Vaihdettiin kaverin väykkään spiraali ja bagi kun sytytti vikavalon kunhan ensin oli laittanu siihen vikavalon poistetun polttimon tilalle polttimon
No, ei nyt osaa sanoa kumpi sen valon sytytti kun en muistanu pelkän bagin vaihdon jälkeen kuitata valoa pois.
ESP ja BAS valohan syttyi (akku oli irti auton sähköistä rassauksen ajan) kun ei oo se ratin laidasta laitaan käyttö kuitattu. Mutta kun lähti ajamaan ja rattia kääntelemään niin ratti natisee oikein kunnolla.
Entisessä spiraalin vastakappaleessa oli rasvaa, nyt arvaan että miksi ihmeessä. Liekö tyypillistä rasvata se vai jossain muussa syy moiseen natinaan.
Edellinen omistaja oli selvästi yrittänyt avata sitä spiraalin vastakappaletta kun siinä pari muovikynttä törrötti ja kuori oli millin raollaan yhdestä kohtaa. Oisko se natinan syy?
Mitä ne sinertävät ledin näköiset siinä vastakappaleessa on? Antureitahan ne, mutta mikä mittaustapa? Oisko 6 kappaletta niitä - vaikuttaisikohan sen osan toiminta siihen että kun ajoi n 80kmh tiukkaa ramppia niin kesäkelillä (kevyt vesisade) puuttui ESP peliin.... Jotain pielessä? Renkaat toki vanhat vaikka pintaa onkin, Pari kertaa teki ton oikeelle tiukkaan ajettaessa 60-80 vauhdissa.
Spiraalin vaihto... natisee ja ESP ihmettelyä
Spiraalin vaihto... natisee ja ESP ihmettelyä
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: Spiraalin vaihto... natisee ja ESP ihmettelyä
Jep eli nyt kumpaankin suuntaan ja pienemmässä vauhdissa lyö ajonvakautusta päälle kuivalla kelillä.
Auttaako jos testerillä säätää rengaskoot tai olikos ratin akseli anturissa joku testerillä tehtävä perusasetus?
Spiraali pyöri noin 5 kierrosta ja laitettiin lähinnä keskiasentoon se kun ratti suorassa.
Pitääkö toi spiraali olla jompaan kumpaan suuntaan enempi pois keskiasennostaan?
Auttaako jos testerillä säätää rengaskoot tai olikos ratin akseli anturissa joku testerillä tehtävä perusasetus?
Spiraali pyöri noin 5 kierrosta ja laitettiin lähinnä keskiasentoon se kun ratti suorassa.
Pitääkö toi spiraali olla jompaan kumpaan suuntaan enempi pois keskiasennostaan?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Keskellä pitäis olla, ja nollakohta näkyys Starilla, muistaaksein
Onks se samanlaisesta autosta ?
Onks se samanlaisesta autosta ?
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
No, spiraali näytti samalta ja numerokin tais olla oikein. Teki tota espn herkkää peliin puuttumista ennenkuin otettiin ratti ja spiraali pois. Tosin japanissa ovat aukasseet spiraalin vastakappaleen tai ainakin yrittäneet muovikynsien harottamisesta päätellen.pekkovee kirjoitti:Keskellä pitäis olla, ja nollakohta näkyys Starilla, muistaaksein
Onks se samanlaisesta autosta ?
Polttimonhan ne oli sit poistaneet kun eivät muuten saaneet sammumaan SRS valoa...
Mutta toi narina nyt täytyy saada pois ja siihen tarvii sen spiraalin vastakappaleen toisen. Tai ehkä mieluummin koko paketti.
Onko tehtaalla laitettu siihen vaseliinin tapaista kun sitä siinä vanhassa oli spiraalin ja asentoanturin välissä pikkuisen. Voitelu ei auttanut kylläkään tässä ja periaatteessa en tonne laittaisi mitään voitelua.
Täytyy katsella mitä se asentotunnistus sanoo. Nyt auto meni toki katsastuksesta läpi ja saatiin kilvet.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Keskellä pitäis olla, ja nollakohta näkyys Starilla, muistaaksein
Onks se samanlaisesta autosta ?
Onks se samanlaisesta autosta ?
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Pittää tutkia testerillä kun kaveri palaa reissultansa.pekkovee kirjoitti:Keskellä pitäis olla, ja nollakohta näkyys Starilla, muistaaksein
Onks se samanlaisesta autosta ?
Numeron perusteella sama osa ja kuulema väykystä. Ei ollu käynyt jonkun 96 tai 95 vuosimallin eron takia edelliselle kuulema. Netissä on erinäköisellä liittimellä olevaa myös. Tässä auto loppuvuodesta -97. Oli muuten ruosteettomin väykkä mitä oon nähny.
Tosin voihan tota osaa olla monessakin muussa aakkosista alkaen.
Ainoa näkyvä ero oli spiraalissa vanhassa ohut pahvi siellä sisällä ja "uudessa" käytetyssä varaosassa pahvi näytti huopapintaiselta.
Tuli tossa mieleen että kun siellä vastakappaleessa on useempi optoportti ja ei tullut mitattua niitä spiraalissa olevia lipareita että ovatko saman mittaiset ja missä suhteessa toisiinsa ja optoportteihin, niin jos siellä on Gray koodauksen tapainen. Se voi olla että pitää kääntää spiraalia johonkin suuntaan että ESP alkaa pelata.
Mutta eiköhän se oo rikki se vastakappale ja sais olla molemmat osat alkuperäisenä parina.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.