mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

w212 suutin/nokkaketjuongelmat

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
eemelix



Liittynyt: 28 Jou 2014
Viestejä: 3
Paikkakunta: JKL

 LähetäLähetetty: 28.12.2014 11:48    Viestin aihe: w212 suutin/nokkaketjuongelmat Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mistä apu?
Löytyykö merkkikorjaamon tiskiltä vai...
Pitäisi saada varmistus (yö unien säilymiseksi), onko tähän omaan CDI220 (OM651 - vm.2010) vaihdettu suuttimet, tehty nokkaketjuremppaa - olenko tavannut oikein, että olisi näissä jonkunmoinen "tyyppivika"?
Auto tuotu suomeen käytettynä (mittarissa tuolloin n.175tkm), nyt reilut 220tkm.
Jos ei ole tehty niin paukkuuko vielä näillä kilometreillä vai onko tuurillleen tullut kestävimmistä palikoista - antaako mitään merkkejä etukäteen lopun lähestymisestä?

Onko teillä ollut ongelmia peräpään perutusanturoiden kanssa - itselle vaihdettiin yksi kapple viime talvena ja taasen palaa häiriövalot (alkoi vesikelillä vekslatessa). Saako noita itse vaihdettua vai tarvitseeko jotain "koodailua"?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bercedes menz
aktiivimeseläinen

tarinankertoja


Liittynyt: 22 Kes 2012
Viestejä: 1560
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 28.12.2014 13:44    Viestin aihe: Re: w212 suutin/nokkaketjuongelmat Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

eemelix kirjoitti:
Mistä apu?
Löytyykö merkkikorjaamon tiskiltä vai...
Pitäisi saada varmistus (yö unien säilymiseksi), onko tähän omaan CDI220 (OM651 - vm.2010) vaihdettu suuttimet, tehty nokkaketjuremppaa - olenko tavannut oikein, että olisi näissä jonkunmoinen "tyyppivika"?
Auto tuotu suomeen käytettynä (mittarissa tuolloin n.175tkm), nyt reilut 220tkm.
Jos ei ole tehty niin paukkuuko vielä näillä kilometreillä vai onko tuurillleen tullut kestävimmistä palikoista - antaako mitään merkkejä etukäteen lopun lähestymisestä?

Onko teillä ollut ongelmia peräpään perutusanturoiden kanssa - itselle vaihdettiin yksi kapple viime talvena ja taasen palaa häiriövalot (alkoi vesikelillä vekslatessa). Saako noita itse vaihdettua vai tarvitseeko jotain "koodailua"?


Jos sähköinen huoltokirja niin sitten vaan Veholle (tai Käyttöautolle Jyväskylään) kyselemään huoltokirjan tietoja, joista noiden takuu-/goodwill-korjausten tiedot pitäisi löytyä. Jos ei löydy merkintää niin sanot, että rallattaa kylmäkäynnistyksissä --> vaihtavat ainakin kiristimen ja mittaavat ketjun venymän ja jos venymää liikaa niin vaihtavat myös ketjun. Pitäis mennä goodwillin piikkiin (kysy kuitenkin ensin). Kai noi suuttimet olisi jo porsineet, jos olisivat huonot ts. on jo vaihdettu tai sitten suuttimissa ei ole ollut vikaa.

Tervetuloa ja kovaa ajoa vaan!!!
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xin811



Liittynyt: 06 Elo 2007
Viestejä: 655

 LähetäLähetetty: 28.12.2014 19:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sähköiseen huoltokirjaan ei välttämättä merkitä ketjuremonttia. Mun omaan on ketju, kiristin ja nokkapyörät vaihdettu n.250tkm kohdalla, nyt 450tkm ja rallattaa kylmäkäynnistyksessa muutaman sekunnin. Liekkö tuo sitten kuinka vaarallista.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eemelix



Liittynyt: 28 Jou 2014
Viestejä: 3
Paikkakunta: JKL

 LähetäLähetetty: 29.12.2014 9:46    Viestin aihe: Thänks! Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kiitokset vastauksista.
Täytyypä lähteä tekemään kylmäkäynnitys ja olla korvat höröllään, kuuluuko raklatuksia ja ajella sitten käyttöautolle selailemaan huoltovihkoa.
Samalla täytyy kaiketi arvuutellla tuota peruutustutkan anturin vaihtoa, jos siitä ei ole faktaa, jotta onnistuuko kotikonstein.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bercedes menz
aktiivimeseläinen

tarinankertoja


Liittynyt: 22 Kes 2012
Viestejä: 1560
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 29.12.2014 18:13    Viestin aihe: Re: Thänks! Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

eemelix kirjoitti:
Kiitokset vastauksista.
Täytyypä lähteä tekemään kylmäkäynnitys ja olla korvat höröllään, kuuluuko raklatuksia ja ajella sitten käyttöautolle selailemaan huoltovihkoa.
Samalla täytyy kaiketi arvuutellla tuota peruutustutkan anturin vaihtoa, jos siitä ei ole faktaa, jotta onnistuuko kotikonstein.


Kuulit kalkatusta tai et niin mene Käyttöautolle käymään seuraavanlainen keskustelu:
eemelix: haluaisin tiedustella onko autooni vaihdettu ketjunkiristintä
Käyttöauto: ei ole
eemelix: no sitten pitää vaihtaa kun se on rallattanut kylmänä, menee goodwillin piikkiin eikös juu?
Käyttöauto: Joo, varataan aika. Mitataan ketjun venymä samalla.

Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eemelix



Liittynyt: 28 Jou 2014
Viestejä: 3
Paikkakunta: JKL

 LähetäLähetetty: 29.12.2014 19:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ok! Täytyypä harkita ja harjoitella esittämäsi vuoropuhelu Very Happy
Eppäillyttää vain viedä eemeliä käyttikselle, jos ei ole pakko. Viimeksi käytin autoa siellä kun tuo tavaratilan suojapeitto alkoi temppuilemaan (luukun laskeutuessa painui kiinni, mutta kun peräluukku loksahti lukkooni niin nousi takaisin ylös, peittäen näkyvyyden takaikkunasta) niin he sitä hetkin tutki ja ilmoittivat että suojapeitteen moottori on toiselta puolelta sökö. Uusi moottori olisi muistaakseni ollut jotain 300 ekulia + työ. Pyysin että poistavat myllyn toiminnasta tai kiskovat johdot irti, käyttän sitä käsin. No tuon lopullisen exoduksen suorittaminen olisi maksanut satasia, johon totesin että älkää tehkö mitään, enköhän saa tuon mykäksi itsekkin.
Haen pirssin pois ajoin kotia ja meinasin ryhtyä hommiin, mutta kappas.... Riepu toimi moittteetomasti ja on toiminut nyt ainakin vuoden jo eli nii pahastii oli moottori rikki Rolling Eyes
Jotain jä "hampaan koloon tuosta".....
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bercedes menz
aktiivimeseläinen

tarinankertoja


Liittynyt: 22 Kes 2012
Viestejä: 1560
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 29.12.2014 23:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

eemelix kirjoitti:
Ok! Täytyypä harkita ja harjoitella esittämäsi vuoropuhelu Very Happy
Eppäillyttää vain viedä eemeliä käyttikselle, jos ei ole pakko. Viimeksi käytin autoa siellä kun tuo tavaratilan suojapeitto alkoi temppuilemaan (luukun laskeutuessa painui kiinni, mutta kun peräluukku loksahti lukkooni niin nousi takaisin ylös, peittäen näkyvyyden takaikkunasta) niin he sitä hetkin tutki ja ilmoittivat että suojapeitteen moottori on toiselta puolelta sökö. Uusi moottori olisi muistaakseni ollut jotain 300 ekulia + työ. Pyysin että poistavat myllyn toiminnasta tai kiskovat johdot irti, käyttän sitä käsin. No tuon lopullisen exoduksen suorittaminen olisi maksanut satasia, johon totesin että älkää tehkö mitään, enköhän saa tuon mykäksi itsekkin.
Haen pirssin pois ajoin kotia ja meinasin ryhtyä hommiin, mutta kappas.... Riepu toimi moittteetomasti ja on toiminut nyt ainakin vuoden jo eli nii pahastii oli moottori rikki Rolling Eyes
Jotain jä "hampaan koloon tuosta".....


Soita Tampereen Vehoon ja käy vuoropuhelu heidän kanssaan. Jos vastaus on tyydyttävä niin teet maakuntamatkan Tampereelle Lielahteen ja käyt samalla koeajamassa jotain pirssiä kun auton on kiristimenvaihdossa. kuski
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eemelinen



Liittynyt: 05 Elo 2016
Viestejä: 18

 LähetäLähetetty: 17.2.2017 10:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Milläs km:määrillä w212 koppasessa cdi:n V6 koneiset alkavat vai alkavatko laisinkaan oireilla tuon jakoketjun suhteen? -Ei taida itse pystyä tarkistaa esim. venymää enää niinkuin edellisestä w211 mallista öljyntäyttöaukon kautta. Onko kannatusta vaihtaa ketjua ja muita kilkkeitä kaiken varalta? Omassa nyt 230000km mittarissa ja omat kuuloelimet eivät tunnista kylmäkäyntiä erityisen pahaksi, mutta enpä mikään guru olekaan. Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 27406

 LähetäLähetetty: 17.2.2017 11:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllä niissä on samaa venymisongelmaa kuin vanhemmissa. Harmittavasti on peitetty näköyhteys kiristimeen.
Ketju ja kiristin kannattaa vaihtaa / vaihdattaa viimeistään siinä vaiheessa jos kuuluu käynnistyksen jälkeen ylimääräistä "ränklätystä" moottorista.
Yleensä kylmänä pahempi.
Itse vaihdattaisin 300tkm nurkilla vaikkei mitään oireita olisi, on se siinä vaiheessa jo venynyt niin että hampaan verran on nokat pielessä toisella puolella.

OM642 hyvä puoli on kuitenkin se ettei jakoketjun venyminen hajota moottoria, ketju ei hyppää eikä hampaat kulu. Ei ainakaan ennenkuin moottori on pitänyt kuuluvaa ylimääräistä ääntä, eli vain kovapäisimmät ajavat niin pitkään että tulee isompaa remonttia.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit