mikset vaiha siihen tavallista km. mittariaXUX63 kirjoitti:Juu, on siitä apua tämmöselle hatarapäälle ettei tartte ihmetellä tuolla liikenteessä tennari pohjassa ajaen että eihän tää kulje kun vähän yli satasta ja miten nuo kaikki tollot luulee täällä olevan 60kmh rajoituksen Vielä kun ois sen verran elektroniikasta ymmärrystä että ossais muuttaa tuon matkamittarin signaalia niin, että näyttäis oikein kilometreinäpp d kirjoitti:Sullon tuossa kätevä mittari ko näyttää noppeuen kilometritunneissaki, mullon vain mailimittari
Suksin W126 300SD -84
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
No on sekin käynyt mielessä että alkais naittamaan dieselin ja eurobensan mutta katellaan nyt. Ei mitään hätää.touhottaja kirjoitti:mikset vaiha siihen tavallista km. mittaria
Pitempi perä on ja sille on signaalinmuunnin jo valmiina.Roisto kirjoitti:Taitaa olla semmoinen "ongelma", että tuosson nyt eri perä kuin alunperin ja siksi näyttää väärin.
Eikös Suksilla pitänyt olla jo joku kikkula, jolla sen signaalin sai hämättyä isommaksi? Vai pystyikö sillä vain pienentämään?
Ja vielä se että miten tehdä suurentaminen pelkkään matkamittariin?onre kirjoitti:Pienentäminen on helppoa, senkus jätät joka n:nnen pulssin pois. Suurentaminen sitten taas ei ihan niinkään.
2.88 on paikoillaan.Mika.T kirjoitti:Tai vaihtaa vaan alkuperästä vastaavan välityksen sinne.
Taisi olla tuossakin 3.07
Paitti jos siella on harvemmalla välityksellä oleva murikka niin anna olla.
Juuri siitä oli kyse. Olis paljon kivempi jos matkan näkisi kilsoina. Ei mikään iso ongelma mutta se olis semmonen "nice to have"dealer kirjoitti:Mikä tuossa siten näyttää väärin ? Eikö ollut kyse vain siitä että matkamittari on maileina ja XUX kaipaili että siihen kertyisi kilometrit eikä mailit ?
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Hyvinhän se osuu. Nyt on risuvanteet mutta oikeelta aikakaudelta mutta mittari vois näyttää oikein eikä sen, että matkamittari näyttää mailien sijasta kilometrejä, pitäisi olla showstopperi museoleimaan siinä missä eri aikakauden vanteetEasy Rider kirjoitti:Pohdiskellaan vanneasioita museoleimaan ja sitten mittareihen rukkauksia ja signaalimuuntimia.. Mikä ei nyt osu?
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mittarihan näyttää sekä että, miksi se hedelmäpeli siis tulee muuttaa muuksi, sikäli jos originaalinen? Hankalampi kai tuo on itekin seurata kokonaisajosuoritetta jos yksikkö välillä muuttuu..
Vai... Mikä mulla meni nyt ohi..?
Mulla muuten museoauton soveliain marssivauhti on mittarin mukaan 30-60km/h, sillä välillä tuo neula heiluu. Tarpeettomin mittari koko vehkeessä matkamittareineen ja muihin kelloihin ei oo vähejjään luottamista.
Vai... Mikä mulla meni nyt ohi..?
Mulla muuten museoauton soveliain marssivauhti on mittarin mukaan 30-60km/h, sillä välillä tuo neula heiluu. Tarpeettomin mittari koko vehkeessä matkamittareineen ja muihin kelloihin ei oo vähejjään luottamista.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Nopeutta joo. Tuo matkamittari ois kiva kilsoinaEasy Rider kirjoitti:Mittarihan näyttää sekä että, miksi se hedelmäpeli siis tulee muuttaa muuksi, sikäli jos originaalinen?
No se täytyy sanoa että enpä muista millä autolla olisin niin leppoisasti lipunut kun tuolla. Nautintoa, nautintoaEasy Rider kirjoitti:Mulla muuten museoauton soveliain marssivauhti on mittarin mukaan 30-60km/h, sillä välillä tuo neula heiluu. Tarpeettomin mittari koko vehkeessä matkamittareineen ja muihin kelloihin ei oo vähejjään luottamista.
Tämähän on herännyt talviuniltaan jo tovi sitten. Käytin leimalla ja kehut tuli. Maalipintaa tuossa on mietitty uusattavaksi. Magnetofoonikin pitäis löytää muttei niitä kauheesti oo järkihintaan tarjolla. Becker Mexico Mercedes ois hakusalla. Mukava tuolla on lillua paikasta toiseen. Tänään lilluttiin poijan kanssa Oulunsalosta kotio ihan vakaasti noin satasen vauhti eli poikkeuksellisen verkkaisesti. Voi että, ei sitä voi sanoin kuvailla kuinka hauskaa eteneminen voikaan olla nahkasohvalla istuen
Käytiin 740GLE:n + poijan kanssa pikkuiset koeajot sekä ässällä että Volvolla. Olihan mainiossa kuosissa tuo Volvo
Matkalla Kempeleeseen Paituria ennen päästeli moottoripyöriä ohi ja yksi jätti tiehen satoja metrejä rantua. Todettiin ettei ollut ensimmäistä kertaa pappia kyydissä - taisi olla valitettavasti viimeistä. Ajallisesti sopisi.... Surullista
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/mo ... sa/758663/#
Matkalla Kempeleeseen Paituria ennen päästeli moottoripyöriä ohi ja yksi jätti tiehen satoja metrejä rantua. Todettiin ettei ollut ensimmäistä kertaa pappia kyydissä - taisi olla valitettavasti viimeistä. Ajallisesti sopisi.... Surullista
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/mo ... sa/758663/#
Käytin ässää leimalla. Tarkistin ennen käyntiä valot ja turvavyöt.
Valot toimi mutta herkistelin silti kontaktipintoja -> Toinen rekkarin valo ei palanut katsastuksessa
Kuskin puolen takaturvavyö jumitteli. Irroitin alapäästä pultin ja yritin saada löysiä. En saanut, veti sisään kaiken mitä vaan antoi joten lopuksi ei ollut käytettävää turvavyötä.
= Kaksi korjauskehoitusta. Turvavyö ja rekkarin valo! Turhan työn olis voinut jättää tekemättäkin! Voi prkl
Valot toimi mutta herkistelin silti kontaktipintoja -> Toinen rekkarin valo ei palanut katsastuksessa
Kuskin puolen takaturvavyö jumitteli. Irroitin alapäästä pultin ja yritin saada löysiä. En saanut, veti sisään kaiken mitä vaan antoi joten lopuksi ei ollut käytettävää turvavyötä.
= Kaksi korjauskehoitusta. Turvavyö ja rekkarin valo! Turhan työn olis voinut jättää tekemättäkin! Voi prkl