simoksin 350TD
simoksin 350TD
Tämmönen kapistus tuli hankittua yhtäkkisen päähänpiston seurauksena
290tkm ajettu ja uskon pitävän paikkansa korin kunnon huomioiden, en löytäny yhtään ruostetta pintapelleistä.
Varusteita on ihan kivasti - kattoluukku,sähköpenkit,ratin säätö,vakkari,persgrillit edessä ja takana, autom.ilmastointi,harmaat nahkapenkit ym
Uskomattoman laiskahan se on ja ratin keveys vaatii totuttelua ainakin alkuun.
Laatikko vaihtaa rumasti töksäyttäen välillä, voiskohan öljynvaihto auttaa? Tuskin on vaiheltu aikoihin.
Koiranluut taitaa olla väljät kun hiukan kolisee kuopissa ja kuskin turvavyö ei palauta kunnolla.. Jumittuneen hanskalokeron sain auki kylläkin ja siellä ollut "huoltovihko" ja ohjekirja germaaniaks ei kauheesti lämmittäny mieltä
Lieköhän tuhoontuomittu ajatus pitää tämmöstä käyttiksenä 15-20tkm vuoteen?
Sitte jotai kuvia..
[/img]
290tkm ajettu ja uskon pitävän paikkansa korin kunnon huomioiden, en löytäny yhtään ruostetta pintapelleistä.
Varusteita on ihan kivasti - kattoluukku,sähköpenkit,ratin säätö,vakkari,persgrillit edessä ja takana, autom.ilmastointi,harmaat nahkapenkit ym
Uskomattoman laiskahan se on ja ratin keveys vaatii totuttelua ainakin alkuun.
Laatikko vaihtaa rumasti töksäyttäen välillä, voiskohan öljynvaihto auttaa? Tuskin on vaiheltu aikoihin.
Koiranluut taitaa olla väljät kun hiukan kolisee kuopissa ja kuskin turvavyö ei palauta kunnolla.. Jumittuneen hanskalokeron sain auki kylläkin ja siellä ollut "huoltovihko" ja ohjekirja germaaniaks ei kauheesti lämmittäny mieltä
Lieköhän tuhoontuomittu ajatus pitää tämmöstä käyttiksenä 15-20tkm vuoteen?
Sitte jotai kuvia..
[/img]
Viimeksi muokannut simoks, 30.3.2017 17:26. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Re: simoksin 350TD
Tämä varmaan johtaa yhteen ja ainoaan vikaan. Alipaineet hukassa.simoks kirjoitti:
Uskomattoman laiskahan se on ja ratin keveys vaatii totuttelua ainakin alkuun.
Laatikko vaihtaa rumasti töksäyttäen välillä, voiskohan öljynvaihto auttaa? Tuskin on vaiheltu aikoihin.
Hukkaportti sulkeutuu alipaineella. Jossain vuoto... =ei ahda.
Sama laatikolle. Alipaineella säätyy vaihtojen terävyys. Alipaine vuoto... =Vaihtaa töksäytellen.
Komia rassi.
Ite ajelin samanlaisella ja samanvärisellä taannoin paljon.
Ei kai tuossa ole mitään ongelmaa ajaa vaikka 100tkm vuoteen. Löpöä tuo vakiokuosissa syö kuitenkin aika paljon.
W140 diiselin miinus on järjetön d-vero kun auto on niin helkkarin painava.
Etupään kolinat tulee näissä useinmiten ylätukivarsista.
Satunnaiset epämääräiset vapinat taas alatukivarsien puslista.
Re: simoksin 350TD
Varmaan kympinluokkaa vie ajo miten tykkää? Lähinnä motaria ajan päivisin töihin ja takas. Joo taitaa verot olla melkein tonnin, ketuttaa kun nämä tämmöset autot pilattu täysin verotuksella..Mika.T kirjoitti:Tämä varmaan johtaa yhteen ja ainoaan vikaan. Alipaineet hukassa.simoks kirjoitti:
Uskomattoman laiskahan se on ja ratin keveys vaatii totuttelua ainakin alkuun.
Laatikko vaihtaa rumasti töksäyttäen välillä, voiskohan öljynvaihto auttaa? Tuskin on vaiheltu aikoihin.
Hukkaportti sulkeutuu alipaineella. Jossain vuoto... =ei ahda.
Sama laatikolle. Alipaineella säätyy vaihtojen terävyys. Alipaine vuoto... =Vaihtaa töksäytellen.
Komia rassi.
Ite ajelin samanlaisella ja samanvärisellä taannoin paljon.
Ei kai tuossa ole mitään ongelmaa ajaa vaikka 100tkm vuoteen. Löpöä tuo vakiokuosissa syö kuitenkin aika paljon.
W140 diiselin miinus on järjetön d-vero kun auto on niin helkkarin painava.
Etupään kolinat tulee näissä useinmiten ylätukivarsista.
Satunnaiset epämääräiset vapinat taas alatukivarsien puslista.
Ei nyt muuten kolise pahasti mutta pientä väljyyttä ja ääntelyä esim kaupanpihassa kun on kunnon möykkyä.
Mistähän lähtis alipainevuotoa tutkimaan? Kattaako se kaikki alipainelinjat koko autossa vai pelkästään joku tietty alue? Takaniskatukien kaato ei tainnut toimia mitä kokeilin, en muista oliko auto käynnissä. Kuitenki keskuslukitus toimii
Jaaniin, alla on Hakkapeliitta 2:t joissa näyttäs olevan nastat ja pintaa vielä hyvin Lieköhän viittais ettei oo paljoa talvisin ajettu..
Hieno möhkö ollu sullakin.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Siinä kympin hujakoilla se kulutus on.
Tuo ex 350 imas 2000km työreissulla vakiona muistaakseni hitusen yli 9l/100km matka-ajossa.
7mm pumpulla ja hx35 holsetilla 7.5l/100km täysin samalla reissulla.
Kovaa kulutusta kompensoi kivasti se 100litranen tankki.
Keskuslukko on oma sähköpumpullinen painesysteeminsä. Muut on sitten moottorin alipaineiden perässä.
Ensiksi lähtisin tutkimaan ajovalojen perästä liittimet ja sen korkeussäätimen.
Jos ei niistä löydy mitään niin sitten ne koneen ympärillä olevat letkut.
Tuo ex 350 imas 2000km työreissulla vakiona muistaakseni hitusen yli 9l/100km matka-ajossa.
7mm pumpulla ja hx35 holsetilla 7.5l/100km täysin samalla reissulla.
Kovaa kulutusta kompensoi kivasti se 100litranen tankki.
Keskuslukko on oma sähköpumpullinen painesysteeminsä. Muut on sitten moottorin alipaineiden perässä.
Ensiksi lähtisin tutkimaan ajovalojen perästä liittimet ja sen korkeussäätimen.
Jos ei niistä löydy mitään niin sitten ne koneen ympärillä olevat letkut.
Pieni kutitus olis mukava kyllä, tosin ei itellä oo paikkaa missä laittaa eikä tosin aikaakaan/osaamista kun pitäs aina olla auto ajossa melkeinpä.. Mikäs sun mielipide on tuohon keskusteluun että tää 3.5 om603 olis paska moottori? Eikö ne ongelmat ollu lähinnä niissä ekoissa mitkä tais paukkua puolet rikki ainakin jenkeissä?Mika.T kirjoitti:Siinä kympin hujakoilla se kulutus on.
Tuo ex 350 imas 2000km työreissulla vakiona muistaakseni hitusen yli 9l/100km matka-ajossa.
7mm pumpulla ja hx35 holsetilla 7.5l/100km täysin samalla reissulla.
Kovaa kulutusta kompensoi kivasti se 100litranen tankki.
Keskuslukko on oma sähköpumpullinen painesysteeminsä. Muut on sitten moottorin alipaineiden perässä.
Ensiksi lähtisin tutkimaan ajovalojen perästä liittimet ja sen korkeussäätimen.
Jos ei niistä löydy mitään niin sitten ne koneen ympärillä olevat letkut.
Kiitos infosta täytyy katella nuo ensin, onkohan niissä jotain ihan halkeemaa vai pitääkö jollain tökötillä kaivella vuotoja esiin? Ainakin alipaineletkut konehuoneessa moottorin ympärillä näyttää tosi asiallisilta ikäsekseen ja tuntuu joustavan ettei oo koppuraks menny.
Olikoos tässä akku takapenkin alla muuten? En oo kerinny syynäämään vielä tarkemmin ja nyt taitaa kelikin painua reilusti pakkaselle niin ei tee mielikään tuolla pihalla
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Ihan hyvä kone se on tuon ikäsessä.
Varmasti ne alkupään kankivammaset koneet on lasahtaneet jo vuosia sitten. Tuo konehan on tullut W126:Seen jo -86
Sullahan on siinä väykyssä soppeli mjylly ässään.
Eipä niitä letkuja oikein voi millään litkuilla tutkia. Silmä käteen ja kattelemaan.
Akku on takakontissa oikealla.
Varmasti ne alkupään kankivammaset koneet on lasahtaneet jo vuosia sitten. Tuo konehan on tullut W126:Seen jo -86
Sullahan on siinä väykyssä soppeli mjylly ässään.
Eipä niitä letkuja oikein voi millään litkuilla tutkia. Silmä käteen ja kattelemaan.
Akku on takakontissa oikealla.
Olin luulevinani että tuo 603 oli siinä 300SD muodossa w126:ssa vaan -90 tienoilla eli ihan viimoset mitä pukkas ulos tehtaalta..vaiko oliko se -86 alkaen se 3litranen sitten ja vaihtu juur ennen möhkön saapumista? Niin tuo 606:han olis varmasti pätevämpi mylly tähän mutta kukahan sen vaihtais Väykky on myynnissä enivei vaikka hyvältä peliltä on tuntunu sekin, molemmissa puolensa. Möhkö on kuitenki niin paljon silmää miellyttävämpi niin koitetaan nyt mennä tällä kun haaveillu tämmösen omistamisesta useemman vuoden.Mika.T kirjoitti:Ihan hyvä kone se on tuon ikäsessä.
Varmasti ne alkupään kankivammaset koneet on lasahtaneet jo vuosia sitten. Tuo konehan on tullut W126:Seen jo -86
Sullahan on siinä väykyssä soppeli mjylly ässään.
Eipä niitä letkuja oikein voi millään litkuilla tutkia. Silmä käteen ja kattelemaan.
Akku on takakontissa oikealla.
Jännä juttu muuten että vaikka tää w140 piti olla se viimonen mersu missä ei budjetilla oo väliä kun tehään mutta musta tuntuu että sisustan laatu ei oo ihan niin kauheen korkeella ollu näissä?
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Hieno peli!
Tuo ratin keveys oli aluksi itellekin outoa, mutta kun siihen tottuu niin on taas sama juttu toisinpäin normaaliin ohjaukseen
Omassa on vielä ratissa sellainen ärsyttävä pieni tyhjä kohta siinä keskellä kun pyörät ovat suorassa, siitä kun pääsis jotenkin eroon?
Kyllä sillä uudemmallakin koneella saa sen kympin poltettua helposti, toki vähemmälläkin pääsee jos malttaa hissukseen ajella.
Kuitenkin ajettavuus kokonaisuudessaan kattaa ne ylimääräiset litrat satasella Toki pitää muistaa se mamuille menevä tonttu siihen päälle
Tuo ratin keveys oli aluksi itellekin outoa, mutta kun siihen tottuu niin on taas sama juttu toisinpäin normaaliin ohjaukseen
Omassa on vielä ratissa sellainen ärsyttävä pieni tyhjä kohta siinä keskellä kun pyörät ovat suorassa, siitä kun pääsis jotenkin eroon?
Kyllä sillä uudemmallakin koneella saa sen kympin poltettua helposti, toki vähemmälläkin pääsee jos malttaa hissukseen ajella.
Kuitenkin ajettavuus kokonaisuudessaan kattaa ne ylimääräiset litrat satasella Toki pitää muistaa se mamuille menevä tonttu siihen päälle
300GD
S300
E320
Unimog 411 110
S300
E320
Unimog 411 110
Joo aluksi ohjaus ja moottorin tehottomuus verrattuna tuohon om606 väykkyyn tuntu omituiselta mut nyt päivä päivältä tuntuu möhkö paremmalta hyppysiin.8848 kirjoitti:Hieno peli!
Tuo ratin keveys oli aluksi itellekin outoa, mutta kun siihen tottuu niin on taas sama juttu toisinpäin normaaliin ohjaukseen
Omassa on vielä ratissa sellainen ärsyttävä pieni tyhjä kohta siinä keskellä kun pyörät ovat suorassa, siitä kun pääsis jotenkin eroon?
Kyllä sillä uudemmallakin koneella saa sen kympin poltettua helposti, toki vähemmälläkin pääsee jos malttaa hissukseen ajella.
Kuitenkin ajettavuus kokonaisuudessaan kattaa ne ylimääräiset litrat satasella Toki pitää muistaa se mamuille menevä tonttu siihen päälle
Maanantaina menee laatikonöljyt ja suodatin vaihtoon ja lupasivat kattella samalla niitä alipaineletkuja jos sieltä jotain hämminkiä löytyis.
Nyt on onneks hyvää keliä kun on pakkasta niin pysyy auto suhteellisen puhtaana, se kun vähän aiheuttaa paniikkia itessä kun on kerrankin näin hyväpeltinen auto niin täytyis varmaan jaksaa ainakin pestä ja vahata mahd.usein
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Kahtoinpa omistajahistorian ym. Niin Espanjasta tuotu vuonna 2005 suomeen tämä Omistajia suomessa ollut neljä ennen mua ja seisonnassa ollut melkeen 3vuotta yhteensä sillä ajalla.
Ehkä toi Espanja selittää ruosteettomuuden aika pitkälti mutta muuten se ei ehkä kuulosta kovin hyvälle, tosin kai sieltäki hyväkuntosia autoja ihmiset tuo?
Joku mielikuva vaan jäi Portugalin reissusta joskus päähän että sielä on kaikki autot täynnä parkkikolhuja ja aivan hälläväliä -asenne siihen osuuko auton kori johonkin vai ei
Viimesen 3vuoden aikana ajettu 35tkm..
Ehkä toi Espanja selittää ruosteettomuuden aika pitkälti mutta muuten se ei ehkä kuulosta kovin hyvälle, tosin kai sieltäki hyväkuntosia autoja ihmiset tuo?
Joku mielikuva vaan jäi Portugalin reissusta joskus päähän että sielä on kaikki autot täynnä parkkikolhuja ja aivan hälläväliä -asenne siihen osuuko auton kori johonkin vai ei
Viimesen 3vuoden aikana ajettu 35tkm..
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Onpas hieno peli, suht sama värimaalima kuin vaimon Möhkössä näemmä.
Ruostumisen kanss kannattaa olla tosiaan tarkkana, meillä tuo ´95 oli alkuun oikeinkin hyväpeltinen, mutta nyt on mm. pyöränkaaret ruosteessa ja oven aluset kannattaa tarkistaa myös aika ajoin...
Ei muuta kuin paljon kilometrejä nielemään vaan nottei isot verot niin paljoa ahista
Ruostumisen kanss kannattaa olla tosiaan tarkkana, meillä tuo ´95 oli alkuun oikeinkin hyväpeltinen, mutta nyt on mm. pyöränkaaret ruosteessa ja oven aluset kannattaa tarkistaa myös aika ajoin...
Ei muuta kuin paljon kilometrejä nielemään vaan nottei isot verot niin paljoa ahista
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: simoksin 350TD
Itellä tuo möhkö tuolla 606 koneella on ottanut mun työajossa 10tkm matkalla 9,66l/100km ja sitten kun kärryn iskee sen perään kulutus nousee litran puoltoista Mahtava autohan se on ajaa kun paikat on kunnossa,olen kyllä tykästynyt tuohon mutta kannattaa tosiaan pitää puhtaana,itellä tällä hetkellä auto hallissa ehostuksessa ja nyt olisi jäljellä sitten enää kaikkein isoin työmaa eli ruosteiden kiinniotto mitä ilmaantui syksyllä äkkiä pelteihin kun ei päässyt pesemään ja vahailemaan ennen suolakylpyjen saantia Kuskin etuloksussa ja ovissa on mulla laittoa ja olenkin miettinyt että taidanpa ostaa suosiolla uuden lokarin tuohon ja tehdä sitten noille oville fiksauksen ja sittenpä sitä saakin alkaa kyselemään auton ylimaalauksen hintaasimoks kirjoitti:Varmaan kympinluokkaa vie ajo miten tykkää? Lähinnä motaria ajan päivisin töihin ja takas.
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Joo täytyy yrittää se kerran viikkoon pestä ja jos vaan kelit sallii niin lyödä vahat pintaan kerran kuussa esim. On vaan kettumainen tuo vahausjuttu ulkosalla varsinkin talvella kun aina töistä kotiin päästessä olis käytännössä tunti aikaa pestä ja vahata kun ei sielä muuten näe mitään
Mutta tänään oli laatikon öljynvaihdossa ja kuulemma yksi alipaineletku irti ymmärtääkseni laatikon päästä ja vaihdot kyllä tasaantu selkeästi ettei "tömähdä" enää 3 tai 4 jos ajelee pintakaasulla. Hieman se vieläkin nykii mutta taitaa olla ominaisuus tässä vanhassa 4-lovisessa kun tuo mun w126:kin ei oo ihan kauheen sivistyny laatikon toiminnan osalta ollu koskaan ja molemmissa taitaa olla se 722.3..
Olis pitäny peräöljyt vaihdattaa samalla mutta unohdin sanoa.. noh kaissitä jos kesällä viimestään neki vaihtaa.
Jarrut pikkasen vinkuu välillä hissukseen jarrutellessa.. en tiä oiskohan sielä palat tai levyt missä kunnossa kun en oo vielä päässy pyörää irrottamaan
Mutta tänään oli laatikon öljynvaihdossa ja kuulemma yksi alipaineletku irti ymmärtääkseni laatikon päästä ja vaihdot kyllä tasaantu selkeästi ettei "tömähdä" enää 3 tai 4 jos ajelee pintakaasulla. Hieman se vieläkin nykii mutta taitaa olla ominaisuus tässä vanhassa 4-lovisessa kun tuo mun w126:kin ei oo ihan kauheen sivistyny laatikon toiminnan osalta ollu koskaan ja molemmissa taitaa olla se 722.3..
Olis pitäny peräöljyt vaihdattaa samalla mutta unohdin sanoa.. noh kaissitä jos kesällä viimestään neki vaihtaa.
Jarrut pikkasen vinkuu välillä hissukseen jarrutellessa.. en tiä oiskohan sielä palat tai levyt missä kunnossa kun en oo vielä päässy pyörää irrottamaan
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Mulla on edellinen omistaja teetättänyt täyden jarrurempan tuohon ja siinäkin tuppaa jarrut välillä vinkumaan,varsinkin silloin kun autolla on ajettu lyhyttä matkaa jossa ei ole tarvinnut jarruja käyttää kunnolla. Asettuu kyllä heti kun kerran polkaisee kunnolla poljinta ja saattaa mennä kuukauden päivät ennenkuin tekee uudestaan sen Itselläkin on tuo pesu vähän haastavaa talvella kun ei viitsi suihkusta letkuja viritellä ikkunasta ulos ja halli kun pitäisi sitten olla valmiiksi niin lämmin että saisi auton sinne heti kuivumaan ettei paikat jäädy(hallissa parioven koko 3m*3m joten kaikki lämpö karkaa heti kun ovet aukaisee talvella eikä ole vettä saati lattiakaivoja siellä)
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
No mun ajot on lähinnä työmatkaa eli 40km per suunta käytännössä ilman jarrutuksia Ja kun möhkössä on vielä tuo "tyhjä" väli jarrupolkimessa niin sitä tulee jarruteltua niin hissukseen kuitenkin vaikka ehkä pitäis vähä jarruttaa kovemmin välillä.mese300 kirjoitti:Mulla on edellinen omistaja teetättänyt täyden jarrurempan tuohon ja siinäkin tuppaa jarrut välillä vinkumaan,varsinkin silloin kun autolla on ajettu lyhyttä matkaa jossa ei ole tarvinnut jarruja käyttää kunnolla. Asettuu kyllä heti kun kerran polkaisee kunnolla poljinta ja saattaa mennä kuukauden päivät ennenkuin tekee uudestaan sen Itselläkin on tuo pesu vähän haastavaa talvella kun ei viitsi suihkusta letkuja viritellä ikkunasta ulos ja halli kun pitäisi sitten olla valmiiksi niin lämmin että saisi auton sinne heti kuivumaan ettei paikat jäädy(hallissa parioven koko 3m*3m joten kaikki lämpö karkaa heti kun ovet aukaisee talvella eikä ole vettä saati lattiakaivoja siellä)
Mullakin oli halli tossa puolisenvuotta sitten ja sielähän sitä tuli joka viikonloppu melkein pestyä ja vahailtua ja sai kuivailla ihan rauhassa mutta eipä ole enää.. Pelkkä autotalli missä naapurin auto ihan vieressä eli käytännössä ihan turha mihinkään ropaamiseen.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Heh, onpas tutunkuuloista tarinointia; vaihdoin itsekin eteen ja taakse jarrulevyt + palat viime kesänä niin johan vinkuu niin maan prkleellisesti edessä. Joku vinkki oli, että laittaisi (kupari)tahnaa jarrupalojen päihin, siis kohtiin mitkä menevät jarrusatulaa vasten, täytyy lie kokeilla kun/jos saisi aikaiseksi.
Myös meillä loota vaihtaa nykäsemällä välillä, vähän riippuu miten kaasua käyttää (samoin omassa W126:ssa), joten taitaa olla ominaisuus, ainakin näin vanhemmiten...
Myös meillä loota vaihtaa nykäsemällä välillä, vähän riippuu miten kaasua käyttää (samoin omassa W126:ssa), joten taitaa olla ominaisuus, ainakin näin vanhemmiten...
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Jostain mielestäni lukenu ettei tuo w126 lähtien ollut 4lovinen oo uutenakaan ollu mikään sivistynein laatikko vaihdoltaan..
Mikäs tuota kun tänään oli tyhjäkäynti 1100rpm kun kotio pääsin motarilta ja annoin hörsköttää hetken Liekö joku ominaisuus vai jumittaako sielä joku kaasuvivusto tai tyhjäkäyntiventtiili tms?
Mikäs tuota kun tänään oli tyhjäkäynti 1100rpm kun kotio pääsin motarilta ja annoin hörsköttää hetken Liekö joku ominaisuus vai jumittaako sielä joku kaasuvivusto tai tyhjäkäyntiventtiili tms?
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Re: simoksin 350TD
Minähä tuossa parissa kuukaudessa sahasin 10tkm. mukava matkarassi.simoks kirjoitti: Lieköhän tuhoontuomittu ajatus pitää tämmöstä käyttiksenä 15-20tkm vuoteen?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
No mä ajan työajoa päivittäin 132km verran ja nyt tänään sitten töiden jälkeen vaihdoin ässän ja aakkosen paikkaa kun kääpiöauto halusi lopettaa yhteistyön vähäksi aikaa Joten ainakin loppuviikko menee taas sitten Auton puikoissa,eipä tarttee itteään kiusata loppuviikkoa työmatkalla Mielenkiinnolla täytyy katsoa mitä tuo kulutus tulee olemaan ns. talvikelissä sitten
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Aakkosen ja möhkön kun laittaa vierekkäin niin varmaan alkaa naurattamaan yhtä jos toistamese300 kirjoitti:No mä ajan työajoa päivittäin 132km verran ja nyt tänään sitten töiden jälkeen vaihdoin ässän ja aakkosen paikkaa kun kääpiöauto halusi lopettaa yhteistyön vähäksi aikaa Joten ainakin loppuviikko menee taas sitten Auton puikoissa,eipä tarttee itteään kiusata loppuviikkoa työmatkalla Mielenkiinnolla täytyy katsoa mitä tuo kulutus tulee olemaan ns. talvikelissä sitten
Olikos se tuo ohjausiskari yhtä helppo näihin vaihtaa kun w126:n? Tuntuu möykkysellä kaupanpihalla heiluvan rattia senverran.. vaiko johtuisko siitä väljyydestä sekin mitä on alustassa kun hieman kolisee
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
simoks kirjoitti:Aakkosen ja möhkön kun laittaa vierekkäin niin varmaan alkaa naurattamaan yhtä jos toista
Onhan tuo koomisen näköinen pari tuossa pihassa Pitäisi kohta lähteä ajelemaan Rovaniemeä kohti ja voitte vaan arvata kumman penkkiin pomppaan tuollaiselle pidemmälle siirtymällä
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
1106km tuli meikäläisen koslaan viikonloppuna lisää ja kulutus yllätti todella mukavasti asettuen 7,92l/100km Joten tuossa on nyt sitten vähän vertailupohjaa näille möhköjen kulutukselle,ajotyyli mulla on kuitenkin reipas eikä tientukkona olla
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Hmm.. Pakoputken yläpuolelta takaa oli lähteny lämpöeristepellinpalanen kokonaan irti, ihmettelin mikä rämisee. Jännästi kiinnitysruuvien kohdilta vaan revennyt irti tärinästä tms kun ei sielä ruostetta edes ollut Noh laittelin prikoilla takasi kiinni.
Tunsi ittensä tyhmäks tänään kun painelin motarilla tööttiä useempaan kertaan yhdelle ford urpolle joka meinas tulla kiihdytyskaistalta kylkeen - luulin että töötti rikki kun ei siitä kuulunu mitään sisälle siinä vauhdissa kunnes taajamassa avasin ikkunan ja painoin niin toimiihan se Äänieristys hieman parempi mihin yleensä tottunu.
Tunsi ittensä tyhmäks tänään kun painelin motarilla tööttiä useempaan kertaan yhdelle ford urpolle joka meinas tulla kiihdytyskaistalta kylkeen - luulin että töötti rikki kun ei siitä kuulunu mitään sisälle siinä vauhdissa kunnes taajamassa avasin ikkunan ja painoin niin toimiihan se Äänieristys hieman parempi mihin yleensä tottunu.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Pitäisi olla sisäpuolella ripiitteri vähän niin kuin vilkussakin.simoks kirjoitti:luulin että töötti rikki kun ei siitä kuulunu mitään sisälle siinä vauhdissa kunnes taajamassa avasin ikkunan ja painoin niin toimiihan se Äänieristys hieman parempi mihin yleensä tottunu.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Eilen vahasin möhkön ja onpa helppoa tähän pirssiin kun on niin suoria pintoja kaikki. Täytyy vetää vielä uus kerros jonkunajan päästä kunnolla kunhan kelit sallis ettei tarvii kauheella kiireellä tehdä..
Tosin möhkön peseminen vakiokorkeudella onkin sitten erihomma kun tämmönen 175cm anustappi ei yletä ihan keskelle kattoa pesuhanskan kanssa saatika sitten vahantyynyn
Tosin möhkön peseminen vakiokorkeudella onkin sitten erihomma kun tämmönen 175cm anustappi ei yletä ihan keskelle kattoa pesuhanskan kanssa saatika sitten vahantyynyn
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94