 .
.
 Tosin nyt on vähän reilumpi kaappi sitten hallin suojissa odottamassa talvea ja sen ehostusta. Tosin pitää siihen nyt ekana tehdä perushuolto joka aloitetaan tällä kertaa vesipumpun vaihdolla
 Tosin nyt on vähän reilumpi kaappi sitten hallin suojissa odottamassa talvea ja sen ehostusta. Tosin pitää siihen nyt ekana tehdä perushuolto joka aloitetaan tällä kertaa vesipumpun vaihdolla  Kuviakin voin räpsiä sitten kun saan auton sellaiseen tilaan missä mahtuu kuvaamaan koko komeuden
 Kuviakin voin räpsiä sitten kun saan auton sellaiseen tilaan missä mahtuu kuvaamaan koko komeuden 
 
 
Eihän tämä diagnoosi nyt hyvälle näytäRoisto kirjoitti:Rokote olisi varmaan pitänyt ottaa ennen tartuntaa. Nyt sitä voi hoitaa todennäköisesti vain siedätyshoidolla.boogieman kirjoitti:Onko tähän vaivaan rokotetta?
t.
Risto
 
 



 
 
 
 
Tuolle vanhemmalle biilille löysivätkin leposijan omalta tontiltaan joten ei tule 508 myyntiin ei.JuMu S kirjoitti: Tarjolla olisi vallankin kutkuttavalla tavalla omaa kulkuvälineperversiota tyydyttävät 508D ja 609D. Molemmat olisivat katsastettuja ja täysin humppaorkesterikuntoisia umpikoppaisia raakoja maantiennielijöitä.
 Täytyy sanoa että tuo olisi enemmän kiinnostanut mutta jonkunlainen ostokuume on tässä välissä noussut tuohon uudempikoppaiseenkin. Lisäksi olisi tyrkyllään samassa osoitteessa tuommoinen pakukorinen pitkä 614 (eli onko tää nyt sitten Vario?).
 Täytyy sanoa että tuo olisi enemmän kiinnostanut mutta jonkunlainen ostokuume on tässä välissä noussut tuohon uudempikoppaiseenkin. Lisäksi olisi tyrkyllään samassa osoitteessa tuommoinen pakukorinen pitkä 614 (eli onko tää nyt sitten Vario?).  



Auto on lähes varmasti Vario, facelifti keulalla. "Vanhoja 614" on tosi vähän!JuMu S kirjoitti: Lisäksi olisi tyrkyllään samassa osoitteessa tuommoinen pakukorinen pitkä 614 (eli onko tää nyt sitten Vario?).
Ole erilainen, hommaa Vario, kaikki tykkää. Tilaa riittää ja ajettavuutta.JuMu S kirjoitti: Tuo kaikkein uusin taas sytyttäisi koska auto on helkkarin siisti ja täysin ehjä. Samaan hintaan ei kovin kummoista isoa sprinteriä löydä, niitäkin on hiukan tullut katseltua, emännältä salaa tietenkin.
 
 Kyllä Varioissa on sähköä enemmän, koska sinne on upotettu tuttu kone Ategoista yms. OM904. FR Boxi, hehku boxi, ecu moottorin kyljessä jne ja toki sitten vähän sitä sun tätä anturia. Uudemmissa on EURO# päästösysteemeitä, pakokaasujarrua yms. lisävarustetta.JuMu S kirjoitti: Pari uutta kysymystä:
Onko tuo uudemman Kastenwagenin kone enää samaa höyryveturitekniikkaa kuin noissa 508/609-malleissa vai joko on kallista mustaa laatikkoa ja halpaa anturia+liitintä konehuones täynnä noissa 90-luvun jälkipuoliskon rahtiautoissa?
Toinen mikä tuossa uudemmassa mietityttää on se että mitenkä helppoa se on kolmipaikkaisesta väliseinällisestä tavarankuljettimesta tehdä 6-paikkainen perheauto?
 Lisäksi taka-akselilla on levyjarrut ja surullisen kuuluisa sähkökompura-paineilma-käsijarru. Muutokset muuten ihan olemattomia, sama auto periaatteessa 1988-2010.
  Lisäksi taka-akselilla on levyjarrut ja surullisen kuuluisa sähkökompura-paineilma-käsijarru. Muutokset muuten ihan olemattomia, sama auto periaatteessa 1988-2010.   Kenellä Varioita ollut voivat kertoa kokemuksiaan enemmän, mutta ei se varmaan yhtä huoleton ole kuin vanhat 609/711. Tämän päivän säännöistä ei tietoa, mutta eiköhän väliseinävirityksineen saa mukavasti tehtyä max 1+8 C-kortilla ajettavan perheen kuljettimen joka menee mukavasti pariin prisman ruutuun muutoskatsastuksen jälkeen.
  Kenellä Varioita ollut voivat kertoa kokemuksiaan enemmän, mutta ei se varmaan yhtä huoleton ole kuin vanhat 609/711. Tämän päivän säännöistä ei tietoa, mutta eiköhän väliseinävirityksineen saa mukavasti tehtyä max 1+8 C-kortilla ajettavan perheen kuljettimen joka menee mukavasti pariin prisman ruutuun muutoskatsastuksen jälkeen. Menee kuulemma jossain vaiheessa peltiremppaan tuo kun sopivasti hiljenee muut hommat
 Menee kuulemma jossain vaiheessa peltiremppaan tuo kun sopivasti hiljenee muut hommat 
 eikä millää rinttereil hei sit...
   eikä millää rinttereil hei sit... 
 olen nyt tehnyt kierrokseni automaailman ihmeellisyyksiin,, ja tähän on taas tultu, eli kaappimersua haluaisin taas kovasti omistaa, ajaa ym perus myötä ja vastoinkäymisissä läpinät
 olen nyt tehnyt kierrokseni automaailman ihmeellisyyksiin,, ja tähän on taas tultu, eli kaappimersua haluaisin taas kovasti omistaa, ajaa ym perus myötä ja vastoinkäymisissä läpinät   
   
 

 on muuten ihan hyvä moottori kaappimersuun tuollanen korkeelle(herkästi) laulava nelonen, vielä kun se jatkuu viisvaihteisella askilla (ei olekkaan koskaan ollut nelivaihteista kaappia) ja siihen vielä mun mielestä aika pitkän tuntunen perävälitys.. alkaa olee paketti kasassa
 on muuten ihan hyvä moottori kaappimersuun tuollanen korkeelle(herkästi) laulava nelonen, vielä kun se jatkuu viisvaihteisella askilla (ei olekkaan koskaan ollut nelivaihteista kaappia) ja siihen vielä mun mielestä aika pitkän tuntunen perävälitys.. alkaa olee paketti kasassa  
Kuinka tuon lukon kuuluisi alunperin toimia? Edelliseen sprintteriin laitoin hydraulisen käsijarrun ohjaamaan lukkoa. Nykyisessa lukkoa ei ole vielä kytketty, tuo hyde käksy toimi kyllä ok mutta olishan se sähkönapilla siistimpi ja käytännöllisenpijolle kirjoitti:Onkos täällä jollain foorumilaisella taka-akselin lukolla varustettua sprinteriä?
Pitäisi omaan ruoskaan asennella lukon käyttöhilppeet niin helpottaisi jos näkisi jostain malllin, sähköt on jo tehty mutta itse murkuloiden paikat ja alipaineet kytkennät vähän hakusessa vielä.
 mitähän vittua se liittyy lukon toimintaan. Olipa asiallinen vastaus.
 mitähän vittua se liittyy lukon toimintaan. Olipa asiallinen vastaus.