zipin virityksiä, uutta aihioo.

Vastaa Viestiin
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Still alive 8)

Kuva

Kiskottiin auto talliin sulamaan,
Ehjä perä odottelee aikaa vaihtamiselle.
Laakista lähti käymään monen viikon seisomisen jälkeen.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Tuosta bensakinneristä tuli mieleen, ootko kattonu sumuttaako suuttimet kunnolla ja missä kunnossa ne kumitötteröt niissä suihkuputkie päissä? Tuntuu olevan yks vika paikka nuisa bensavehkeissä. Voihan se toki k-jettiki sielä kiukutella :roll:
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Eipä tuota oo juuri tutkittu, ajatuksena olis siihen laittaa diesel keulalle kun vaan aika riittäis.
Pitää kuitenkin tuo tsekata, sytkäpuolta lähinnä syynättiin kun siinä oli ilmeisesti ollut ennenkin probleemia.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Noniin, tottakai sitä ny perusasiat käy ekana läpi. Ainaki siinä omassa entisessä m103 mosassa oli suuttimissa toispuoleinen sumu, kun pari omistajaa takaperin oleva omistaja selvitti. ja sese vasta kävi härskisti :lol: Niijoo, ja oli siinä kumitötterökki aika härskissä kunnossa...
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Tuossa vaan joku pytty pätkii kokoajan, kuullostaa niinkuin jäisi jokatoinen kerta sytyttämättä.

Kuva

Kuva

200dee liikkuu ja savuttaa,
Uudessa perässä oli iso kardaanin laippa mutta pienet vetarinlaipat,
Onneks oli varaosia niin päästiin silläkin sutimaan pitkästäaikaa.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Menihän se tämäkin oikeasti rikki kun jaksoi yrittää.
Kannentiiviste pullahti ulos nelospytyn takaa.
Käy normaalisti ja liikkuukkin mukavasti.
Hirmunen supsutus vaan kuuluu.
Kahenviikon päästä menee leima umpeen, pitää rueta tuota farkkua visioimaan.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Farkusta ruettiin moottoria irrottamaaan,
Moottorin korvat, lodju ja pakoputki jäi vielä kiinni.

602: nen nostettiin kärrylle, vähä tiivisteiden vaihtoa ja koekäyttö ennen asennusta.

Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Farkusta nousi patti pois keulilta.
Kytkin näytti uudelta. :shock:
Tässä on näköjään jäähdytetyt levyt edessä,
Pohja näytti yllättävän hyvältä kun sitä vilkuilin.


Kuva

Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Taas tuli touhuttua, turbodeestä tuli motti ja laatikko irti.
Huomenna ois tarkotus nokivasara sovittaa farkun keulalle.
Kysymys kuuluu, kaksoismassa vai kova vauhtipyörä.
Virittää ei vielä ainakaan oo tarkotus, joskus myöhemmi ehkä pientä piristystä.
Kaksoismassa on tuon bensan perästä ja kova 602:sen.

Kuva

Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Joopa joo "huomenna" olikin näköjään kuukausi. :shock:
Farmarissa on kuitenkin nyt moottori keulalla.
Öljypohja makaa vakaajaa vasten, liekkö bensakoneisessa erilainen.
Kaikki johtopäätökset putket letkut yms on tekemättä.

Kuva

Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Kutos tai vitos koneisen vakaaja pitäis tähän löytää jostain.
Polttoaine puoli alkaa olla valmis, samoin sähköt.
Jäähdytys pitäs väkertää ja jotain pientä sähkötöitä ja sammuttimen alipaine tsydeemit.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Käy ja liikkuu. Ajonestoa ei oo yrityksistä huolimatta saatu eliminoitua.
Hehkutus ei myöskään ole ihan valmis.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Pakoputki kötöstelty loppuun asti.
Puhallin ja lasinpyyhinkin löysivät paikkansa.
Moottorin lämpö ja rundikello ei toimi, mikähän olis helpoin ratkasu? Bensassa taitaa molemmat tulla ecun kautta joka on sijoitettu tällä hetkellä roskikseen.
Jarrutehostimessa piilee myös jotain hämärää kun poljinta pitää painaa ihan tosissaan.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Jarru tehostimen alipaine putkessa oli takaiskuvena väärinpäin.
Virtalukon vaihdoin diesel malliseen, sammutinkalvokin oli senverran väsähtänyt että meni vaihtoon.

Hehkutukseen pitää jotain turata että saa toimimaan, nappihehku olis helppo mutta originaali ratkasu houkuttais enemmän.

Laitetaan pari kuvaakin laitoksesta.

Laatu aitoa samsunkia. :shock:


Kuva

Kuva

:
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Ilmanputsari kotelo ja tuulettimen keskiräppänä löytyi paikalliselta purkaamolta.
Pitää paremmalla ajalla käydä vielä ilmastoinnin kompuran jalka kun bensa moottorisen ei sopinut, sekä etuvakaaja.

Vanteisiin tein pienen päivityksen.

Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

oli ihan oikea kamera käsillä niin otin pari fotoa töllisteltäväksi.

Sisustankin pesin eilen ihan harjan ja vesi imurin kanssa,
varsinkin takakontin verhoilusta lähti ruosteenväristä vettä varmaan monta litraa.

Etu-vakaaja ja kuskinpuolelle raidetangon pää niin alkaisi olemaan leimakunnossa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Farkun muutoskatsastusta ajatellen soitin konttorille,
katsuri sanoi että tarvis moottorin alkuperä todistuksen ja "specsit" moottorista eli teho, paino käyttövoima yms.
Mistähän tuommosen lapun sais? veholta varmaan mutta ko. lafkan palvelu ollut tähän asti senverran kylmää ettei oikein nappaa.

Tänään tuli farkkuun etuvakaaja 300D sedanista, pitäs olla riittävä,
Kuskinpuolen raidepääkin on "tekeytymässä" tallin pöydällä.
Ilmastoinnin kompuran jalka ja alkup, puhaltimen moottori löytyi myös,
Entinen moottori tais olla bosch, purkaamolta löydetty oli siemens
Kai sen sinne saa sovellettua.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

vakaaaja asennettu, keski kiinnikkeet piti kääntää toisinpäin että sopi paikalleen.
Etuakseli palkkiin oli tullunna reikä joka oli korjattu alumiini pellillä ja sikaliimalla, kemppasin palan peltiä tilalle.
ilmastoinnin kompuran tellinkikin on asemoitu paikoilleen, kompura on vielä takakontissa.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Farmari ei juuri ole edistynyt, kuskinpuolelle joutui vaihtamaan koko raidetangon kun ulompi pää ei suostunut irtoamaan.

Kaivettiin eilen kuusen juurelta pari kuningas kuusnollaykköstä.
Saa nähä mitä tästä tulee. :lol:
Toinen on turbodeen vanha kansivikainen mylly,
Toinen on 700tkm ajettu vanha taksin moottori joka on pari vuotta seissyt ulkona.

Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Tämä kaivettiin hangesta ylös.
Ajonesto jäi päälle, kyseessä semmonen puikolla tökättävä malli.
Mistähän lähtis vikaa hakemaan?
Kyllähän tuon nytkin käyntiin saa mutta ois silti kiva saada ajonesto pois.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Jaha taas tuli hommattua lisää raatoja.
2.3 pensa moottoririkkoinen uus moottori oottelee asennusta.
Koriltaan kohtalainen.
Saas nähä mitä tuolle keksii.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Uus motoori tunkattu paikoilleen.
Jokunen osa jäi kotiin niin ei käyntiin asti saanut.
250D -92
190D 2.2turbo
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”