W210 220cdi automaattilaatikko ongelma
W210 220cdi automaattilaatikko ongelma
Auto on w210 220cdi automaatti. Vika on sellainen että kun laittaa D tai R vaihteen päälle niin ei liiku mihinkään eikä ota kierroksia.
Starilla katoin niin ei näytä vikakoodeja.
Vaihdelaatikon mittausarvoista kattelin kierroslukuja niin kierroslukuanturi n2 näyttää vähän reilu puolet tavoitearvosta ja n3 näyttää 0.
Johdinlevyä on vaihettu ja vaihelaatikon ohjauspoksia kokeiltu toista, johot on mitattu ohjauspoksilta vaihdelaatikolle. Kaikki on toimivia ollut mutta kyseisessä autossa ei muutosta tapahdu.
Öljyt ovat oikeassa tasossa.
Onkohan kellään ollut vastaavaa vikaa tai mitään hajua kyseisestä hommasta.
Starilla katoin niin ei näytä vikakoodeja.
Vaihdelaatikon mittausarvoista kattelin kierroslukuja niin kierroslukuanturi n2 näyttää vähän reilu puolet tavoitearvosta ja n3 näyttää 0.
Johdinlevyä on vaihettu ja vaihelaatikon ohjauspoksia kokeiltu toista, johot on mitattu ohjauspoksilta vaihdelaatikolle. Kaikki on toimivia ollut mutta kyseisessä autossa ei muutosta tapahdu.
Öljyt ovat oikeassa tasossa.
Onkohan kellään ollut vastaavaa vikaa tai mitään hajua kyseisestä hommasta.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Vika ilmentynyt kun ajanut pihaan ja yrittäny alkaa peruuttamaan, pakki päälle eikä liikkunut enään sen jälkeen eteen eikä taakse.
Kun katsoo testerillä kytkettyä vaihdetta niin näyttää:
Pyydetty Kytketty
P--P
N--0
R--0
D--0
W-asennolla muuten samat mutta pyydetyt vaihteet on R2 ja deellä 2.
Kun katsoo testerillä kytkettyä vaihdetta niin näyttää:
Pyydetty Kytketty
P--P
N--0
R--0
D--0
W-asennolla muuten samat mutta pyydetyt vaihteet on R2 ja deellä 2.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Muovidinksi oli ehjä ja oikeassa paikassa.
Otettiin hydrauliikka yksikkö irti ja kokeneempi asentaja halkaisi ja puhdisti sen, oli aika paljon vesiöljyräkää kanavissa ja yksi sihti tukossa.
Yksikkö paikalleen autoon, öljyt sisään ja kokeilemaan. Auto otti vaihteet eteen ja taakse liikutettiinkin vähäsen.
Auto sammuksiin ja hakemaan öljyä lisää, sitten uudestaan käyntiin ja mittaamaan öljyä ja sen jälkeen lähdettiin kokeilemaan niin ei taas liikkunu eteen eikä taakse..
Varmaan lähtenyt joku paskamöntti taas liikkeelle ja tukkinu jotain..
Otettiin hydrauliikka yksikkö irti ja kokeneempi asentaja halkaisi ja puhdisti sen, oli aika paljon vesiöljyräkää kanavissa ja yksi sihti tukossa.
Yksikkö paikalleen autoon, öljyt sisään ja kokeilemaan. Auto otti vaihteet eteen ja taakse liikutettiinkin vähäsen.
Auto sammuksiin ja hakemaan öljyä lisää, sitten uudestaan käyntiin ja mittaamaan öljyä ja sen jälkeen lähdettiin kokeilemaan niin ei taas liikkunu eteen eikä taakse..
Varmaan lähtenyt joku paskamöntti taas liikkeelle ja tukkinu jotain..
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14