mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

E200 CDI Automaatin kulutuslukema?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2531
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 13.3.2014 0:39    Viestin aihe: E200 CDI Automaatin kulutuslukema? Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

0610 päivätty esite kertoo E200 CDI normikulutukseksi 5.5 - 5.9. Juuri ennen 7G-Tronicin tuloa neloskoneisiinkin 0611 päivätty esite kertoo lukeman 5.1 - 5.4.

Esitteiden mukaan 7G-Tronic tuli pian tuon jälkeen, samoin start-stop.

Ero on lähes merkityksetön, mutta kiinnostaisi tietää, liittyykö muutokseen jokin tekninen edistysaskel, vai pelkästään uusintamittaus uudelleen kalibroidulla dynolla?
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
T.S



Liittynyt: 31 Lok 2010
Viestejä: 87

 LähetäLähetetty: 14.3.2014 11:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Minulla on 250 CDI:ssä start ja stop toiminto, enkä ole huomannut mitään eroa kulutuksessa. Aika turhake, sanoisin, etenkin käytännön kulutuksessa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sonikki
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 09 Syy 2007
Viestejä: 3214
Paikkakunta: Katko

 LähetäLähetetty: 14.3.2014 16:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

T.S kirjoitti:
Aika turhake, sanoisin, etenkin käytännön kulutuksessa.

No siis tämähän on täyttä kusetusta ja kuluttajalle totaalisen tarpeeton kapistus, millä on vain saatu himpun verran kaunisteltua auton kokonaispäästöjä myyntiesitteeseen Wink
_________________
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
R170 320 -02
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3819
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 14.3.2014 16:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Start/stop-automatiikka säästää puhtaassa kaupunkiajossa noin 10 % polttoainetta --> http://www.autobild.fi/artikke.....unkiajossa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
XUX63
Ylläpitäjä



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9734
Paikkakunta: 90560

 LähetäLähetetty: 14.3.2014 16:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Meissenkeri kirjoitti:
Start/stop-automatiikka säästää puhtaassa kaupunkiajossa noin 10 % polttoainetta --> http://www.autobild.fi/artikke.....unkiajossa

Mitä oot tykännyt käytännössä? Lähteekö tarpeeksi rivakasti valoista jne Rolling Eyes
_________________
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus Smile
W126 300SD -84 talviunilla.

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
sonikki
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 09 Syy 2007
Viestejä: 3214
Paikkakunta: Katko

 LähetäLähetetty: 14.3.2014 17:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Meissenkeri kirjoitti:
Start/stop-automatiikka säästää puhtaassa kaupunkiajossa noin 10 % polttoainetta --> http://www.autobild.fi/artikke.....unkiajossa

Eli melkoisesti saa tulla kilometrejä että tuon hankintahinta (kyllä, vakiovarusteetkin maksaa rahaa) on maksettu takaisin ja voisi ainakin kuvitella starttimoottorikin tarvitsevan huomiota useammin verrattuna autoon ilman ko. ominaisuutta.
_________________
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
R170 320 -02
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tähtikuljettaja
Mersuvelho



Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 1637
Paikkakunta: Lounais-Suomi

 LähetäLähetetty: 14.3.2014 19:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

sonikki kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:
Start/stop-automatiikka säästää puhtaassa kaupunkiajossa noin 10 % polttoainetta --> http://www.autobild.fi/artikke.....unkiajossa

Eli melkoisesti saa tulla kilometrejä että tuon hankintahinta (kyllä, vakiovarusteetkin maksaa rahaa) on maksettu takaisin ja voisi ainakin kuvitella starttimoottorikin tarvitsevan huomiota useammin verrattuna autoon ilman ko. ominaisuutta.


Minä taas meinasin sanoa että tuo kannattaa vaikka ei säästäisi polttoainetta ollenkaan. Sillä kun saadaan ne CO2 prosentit alemmas ja sitä kautta säästää autoverossa reippaasti.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sonikki
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 09 Syy 2007
Viestejä: 3214
Paikkakunta: Katko

 LähetäLähetetty: 14.3.2014 20:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

tähtikuljettaja kirjoitti:
Minä taas meinasin sanoa että tuo kannattaa vaikka ei säästäisi polttoainetta ollenkaan. Sillä kun saadaan ne CO2 prosentit alemmas ja sitä kautta säästää autoverossa reippaasti.

Uuden E 220CDI BE:n tietojen perusteella, pikaisesti laskettuna tuo ~10% tiputus päästöissä vaikuttaa n. 800€ autoveroon. Ei nyt mikään kovinkaan "reipas" alennus +50k€ autossa, mutta kieltämättä vaikuttavatekijä, mitä itse en tajunnut laskea yhtälöön.
_________________
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
R170 320 -02
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3819
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 14.3.2014 20:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

XUX63 kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:
Start/stop-automatiikka säästää puhtaassa kaupunkiajossa noin 10 % polttoainetta --> http://www.autobild.fi/artikke.....unkiajossa

Mitä oot tykännyt käytännössä? Lähteekö tarpeeksi rivakasti valoista jne Rolling Eyes


Ei minun autossa ole star/stop-automatiikkaa, mutta sen mitä olen tuommoisella varustetulla ajanut, niin kyllä se säikäyttää ensimmäisissä liikennevaloissa mutta kun siihen tottuu, niin normaaliliikennevalolähdöissä lähtee sammuksistakin nopeammin kuin tyypillinen oululainen nenänkaivaja, joka vasta vihreiden palaessa havahtuu sovittelemaan oikeaa vaihdetta silmään Very Happy
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
XUX63
Ylläpitäjä



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9734
Paikkakunta: 90560

 LähetäLähetetty: 15.3.2014 1:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Meissenkeri kirjoitti:
Ei minun autossa ole star/stop-automatiikkaa, mutta sen mitä olen tuommoisella varustetulla ajanut, niin kyllä se säikäyttää ensimmäisissä liikennevaloissa mutta kun siihen tottuu, niin normaaliliikennevalolähdöissä lähtee sammuksistakin nopeammin kuin tyypillinen oululainen nenänkaivaja, joka vasta vihreiden palaessa havahtuu sovittelemaan oikeaa vaihdetta silmään Very Happy

Eikun ajattelin kun tuo T.S. tuumasi ettei ole huomannut eroa kulutuksessa niin ajattelin että toimiiko se edes oikein ja oletko päässyt tuohon 10% säästöön eli vastaako tarkoitustaan Rolling Eyes
Nenänkaivajiin en tuota rivakkaa lähtöä lähtisi vertaamaan... Niin hidasta lähtijää tuskin löytyy, olkoon vaikka ukko-Aminoff joka lähti nelosvaihteella valoista Laughing
_________________
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus Smile
W126 300SD -84 talviunilla.

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2531
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 15.3.2014 20:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jos start/stop päällä ollessaan säästää kaupunkiajossa 10%, niin silloin se ei maantieajossa aktivoidu, eikä siis tuhoa starttia ennen aikojaan.

Jos kaupunkiajoa tulee vähemmän, myös 10% säästöön oikeuttavaa ajoa on vähemmän, mutta silloin kun on, säästyy kai siis tuo 10% (jos se oikesti säästyy?)

Eli siis autoveron alennuksen lisäksi saa startin kestoiän aikana ajetuista kaupunkiajoista 10% alennuksen.

Ja sen lisäksi vielä kympin pois joka vuosi ajoneuvoverosta.

Kyllä sillä startin vaihtaa sitten kun sen aika on.

Mutta kun se uudempikin esite kertoo, että tuossa vähemmän kuluttavassa 5-vaihteisessa ei ole start/stoppia, joten mistä kulutusero edellisen vuoden 5-vaihteiseen mahtaa johtua?
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2531
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 15.3.2014 21:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

IMHO hyvin suunniteltu S/S toimii manuaalivaihteisen kanssa hienosti. S/S saa olla aina päällä ja kytkin pohjassa vaihde päällä odottaen tai vapaalle vaihtaen voi jokaisella pysähdyksellä päättää sammutetaanko tällä pysähdyksellä vai ei.

Voiko tuota samaa tehdä automaatilla, eli pitää vaikka S/S päällä, mutta kertoa asetuksiin koskematta että tällä pysäkillä ei tarvi sammuttaa?
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
karvine
Teräshermo



Liittynyt: 29 Syy 2005
Viestejä: 739

 LähetäLähetetty: 15.3.2014 21:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onnistuu jos painaa jarrua erittäin kevyesti. Mutta lähinnä tasamaalla.

Jos liikennevalot on alamäessä pitää jarrua painaa enemmän jotta auto pysyy paikallaan. Silloin sammuu.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3819
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 16.3.2014 0:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

740 GLE kirjoitti:
Mutta kun se uudempikin esite kertoo, että tuossa vähemmän kuluttavassa 5-vaihteisessa ei ole start/stoppia, joten mistä kulutusero edellisen vuoden 5-vaihteiseen mahtaa johtua?


Sanoisin nykyisillä tiedoilla, että esitteen tekijällä on tullut bugi ajoituksessa ja on menny aikajana sekaisin 5-vaihteisen, 7-vaihteisen ja start/stop-automatiikan kanssa.

Viisvaihteisella pääsee helposti tuohon alla olevaan kulutukseen ja kun kierrokset pysyy Suomen maantieajossakin alle 2000 rpm:n niin tasan vitosen kulutuksia olen itse mittaillut maantieajon jälkeen tankatessa.

0610 päivätty esite kertoo E200 CDI normikulutukseksi 5.5 - 5.9.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2531
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 16.3.2014 1:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Meissenkeri kirjoitti:
740 GLE kirjoitti:
Mutta kun se uudempikin esite kertoo, että tuossa vähemmän kuluttavassa 5-vaihteisessa ei ole start/stoppia, joten mistä kulutusero edellisen vuoden 5-vaihteiseen mahtaa johtua?


Sanoisin nykyisillä tiedoilla, että esitteen tekijällä on tullut bugi ajoituksessa ja on menny aikajana sekaisin 5-vaihteisen, 7-vaihteisen ja start/stop-automatiikan kanssa.

Voi olla? Mutta sama esite kertoo S/S ja 7G-Tronicin olevan saatavilla muihin malleihin. Eivätkä kulutuslukemat ole myöskään 2011 loppuvuoden 7-vaihteisen lukemat, vaan muutaman desin suuremmat.

Mutta kuulostaa siltä, että teknistä eroa ei viisivaihteisten väliltä löydy, vai?

Edelleenkin sitä mieltä, ettei tuo kulutusero ole kynnyskysymys, vaan ihmettelen muuttuiko mikään muu kuin mittaus aiempaa enemmän optimistisilla dynoasetuksilla?
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tähtikuljettaja
Mersuvelho



Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 1637
Paikkakunta: Lounais-Suomi

 LähetäLähetetty: 16.3.2014 9:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

740 GLE kirjoitti:

...Kyllä sillä startin vaihtaa sitten kun sen aika on.

Mutta kun se uudempikin esite kertoo, että tuossa vähemmän kuluttavassa 5-vaihteisessa ei ole start/stoppia, joten mistä kulutusero edellisen vuoden 5-vaihteiseen mahtaa johtua?


Ei kai näissäkään tarvitse starttia vaihtaa, isommat ainakaan ei starttaa startilla.

WIS:issä joskus ollut selityksiä vuosimallimuutoksista mutta saisi olla tarkemmin. Kai noissa on sama vakiorengas, joku rengasmallin muutoskin voisi pienen kulutuseron syynä olla.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jullikka



Liittynyt: 27 Kes 2012
Viestejä: 5

 LähetäLähetetty: 15.5.2014 15:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

karvine kirjoitti:
Onnistuu jos painaa jarrua erittäin kevyesti. Mutta lähinnä tasamaalla.

Jos liikennevalot on alamäessä pitää jarrua painaa enemmän jotta auto pysyy paikallaan. Silloin sammuu.


Tuosta onkin tullut "harrastus" kaupunkiajossa. Kun näkee, että jonon pää jo lähtee, kun hännille pitää vielä pysähtyä, niin alkaa äärimmäisen kevyt jarrunpainaminen ja/tai liuttaminen ettei pariksi sekunniksi sammuis.

Usein ei jaksa, vaan suosiolla ottaa S/S toiminnon pois päältä. Sad
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2531
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 02.9.2014 13:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuolla ulkona saattaa olla joku niin hätäisesti auton vaihtoa suunnitteleva, ettei edes lue merkkifoorumia läpi kannesta kanteen ennen valinnan lukitsemista, joten päivitän kulutuslukemani myös tähän.

E220 CDI 7G-Tronicin tämän kesän ajot 14.038 km on menty 729 litralla, eli 5.2 sadalle. Noin 10% matkasta on ollut iso kuomukärry perässä tai kanootti katolla.

Ajotietokone on nollattu matkan varrella, mutta 10.000 km pätkällä se arvasi keskikulutukseksi 5.1 kun tankkikirjasta laskettu todellisuus oli 5.24.

EU-Normilukema on malliversiosta ja rengaskoosta riippuen 4.9 - 5.3 sadalle.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Messersmith



Liittynyt: 13 Syy 2012
Viestejä: 54

 LähetäLähetetty: 05.3.2017 14:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

XUX63 kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:
Ei minun autossa ole star/stop-automatiikkaa, mutta sen mitä olen tuommoisella varustetulla ajanut, niin kyllä se säikäyttää ensimmäisissä liikennevaloissa mutta kun siihen tottuu, niin normaaliliikennevalolähdöissä lähtee sammuksistakin nopeammin kuin tyypillinen oululainen nenänkaivaja, joka vasta vihreiden palaessa havahtuu sovittelemaan oikeaa vaihdetta silmään Very Happy

Eikun ajattelin kun tuo T.S. tuumasi ettei ole huomannut eroa kulutuksessa niin ajattelin että toimiiko se edes oikein ja oletko päässyt tuohon 10% säästöön eli vastaako tarkoitustaan Rolling Eyes
Nenänkaivajiin en tuota rivakkaa lähtöä lähtisi vertaamaan... Niin hidasta lähtijää tuskin löytyy, olkoon vaikka ukko-Aminoff joka lähti nelosvaihteella valoista Laughing

Moro
Mulla on E220 Bluetec 9G niin sammuksista lähtee kun hauki rannasta. Kyllä jää vaihteen veivaajat paikoilleen. Mutta kylläkin start/stop toiminto aika turhake on
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit