrin matkaan meni 1h 40 min,siellä oli joku taajama,tuolta sivutieltä lappasi autoa,ja vähän eteenpäin oli liikennevalot.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 28.3.2017 1:09
- Paikkakunta: Nokia
Mekin varmaan tuota suuntaa ensi vuonna käytetään, joten oikein sopivasti mielenkiintoista päivitystä (tie)oloihin !
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Suolakaivoksella ei nyt käyty,jää seuraavaan kertaan.Varmaan tulee taas jossain kohtaa poikettua kun itä on taas in,länsi ei niinkään.
Matka Slovakiassa alkoi sujua heti kun tuon kylän liikennevaloista pääsi,olisikohan ollut vielä jotain parikymmentä km kaksikaistaista sitten latu vain parani ja jatkui mainiona Bratislavaan saakka,jossa seuraava yö aiottiin viettää.
Bratislavassa huone keskustasta ihan vanhankaupungin kupeesta pysäköintipaikalla 63 euroa,luostarista.
Täällä kunn illalla lähti kylille,uskalsi jättää yömyssyoluet julkisiin tiloihin jääkaappiin kylmenemään,säilyivät.
Täällä ei hirveästi muutoksen tuulet ole puhaltaneet,hinnat tieten nousseet.
Aamulla taas matka jatkui kohti Itävaltaa.Tuossa sillan päällä olevassa ufossa on kahvila,pitänee käydä joskus.
Vähän matkaa motaria ja Itävallan raja olikin jo siinä.
Ja lyhyt väli pitääkin olla,Bratislava ja Wien on lähimpänä toisiaan olevat pääkaupungit,Hki Tallinn tulee hyvänä kakkosena kolmisenkymmentä km pitemmällä välimatkalla.
Heti rajan jälkeen ostin liimattavan tarran tuulilasiin,9,2 euroa,ja olikin ainut vinjetti tällä reissulla.
Itävallassa moottoritiellä 140 km/h rajoitus yleinen.
Jännä ettei mersun liikennemerkkitunnistin sitä tajunnut,näytti 100 tai ei mitään.
Varmaan insinöörit ajatelleet että tekoälylle riittää 130 kun sitä isompaa rajoitusta ei Saksassa ole.
Tai sitten suunniteltu samalla osastolla kuin sadetunnistin.
Täällä huomasin että näyttää myös rajoituksen loppumismerkit ja joitain lisäkilpiä rajoituksen yhteydessä.
Leppoisaa matkantekoa.
Varattiin hotelli keskustasta ja auto viereiseen parkkihalliin,kaupunki siis Salzburg.
Runsaan aamiaisen jälkeen lähdettiin siirtymään Saksaa kohti,joka ei pitkä siirtymä ollutkaan.
Eli jotain parikymmentä km ja oltiin kilometrin korkeudessa,auto parkkiin ja jonottamaan lippuja linja-autoon.Kello oli 10.20 ja saatiin liput klo 11.00 autoon,olipas tuuria.
Bussilla siirtyminen 1800 metriin jossa paluulipun leimaus ja hissijonoon.
Hissi veti hyvin ja vielä ei paha ruuhkakaan.
Lopulta huipulla.
Hyvä että sää suosi,näköalat huippuluokkaa.Puolitoista tuntia pyörimistä ja runsaasti kuvia,sitten jouti laskeutumaan hieman alaspäin.
Mutta ei ihan notkoon vielä,viereiselle mäelle ja Panoramastrasselle ajelemaan.
Tässä n.1550 metrissä.
Tuossa n 1300 m,ja taustalla vuori missä Kotkanpesä sijaitsee.
Seuraavaksi alas laaksoon ja kylässä pysähdyttiin syömässä,edessä n.600 km. siirtymä.
Tässä lähellä Muncheniä kolme pientä G mersua ajeli keskikaistaa.
Kyllä oli tahmeaa matkanteko,6-kaistateillä rekat ohittelee ja Puolalaiset pakut ohittaa vielä niitä.
Vapaan nopeuden alueilla viitti nostaa nopeutta kuin 140-160,erittäin kuluttavaa niin autolle kuin matkustajille +200 nopeudesta jarrutukset 80 km/h.
Tietöitä on paljon,karkea arvio että 150 km tälle päivälle osui niitä.Myös kävelyvauhtia etenevä ruuhka oli Munchenin ohituksen kohdilla.
Iltaa ja itää kohti liikenne hieman helpotti,mutta ei täällä juurikaan vakionopeudensäädintä tarvitse käyttää...Seppo Räty sen hyvin sanoi,autobaana on baska paana.
No lopulta päästiin Leipzigiin,hotelli vanhasta kaupungista ja auto siihen viereen parkkipaikalle.
Täällä oltiin pari yötä ja ehdittiin käydä ainakin Stasi museossa ja kahvilla.
Pejantaina sitten lähettiin puolilta päivin kohti Lyypekkiä.Täällä idässä on välillä väljempääkin ajella.
Lyypekissä tuli käytyä mersulla,Block Housessa syömässä ja saatua parkkisakot,tarviikohan niitä maksaa?
Illalla taas normikuviot,kun alkoi hämärtämään siirryttiin Travemundeen,Sari Bernerin varaston kautta laivaan.
Nyt olikin hytti 9 kannella ja tässä olikin vain yksi ikkuna,huonommaksi menee..
Nyt pelasi homma hyvin Vuosaaaressa ,klo 10.05 jo pihalla kun aikataulun mukaan ulos alkaa päästä tasalta.
Sitten vielä siirtymä itärajalle ja kotipihassa tripissä 3715 km.
Dieseliä paloi aika tarkkaan 240 litraa.
Auto toimi moitteettomasti.
Tämä muuten oli ensimmäinen reissu ettei yhtään mitään majoituksia ollut varattu ennakkoon,ja hyvä niin,eipähän vaikuta silleen reittiin/aikatauluun.
Laivaliput oli etukäteen varatut.
Matka Slovakiassa alkoi sujua heti kun tuon kylän liikennevaloista pääsi,olisikohan ollut vielä jotain parikymmentä km kaksikaistaista sitten latu vain parani ja jatkui mainiona Bratislavaan saakka,jossa seuraava yö aiottiin viettää.
Bratislavassa huone keskustasta ihan vanhankaupungin kupeesta pysäköintipaikalla 63 euroa,luostarista.
Täällä kunn illalla lähti kylille,uskalsi jättää yömyssyoluet julkisiin tiloihin jääkaappiin kylmenemään,säilyivät.
Täällä ei hirveästi muutoksen tuulet ole puhaltaneet,hinnat tieten nousseet.
Aamulla taas matka jatkui kohti Itävaltaa.Tuossa sillan päällä olevassa ufossa on kahvila,pitänee käydä joskus.
Vähän matkaa motaria ja Itävallan raja olikin jo siinä.
Ja lyhyt väli pitääkin olla,Bratislava ja Wien on lähimpänä toisiaan olevat pääkaupungit,Hki Tallinn tulee hyvänä kakkosena kolmisenkymmentä km pitemmällä välimatkalla.
Heti rajan jälkeen ostin liimattavan tarran tuulilasiin,9,2 euroa,ja olikin ainut vinjetti tällä reissulla.
Itävallassa moottoritiellä 140 km/h rajoitus yleinen.
Jännä ettei mersun liikennemerkkitunnistin sitä tajunnut,näytti 100 tai ei mitään.
Varmaan insinöörit ajatelleet että tekoälylle riittää 130 kun sitä isompaa rajoitusta ei Saksassa ole.
Tai sitten suunniteltu samalla osastolla kuin sadetunnistin.
Täällä huomasin että näyttää myös rajoituksen loppumismerkit ja joitain lisäkilpiä rajoituksen yhteydessä.
Leppoisaa matkantekoa.
Varattiin hotelli keskustasta ja auto viereiseen parkkihalliin,kaupunki siis Salzburg.
Runsaan aamiaisen jälkeen lähdettiin siirtymään Saksaa kohti,joka ei pitkä siirtymä ollutkaan.
Eli jotain parikymmentä km ja oltiin kilometrin korkeudessa,auto parkkiin ja jonottamaan lippuja linja-autoon.Kello oli 10.20 ja saatiin liput klo 11.00 autoon,olipas tuuria.
Bussilla siirtyminen 1800 metriin jossa paluulipun leimaus ja hissijonoon.
Hissi veti hyvin ja vielä ei paha ruuhkakaan.
Lopulta huipulla.
Hyvä että sää suosi,näköalat huippuluokkaa.Puolitoista tuntia pyörimistä ja runsaasti kuvia,sitten jouti laskeutumaan hieman alaspäin.
Mutta ei ihan notkoon vielä,viereiselle mäelle ja Panoramastrasselle ajelemaan.
Tässä n.1550 metrissä.
Tuossa n 1300 m,ja taustalla vuori missä Kotkanpesä sijaitsee.
Seuraavaksi alas laaksoon ja kylässä pysähdyttiin syömässä,edessä n.600 km. siirtymä.
Tässä lähellä Muncheniä kolme pientä G mersua ajeli keskikaistaa.
Kyllä oli tahmeaa matkanteko,6-kaistateillä rekat ohittelee ja Puolalaiset pakut ohittaa vielä niitä.
Vapaan nopeuden alueilla viitti nostaa nopeutta kuin 140-160,erittäin kuluttavaa niin autolle kuin matkustajille +200 nopeudesta jarrutukset 80 km/h.
Tietöitä on paljon,karkea arvio että 150 km tälle päivälle osui niitä.Myös kävelyvauhtia etenevä ruuhka oli Munchenin ohituksen kohdilla.
Iltaa ja itää kohti liikenne hieman helpotti,mutta ei täällä juurikaan vakionopeudensäädintä tarvitse käyttää...Seppo Räty sen hyvin sanoi,autobaana on baska paana.
No lopulta päästiin Leipzigiin,hotelli vanhasta kaupungista ja auto siihen viereen parkkipaikalle.
Täällä oltiin pari yötä ja ehdittiin käydä ainakin Stasi museossa ja kahvilla.
Pejantaina sitten lähettiin puolilta päivin kohti Lyypekkiä.Täällä idässä on välillä väljempääkin ajella.
Lyypekissä tuli käytyä mersulla,Block Housessa syömässä ja saatua parkkisakot,tarviikohan niitä maksaa?
Illalla taas normikuviot,kun alkoi hämärtämään siirryttiin Travemundeen,Sari Bernerin varaston kautta laivaan.
Nyt olikin hytti 9 kannella ja tässä olikin vain yksi ikkuna,huonommaksi menee..
Nyt pelasi homma hyvin Vuosaaaressa ,klo 10.05 jo pihalla kun aikataulun mukaan ulos alkaa päästä tasalta.
Sitten vielä siirtymä itärajalle ja kotipihassa tripissä 3715 km.
Dieseliä paloi aika tarkkaan 240 litraa.
Auto toimi moitteettomasti.
Tämä muuten oli ensimmäinen reissu ettei yhtään mitään majoituksia ollut varattu ennakkoon,ja hyvä niin,eipähän vaikuta silleen reittiin/aikatauluun.
Laivaliput oli etukäteen varatut.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Tuo Bratislavan ufo on källi värkki, kun hissi kulkee tolpan sisällä selvästi vinossa. On siinä ollut vähän eri asetukset hissikuilussa kuin perinteisessä pystysuorassa?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
On kyllä mukava matka-auto, eikä tarvitse olla koko ajan tankkaamassa, n.1200-1300 km tankillisella.S211 320CDI kirjoitti:Olipa mukava tarina lukea. Hienoja kuvia. Tammikuussa itsekkin 2.1-20 Finnlines kyyditsee Traveen ja siitä sitten alas Fuengirolaan tammi-helmikuuksi. Matka taitetaan juuri W218 350CDI 4-maticilla. Kuvan laittasin autosta, jos osaisin
Kuva varmaan liian iso, pitänee pienentää.
Harmi kun vieläkään ei oo ehtinyt Bratislavan ufossa käymään vaikka oli kolmas kerta kaupungissa, no ehkä ensikerralla.
Viikko sitten laitoin CLSn talviteloille , mittarilukema taisi olla nyt 116 000 km.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Se olisi kolmas kesä tämän kanssa ajeltu.
Eipä ihmeitä mainintoja, keväällä piti tehdä kunnon reissu Yorkshiren suuntaan, eipä menty ei.
No käytiin sentään länsirannikolla kääntymässä Kalajoki - Vaasa kohteina.
Samalla matkalla hoitui A5 huolto Ylivieskan MB-osassa.
Muuten ihan työmatkaa ja kauppareissuja tullut ajeltua.
Keväällä vetäviin pyöriin tuli Landsailin 245/35 - 20 kumit. Kestävyys ei nyt ihan Kumhon luokkaa, 13 200 km ja aika vaaralliset vesikelillä.
Edessä oli Tristarit samassa koossa, niistä kului kesän aikana vähän reilu milli, samoilla jatkuu ainakin ensikesä.
Tänään kun vaihdoin alle auton mukana tulleet 18" Continentalit, niin ajellessa hakemaan uutta rekisteriotetta huomasin että ovat meluisemmat kuin halpis 20" kumit.
Olisko kesäkäytön ansiota, vai mikä lie, seisontajarrua muistaa käyttää aika vähän, mutta yllättävän hyvin oli toimintakunto säilynyt.
No joo, olisihan tuon katsastuksen voinut kevääseenkin jättää, mutta onpahan mukavampi sitten ottaa liikenteeseen kun ei tarvitse siitä huolehtia.
Eipä ihmeitä mainintoja, keväällä piti tehdä kunnon reissu Yorkshiren suuntaan, eipä menty ei.
No käytiin sentään länsirannikolla kääntymässä Kalajoki - Vaasa kohteina.
Samalla matkalla hoitui A5 huolto Ylivieskan MB-osassa.
Muuten ihan työmatkaa ja kauppareissuja tullut ajeltua.
Keväällä vetäviin pyöriin tuli Landsailin 245/35 - 20 kumit. Kestävyys ei nyt ihan Kumhon luokkaa, 13 200 km ja aika vaaralliset vesikelillä.
Edessä oli Tristarit samassa koossa, niistä kului kesän aikana vähän reilu milli, samoilla jatkuu ainakin ensikesä.
Tänään kun vaihdoin alle auton mukana tulleet 18" Continentalit, niin ajellessa hakemaan uutta rekisteriotetta huomasin että ovat meluisemmat kuin halpis 20" kumit.
Olisko kesäkäytön ansiota, vai mikä lie, seisontajarrua muistaa käyttää aika vähän, mutta yllättävän hyvin oli toimintakunto säilynyt.
No joo, olisihan tuon katsastuksen voinut kevääseenkin jättää, mutta onpahan mukavampi sitten ottaa liikenteeseen kun ei tarvitse siitä huolehtia.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin CLS 350 cdi -11
Kesälomaa oli jäänyt 3 viikkoa syksyyn,ensimmäinen niistä meni Baltiassa.Sitten varattiin menoliput Tukholmaan elokuun viimeiselle päivälle.
Oli melko erikoista kun isolla laivalla oli vain muutama sata matkustajaa.
Ruotsin läpiajo sujui jouhevasti ja nyt poikkeuksellisesti jäätiinkin yöksi etelä Ruotsiin,Ystadiin.
Aamulla käytiin katselemassa filmiteollisuutta,täälläpäin kuvattu joitain poliisisarjoja.
Sitten matka jatkui rantatietä Trelleborgiin,on hyvä vaihtoehto moottoritielle.
Trelleborgin jälkeen motarille ja Tanskaa kohti.
Tarkoitus nyt mennä maita myöten Saksaan ,seuraavana vuorossa Ison Beltin silta.
Välillä kahvitauko,jossain päin Tanskaa,H.C.Anderssonin talolla.
Tulikin käytettyä jopa tuota auton omaa navia,ihan käteviä ominaisuuksia esim.että jää viimeisin nopoeusrajoitus näyttöön,näkee huoltoasemat ja levähdyspaikat ja matkat niille.Onpa tekniikka kehittynyt ..
Viimeisenä ja vähäisimpänä Vähä Beltin siltanen.
Illaksi Kieliin,pieni kaupunki Saksalaisittain.Eipä ihmeempää mainittavaa,hotelli,parkkipaikka ja ravintola löytyi.
Aamulla tarkoitus jatkaa etelään,pieni mutka pohjoiseen kun kanava ei ihan kaupungin kohdalla kulje.
Sitten menoksi,hetken sujui jotenkin kunnes Hampurin ohitukseen tärväytyi pari tuntia.Elbentunnelin molemmin puolin tietöitä ja ruuhkat sen mukaiset.
Tietyöt ja ruuhkat jatkuivat pitkin päivää,välillä kun google näytti punaista viivaa edessäpäin,ajeltiin maaseudun pikkuteitä pitkin.Ei varmaan mitään järkeä,mutta rasittavampia ne stop and go ruuhkat on ajella.
Illaksi Kasseliin,pieni kaupunki se on tämäkin.Auto hotellin eteen parkkiin ja keskustaan katselemaan perjantai illan huumaa.
Ja aamulla taas etelää kohti,Stuttgartissa seuraava pysähdys.
Museossa ei isommin ole muutoksen tuulet puhaltaneet.Alemmissa kerroksissa sähköautojen prototyyppejä,käytettyjen autojen myynti poistunut ja oheistuotteitten myymälä saanut lisää tiloja.
Eikä tänne pysty enempää kuvia näköjään lisäämään,niin se tekniikka kehittyy joka osa-alueella.
Jatkan jos tullee tilaa lisää.
Oli melko erikoista kun isolla laivalla oli vain muutama sata matkustajaa.
Ruotsin läpiajo sujui jouhevasti ja nyt poikkeuksellisesti jäätiinkin yöksi etelä Ruotsiin,Ystadiin.
Aamulla käytiin katselemassa filmiteollisuutta,täälläpäin kuvattu joitain poliisisarjoja.
Sitten matka jatkui rantatietä Trelleborgiin,on hyvä vaihtoehto moottoritielle.
Trelleborgin jälkeen motarille ja Tanskaa kohti.
Tarkoitus nyt mennä maita myöten Saksaan ,seuraavana vuorossa Ison Beltin silta.
Välillä kahvitauko,jossain päin Tanskaa,H.C.Anderssonin talolla.
Tulikin käytettyä jopa tuota auton omaa navia,ihan käteviä ominaisuuksia esim.että jää viimeisin nopoeusrajoitus näyttöön,näkee huoltoasemat ja levähdyspaikat ja matkat niille.Onpa tekniikka kehittynyt ..
Viimeisenä ja vähäisimpänä Vähä Beltin siltanen.
Illaksi Kieliin,pieni kaupunki Saksalaisittain.Eipä ihmeempää mainittavaa,hotelli,parkkipaikka ja ravintola löytyi.
Aamulla tarkoitus jatkaa etelään,pieni mutka pohjoiseen kun kanava ei ihan kaupungin kohdalla kulje.
Sitten menoksi,hetken sujui jotenkin kunnes Hampurin ohitukseen tärväytyi pari tuntia.Elbentunnelin molemmin puolin tietöitä ja ruuhkat sen mukaiset.
Tietyöt ja ruuhkat jatkuivat pitkin päivää,välillä kun google näytti punaista viivaa edessäpäin,ajeltiin maaseudun pikkuteitä pitkin.Ei varmaan mitään järkeä,mutta rasittavampia ne stop and go ruuhkat on ajella.
Illaksi Kasseliin,pieni kaupunki se on tämäkin.Auto hotellin eteen parkkiin ja keskustaan katselemaan perjantai illan huumaa.
Ja aamulla taas etelää kohti,Stuttgartissa seuraava pysähdys.
Museossa ei isommin ole muutoksen tuulet puhaltaneet.Alemmissa kerroksissa sähköautojen prototyyppejä,käytettyjen autojen myynti poistunut ja oheistuotteitten myymälä saanut lisää tiloja.
Eikä tänne pysty enempää kuvia näköjään lisäämään,niin se tekniikka kehittyy joka osa-alueella.
Jatkan jos tullee tilaa lisää.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin CLS 350 cdi -11
Näkyy olevan 10 kuvan rajoitus per viesti, muutan sitä hieman sallivammaksi. Kerro, ellei kuvien lisääminen onnistu seuraavaankaan viestiin
wiimax.fi
Re: Kilanderin CLS 350 cdi -11
Joo Kassel oli harvoja paikkoja Saksassa missä pääsi ihan hotellin eteen autolla parkkiin,yleensä joka paikka täynnä autoja ja parkkihalli ainut vaihtoehto.
Mutta nyt oltiin lauantai iltapäivässä ja Mercedes Maailmassa.
Selfie vielä ja eteenpäin.
Nyt kun alkoi lauantai kääntymään illaksi,ajaminen jopa melko jouhevaa,vaikka näillä kulmilla yleensä pahimmat ruuhkat.
Kyllä näillä teillä ajelisi jos rekat ja työmatkaliikenne puuttuisi!
Munchenin liittymät jääneet jo taakse,Alppeja näkyvissä.
Alkoi hämärtää,mentiin Rosenheimiin kyselemään hotellia,täyttä tuntui olevan.
Tuli pimeä jo,päätettiin mennä siitä Itävallan puolelle Salzburgiin.
77 km ja puolisen tuntia siinä meni.Hotelli keskustasta ja kaupungille syömään,älyttömästi porukkaa liikenteessä,lämmin keli ja lauantai-ilta.
Sekä lievempi suhtautuminen koronaan kuin Saksassa.
Mutta piti täälläkin todistella kuuluvansa 2/2 porukkaan,ja yhdellä terassilla piti laittaa nimi ja puh.nro.listaan.
Illasta ei selvää kuvaa jäänyt,aamulla näytti tältä.
Sitten autoon ja laitakaupungilla tankki täyteen,diesel n.1,20 euroa/litra.
Pieni siirtymä Saksan puolelle.
1500 metrin korkeudesta Salzburg näyttää tältä.
Nämä pienet Alppitiet on parasta,ikkunat alas,ilmastointi pois päältä ja luu ulkona kruisailemaan.
Aikamme mäellä pyörittyämme tultiin alas Königsseelle kahville,tai no onhan tämäkin n.600 m.meren pinnasta.
Sitten oli maltillinen noin sadan km;n siirtymä Alppien solia pitkin pieneen Itävaltalaiskylään,Zell am See.
Hotelli ihan keskellä kylää,kiva vinttihuoneisto,täältä löytyy kunnollinen sauna ja poreallas katolla.
Lumihuippuiset vuoret näkyy huoneen ikkunasta,n.3500 km korkeita.
Pari yötä täällä,käytiin korihissillä ylhäällä,risteilemässä järvellä.
Mukava paikka ja pitänee tulla uudelleenkin.
2820 km.oli matkaa kertynyt tänne,ja tiukan aikataulun vuoksi ei voinut nyt viipyä kauempaa,takaisin oli lähdettävä.
Munchenin ohitus sattui tiistaille puolille päiville,pahoja ruuhkia.Google ohjasi ennen Munchenia pikkuteille ja pohjoisen liittymän kohdilla takaisin ysitielle.
Pohjoisesta etelään tuli jonoa vastaan,kolmisenkymmentä kilometriä tuommoista seisovaa ruuhkaa.
Eikä siinäkään koko totuus,myöhemmin kun tuokin kaista liikkui,siellä oli pysäytetty rekkoja odottamaan parempia aikoja.
Muutama läheltä piti tilanne:joskus saattoi ehtiä keskikaistalla 160 km/h nopeuksiin,Puolalainen rekka lähtee ohittamaan toista surutta eteen,ja toki vasen kaista varattu juuri sillä hetkellä.
Mikähän ettei nuo kevyet tuulimyllyt ole yleistyneet,muutama näitä keski Saksassa on.
Leipzigin liittymistä Berliiniin tie oli valmis,ei tietöitä eikä oikein ruuhkiakaan näin tiistai iltana.
Berliinissä pari yötä Alexanderplazin lähistöllä.
Siinä kulmilla onkin kaikki sekaisin,Park Innin viereen alkanut iso rakennustyömaa,raitiovaunukiskoja kaivettu ylös ja katuakin revitty auki.
Aukiolle kulkeminen hankalaa ja se näkyy,entinen leppoisa tunnelma vaihtuinut,enemmän laitapuolenkulkijoita notkuu siellä.
Muuten meno oli Mittessä ainakin ennallaan,toki näkyy että v'äkeä v'ähemmän liikenteessä,vaikka lämpömittari näytti +28 lukemia.
Torstaina keula kohti Travemundea,ja heti kun kaupungin ulosmenoväylä päättyi,alkoi tietyö.Täällä asfaltointikin tehdään perusteellisesti,puoli moottoritietä revitään auki,betonin alle vaihdetaan uudet hiekat,tie taas kiinni,sama homma toiselle puolelle.
Tietyö kun loppui,päästiin ajamaan 8 km uutta pintaa,tämä oli remontissa 3/19 kun viimeksi tästä ajettiin.
Jostain syystä tekevät 8 km kerrallaan.
Nämäkään ei ole pahimpia kun liikenne sujuu jotenkin,mutta ne joissa joku kaista suljetaan aiheuttaa kohtuutonta jumetusta näillä liikennemäärillä.
Tällä tiellä nähtiin ennätys,15-20 minuuttia semmoista 0-30 km/h nyhtämistä,sitten toisella kaistalla 5 kpl muovikartioita sillan alla.
Mitään siinä ei tehty,varmaan kuitenkin suunnitteilla on.
Lyypekkiin päästiin ajastaan,Citti parkissa käytiin,muuta ei tullut ostettua kuin tankki täyteen jotain 1,32 litrahintaan.
Syömässä käytiin mutta nyt ei Block Housessa,niin kaikki muuttuu
Ilta kun pimeni siirryttiin Travemundeen,Sari Bernerin varastosta ei tavara lopu.Mutta nyt loppui tämän viestin kuvatila,ja hyvä niin.
Laivamatka sujui rauhallisesti,vähemmän porukkaa kuin viimeksi.
Mutta yllättävän paljon Saksalaisia tulossa Suomeen.
Sitten rekisteribongauksena näkyi Hollantia,Sveitsiä,Espanjaa,Venäjää ja ihan muutama FIN kilpi.
Kotona itärajalla lauantaina iltapäivällä,matkaa kertyi trippimittariin 4156 km,auto toimi kuin ajatus.Karkeasti laskin keskikulutuksen n.6,7 litraa,mikä on ainoastaan mahdollista kun ajetaan Saksa päästä päähän,että ruuhkia ja tietöitä on enemmän kuin vapaata matkantekoa.
Nyt jos olisin vaikka menossa Zell am Seehen,ajaisin ehdottomasti Baltia,Puola,Slovakia,Itävalta reittiä.
Mutta nyt oltiin lauantai iltapäivässä ja Mercedes Maailmassa.
Selfie vielä ja eteenpäin.
Nyt kun alkoi lauantai kääntymään illaksi,ajaminen jopa melko jouhevaa,vaikka näillä kulmilla yleensä pahimmat ruuhkat.
Kyllä näillä teillä ajelisi jos rekat ja työmatkaliikenne puuttuisi!
Munchenin liittymät jääneet jo taakse,Alppeja näkyvissä.
Alkoi hämärtää,mentiin Rosenheimiin kyselemään hotellia,täyttä tuntui olevan.
Tuli pimeä jo,päätettiin mennä siitä Itävallan puolelle Salzburgiin.
77 km ja puolisen tuntia siinä meni.Hotelli keskustasta ja kaupungille syömään,älyttömästi porukkaa liikenteessä,lämmin keli ja lauantai-ilta.
Sekä lievempi suhtautuminen koronaan kuin Saksassa.
Mutta piti täälläkin todistella kuuluvansa 2/2 porukkaan,ja yhdellä terassilla piti laittaa nimi ja puh.nro.listaan.
Illasta ei selvää kuvaa jäänyt,aamulla näytti tältä.
Sitten autoon ja laitakaupungilla tankki täyteen,diesel n.1,20 euroa/litra.
Pieni siirtymä Saksan puolelle.
1500 metrin korkeudesta Salzburg näyttää tältä.
Nämä pienet Alppitiet on parasta,ikkunat alas,ilmastointi pois päältä ja luu ulkona kruisailemaan.
Aikamme mäellä pyörittyämme tultiin alas Königsseelle kahville,tai no onhan tämäkin n.600 m.meren pinnasta.
Sitten oli maltillinen noin sadan km;n siirtymä Alppien solia pitkin pieneen Itävaltalaiskylään,Zell am See.
Hotelli ihan keskellä kylää,kiva vinttihuoneisto,täältä löytyy kunnollinen sauna ja poreallas katolla.
Lumihuippuiset vuoret näkyy huoneen ikkunasta,n.3500 km korkeita.
Pari yötä täällä,käytiin korihissillä ylhäällä,risteilemässä järvellä.
Mukava paikka ja pitänee tulla uudelleenkin.
2820 km.oli matkaa kertynyt tänne,ja tiukan aikataulun vuoksi ei voinut nyt viipyä kauempaa,takaisin oli lähdettävä.
Munchenin ohitus sattui tiistaille puolille päiville,pahoja ruuhkia.Google ohjasi ennen Munchenia pikkuteille ja pohjoisen liittymän kohdilla takaisin ysitielle.
Pohjoisesta etelään tuli jonoa vastaan,kolmisenkymmentä kilometriä tuommoista seisovaa ruuhkaa.
Eikä siinäkään koko totuus,myöhemmin kun tuokin kaista liikkui,siellä oli pysäytetty rekkoja odottamaan parempia aikoja.
Muutama läheltä piti tilanne:joskus saattoi ehtiä keskikaistalla 160 km/h nopeuksiin,Puolalainen rekka lähtee ohittamaan toista surutta eteen,ja toki vasen kaista varattu juuri sillä hetkellä.
Mikähän ettei nuo kevyet tuulimyllyt ole yleistyneet,muutama näitä keski Saksassa on.
Leipzigin liittymistä Berliiniin tie oli valmis,ei tietöitä eikä oikein ruuhkiakaan näin tiistai iltana.
Berliinissä pari yötä Alexanderplazin lähistöllä.
Siinä kulmilla onkin kaikki sekaisin,Park Innin viereen alkanut iso rakennustyömaa,raitiovaunukiskoja kaivettu ylös ja katuakin revitty auki.
Aukiolle kulkeminen hankalaa ja se näkyy,entinen leppoisa tunnelma vaihtuinut,enemmän laitapuolenkulkijoita notkuu siellä.
Muuten meno oli Mittessä ainakin ennallaan,toki näkyy että v'äkeä v'ähemmän liikenteessä,vaikka lämpömittari näytti +28 lukemia.
Torstaina keula kohti Travemundea,ja heti kun kaupungin ulosmenoväylä päättyi,alkoi tietyö.Täällä asfaltointikin tehdään perusteellisesti,puoli moottoritietä revitään auki,betonin alle vaihdetaan uudet hiekat,tie taas kiinni,sama homma toiselle puolelle.
Tietyö kun loppui,päästiin ajamaan 8 km uutta pintaa,tämä oli remontissa 3/19 kun viimeksi tästä ajettiin.
Jostain syystä tekevät 8 km kerrallaan.
Nämäkään ei ole pahimpia kun liikenne sujuu jotenkin,mutta ne joissa joku kaista suljetaan aiheuttaa kohtuutonta jumetusta näillä liikennemäärillä.
Tällä tiellä nähtiin ennätys,15-20 minuuttia semmoista 0-30 km/h nyhtämistä,sitten toisella kaistalla 5 kpl muovikartioita sillan alla.
Mitään siinä ei tehty,varmaan kuitenkin suunnitteilla on.
Lyypekkiin päästiin ajastaan,Citti parkissa käytiin,muuta ei tullut ostettua kuin tankki täyteen jotain 1,32 litrahintaan.
Syömässä käytiin mutta nyt ei Block Housessa,niin kaikki muuttuu
Ilta kun pimeni siirryttiin Travemundeen,Sari Bernerin varastosta ei tavara lopu.Mutta nyt loppui tämän viestin kuvatila,ja hyvä niin.
Laivamatka sujui rauhallisesti,vähemmän porukkaa kuin viimeksi.
Mutta yllättävän paljon Saksalaisia tulossa Suomeen.
Sitten rekisteribongauksena näkyi Hollantia,Sveitsiä,Espanjaa,Venäjää ja ihan muutama FIN kilpi.
Kotona itärajalla lauantaina iltapäivällä,matkaa kertyi trippimittariin 4156 km,auto toimi kuin ajatus.Karkeasti laskin keskikulutuksen n.6,7 litraa,mikä on ainoastaan mahdollista kun ajetaan Saksa päästä päähän,että ruuhkia ja tietöitä on enemmän kuin vapaata matkantekoa.
Nyt jos olisin vaikka menossa Zell am Seehen,ajaisin ehdottomasti Baltia,Puola,Slovakia,Itävalta reittiä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin CLS 350 cdi -11
Hyvää settiä taas! Miten tuolla vaikuttaa kaupunkien umweltzonet? Joskus olin katsovinani että Mersumuseo on jo sellaisella alueella johon ei euro 5- tai vanhemman päästötason autolla ole asiaa.
W218 CLS 350 CDI -11
W460 300 GD "CDI projekti" - 81
W460 300 GD "CDI projekti" - 81
Re: Kilanderin CLS 350 cdi -11
Ei tuo oikein vaikuta. Aiemmin tuli tilattua merkkiä Saksasta ennen reissua, nyt tuli niin äkkilähtö etten muistanut koko asiaa.
Kyllä tuolla Stuttgartin ja Berliinin keskustoissa näkyivät ajavan sujuvasti 70 luvun mersuillakin
Ainut merkki minkä ostin oli Itävallan vinjetti 9,5 €.Jotenkin muistaa sen kun kaveri sai 6 km pätkällä 150 euron sakot.
Oli jotain konkreettista hyötyä Suomen mersuklubin kortista kai, kaksi ihmistä museoon sisään 5 €.En tosin tiedä jos vaikka olisi 4 € ilman korttia..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin CLS 350 cdi -11
Neljäs kesä ajelua takana,nyt jo meinasi olla vähän vikaakin.
Otin kevättalvella auton työmatka-ajoon kun oli paljon 250 km päivämatkoja.
Silloin ajattelin kun auto oli tallissa,vähän haisee dieselille.
Sitten kun emäntä huomautti asiasta myös,ajattelin katsoa suojamuovin alle.Ja märkäähän siellä oli,suodattimelle tulevat letkut alkaneet mehiä.
Olisko kertakäyttöklemmarin vika vai mikä lie,oli jo 140 000 km huolto lähellä niin jätin niitten huoleksi kun polttoainesuodattimen vaihto siinä ohjelmassa myös.
Muutamalla kympillä laittoivat uutta letkua ja homma ok.
Sittenhän tuossa ei muuta ollut kuin ajeli menemään.
Elokuun lopussa oli jotkut halpis 255/35-20 takakumit merkissä.
Uusi rekisteriote tuli haettua,ei mitään mainittavaa,vaikka minusta etulevyt alkaa olla kuluneet jo huomattavasti.
Tilasin varoiksi Brembon levyt,palat ja tunnistimet,onpahan sitten kun tarviaa.
Viimeiset pari kuukautta alla pyöri 245/35-20 kitkat,eipähän tarvi rengasasiaa miettiä jos seuraavan kerran ajaa vaikka helmi tai toukokuussa.
Otin kevättalvella auton työmatka-ajoon kun oli paljon 250 km päivämatkoja.
Silloin ajattelin kun auto oli tallissa,vähän haisee dieselille.
Sitten kun emäntä huomautti asiasta myös,ajattelin katsoa suojamuovin alle.Ja märkäähän siellä oli,suodattimelle tulevat letkut alkaneet mehiä.
Olisko kertakäyttöklemmarin vika vai mikä lie,oli jo 140 000 km huolto lähellä niin jätin niitten huoleksi kun polttoainesuodattimen vaihto siinä ohjelmassa myös.
Muutamalla kympillä laittoivat uutta letkua ja homma ok.
Sittenhän tuossa ei muuta ollut kuin ajeli menemään.
Elokuun lopussa oli jotkut halpis 255/35-20 takakumit merkissä.
Uusi rekisteriote tuli haettua,ei mitään mainittavaa,vaikka minusta etulevyt alkaa olla kuluneet jo huomattavasti.
Tilasin varoiksi Brembon levyt,palat ja tunnistimet,onpahan sitten kun tarviaa.
Viimeiset pari kuukautta alla pyöri 245/35-20 kitkat,eipähän tarvi rengasasiaa miettiä jos seuraavan kerran ajaa vaikka helmi tai toukokuussa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin CLS 350 cdi -11
Laitetaas loppukin tälle stoorille,tavallaanhan jatkumo alkoi 2010 alkuvuonna kun 270 cdi E mesen ostin.
Eli 21 marraskuussa mediassa oli vallalla ilmapiiri jotta nyt alkaa olla dieselin aika ohi,sen verran vaikutti itseenkin että 2 kpl 3,0 v6 dieseliä pihassa oli 2 kpl liikaa.
Ensimmäinen steppi,kakkosauto vm.19 Amarok tuli myytyä suoraan autovexin kautta pois.
Olin loppukesästä/syksystä kysellyt muutamia vaihtotarjouksia,nyt sain suoraan pari tonnia enemmän kuin paras vaihtotarjous.
Amarok lähti pihasta maanantaina.Tiistaina sitten vaihtui CLS vm.17 V90 neliveto Volvoon d4 myllyllä ja aika hyvillä varusteilla.
Tuolla tuli ajeltua viime talvi,jotain noin 15 000 km.
Aika hyvä talviauto,noin teoriassa.Ei kuitenkaan ihan premiumluokan auto,pieniä ärsyttäviä asioita oli ettei jatkoon.
Sitten alkoi tuntua josko lopettaisi työt niin laitoin hetken mielijohteesta myyntiin.
Nyt silleen että tarjosin muutamaan autoliikkeeseen.
Kaupat tulikin nopeasti,tonnin sain vähemmän mitä pyysin.
Mutta taisi olla hyvä hetki hankkiutua eroon,elettiin siis maaliskuuta 22 silloin.
No sitten kuitenkin työmatka-ajot on jatkuneet ja nyt on ilman mersua pitänyt niistä selvitä.
W218 oli kyllä mieluisa auto,70 000 km huoletonta ajoa.
Mutta tuo oli niin kohtuu kilometreillä,että eipä siinä ihmeitä pidäkkään olla huoltojen lisäksi.
Välillä tekisi jotain tähtikeulaa mieli,mutta kai se näinä aikoina kannattaa pitää pää kylmänä ja jatkella sähkövatkaimella/DC Canyon Amarokilla.
Eli 21 marraskuussa mediassa oli vallalla ilmapiiri jotta nyt alkaa olla dieselin aika ohi,sen verran vaikutti itseenkin että 2 kpl 3,0 v6 dieseliä pihassa oli 2 kpl liikaa.
Ensimmäinen steppi,kakkosauto vm.19 Amarok tuli myytyä suoraan autovexin kautta pois.
Olin loppukesästä/syksystä kysellyt muutamia vaihtotarjouksia,nyt sain suoraan pari tonnia enemmän kuin paras vaihtotarjous.
Amarok lähti pihasta maanantaina.Tiistaina sitten vaihtui CLS vm.17 V90 neliveto Volvoon d4 myllyllä ja aika hyvillä varusteilla.
Tuolla tuli ajeltua viime talvi,jotain noin 15 000 km.
Aika hyvä talviauto,noin teoriassa.Ei kuitenkaan ihan premiumluokan auto,pieniä ärsyttäviä asioita oli ettei jatkoon.
Sitten alkoi tuntua josko lopettaisi työt niin laitoin hetken mielijohteesta myyntiin.
Nyt silleen että tarjosin muutamaan autoliikkeeseen.
Kaupat tulikin nopeasti,tonnin sain vähemmän mitä pyysin.
Mutta taisi olla hyvä hetki hankkiutua eroon,elettiin siis maaliskuuta 22 silloin.
No sitten kuitenkin työmatka-ajot on jatkuneet ja nyt on ilman mersua pitänyt niistä selvitä.
W218 oli kyllä mieluisa auto,70 000 km huoletonta ajoa.
Mutta tuo oli niin kohtuu kilometreillä,että eipä siinä ihmeitä pidäkkään olla huoltojen lisäksi.
Välillä tekisi jotain tähtikeulaa mieli,mutta kai se näinä aikoina kannattaa pitää pää kylmänä ja jatkella sähkövatkaimella/DC Canyon Amarokilla.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----