mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Dieselin kiekkamittari.

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W123, sedan, coupe, farmari, lang
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
E200D



Liittynyt: 25 Lok 2010
Viestejä: 234
Paikkakunta: Hamina

 LähetäLähetetty: 01.5.2012 23:15    Viestin aihe: Dieselin kiekkamittari. Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuli taas ostettua yksi turhake lisää. Very Happy Eli kierroslukumittari tuohon 240TD linttaan, mahdottoman turha, mutta itse tykkään, kun on mahottomasti nippeleitä ja nappuloita ja mittareita. Rolling Eyes Laughing Ongelmana on se, että kun laturiin väsäsin mittarin kaipaaman W-navan, ja siihen mittarin kytkin, niin tyhjäkäynnille mittari väittää 3500rp/m kalibrointiruuvista ei saanut kuin nostettua lukemaa. Onko kukaan muu tämmöistä omaan autoonsa asentanut, niin, että se on toiminut? Olisi kiva tietää, mikä meni vikaan. W-napa on otettu laturin yhdestä "vaiheesta" ennen diodisiltaa, eikös se näin mene?
_________________
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
oltzi



Liittynyt: 06 Mar 2010
Viestejä: 462
Paikkakunta: kurjalohja

 LähetäLähetetty: 07.5.2012 15:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

en osaa muuta sanoa kuin että mulla oli yhdessa yykaakoossa laitettu 124:n kierros mittari ja toimi hyvin. ai niin mutta niin oli kyllä konekkin 124:n.
_________________
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
E200D



Liittynyt: 25 Lok 2010
Viestejä: 234
Paikkakunta: Hamina

 LähetäLähetetty: 09.5.2012 21:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juu, W124 Tiiselithän ottaa signaalit vauhtipyörältä mittarille. Ois vaan kiva löytää syyllinen mittarin toimimattomuuteen... Confused
_________________
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wildfrontier



Liittynyt: 23 Lok 2010
Viestejä: 58

 LähetäLähetetty: 10.5.2012 12:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Etkai vaan sortunut ostamaan bilteman mittaria? Ite ostin muutama vuos sitten kun oli halvin ja kuten yleensä, halvin=paskin, toimi muistaakseni jotain 2 minuuttia ja sitten alko näyttämään jo niin isoja lukemia mitä om314 ei kyllä ikinä saavuta edes täyskaasulla... Very Happy
Tuo kytkentä on sulla ihan oikein: W-napa on otettu laturin yhdestä "vaiheesta" ennen diodisiltaa

Jos kyseessä on joku laaadukkaampi mittari niin sopivan vastuksen lisäämällä saat lukemaa allennettua, mittari mukaan ja lähimpään elektroniikka- ( ei siis erotiikka) liikkeeseen ja sieltä pitäsi löytyä sopiva komponentti.

Nykyinen oma kiekkimittari on ostettu veneliikkeestä, hinta halvempi kuin automittareina myytävät vaikka on käytännössä sama tuote.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
E200D



Liittynyt: 25 Lok 2010
Viestejä: 234
Paikkakunta: Hamina

 LähetäLähetetty: 11.5.2012 9:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

wildfrontier kirjoitti:
Etkai vaan sortunut ostamaan bilteman mittaria? Ite ostin muutama vuos sitten kun oli halvin ja kuten yleensä, halvin=paskin, toimi muistaakseni jotain 2 minuuttia ja sitten alko näyttämään jo niin isoja lukemia mitä om314 ei kyllä ikinä saavuta edes täyskaasulla... Very Happy
Tuo kytkentä on sulla ihan oikein: W-napa on otettu laturin yhdestä "vaiheesta" ennen diodisiltaa

Jos kyseessä on joku laaadukkaampi mittari niin sopivan vastuksen lisäämällä saat lukemaa allennettua, mittari mukaan ja lähimpään elektroniikka- ( ei siis erotiikka) liikkeeseen ja sieltä pitäsi löytyä sopiva komponentti.

Nykyinen oma kiekkimittari on ostettu veneliikkeestä, hinta halvempi kuin automittareina myytävät vaikka on käytännössä sama tuote.



En sortunut bilteman mittariin, vaan motonetin autogaugeen. Laughing Liekö se sitten sama tuote pohjimmiltaan. Rolling Eyes Pitää tuota vastusasiaa selvittää, ja kokeilla. Millanen mittari se ostaa kannattaisi sitten? Ei tunnu dieselin kierrostenmittaamiseen olevan monia mittareita tarjolla. Rolling Eyes
_________________
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
InsaneMe
Tolokun mies

SuloVilen jr.
valiokuljettaja


Liittynyt: 22 Syy 2006
Viestejä: 1668
Paikkakunta: oulu

 LähetäLähetetty: 11.5.2012 14:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

E200D kirjoitti:
wildfrontier kirjoitti:
Etkai vaan sortunut ostamaan bilteman mittaria? Ite ostin muutama vuos sitten kun oli halvin ja kuten yleensä, halvin=paskin, toimi muistaakseni jotain 2 minuuttia ja sitten alko näyttämään jo niin isoja lukemia mitä om314 ei kyllä ikinä saavuta edes täyskaasulla... Very Happy
Tuo kytkentä on sulla ihan oikein: W-napa on otettu laturin yhdestä "vaiheesta" ennen diodisiltaa

Jos kyseessä on joku laaadukkaampi mittari niin sopivan vastuksen lisäämällä saat lukemaa allennettua, mittari mukaan ja lähimpään elektroniikka- ( ei siis erotiikka) liikkeeseen ja sieltä pitäsi löytyä sopiva komponentti.

Nykyinen oma kiekkimittari on ostettu veneliikkeestä, hinta halvempi kuin automittareina myytävät vaikka on käytännössä sama tuote.


En sortunut bilteman mittariin, vaan motonetin autogaugeen. Laughing Liekö se sitten sama tuote pohjimmiltaan. Rolling Eyes Pitää tuota vastusasiaa selvittää, ja kokeilla. Millanen mittari se ostaa kannattaisi sitten? Ei tunnu dieselin kierrostenmittaamiseen olevan monia mittareita tarjolla. Rolling Eyes

mulla o autocaugessa säätöruuvi millä sen saa sääjettyä oikeelle tasolle siellä mittarin takana. ruuvia pyörittelemällä sai sääjettyä suunnilleen kohilleen,pientä heittoa kuiten oli mutta näki nyt hieman että millä tasolla mennee...



T.Sankari
_________________
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1842
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 11.5.2012 17:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

E200D kirjoitti:
Millanen mittari se ostaa kannattaisi sitten? Ei tunnu dieselin kierrostenmittaamiseen olevan monia mittareita tarjolla. Rolling Eyes


Esmes tuommosen ku metästää nii on paljon passelimman näkönenkin kuin piilteema/motonet tuotokset Wink


_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
E200D



Liittynyt: 25 Lok 2010
Viestejä: 234
Paikkakunta: Hamina

 LähetäLähetetty: 12.5.2012 9:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

[quote="InsaneMe"]
E200D kirjoitti:
wildfrontier kirjoitti:
Etkai vaan sortunut ostamaan bilteman mittaria? Ite ostin muutama vuos sitten kun oli halvin ja kuten yleensä, halvin=paskin, toimi muistaakseni jotain 2 minuuttia ja sitten alko näyttämään jo niin isoja lukemia mitä om314 ei kyllä ikinä saavuta edes täyskaasulla... Very Happy
Tuo kytkentä on sulla ihan oikein: W-napa on otettu laturin yhdestä "vaiheesta" ennen diodisiltaa

Jos kyseessä on joku laaadukkaampi mittari niin sopivan vastuksen lisäämällä saat lukemaa allennettua, mittari mukaan ja lähimpään elektroniikka- ( ei siis erotiikka) liikkeeseen ja sieltä pitäsi löytyä sopiva komponentti.

Nykyinen oma kiekkimittari on ostettu veneliikkeestä, hinta halvempi kuin automittareina myytävät vaikka on käytännössä sama tuote.


En sortunut bilteman mittariin, vaan motonetin autogaugeen. Laughing Liekö se sitten sama tuote pohjimmiltaan. Rolling Eyes Pitää tuota vastusasiaa selvittää, ja kokeilla. Millanen mittari se ostaa kannattaisi sitten? Ei tunnu dieselin kierrostenmittaamiseen olevan monia mittareita tarjolla. Rolling Eyes

mulla o autocaugessa säätöruuvi millä sen saa sääjettyä oikeelle tasolle siellä mittarin takana. ruuvia pyörittelemällä sai sääjettyä suunnilleen kohilleen,pientä heittoa kuiten oli mutta näki nyt hieman että millä tasolla mennee...



T.Sankari[/quote


Joo, takana on säätöruuvi, sillä saa säädettyä tyhjäkäynnillä kierrokset 3500-6000 alueelle, eli viellä pitäis alemmas päästä. Confused
_________________
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
E200D



Liittynyt: 25 Lok 2010
Viestejä: 234
Paikkakunta: Hamina

 LähetäLähetetty: 12.5.2012 9:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Leemu kirjoitti:
E200D kirjoitti:
Millanen mittari se ostaa kannattaisi sitten? Ei tunnu dieselin kierrostenmittaamiseen olevan monia mittareita tarjolla. Rolling Eyes


Esmes tuommosen ku metästää nii on paljon passelimman näkönenkin kuin piilteema/motonet tuotokset Wink



Aijai, tuo se ois herkku. Onkos tuo ihan 123:sen oma kiekkamittari? Tommosi vaan ei taho mistään löytää, vaikka kuinka penkaa. eBaystäkin oon löytän vaan benssan kiekkamittareita... Mutta etsivä löytää. Smile
_________________
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1842
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 12.5.2012 10:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuo on 124:n saanee sovitettua muihinkin, ainakin niitä on jokuset laitelleet.
Tuon saa 20€ Wink
En tosin tiedä toimiiko tuo laturista saatavalla singnaalilla vai vaatiiko oman anturin Rolling Eyes
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MatKa



Liittynyt: 25 Maa 2006
Viestejä: 315
Paikkakunta: Oulun kupeessa

 LähetäLähetetty: 12.5.2012 11:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Leemu kirjoitti:
Tuo on 124:n saanee sovitettua muihinkin, ainakin niitä on jokuset laitelleet.
Tuon saa 20€ Wink
En tosin tiedä toimiiko tuo laturista saatavalla singnaalilla vai vaatiiko oman anturin Rolling Eyes


Vaatii oman anturin.
_________________
S210 220 CDI -02
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
E200D



Liittynyt: 25 Lok 2010
Viestejä: 234
Paikkakunta: Hamina

 LähetäLähetetty: 12.5.2012 16:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Olen tommosen mittarin kyllä nähny jossaa jenkkimallin 240D:ssä. Onkos kierroslukumittarillisissa 123:sissa samanmoinen anturi kun 124? Vai mistä ottaa siknaalin? W124 ku ottaa vauhtipyörältä...
_________________
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
E200D



Liittynyt: 25 Lok 2010
Viestejä: 234
Paikkakunta: Hamina

 LähetäLähetetty: 28.5.2012 3:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Noniin, jäi vastukset kokeilematta tuohon autogaugeen, kun käsiini sattui VDO:n kierroslukumittari. Ja nyt toimii. Smile


Kuva on huono kun ei ole kun tuo wanha kännykkäkamera... Confused

Kalibrointiruuvia en löytänyt vielä mittarista, kait se jossain luulisi olevan... Saisi oikein kohdilleen.
_________________
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vensku_
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 02 Elo 2007
Viestejä: 2258
Paikkakunta: Inksa

 LähetäLähetetty: 28.5.2012 12:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Leemu kirjoitti:
Tuo on 124:n saanee sovitettua muihinkin, ainakin niitä on jokuset laitelleet.
Tuon saa 20€ Wink


saiskohan tuon pelaamaan 310D sprintterissä ihan bolt on? samanlain ainaki ku 208D:n mittari, mutta tuossa 310:ssä on pelkkä kello. voisin nimittäin ostaa tuon sit Wink

ainakin luulisin et menis tuohonkin mittariin senkun vaihtaa kellon tilalle?
_________________
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger ICQ Numero
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1842
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 28.5.2012 14:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vensku_ kirjoitti:
saiskohan tuon pelaamaan 310D sprintterissä ihan bolt on? samanlain ainaki ku 208D:n mittari, mutta tuossa 310:ssä on pelkkä kello. voisin nimittäin ostaa tuon sit Wink

ainakin luulisin et menis tuohonkin mittariin senkun vaihtaa kellon tilalle?


Luulisin, että onnistuu kellon säätönuppi voi aiheuttaa päänraapimista Rolling Eyes

Anturipolitiikasta en sitten tiedä, kone on vissiin OM602? Jos on niin siitä kai löytyy ainakin paikka anturille..

124:sissa on vissiin anturi valmiina jos autossa on egr vaikka ei kierroslukumittaria olisikaan, rintteristä en sitte tiiä..
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vensku_
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 02 Elo 2007
Viestejä: 2258
Paikkakunta: Inksa

 LähetäLähetetty: 29.5.2012 0:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eipähän tuo ois kallis kokeillakkaan. Mutta jos otan tuon mittariston auki, ja katon vähä miltä näyttää? tuumaus
Kojelautahan on päreinä pitkin autoo. Shocked Mittaristokin on ihan kun vaan ottaa kätösille ja kattoo. Laughing

Ja konetyyppihän lukee tosiaan tuossa sigussa. Very Happy

Luulis että tuossa on väkisinkin se anturi, kun on sähköset kaikki syötötkin yms...?
_________________
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger ICQ Numero
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1842
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 29.5.2012 5:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vensku_ kirjoitti:
Eipähän tuo ois kallis kokeillakkaan. Mutta jos otan tuon mittariston auki, ja katon vähä miltä näyttää? tuumaus
Kojelautahan on päreinä pitkin autoo. Shocked Mittaristokin on ihan kun vaan ottaa kätösille ja kattoo. Laughing

Ja konetyyppihän lukee tosiaan tuossa sigussa. Very Happy

Luulis että tuossa on väkisinkin se anturi, kun on sähköset kaikki syötötkin yms...?


Juu kattohan vaan jos sen saa sopimaan, ettei käy niinkuin mulle.
Ei ole ollut varmaan 4-5 vuoteen sitä autoakaan johon tuon mittarin ostin vaan edelleen se on asentamatta Laughing

Täytyyhän sen jostain saada kierroslukutieto juu jos kerran on sähköpumpulla, tiiä sitten onko se anturi samanlainen Rolling Eyes
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vensku_
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 02 Elo 2007
Viestejä: 2258
Paikkakunta: Inksa

 LähetäLähetetty: 04.6.2012 22:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jaa, mahtaakohan tuolla olla tarvittavia kontakteja... tuumaus

Ei siellä ainakaan noita piikkien "vastakappaleita" ole kuin nuo 2, mitkä kello vaatii. Confused

Millanens tuo Leemun mittari on takaanta? Että mahtaako tuossa olla mitään mahkuja saada tuota toimivaan kohtuu helpolla? nocando




Punasessa kohtaa on ainoastaan noille tapeille laahaimet. Joista kello saa jännitteensä... Mutta mahtaako noissa muissa olla mitään eloa? Confused

Ja onhan tuo Leemun mittari näemmä muutenkin erilainen, sitä kattelinkin että tuosta puuttuu tonni... Laughing Cool


-Ei taida tuo 124:n mittari passaa sprintteriin ihan noin vaan, josko toi muovinen tausta on tuossa mittarissa vielä kiinni? Sad
_________________
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger ICQ Numero
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1842
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 05.6.2012 5:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vensku_ kirjoitti:
-Ei taida tuo 124:n mittari passaa sprintteriin ihan noin vaan, josko toi muovinen tausta on tuossa mittarissa vielä kiinni? Sad


Nojuu ei se varmaan kyllä ihan heittämällä passaa Shocked
Voin joutessani näpätä kuvankin, mutta siihen tulee kolminapainen liitin kierroslukumittarin johdoille ja kellolle on oma yksinkertainen liitin.
Ei se kyllä taida tuohon sopia ilman kirvestä Laughing
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vensku_
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 02 Elo 2007
Viestejä: 2258
Paikkakunta: Inksa

 LähetäLähetetty: 07.6.2012 23:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No pari fiskarssia kyllä löytyy. Laughing Shocked

Huoh, pirulainen, pitikös tämänkin mennä näin vaikeeksi. supersad

Lähinnä pitäis ottaa tuosta kaksnollakasideestä mittaristo irti, kokeilla sitä suoraan, toimiiko jenkakello, jos toimii, niin kokeilla sitä tuossa kolmesataakympin mittaristossa... Että sais tietää siis että onko tuossa mittaristossa valmiutta edes tuolle runditarkkailijalle... Mutta koska 310D:n koneessa ei oo öljyjä, öljypohjasta puuttuu pultit, niin menee hetki että voi edes kokeilla. Laughing
_________________
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger ICQ Numero
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1842
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 08.6.2012 7:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Piru vie, se kuva on ihan unohtunu Embarassed
Koitan tänään näpätä.

Piru vie, se kuva on ihan unohtunu Embarassed
Koitan tänään näpätä.

http://www.google.fi/imgres?q=.....8,s:0,i:92

edittiä: netistä löyty kuva Very Happy
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jari_w123
Mersutohtori

Diodi-Asko


Liittynyt: 11 Hel 2006
Viestejä: 1919
Paikkakunta: kokkola

 LähetäLähetetty: 09.6.2012 21:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jos haluatte orkkismittarin toimimaan helposti ja halvalla laturin W navasti niin tehkää näin: ostakaa biltemasta diesel kiekkamittari joka ottaa pulssin W navasta, hajottakaa se ja irrottakaa ne kaksi johtoa bilteman mittarissa musta ja punainen jotka menevät viisaria kääntävälle käämille, sitten kytkette bilteman mittarin piirilevyn käyttämään orkkismittarin viisaria kääntävää sähkömagneettia. Mersun mittarin käämille menevä ruskea johto on maa joka kytketään piirilevyn mustaan johtoon ja orkkismittarin punainen piirilevyn punaiseen. Näin saadaan toimiva orkkis kiekkamittari joka ottaa pulssin laturin W navalta. Kalibrointi suoritetaan bilteman mittarin piirilevyssä olevaa säätöruuvioa pyörittämällä. Näin tein omaan W123 mersuun kun pähkäilin miten saan ebaystä hankkimani orkkismittarin toimimaan. Ohjeista en sitten ota vastuuta jos joku polttaa mittaristonsa.
_________________
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Samuli H
Turbopöljä



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 1296
Paikkakunta: Jyväskylä

 LähetäLähetetty: 10.6.2012 10:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuo Jarin vinkki on hyvä. Minä laitoin w126:seen aikanaan bilteman koko kiekkamittarin originaalin paikalle. Ainoa mikä tuosta erottuu ulospäin on nuo ruuvit millä koneisto on kiinnitetty etulevyyn. Tuo viritys on toiminut jo monia vuosia.

_________________
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tomppa



Liittynyt: 04 Mar 2005
Viestejä: 55

 LähetäLähetetty: 11.6.2012 10:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mites bilteman mittarin ja mersun mittaritausta passaa yhteen noin asteikon suhteen. näyttääkö lukuarvona oikeaa..
meinaan kun bilteman mittari loppuu 4000 rpm ja kuvassa oleva mittari samalla kohdalla 7000rpm
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Samuli H
Turbopöljä



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 1296
Paikkakunta: Jyväskylä

 LähetäLähetetty: 11.6.2012 20:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

On Bilteman mittarissa 6000 asti kierrokset ja sillä herkkyyspotikallahan tuo säädetään kohdilleen kun laturilta otetaan signaali.
_________________
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tomppa



Liittynyt: 04 Mar 2005
Viestejä: 55

 LähetäLähetetty: 13.6.2012 14:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joo vissiin malli vaihtunut biltemassa.. ainakin nettisivun kuvan mukaan kiekat loppuu 4000rpm... mutta täytynee joskus kokeilla miten pelaa...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jari_w123
Mersutohtori

Diodi-Asko


Liittynyt: 11 Hel 2006
Viestejä: 1919
Paikkakunta: kokkola

 LähetäLähetetty: 13.6.2012 22:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Siinä venekäyttöön tarkotetussa mittarissa loppuu kierrokset neljääntonniin, mutta se malli joka maksaa muistaakseni 29,90 on kuuteentonniin asti varaa.
_________________
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jolle

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Mar 2010
Viestejä: 2465
Paikkakunta: Mynämäki

 LähetäLähetetty: 16.10.2016 22:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top


Nostellaas vanhas. Sprinterin mittaristoon pitäis saada noita kuvan peltisokkeleita, onko palstalla jotain elektroniikkamiehiä jotka tietäis saako noita uusia ( ja millä nimellä kannattaa kysellä) vai pitääkö vanhat siirtää uuteen paikkaan? Rolling Eyes
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W123, sedan, coupe, farmari, lang Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit