sprinter 311 Cdi w903
sprinter 311 Cdi w903
Terve kaikille.
Piti oikein rekisteröityä, jos täältä saisi apua ongelmaan.
Elikkä, ahtopaineongelmaa. Toimii useimmiten ihan normaalisti. Joskus kuitenkin saattaa hukata ahtopaineet kesken ajon. Kuitenkin herää normaalisti, kun käyttää virrat pois.
Usein tämä ko. ongelma kuitenkin ilmaantuu kun auto käy tyhjäkäyntiä jonkin aikaa. Käyntiäänestä kuulee koska menee ahdottomaan tilaan, tuntuu kuin joku venttiili aukeaisi ennen vaimentajaa ja päästäisi kaasut suoraan ulos. Tämä kuitenkin korjaantuu kun tosiaan käyttää virrat pois.
Missä mahtaisi olla vikaa?
Luin että muillakin samantyylisiä ongelmia, mutta varsinaista vian ratkaisua en löytänyt.
Ja ei tee aina vikaa. Saattaa mennä pitkäänkin ilman ongelmia. Tuo tyhjäkäynti sen yleensä aina aiheuttaa...
Piti oikein rekisteröityä, jos täältä saisi apua ongelmaan.
Elikkä, ahtopaineongelmaa. Toimii useimmiten ihan normaalisti. Joskus kuitenkin saattaa hukata ahtopaineet kesken ajon. Kuitenkin herää normaalisti, kun käyttää virrat pois.
Usein tämä ko. ongelma kuitenkin ilmaantuu kun auto käy tyhjäkäyntiä jonkin aikaa. Käyntiäänestä kuulee koska menee ahdottomaan tilaan, tuntuu kuin joku venttiili aukeaisi ennen vaimentajaa ja päästäisi kaasut suoraan ulos. Tämä kuitenkin korjaantuu kun tosiaan käyttää virrat pois.
Missä mahtaisi olla vikaa?
Luin että muillakin samantyylisiä ongelmia, mutta varsinaista vian ratkaisua en löytänyt.
Ja ei tee aina vikaa. Saattaa mennä pitkäänkin ilman ongelmia. Tuo tyhjäkäynti sen yleensä aina aiheuttaa...
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: sprinter 311 Cdi w903
Ko mallia monelaista saaste versiota mutta kuulosta mallilta missä on EGRBoxx kirjoitti:Terve kaikille.
Piti oikein rekisteröityä, jos täältä saisi apua ongelmaan.
Elikkä, ahtopaineongelmaa. Toimii useimmiten ihan normaalisti. Joskus kuitenkin saattaa hukata ahtopaineet kesken ajon. Kuitenkin herää normaalisti, kun käyttää virrat pois.
Usein tämä ko. ongelma kuitenkin ilmaantuu kun auto käy tyhjäkäyntiä jonkin aikaa. Käyntiäänestä kuulee koska menee ahdottomaan tilaan, tuntuu kuin joku venttiili aukeaisi ennen vaimentajaa ja päästäisi kaasut suoraan ulos. Tämä kuitenkin korjaantuu kun tosiaan käyttää virrat pois.
Missä mahtaisi olla vikaa?
Luin että muillakin samantyylisiä ongelmia, mutta varsinaista vian ratkaisua en löytänyt.
Ja ei tee aina vikaa. Saattaa mennä pitkäänkin ilman ongelmia. Tuo tyhjäkäynti sen yleensä aina aiheuttaa...
niin äänen muuttos tulisi sen aavutumisesta
mutta että ei olis liian hellpoa niin vika voi olla monessa paikassa minkä takia se tekee niin
kanatta tarkistella näkyykö mitään vuotoja tms poikeavaa varsinkin hahtoputkista tai johtojen hinkaantumia
mikä taas on hyvää niin pistämällä auton *:rin piuhan päähään saa
yleensä suoraan tietää syyn mikä sielä kiusaa ja jos ei suoraan niin testeri kutenkin antaa todella hyvän suunnan mistä vikaa etsiä
eli jos ei mitään poikeavaa silmin havaitavaa näy niin seuraavaksi *:rin piuhan päähän muuten yleensä kulluu rahaa/aikaa paljon hukkaan ennen vian löytymistä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kiitoksia vastauksista.
Tuli tuossa eilen hieman ihmeteltyä tuota ja huomasin, että turbossa jonkinlainen vipusäätö pakopuolella? Onko tuossa jonkinlainen siipien säätö vai mikä viritys?
Huomasin että se ääni muuttui siinä kohtaa kun se vipu liikkui ylös ja silloin se meni tehottomaan tilaan. Kun virrat käytti pois palautui vipu takaisin alas.
Mietin, että onko vika turbossa vai antaako tuo jonkinlainen säädin nyt väärää informaatiota vivulle? Ja mikä tuota vipua loppupeleissä ohjaa? Alipaine?letkuja näytti olevan tuossa ainakin.
Missä muuten sijaitsee tuo egr? Onko se jossain turbon lähellä?
Tuli tuossa eilen hieman ihmeteltyä tuota ja huomasin, että turbossa jonkinlainen vipusäätö pakopuolella? Onko tuossa jonkinlainen siipien säätö vai mikä viritys?
Huomasin että se ääni muuttui siinä kohtaa kun se vipu liikkui ylös ja silloin se meni tehottomaan tilaan. Kun virrat käytti pois palautui vipu takaisin alas.
Mietin, että onko vika turbossa vai antaako tuo jonkinlainen säädin nyt väärää informaatiota vivulle? Ja mikä tuota vipua loppupeleissä ohjaa? Alipaine?letkuja näytti olevan tuossa ainakin.
Missä muuten sijaitsee tuo egr? Onko se jossain turbon lähellä?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
EGR on imusarjassa(jos siis on kaikissa ei ole)Boxx kirjoitti:Kiitoksia vastauksista.
Tuli tuossa eilen hieman ihmeteltyä tuota ja huomasin, että turbossa jonkinlainen vipusäätö pakopuolella? Onko tuossa jonkinlainen siipien säätö vai mikä viritys?
Huomasin että se ääni muuttui siinä kohtaa kun se vipu liikkui ylös ja silloin se meni tehottomaan tilaan. Kun virrat käytti pois palautui vipu takaisin alas.
Mietin, että onko vika turbossa vai antaako tuo jonkinlainen säädin nyt väärää informaatiota vivulle? Ja mikä tuota vipua loppupeleissä ohjaa? Alipaine?letkuja näytti olevan tuossa ainakin.
Missä muuten sijaitsee tuo egr? Onko se jossain turbon lähellä?
turbon vipu hässäkän käytös johtuu vika tilaan menosta
(vika tila ei ahtopainetta ja vipu menne siihen asentoon missä sitä ei tule)
ja kuten sanottu niin sille monta mahdolista syytä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
2003 316 cdi
Mitkähän on nuo railin paineet.kylmäkäynnistyksessä?
Vikaa ettiessä 5asteen pakkasessa käynnisty 270 barin jälkeen, rail säätimeen uudet tiivisteet ja 7 asteen pakkasess vaatikin jo 320 baria.
Joku viisas voisi valottaa asiaa, ainahan sen joku onjo ilmoittanut, mutta kun silloin kun ettii ei löydä ja kun ei eti niin aina tulee silmille ne löytämättömät tiedot......
Vikaa ettiessä 5asteen pakkasessa käynnisty 270 barin jälkeen, rail säätimeen uudet tiivisteet ja 7 asteen pakkasess vaatikin jo 320 baria.
Joku viisas voisi valottaa asiaa, ainahan sen joku onjo ilmoittanut, mutta kun silloin kun ettii ei löydä ja kun ei eti niin aina tulee silmille ne löytämättömät tiedot......
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 2003 316 cdi
Joskus kylmää konetta tarkastelsa näky muistin mukaan 300-400bar olevan tavoite arvopesati kirjoitti:Mitkähän on nuo railin paineet.kylmäkäynnistyksessä?
Vikaa ettiessä 5asteen pakkasessa käynnisty 270 barin jälkeen, rail säätimeen uudet tiivisteet ja 7 asteen pakkasess vaatikin jo 320 baria.
Joku viisas voisi valottaa asiaa, ainahan sen joku onjo ilmoittanut, mutta kun silloin kun ettii ei löydä ja kun ei eti niin aina tulee silmille ne löytämättömät tiedot......
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä