Samin uusi kulkine, E320Te, videolinkkejä HD-videoihin!
On painautunut aivan liian suurelta alueelta, että saisi kunnolliseksi enään ilman että maalit halkeaa (kysytty useasta paikasta). Hommasin uuden oven, se maalataan ja tuunataan paikalleen. Katsastukseen piti duunata kaikki tunkinreiät, apparin etulokari ja muutama muu jemmaruoste. Taas on leimattu vuodeksi.
Tuli flasback! Lavetista hajos Tikkurilan käärmeenpesässä luisuttelun myötä perä. Sain nilkutettua Ouluun. Perän hitsaus, takas paikoilleen ja nosturilta alas - 3-4 oli kadonneet Olikohan se governori joka petti tuolloin?Sami R kirjoitti:Sain vetarin vaihdatettua paikalleen, nyt ei vaihteisto suostu vaihtamaan kakkoselta isommalle? Pakki ja ykkönen toimivat. Ylöspäin ei vaihda?
Luin että vois olla KD solenoidi jumissa?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tuo vetari meni poikki liikennevaloista "rivakasti" lähdettäessä ykkösvaihde kytkettynä, auto vain nytkähti vähän eteenpäin (vetari oli jo ollut halki monta milliä ja ruostunut sieltä suojakumin alta). Kone ei päässyt ryntäämään paljoa kun tajusin mitä oli käynyt. Miten perä voi vaikuttaa 3-4 ja 5 vaihteisiin, oliko sulla samanlainen perusperä ilman lukkoa?
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mulla pääs aikonaan lapsosena leikkiessä Asconassa toinen takakummi pitävälle ja pikkurattaat meni perästä vallan palasiksi. Yksi palanen lenti pinjonin ja lautasrattaan väliin ja juntturaan meni siis koko systeemi. Kierroksia joku 6500rpm ja Getragissa kakkonen pesässä. Kone kesti, loota kesti, mutta kardaaniputki oli puolisen kierrosta puneella.
Täristi pikkusen sen jälestä.
Täristi pikkusen sen jälestä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
iisilläkin ollu ooppeleita, kerros lisää...sori alkuperänen mersualotus(sami r)Easy Rider kirjoitti:Mulla pääs aikonaan lapsosena leikkiessä Asconassa toinen takakummi pitävälle ja pikkurattaat meni perästä vallan palasiksi. Yksi palanen lenti pinjonin ja lautasrattaan väliin ja juntturaan meni siis koko systeemi. Kierroksia joku 6500rpm ja Getragissa kakkonen pesässä. Kone kesti, loota kesti, mutta kardaaniputki oli puolisen kierrosta puneella.
Täristi pikkusen sen jälestä.
® Mesen linttaklubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Offataan nyt viestin verran.. 78 B-Skoona oli joskus vuosituhannen alkumetreillä. Sievä neliuksinen Berlina 2,0 litranen CIH, toiselta omistajalta. (+varaosa-auto. Sen jälkeen ollu pari A-Omegaa.)hcmato kirjoitti:iisilläkin ollu ooppeleita, kerros lisää...sori alkuperänen mersualotus(sami r)Easy Rider kirjoitti:Mulla pääs aikonaan lapsosena leikkiessä Asconassa toinen takakummi pitävälle ja pikkurattaat meni perästä vallan palasiksi. Yksi palanen lenti pinjonin ja lautasrattaan väliin ja juntturaan meni siis koko systeemi. Kierroksia joku 6500rpm ja Getragissa kakkonen pesässä. Kone kesti, loota kesti, mutta kardaaniputki oli puolisen kierrosta puneella.
Täristi pikkusen sen jälestä.
Koneeseen meni viimeisessä kokoonpanossa Rekun kasilimppunen akseli, josko lohkokin, hiplatut veivit, Mahlen tako-pattipäät, N-ryhmän nenä säätöpyörällä, isommat venttiilit, jäykemmät vieterit, porttaus, SRC:n imusarjat, kärjetön sytty, tupla Tellervot, ruiskumallin jäähdytys termareineen, dieselin öljypumppu ja suti, Marteliuksen iso 4-2-1 peltisetti ja Simonsin 2 1/4" putki villapöntöillä.
Jatkona pikku Getrag, perinä mikä milloinkin.
Hyvin röhki.
Alustassa Bilstein sprintit, edessä pätkityt Mersun vieterit, takana Mattig, jotain jäykistystä vakaajiin.
Dieselin pahkakonepelti, kuitu-helma-puskurit, itsehitsatut levikkeet takana, ritilämaski, sekä vaahtokuminen takalippa. 8X15" kolmiosaiset viisipuolaiset vanhanliiton vanteet, ET 0 ja 25.
SR mittaristo valkopohjat, Corbeau -kuppi-istuimet, verhoilut vaihdettu sinervään plyysiin, ralliratit ja -nupit ja -popit...
Ei ny muista enää enempää, ku että se oli punanen ja äkänen.
Meni vaihossa ruiskuilla, uus räplääjä sotki niistä sähköt, eikä koskaan kasaan saanut ja kunta lopulta siivos romuna paaliin kadunvarrelta.
15 vuotta myöhemmin, voisi olla osinakin erihintainen menopeli kun sillon.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tarvittee varmaan jonkun aftermarket ohjaimen laatikon sähköpuolelle, eikö tuo jo enempi sähköjä oo syöny. Ehkä sellaisen poksin joka ossaa moottorillekin päin jotain sanoa. No en maalaa enempiä mörköjä. Vastakkoon tietoisemmat enemmän.Sami R kirjoitti:Sopiikohan tähän mun autoon 722.5 tuon 722.3 tilalle?
Tiukattu ja rakennettu 7G ynnä PCS oli repsikan jakkaralta kahtoen ja tuntien aika jeah kaksoisahdetussa 606:ssa, Tenavan nokalla. Kaikki sai töpselistä näpyteltyä kohalleen. D silimässä takarattailla 40 - +200 - 40 alle kahen sekunnin, loota selasi 2-6 kaikki vaihteet yksi kerrallaan eestaas. Seitsemän vaihtoa ja oliko 1,7 sekuntia.
606-moottori ei varmaan ossaa kertoa juuri muuta kun onko hehkuissa elämää, eikä oo oikeen mistään muustakaan kiinnostunu vanhemman sortin mekaanisella rivipumpulla. Tuskimpa vanhempi pesiinikonekaan laatikoltapäin juuri tietoa kerää...
Mutta siis, saat kaiketi sähkölootaan vauhtiputkasta poksin, paddleshiftit, tietokoneella säädettävät vaihtoajat ja kuinka kovin se kulloinkin pykäliä potkii.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla