Meirän Rouvan Pokkkitörmän valloottaja
Meirän Rouvan Pokkkitörmän valloottaja
Tuommossorttinen laitos päätyi talousyksikköömme tällä kertaa:
Soon suparu perintö ulkotaka vuosimallia milleenium, 2.5l nyrkkeilijämoottorilla, KaikPyörätVetää.
Rouvalla tuo on nyt ollut jonkin viikon ajopirssinä, pientä totuttelua on ollut 200ree satalankun jälkeen, kuulemma saapi olla koko ajan vaihdetta vaihtamassa
Tännään kävin issehi ajelemassa kun toisilumi tuli maahan täällä Uleån seudulla, ja kyllähän se toki on hyvä liikkeellepääsyssä tuommoinen nelivetoakselinen, mutta kyllä siinä on silti ihan liikaa etuvedon makua että tällainen takavetofanaatikko saisi tuosta oikein kiksejä Meinaten että aliohjautuu ja sitten kun ollaan nelipyöräluisussa menossa kylki edellä kohden valotolppaa niin sama tiputtaa vapaalle, kaivaa kännykkä esille ja alkaa lukea kirjaa, muutakaan siinä ole juur tehtävissä
Kertokaa mitäs tuossa laitteessa olisi hyvä ottaa huomioon, onko näissä jotahin standardivikapaikkoja joita kannattaisi ennaltahoitaa? Ja saako tuohon jostain uuden keskuslukituksen kaukosäätimen alle kolmensadan?
Soon suparu perintö ulkotaka vuosimallia milleenium, 2.5l nyrkkeilijämoottorilla, KaikPyörätVetää.
Rouvalla tuo on nyt ollut jonkin viikon ajopirssinä, pientä totuttelua on ollut 200ree satalankun jälkeen, kuulemma saapi olla koko ajan vaihdetta vaihtamassa
Tännään kävin issehi ajelemassa kun toisilumi tuli maahan täällä Uleån seudulla, ja kyllähän se toki on hyvä liikkeellepääsyssä tuommoinen nelivetoakselinen, mutta kyllä siinä on silti ihan liikaa etuvedon makua että tällainen takavetofanaatikko saisi tuosta oikein kiksejä Meinaten että aliohjautuu ja sitten kun ollaan nelipyöräluisussa menossa kylki edellä kohden valotolppaa niin sama tiputtaa vapaalle, kaivaa kännykkä esille ja alkaa lukea kirjaa, muutakaan siinä ole juur tehtävissä
Kertokaa mitäs tuossa laitteessa olisi hyvä ottaa huomioon, onko näissä jotahin standardivikapaikkoja joita kannattaisi ennaltahoitaa? Ja saako tuohon jostain uuden keskuslukituksen kaukosäätimen alle kolmensadan?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Ei osaa muuta sanoa kun jaappanian preemiumia ja aivan mahottoman makia vettää isossa liikenneympyrässä kylykimyyryä. Meinaa vauhit nousta mahottomiksi versus takavetosella etenemiseen talavikelissä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
No kappas. Työkaveri noita aina kelekkoo Japaniasta ja tottakai vääräkätisinä.
Liekö noissa miten se vetotasapaino? 50-50 vai jotain muuta. Ilmeisesti ei ainakaan takapainotteinen. Ei oo tullu perehyttyä sen vertaa, etten ees tiiä, millainen siinon se keskitasauspyörästö.
Minkävuotista Suksi on ajellu? Liekö eroa käytöksessä eri vuosi- / korimalleissa?
t.
Risto
Liekö noissa miten se vetotasapaino? 50-50 vai jotain muuta. Ilmeisesti ei ainakaan takapainotteinen. Ei oo tullu perehyttyä sen vertaa, etten ees tiiä, millainen siinon se keskitasauspyörästö.
Minkävuotista Suksi on ajellu? Liekö eroa käytöksessä eri vuosi- / korimalleissa?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Mitäkö pitää ottaa huomioon? Polttoaineen kulutus, ja se pitää kertoa myös täällä
Kylkimyyryyn tuon saa menemään vähäksi aikaa, kun etsii ison tyhjän parkkipaikan silloin kun lunta ja ajaa hitaasti ympyrää, polkaisee kytkimen ja kaasun pohjaan. Samalla kun kytkimen löysää, niin rattia heilautetaan voimakkaasti ulkokaarteen suuntaa. Sitten sladitellaan niin kauan kuin koneteho riittää viemään sivuluisussa tai vauhti alkaa hirvittämään.
Kytkin ja vaihdelaatikko on nuissa mitoitettu niin että vähänkään pitävällä pinnalla ei kannata mitään temppuja yrittää.
Kylkimyyryyn tuon saa menemään vähäksi aikaa, kun etsii ison tyhjän parkkipaikan silloin kun lunta ja ajaa hitaasti ympyrää, polkaisee kytkimen ja kaasun pohjaan. Samalla kun kytkimen löysää, niin rattia heilautetaan voimakkaasti ulkokaarteen suuntaa. Sitten sladitellaan niin kauan kuin koneteho riittää viemään sivuluisussa tai vauhti alkaa hirvittämään.
Kytkin ja vaihdelaatikko on nuissa mitoitettu niin että vähänkään pitävällä pinnalla ei kannata mitään temppuja yrittää.
En minä osaa sanoa Jotenkin se vaan niin luontevasti meni että aivan villissään tuli päästeltyä sen kummempia miettienjovihava kirjoitti:Nyt saisi joku proo neuvvoa, miten tuon saa menemään kylykimyyryä?
Piti ihan googlen kuvahakua käyttää että löydän vuosimallinRoisto kirjoitti:Minkävuotista Suksi on ajellu? Liekö eroa käytöksessä eri vuosi- / korimalleissa?
Täytyi olla 4th gen ja vm 2008-> koska boxeridiesel oli keulalla.
(Wiki: The manual transmission model has center differential. However, the automatic ones has an electronically controlled clutch which provides the power to the back wheels.[)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Aattelin että tähän nelivetotyyppiin voisi haksahtaa kun 740GLE hyväksyi Subarun kategoriaan "Oikea Neliveto" as opposed to takapyöräavusteinen etuveto :p
Eipä ole tullut vielä mitottua, mutta jahka jotain lukua on tiedossa niin häätyyp laittaa näkysälle. Varmaan syö kyllä vähemmän kun Preevia, minen ymmärrä mihinkä ulottuvuuteen se sitä bensoa syytääMeissenkeri kirjoitti:Mitäkö pitää ottaa huomioon? Polttoaineen kulutus, ja se pitää kertoa myös täällä
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Niinpä niinXUX63 kirjoitti:Ei osaa muuta sanoa kun jaappanian preemiumia joka pitäs saaha pellaamaan sähöllä, kaasulla tai millä vaan hankalasti tankattavalla
Subarut on kiinnostavia laitteita. Minulla oli joskus Subaru ja siinä oli käsijarrukahvaksi helposti luultava kepukka keskikonsolin seutuvilla, sillä jos yritti kiskasta auton kylykimyyryyn niin eikun vauhti tuplaantu
Siinä muuten on se LO-alue tosiaan, voiko sillä ajella muutenkin kun suossa möyriessä alle 40km/h vauhdissa? Sillä tuon välitykset on just passelit kaupunkiliikenteeseen, muuten tuntuu meleko pitkiltä? Toki sitten maantieajo erikseen, siihen taas pitkä välitys käy hienosti
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Rankkaa mutua mutta tulpista tarkka ? Tulee kilinää ja kolinaa jos väärät kynttelit
Mut ihanaa että jovi paranee ja japanilaistuu
Mut ihanaa että jovi paranee ja japanilaistuu
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Eipä tämä nyt toki ole ensmäinen japaninmatka omistusautohistoriassa, olihan tässä välissä kausi jossa harrastelin (ja ajoin) vain ja ainoastaan 616 Capella mazdoja
Mutta mikä oikeastaan ihan varsin kummittelee tuolla taustalla seuraavaksi pitoharrastekohteeksi niin Peugeot 405 kasikytluvun lopulta
Mutta mikä oikeastaan ihan varsin kummittelee tuolla taustalla seuraavaksi pitoharrastekohteeksi niin Peugeot 405 kasikytluvun lopulta
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Parin 405 SRI:n takapenkillä tuli pentuna kuorsattua. Yhden GR:n (?) olisin saanut pois hakea, vaan oli liian kurja tapaus jatkokehitelmiin.
406 on jo kertaluokkaa mukavampi lossi seilata, sellasenkin sivuutin kun isäukolta jäi autonvaihossa. Velimies aikansa sen kanssa koetteli autoilijan vikaansa.
Hdi koneella ja pitkäkattosena pakuna olis varmaan edelleen ajokkina, minulla. Oli kuitenkin 100kW pensaseedan.
406 on jo kertaluokkaa mukavampi lossi seilata, sellasenkin sivuutin kun isäukolta jäi autonvaihossa. Velimies aikansa sen kanssa koetteli autoilijan vikaansa.
Hdi koneella ja pitkäkattosena pakuna olis varmaan edelleen ajokkina, minulla. Oli kuitenkin 100kW pensaseedan.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Ehkä sitä pittää vähän miettiä vielä ja ajjaa ihan sokotalladealer kirjoitti:XUX63 kirjoitti:Ei osaa muuta sanoa kun jaappanian preemiumia joka pitäs saaha pellaamaan sähöllä, kaasulla tai millä vaan hankalasti tankattavalladealer kirjoitti:Niinpä niin
Subarut on kiinnostavia laitteita. Minulla oli joskus Subaru ja haaveillu että siihen sais jonkun järkevämmän polttoaineen syötön jolla ois ees vähän halavempi ajella mutta ei, jotenkin tuntuu että tuo riisseli on niin hyvä vaikka kaikki Ruottisakin myytävät boxeri-riisselit on konevikaisia
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 28.8.2017 18:10
- Paikkakunta: oulu
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 28.8.2017 18:10
- Paikkakunta: oulu
Näissä vapareissa ihan sama mitä mitä siellä on. Mut noi turpot on ranttuja. Nimimerk. 0,1mm ero kärkivälissä, niin ei oikein vetänyt mihinkään suuntaan. Paukutti putkessa ja röttäs vaan ku koitti vedättää....Lerssinen kirjoitti:Rankkaa mutua mutta tulpista tarkka ? Tulee kilinää ja kolinaa jos väärät kynttelit
Mut ihanaa että jovi paranee ja japanilaistuu
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Johan tuo Rouva meinasi että hyvin pääsee tuolla kolomion takkaa valtaväylän helminauhaan vaikka vähän vastamäkeä onniin risteyksessä
En tuota varsin eppäile, meleko mielenkiintosen näkönen konehuone tuossa kyllä onVäsynyt Mies kirjoitti:Jakoremelin vaihto tuollaiseen vastaheleniusmoottoriin on kuulemma tyrmäävä kokemus.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Joskus olen kainosti itsekkin nettiautosta selaillut noita Perintöjen ja Metsäläisten myynti-ilmoituksia. Mutta en toenperrään ole iänkuunpäivänä rohjennu etes koeajolle saati, että olisin ostohousut jalassa mennyt autoliikkeeseen visiteeraamaan.
Täytyy pistää tämä Jovihavan ja Perinnön yhteinen taival seurantaan.
Täytyy pistää tämä Jovihavan ja Perinnön yhteinen taival seurantaan.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Jaahans, jokos se tämän myötä on teillä nyt siis huoleton (mersuton) / ruosteeton talous; mitenkäs se nyt vapaa-aika kuluu kun ei tarvii hitsailla ymsyms
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Juu. Mielellään Lähinnä omaan käyttöön tuota manuaalia ihmettelen. Onhan se aivan ehdoton leikkiessä mutta että jokapäiväisessä ajossa Miten siinä räveltää kännykkää, tablettia, kaivaa nokkaa yms. yms.jovihava kirjoitti:Näähän voit käyä tuota epämukavuutta joku ilta koeponnistamassa
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Naapurilla on 2009 mallinen diisseli Foresteri automaatilla, sano että aikoo luopua siitä ens vuonna loppukeväästä, yllytteli mulle että jos haluut ostaa sen, niin hinta olis reilusti alle markkina-arvon suoralla kaupalla jos käteistä löytyy... Paljon pitkää matka-ajoa mittarissa ja hyvin huollettu. Yhden Lempäälän reissun istuin kyydissa ja ihan mukavan oloinen peli oli... Millanenkohan tuommonen olis, ei varmaan Citroenia huonompi?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Äiteellä ollu uudesta asti vm. 2010 legacy 2,5 litr bensiini ja CVT -laatikolla ja tiistaina tuli jakohihnasarja + vesipumppu uusittua kyseiseen kamppeeseen. Eikä menny ku 2,5h uusimisessa. Ja olipa puhas jakopää kun aukasi, ei ollu mitään ruskeaa pölyä niinku täällä oulun alueella tuppaa olemaan... Helvetin nätti oli ainaki tuohon tehä, DOCH 2,5 vaati vähän enempi tilaa (syyläri pois) mut tuon äiteen SOCHin pysty tekeen syyläri paikoillaan. Kyllä oli taas makia vääntää nelipyörä luisussa kun remontin jälkeen koikalla kävi...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Noh, omalla kokemuksella dieselissä saa varautua koneen uusintaa 200 tkm välein... Eti 2,5 bensa, kaikista idioottivarmin moottori Subarulla, eikä tarvi ku huollot vaan tehdä....Vanja-eno kirjoitti:Naapurilla on 2009 mallinen diisseli Foresteri automaatilla, sano että aikoo luopua siitä ens vuonna loppukeväästä, yllytteli mulle että jos haluut ostaa sen, niin hinta olis reilusti alle markkina-arvon suoralla kaupalla jos käteistä löytyy... Paljon pitkää matka-ajoa mittarissa ja hyvin huollettu. Yhden Lempäälän reissun istuin kyydissa ja ihan mukavan oloinen peli oli... Millanenkohan tuommonen olis, ei varmaan Citroenia huonompi?
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91