W212 moottorin äänien/ resonoinnin kuuluminen sisälle??
W212 moottorin äänien/ resonoinnin kuuluminen sisälle??
Morjesta vaan kaikille!
Tuli useamman Volvo vuoden jälkeen siirryttyä Mersu kantaa ja hankituksi w212 220cdi avantgarde vm.-12 ajettu n. 165tkm. Nyt vajaan parin viikon aikana on ruennut ihmetyttämään hitaassa kaupunki ajossa kiihdyttäessä auton sisälle kuuluvat moottorin äänet/jyrinä että onkos nelos koneiden ominaisuus vai kenties jossain jotain vikaa? (Aikaisempi ajokki V70 vm.-09 oli huomattavasti hiljaisempi moottoriäänien suhteen)
Moottorin äänet ei kuulu paikallaan ulospäin mitenkään ihmeelliseltä eikä kyllä ikkuna auki ajaessakaan mitään ihmeellisempiä ääniä kuulu mutta sisällä vaan tunnostaa/ kuulostaa ihmeelliseltä resoinointia, maantienopeuksissa talvirenkailla "ominaisuusdesta" ei ole häiriöksi asti.
Vaihteistona 7G ja toiminta tunnostaa ihan normaalilta(öljyt vaihdettu 150tkm:n huollossa) pakoputken resonointia mietin mutta ei sekään kyllä selvästi kolise koriin missään kohtaa.
Joskus 500tkm ajetun w210 omistaneena siinä oli hivene samoja oireita/äänimaailmaa loppuajasta... kait nämä luulisi äänieristykseltään jonkinverran kehittyneen että ei tätä varmaan voi ominaisuutenakaan pitää vai voiko??
Mutta ajo-ominaisuuksiltaan ja muuten laadultaan autoa täytyy kyllä kehua hyväksi!!!
EDIT.
Tarkennusta:
Tarkemmin asiaa paikallaan kuunnellen/perehtyen sain pakilla liikkeelle lähtiessä "suuremman" resonointi äänen kuulumaan hetkellisesti useampaan kertaan ja kuulostaa että jossain on jotain rautaa auton koria vasten.
Loppuviikosta kerkeen/ pääsen nosturille tarkemmin asiaan perehtymään, pitäneköhän hommata varulta uusi vaihdelaatikon kannatinkumi niitä ilmeisesti näihin vaihdeltu aikas paljon?!
Tuli useamman Volvo vuoden jälkeen siirryttyä Mersu kantaa ja hankituksi w212 220cdi avantgarde vm.-12 ajettu n. 165tkm. Nyt vajaan parin viikon aikana on ruennut ihmetyttämään hitaassa kaupunki ajossa kiihdyttäessä auton sisälle kuuluvat moottorin äänet/jyrinä että onkos nelos koneiden ominaisuus vai kenties jossain jotain vikaa? (Aikaisempi ajokki V70 vm.-09 oli huomattavasti hiljaisempi moottoriäänien suhteen)
Moottorin äänet ei kuulu paikallaan ulospäin mitenkään ihmeelliseltä eikä kyllä ikkuna auki ajaessakaan mitään ihmeellisempiä ääniä kuulu mutta sisällä vaan tunnostaa/ kuulostaa ihmeelliseltä resoinointia, maantienopeuksissa talvirenkailla "ominaisuusdesta" ei ole häiriöksi asti.
Vaihteistona 7G ja toiminta tunnostaa ihan normaalilta(öljyt vaihdettu 150tkm:n huollossa) pakoputken resonointia mietin mutta ei sekään kyllä selvästi kolise koriin missään kohtaa.
Joskus 500tkm ajetun w210 omistaneena siinä oli hivene samoja oireita/äänimaailmaa loppuajasta... kait nämä luulisi äänieristykseltään jonkinverran kehittyneen että ei tätä varmaan voi ominaisuutenakaan pitää vai voiko??
Mutta ajo-ominaisuuksiltaan ja muuten laadultaan autoa täytyy kyllä kehua hyväksi!!!
EDIT.
Tarkennusta:
Tarkemmin asiaa paikallaan kuunnellen/perehtyen sain pakilla liikkeelle lähtiessä "suuremman" resonointi äänen kuulumaan hetkellisesti useampaan kertaan ja kuulostaa että jossain on jotain rautaa auton koria vasten.
Loppuviikosta kerkeen/ pääsen nosturille tarkemmin asiaan perehtymään, pitäneköhän hommata varulta uusi vaihdelaatikon kannatinkumi niitä ilmeisesti näihin vaihdeltu aikas paljon?!
Tarkista nyt ensialkuun ainakin moottorin ja vaihteiston kumityynyt sekä pakoputken kannattimet ja pakoputken lämpösuojien kiinnitys sekä kaikkien konehuoneessa olevien peitemuovien kiinnitys yms. Jos selkeästi kuulostaa siltä että joku metallinen kolisee/pärisee koria vasten niin kyllä se vika on eikä ominaisuus.
Minun autossa teki kerran sen kun oli plussa keli, sitten pakkasta -15 niin oli kuin rauta rautaa vasten alkumatka. Syynä on jäätyvät moottorin tukikumit. Sen jälkeen vika ei ole esiintynyt. Päivitetyissä osissa ( lemförder) on vedenpoisto reijät kuten päivitetyissä alkuperäisissä. Kuvien perusteella muissa tarvike merkeissä ei ole reikiä.
No niin pääsin lopultakin tarkaskastelemaan autoa nosturilla altapäin, vaihelaatikon kannattimen vaihdoin uuteen, vanha oli silmämääräisesti ehjä mutta painunut kasaan n.1cm uuteen kumekseen verrattuna.
Pakoputken sisällä on jotain irti(dpf pöntön jälkeinen pätkä vaihdelaatikon kohdalla ennen putken"haitari joustokohtaa") kun siitä ravistelee saa kilinän kuulumaan mutta auton käydessä se ei kyllä alhaalta kuunneltuna resonoi. Mikähä siellä voi olla ku ei lähe kulkeutumaan putkessa eteenpäin??
Kardaanin kannatinkumi ehjä mutta siinä kohin ristikossa tuntu pikku välys, mites muuten näihin saa ristiniveliä vaihetuksi? Vai joutuuko koko kardaanin vaihtamaan ?
No ajossa resonointi melu tunnosti noin pikaisesti testattuna rauhoittuneen ainakin jossain määrin vaihdelaatikon kannatinkumin ansiosta, jos vielä jatkossa oireilee nii kait se tuo pakoputken keskipätkä on seuraavaksi vaihettava...
Kattelinpa samalla bochin testerillä auton sielunelämää ja aikas hyvin näyttäis yleistesterilläki pääsevän kyseiseen autoon käsiksi.
Pakoputken sisällä on jotain irti(dpf pöntön jälkeinen pätkä vaihdelaatikon kohdalla ennen putken"haitari joustokohtaa") kun siitä ravistelee saa kilinän kuulumaan mutta auton käydessä se ei kyllä alhaalta kuunneltuna resonoi. Mikähä siellä voi olla ku ei lähe kulkeutumaan putkessa eteenpäin??
Kardaanin kannatinkumi ehjä mutta siinä kohin ristikossa tuntu pikku välys, mites muuten näihin saa ristiniveliä vaihetuksi? Vai joutuuko koko kardaanin vaihtamaan ?
No ajossa resonointi melu tunnosti noin pikaisesti testattuna rauhoittuneen ainakin jossain määrin vaihdelaatikon kannatinkumin ansiosta, jos vielä jatkossa oireilee nii kait se tuo pakoputken keskipätkä on seuraavaksi vaihettava...
Kattelinpa samalla bochin testerillä auton sielunelämää ja aikas hyvin näyttäis yleistesterilläki pääsevän kyseiseen autoon käsiksi.