Puukimänin puuhanurkka (in Toyota we trust)
Puukimänin puuhanurkka (in Toyota we trust)
Autot vaihtuu ku sukat (eli jalasta toiseen, usseesti ovat reikäsiä ja joku häviää pesussa ) ni suottapa tuota joka koslalle omaa topikkia pystyttämmään, vaan taputellaanpa tämmönen ylleisjulukasualusta niin suap laittaa tähän kaiken Autoista Ötököihin.
LISÄYS:
Päivitinpä tähän väliin autolistan. Hankintajärjestyksessä kutakuinkin.
-84 Opel Ascona 1.6S 2D
-89 Chevrolet Caprice Classic STW PA 307 (3+3)
-85 W124 200D
-89 Suzuki Alto
-89 Mitsubishi Galant 2.0 GLSiA
-79 (?) Oldsmobile Cutlass STW
-87 Opel Omega 2.0
-89 Dodge Ram Van B250 (318)
-96 Opel Mondeo 1.6
-89 Chevrolet Astro
-86 S124 300TE
-88 Ford F-150 (4.9 suora kuutonen + 4v man)
-83 Opel Kadett D farkku
-89 Opel Omega 2.0
-68 Cadillac Coupe DeVille
-89 Saab 9000 2.0
-99 Volvo S70 2.4t
-81 W124 240D ("Montgomery")
-81 Opel Kadett 1.2S 2D
-03 Volvo V70 2.4D
-00 Toyota Corolla 1.3 Linea Terra
-8? Volkswagen Golf 1.8 (II-koppainen)
-87 W201 2.0E
-94 Volkswagen Vento 1.8
-90 Honda Prelude 2.0
-65 Plymouth Valiant
-07 Toyota Prius
-77 Ford Ranchero
-97 Toyota Carina E 1.6 LB
-93 Toyota Carina E 1.6 STW
-83 Toyota Hilux 2.2D
-12 Toyota Yaris Hybrid
-05 Suzuki Grand Vitara 2.0 4WD JLX AAC
-11 Toyota Avensis 1.8 Linea Terra STW
-06 Toyota Hiace D-4D 8h bussi
-98 Toyota Corolla 1.3 Linea Terra
-16 Toyota Verso 1.6D 7h
-------------------------------------------------
Vaan juu, asiaan.
Ostin auton. En hirveästi vaivannut päätä järkevyysasioilla, vaan tein hankinnan fiilispohjalta. Vaihdossa meni '94 Vento ja vähän rahaa, että sain myyjän olemaan sitä mieltä että se tarvitsee Venton. Vastineeksi minä sain tämmöisen (pahoitteluthiemanhuonoistakuvistaotanparempiasittenkunenkoskaan):
1990 Honda Prelude 2.0 EX. Ex-omistajia sitten piisaakin, ainakin otenumeroiden mukaan. Kuskin penkkikin on kulunut kuten Laatuautoissa kuuluukin:
(huom. kuskin penkki ei näy kuvassa)
Joku aiemmista kuskeista on ollut rattimies. Harmikseni tämä rattimies oli jättänyt rattinsa autoon, joten eBay.de riensi apuun ja möi minulle alkuperäisen veivaimen:
Olin jo onnesta monimuotoinen kuin Simoni Racing X4 -ratti kuunaan ja liki jo lähdössä kohti pikitietä testaamaan ratin mutkaominaisuuksia, mutta siinä sitten arvelin kuitenkin ennen ratapätkää tarkistaa, että onko pannuhuoneessa kaikki kunnossa. No arvatkaa oliko? No niin.
Näitä on kaksi (yksi per kaasutin). Molemmat yhtä rikki - lisähapen annostelu käy kätevästi kun painasee ilmanputsarista alaspäin (putsari on kaasareiden päässä koneen ja tulipellin välissä). Osien saatavuus mistään: ei ölee.
Pittää nyt tovi raapia jotakin päätä ja miettiä, että yritänkö minä noita korjata jollain poppakonstilla tai liimalla, vai heitänkö suosiolla Keihineillä sorsaa ja laitan Weberin tilalle, vai menisikö kerralla ns. perille asti ja askartelisi Mekaskvöörtin tuonne.
Sen hetken kun tuolla ennätin ajella, ni kylläpä on lysti laite. Hirveen matala tämmöselle tojotakuskille äkkiseltään, ja istuu tiessä kuin liimattu. Ja ne luukkulamput, aijai. Kattoluukun suojan kun vielä tempasoo auki ja tuijottelee niskaan sontivia variksia siitä niin kyllä on olo ku oikeessa urheiluautossa
LISÄYS:
Päivitinpä tähän väliin autolistan. Hankintajärjestyksessä kutakuinkin.
-84 Opel Ascona 1.6S 2D
-89 Chevrolet Caprice Classic STW PA 307 (3+3)
-85 W124 200D
-89 Suzuki Alto
-89 Mitsubishi Galant 2.0 GLSiA
-79 (?) Oldsmobile Cutlass STW
-87 Opel Omega 2.0
-89 Dodge Ram Van B250 (318)
-96 Opel Mondeo 1.6
-89 Chevrolet Astro
-86 S124 300TE
-88 Ford F-150 (4.9 suora kuutonen + 4v man)
-83 Opel Kadett D farkku
-89 Opel Omega 2.0
-68 Cadillac Coupe DeVille
-89 Saab 9000 2.0
-99 Volvo S70 2.4t
-81 W124 240D ("Montgomery")
-81 Opel Kadett 1.2S 2D
-03 Volvo V70 2.4D
-00 Toyota Corolla 1.3 Linea Terra
-8? Volkswagen Golf 1.8 (II-koppainen)
-87 W201 2.0E
-94 Volkswagen Vento 1.8
-90 Honda Prelude 2.0
-65 Plymouth Valiant
-07 Toyota Prius
-77 Ford Ranchero
-97 Toyota Carina E 1.6 LB
-93 Toyota Carina E 1.6 STW
-83 Toyota Hilux 2.2D
-12 Toyota Yaris Hybrid
-05 Suzuki Grand Vitara 2.0 4WD JLX AAC
-11 Toyota Avensis 1.8 Linea Terra STW
-06 Toyota Hiace D-4D 8h bussi
-98 Toyota Corolla 1.3 Linea Terra
-16 Toyota Verso 1.6D 7h
-------------------------------------------------
Vaan juu, asiaan.
Ostin auton. En hirveästi vaivannut päätä järkevyysasioilla, vaan tein hankinnan fiilispohjalta. Vaihdossa meni '94 Vento ja vähän rahaa, että sain myyjän olemaan sitä mieltä että se tarvitsee Venton. Vastineeksi minä sain tämmöisen (pahoitteluthiemanhuonoistakuvistaotanparempiasittenkunenkoskaan):
1990 Honda Prelude 2.0 EX. Ex-omistajia sitten piisaakin, ainakin otenumeroiden mukaan. Kuskin penkkikin on kulunut kuten Laatuautoissa kuuluukin:
(huom. kuskin penkki ei näy kuvassa)
Joku aiemmista kuskeista on ollut rattimies. Harmikseni tämä rattimies oli jättänyt rattinsa autoon, joten eBay.de riensi apuun ja möi minulle alkuperäisen veivaimen:
Olin jo onnesta monimuotoinen kuin Simoni Racing X4 -ratti kuunaan ja liki jo lähdössä kohti pikitietä testaamaan ratin mutkaominaisuuksia, mutta siinä sitten arvelin kuitenkin ennen ratapätkää tarkistaa, että onko pannuhuoneessa kaikki kunnossa. No arvatkaa oliko? No niin.
Näitä on kaksi (yksi per kaasutin). Molemmat yhtä rikki - lisähapen annostelu käy kätevästi kun painasee ilmanputsarista alaspäin (putsari on kaasareiden päässä koneen ja tulipellin välissä). Osien saatavuus mistään: ei ölee.
Pittää nyt tovi raapia jotakin päätä ja miettiä, että yritänkö minä noita korjata jollain poppakonstilla tai liimalla, vai heitänkö suosiolla Keihineillä sorsaa ja laitan Weberin tilalle, vai menisikö kerralla ns. perille asti ja askartelisi Mekaskvöörtin tuonne.
Sen hetken kun tuolla ennätin ajella, ni kylläpä on lysti laite. Hirveen matala tämmöselle tojotakuskille äkkiseltään, ja istuu tiessä kuin liimattu. Ja ne luukkulamput, aijai. Kattoluukun suojan kun vielä tempasoo auki ja tuijottelee niskaan sontivia variksia siitä niin kyllä on olo ku oikeessa urheiluautossa
Viimeksi muokannut boogieman, 22.9.2020 9:01. Yhteensä muokattu 22 kertaa.
Re: Puukimänin puuhanurkka
Tästä juonenkäänteestä unohtu se keskeinen asia, että kävin konttorilla utelemassa Sitä Tärkeää Asiaa, ja vastaus oli...boogieman kirjoitti: Pittää nyt tovi raapia jotakin päätä ja miettiä, että yritänkö minä noita korjata jollain poppakonstilla tai liimalla, vai heitänkö suosiolla Keihineillä sorsaa ja laitan Weberin tilalle, vai menisikö kerralla ns. perille asti ja askartelisi Mekaskvöörtin tuonne.
ei.
Ja se on hyvä asia se.
Tämä vaikuttaisi olevan jännä harrastettava. Mersuihin saa osia hyvin, Volkkareihin saa osia melkeinpä maitokaupasta, Toyota ei tarvitse osia, Volvoon löytyy merkkihuollosta tai netistä.
Hondaan ei saa osia keskimäärin mistään.
Tarvikeliike myy eioota.
Samaa artikkelia kalliimmalla myy merkkiliike.
Internetistä saa henkistä tukea samanhenkisistä harrastajista, jotka etsivät samoja osia kuin itsekin.
Onneksi netistä löytyy hyviä varaosakauppoja, joissa on osien lisäksi listattu korvaavia osanumeroita, ja näiden perusteella voi sitten yrittää kaivella eBaysta osia.
Viimeisin askartelua aiheuttanut tuote oli imusarjan tiiviste. Halvimmalla löytyi Jenkeistä, kyllä, postikuluineenkin. Pääasia että löytyi.
Hondaan ei saa osia keskimäärin mistään.
Tarvikeliike myy eioota.
Samaa artikkelia kalliimmalla myy merkkiliike.
Internetistä saa henkistä tukea samanhenkisistä harrastajista, jotka etsivät samoja osia kuin itsekin.
Onneksi netistä löytyy hyviä varaosakauppoja, joissa on osien lisäksi listattu korvaavia osanumeroita, ja näiden perusteella voi sitten yrittää kaivella eBaysta osia.
Viimeisin askartelua aiheuttanut tuote oli imusarjan tiiviste. Halvimmalla löytyi Jenkeistä, kyllä, postikuluineenkin. Pääasia että löytyi.
Itelläki oli tollanen -89 malli, tosin ruiskulla ja 4ws:llä... Seki tuli ostettua pommina oli pakko leipoo lasikuitukikkare... Ja sillon 10 vuotta sitten oli jo helvetin vaikeeta saada tuohon 3gen preludeen osia, edes merkkiliikkeestä... Noh, suurin osa tuliki tehtyä ite... Ja oli muuten kiva kasata se auto, ku oli seisonu 1,5 vuotta osina ja puolet osista hukassa... Löysinpäs vielä kuvanki kikottimesta...
Sori ku sotkin kuvilla topiccia...
Sori ku sotkin kuvilla topiccia...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Meillä oli taannoin accord ja palveli moitteitta pari vuotta. Meni suvussa eteenpäin ja palveli edelleen moitteitta. Ainoa ikävä puoli oli polttoaineen kulutus. Onneksi tuolloin ei ollut välttämätöntä tarvetta kahdelle diesel autolle.
Noissa on vielä autoilun tunnetta mukana.
Harvinaisen alkuperäinen näyttäisi olevan.
Noissa on vielä autoilun tunnetta mukana.
Harvinaisen alkuperäinen näyttäisi olevan.
Lasikuitulisäyksistä huolimatta tai osittain jopa niistä johtuen komian näköinen rassi tuo RoopeK:n Prelude . Tässä omassa ei tosiaan pahasti ole tuunauksia, mutta luonnollista kulumaa ehkä sitten siitäkin edestä. Joku on hitsikoneen kanssa mellastanut pohjan parissa, eikä siellä vaikuttaisi olevan paikattavaa.
Osia tuntuu tosiaan saavan eBayn kautta germaaniasta ja jenkeistä, ja kotimaasta satunnaisesti purkuosina. Tämä otetaan haasteena, eli ajellaan niin kauan kuin saadaan kulkemaan - vaikka sitten osia itse tehden
Osia tuntuu tosiaan saavan eBayn kautta germaaniasta ja jenkeistä, ja kotimaasta satunnaisesti purkuosina. Tämä otetaan haasteena, eli ajellaan niin kauan kuin saadaan kulkemaan - vaikka sitten osia itse tehden
Honda on edennyt merkittävästi. Sain nimittäin aikaiseksi kysyä vesileikkaamosta, että minkäsortin tiedostomuotoa leikkuri ymmärtää. DXF tai DWG kuulemma kelpaa.
Enää ei tarvitse kuin
1) opetella piirtämään CADilla
2) piirtää imusarjan laippa
On other news, viritin pattikylkeä. Tarkalleen ottaen nykytilanne vastaa kutakuinkin tehtaan määrittämää tehojen suhteen, mutta kun lähtötilanne on piiiiitkään ollut paljon matalampi, niin kyllä, virittämistä tämä oli, ei missään nimessä korjaamista.
Toisaalta korjaamista varten minun olisi pitänyt KORJATA jotain, ja nyt vain poistin yhden rikkinäisen osan käytöstä. Pattikylki kun rupesi herjailemaan P0244-koodia (joo, ei se kerro mitään) toistettavissa olosuhteissa, eli lämpimällä koneella ajoon lähdettäessä. Heitti vikatilaan ja luonnollisesti tehot lähti pois. Oli kuulemma jännä rekkaa (motarilla) ohittaessa todeta että auto ei kiihdy enää ollenkaan
Tavallisena autoharrastajana totesin että mitään ei ole tehtävissä, ja ostohousut jalassa marssin autokauppaan koeajamaan Toyotaa. Persaukisena ja omiin autoihin kiintyneinä kauppoja ei kuitenkaan syntynyt, joten piti kotiin mentyä nöyrtyä ja vetäistä käteen
remonttihanskat.
Internets olikin jo kertonut pitkät tarinat aiheesta P0244 ja siihen liittyvät asiat. Mahdollinen vikalista oli pitkä kuin jono Corollan perässä, joten piti lähteä työlistaperiaatteella käymään läpi jokaista mahdollista vikapaikkaa.
Kohta 1, alipainejärjestelmän tiiveyden testaus. Letku ilmanputsarilta irti, alipainemittari väliin, sopivalla adapterilla alipainetuottimen (=VacYou'O'Matic 2000) kytkentäletku paikalleen ja alipainetuottimella voimakas alipaine järjestelmään.
*hhhhyyyyyP* ja mittari laski ja nousi samantien.
*hhhhhhhhhhhyyyyyP* no ei tämä hyvälle maistu, mutta ei se tuo mittarikaan kovin viisaasti käyttäydy
*hhhhhhhhhhhyyyyyPPPPP* ehkä hieman kuminen jälkimaku, häivähdys moottoriöljyä ehkä?
*hhhhhhhhhhhyyyyyyyyyy-P* joku suhisee jossain
*hhhhhhhhhhhyyyyyP* joku suhisee jossain koneen etupuolella
Hetkinen pään raapimista, yksi alipaineletku irti, mittarin ja imulaitekytkennän siirto alipaineletkun paikalle ja testaus
*hhhhyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy*
Kävin autotallista ruuvin, tulppasin tuon alipaineletkun, laitoin auton käyntiin ja kuuntelin uskomattoman tasaista tyhjäkäyntiä. Kävin koeajolla ja totesin, että hevoset ovat palanneet laitumille.
Alipainesäätöinen moottorin tukikumi on vuotanut varmaan koko ajan kun auto on ollut meillä. Ihan eri peli tuli. Pitää se kumikin vaihtaa, mutta tällä 0,01 € remontilla nyt päästään turvallisin tehoin ajelemaan mutkaista tietä näkymättömiin - ja takaisinkin.
Edit: tuossa vielä jälkimmäisestä potilaasta otos
Enää ei tarvitse kuin
1) opetella piirtämään CADilla
2) piirtää imusarjan laippa
On other news, viritin pattikylkeä. Tarkalleen ottaen nykytilanne vastaa kutakuinkin tehtaan määrittämää tehojen suhteen, mutta kun lähtötilanne on piiiiitkään ollut paljon matalampi, niin kyllä, virittämistä tämä oli, ei missään nimessä korjaamista.
Toisaalta korjaamista varten minun olisi pitänyt KORJATA jotain, ja nyt vain poistin yhden rikkinäisen osan käytöstä. Pattikylki kun rupesi herjailemaan P0244-koodia (joo, ei se kerro mitään) toistettavissa olosuhteissa, eli lämpimällä koneella ajoon lähdettäessä. Heitti vikatilaan ja luonnollisesti tehot lähti pois. Oli kuulemma jännä rekkaa (motarilla) ohittaessa todeta että auto ei kiihdy enää ollenkaan
Tavallisena autoharrastajana totesin että mitään ei ole tehtävissä, ja ostohousut jalassa marssin autokauppaan koeajamaan Toyotaa. Persaukisena ja omiin autoihin kiintyneinä kauppoja ei kuitenkaan syntynyt, joten piti kotiin mentyä nöyrtyä ja vetäistä käteen
remonttihanskat.
Internets olikin jo kertonut pitkät tarinat aiheesta P0244 ja siihen liittyvät asiat. Mahdollinen vikalista oli pitkä kuin jono Corollan perässä, joten piti lähteä työlistaperiaatteella käymään läpi jokaista mahdollista vikapaikkaa.
Kohta 1, alipainejärjestelmän tiiveyden testaus. Letku ilmanputsarilta irti, alipainemittari väliin, sopivalla adapterilla alipainetuottimen (=VacYou'O'Matic 2000) kytkentäletku paikalleen ja alipainetuottimella voimakas alipaine järjestelmään.
*hhhhyyyyyP* ja mittari laski ja nousi samantien.
*hhhhhhhhhhhyyyyyP* no ei tämä hyvälle maistu, mutta ei se tuo mittarikaan kovin viisaasti käyttäydy
*hhhhhhhhhhhyyyyyPPPPP* ehkä hieman kuminen jälkimaku, häivähdys moottoriöljyä ehkä?
*hhhhhhhhhhhyyyyyyyyyy-P* joku suhisee jossain
*hhhhhhhhhhhyyyyyP* joku suhisee jossain koneen etupuolella
Hetkinen pään raapimista, yksi alipaineletku irti, mittarin ja imulaitekytkennän siirto alipaineletkun paikalle ja testaus
*hhhhyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy*
Kävin autotallista ruuvin, tulppasin tuon alipaineletkun, laitoin auton käyntiin ja kuuntelin uskomattoman tasaista tyhjäkäyntiä. Kävin koeajolla ja totesin, että hevoset ovat palanneet laitumille.
Alipainesäätöinen moottorin tukikumi on vuotanut varmaan koko ajan kun auto on ollut meillä. Ihan eri peli tuli. Pitää se kumikin vaihtaa, mutta tällä 0,01 € remontilla nyt päästään turvallisin tehoin ajelemaan mutkaista tietä näkymättömiin - ja takaisinkin.
Edit: tuossa vielä jälkimmäisestä potilaasta otos
Viimeksi muokannut boogieman, 10.6.2015 15:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä tässä nyt alkaa ymmärämään tuota Hondan slogania - Happy with Honda.
Juu, olen minäkin automaatti 2,0 2D Accordin omistanut ja olin onnellinen kun pääsin eroon. Mukava sillä oli ajella mutta jo silloin osien saatavuus ja hinta
Samaa logiikkaa käyttää myös Citroen - Valitsin mukavimman.
Ai jaa? No ehkä ajaa ja istua mutta kohta kuuluu taas -PIIP- SERVICE !
Juu, olen minäkin automaatti 2,0 2D Accordin omistanut ja olin onnellinen kun pääsin eroon. Mukava sillä oli ajella mutta jo silloin osien saatavuus ja hinta
Samaa logiikkaa käyttää myös Citroen - Valitsin mukavimman.
Ai jaa? No ehkä ajaa ja istua mutta kohta kuuluu taas -PIIP- SERVICE !
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 11.6.2015 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Vanja-eno kirjoitti: -PIIP- SERVICE !
Kaveri kertoi työharjoittelupaikastaan (Sitikan merkkihuolto), mitenkä johonkin seeviitoseen oli pitänyt uusia ihan hiton kallis johtosarja jonkun liittimen hajoamisen takia. Liitintä ei erillisenä saanut mistään, joten vaihtoehtoa (purkkaviritysten lisäksi) ei ollut. Tokihan noita kauhutarinoita riittää joka merkistä ja mallista.
Vaan juu, harrastaa saa Hondaa, harrasta on, hyvin harrasta. Eilen käytin peltiä auki sen verran että latasin akun täyteen. Ihan nätti pihakoriste tuo auto on, ei siinä mittään.
Kun tallitilaa on vain kahdelle autolle ja autoja on puolenkymmentä, piti eilen hieman ryhdistäytyä ja saattaa yhtä talliutunutta kulkinetta lähemmäksi ajokuntoa - toinen kun samalla purkautuu yhä vähemmän ajettavaksi, mutta se on eri tarina se. Laitoin mustaan klassikkoon vaihdevaijerin paikoilleen ja tuuppasin ATF:t lootaan. Manuaaliaski kylläkin, mutta tuota ne suosittelee. Katotaan nyt mitä se sanoo. Seuraavaks pitäs tiputtaa se korokkeilta alas, käyttää lämpimäks ja säätää venttiilivälykset. Kuulemma paras tapa siihen on tehdä se moottori käynnissä
Edit: laitetaan kuva ni ei tarvihe arvailla että mistä on kyse
Viimeksi muokannut boogieman, 10.6.2015 15:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rn4yHfu0GxE[/youtube]jovihava kirjoitti:Tjaa, tuota ei ole tullutkaan kokeiltuaboogieman kirjoitti:paras tapa siihen on tehdä se moottori käynnissä
Onko tämä sitä helppoa
Tuon jälestä passaa sumpit juoda nokkamukista ettei oo tarjoilut pitkin rinnuksia.
Tähänkö tyyliin?boogieman kirjoitti:Tuon jälestä passaa sumpit juoda nokkamukista ettei oo tarjoilut pitkin rinnuksia.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2E0b6l-AnJw[/youtube]
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Juurikin näinRoisto kirjoitti:Tähänkö tyyliin?boogieman kirjoitti:Tuon jälestä passaa sumpit juoda nokkamukista ettei oo tarjoilut pitkin rinnuksia.
[youtube ]http://www.youtube.com/watch?v=2E0b6l-AnJw[/youtube]
t.
Risto
Ehhehehhe. Nyt lätty ei lähde käyntiin. Olisin siirtänyt sen pois tallin edestä että saisi Vallun pihautettua niin ei edes lupaa. Laitoin laturiin, kun alkoi sähkökin vähetä kesken yrittämisen... Seuraavaks tulupat irti ja ihmettelemään
onko siellä sähköä, onko siellä bensaa
onko vika kuskissa, kun nyt käyntiin en saa
onko siellä sähköä, onko siellä bensaa
onko vika kuskissa, kun nyt käyntiin en saa
"Prelude: [...] an introduction to succeeding movements of a work that were usually longer and more complex" (Wikipedia)
Tarjoilin sähköä C-tekin kautta jokusen tunnin, jonka jälkeen ninjamaiset japanilaishevoset singahtivat raivoisaan laukkaan.
Onko hyviä ehdotuksia helpoksi CAD-ohjelmaksi (Mac/Linux)? Pitäisi siis imusarjan laippa piirustella vesileikkuria varten. FreeCADia hieman räpelsin ja jotain sillä jo sain aikaiseksi, ja QCAD vaikutti kanssa mahdollisesti toimivalta ratkaisulta. Skannasin jo piirustelun tueksi imusarjan tiivisteen.
Tarjoilin sähköä C-tekin kautta jokusen tunnin, jonka jälkeen ninjamaiset japanilaishevoset singahtivat raivoisaan laukkaan.
Onko hyviä ehdotuksia helpoksi CAD-ohjelmaksi (Mac/Linux)? Pitäisi siis imusarjan laippa piirustella vesileikkuria varten. FreeCADia hieman räpelsin ja jotain sillä jo sain aikaiseksi, ja QCAD vaikutti kanssa mahdollisesti toimivalta ratkaisulta. Skannasin jo piirustelun tueksi imusarjan tiivisteen.
DraftSight, en tiärä toimiiko Mac/Linuxboogieman kirjoitti:"Prelude: [...] an introduction to succeeding movements of a work that were usually longer and more complex" (Wikipedia)
Tarjoilin sähköä C-tekin kautta jokusen tunnin, jonka jälkeen ninjamaiset japanilaishevoset singahtivat raivoisaan laukkaan.
Onko hyviä ehdotuksia helpoksi CAD-ohjelmaksi (Mac/Linux)? Pitäisi siis imusarjan laippa piirustella vesileikkuria varten. FreeCADia hieman räpelsin ja jotain sillä jo sain aikaiseksi, ja QCAD vaikutti kanssa mahdollisesti toimivalta ratkaisulta. Skannasin jo piirustelun tueksi imusarjan tiivisteen.
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
Näköjään on, molemmille. Pitääpä kokeilla tuota. Kiitos vinkistä!MattiS kirjoitti:DraftSight, en tiärä toimiiko Mac/Linuxboogieman kirjoitti:"Prelude: [...] an introduction to succeeding movements of a work that were usually longer and more complex" (Wikipedia)
Tarjoilin sähköä C-tekin kautta jokusen tunnin, jonka jälkeen ninjamaiset japanilaishevoset singahtivat raivoisaan laukkaan.
Onko hyviä ehdotuksia helpoksi CAD-ohjelmaksi (Mac/Linux)? Pitäisi siis imusarjan laippa piirustella vesileikkuria varten. FreeCADia hieman räpelsin ja jotain sillä jo sain aikaiseksi, ja QCAD vaikutti kanssa mahdollisesti toimivalta ratkaisulta. Skannasin jo piirustelun tueksi imusarjan tiivisteen.
DraftSight ei suostunut toimimaan mäkissä, vaikka sen kyllä pitäisi olla 64-bittinen. Linux-kone taas on 32-bittinen, joten siihen sitä oli turha tarjotakaan.
QCAD vaikutti hyvälle, mutta vaatisi lisensoinnin, jos sillä jotain meinaisi tehdäkin. Ei olisi kallis, mutta kun ilmaisiakin vaihtoehtoja on
--> asensin Linuxiin LibreCADin. Kokeillaan tällä.
Avain Vaunulta tuli eilen tekstari, että kumityyny olisi noudettavissa.
QCAD vaikutti hyvälle, mutta vaatisi lisensoinnin, jos sillä jotain meinaisi tehdäkin. Ei olisi kallis, mutta kun ilmaisiakin vaihtoehtoja on
--> asensin Linuxiin LibreCADin. Kokeillaan tällä.
Avain Vaunulta tuli eilen tekstari, että kumityyny olisi noudettavissa.
Se ois Vallulla leimaa syksyyn asti. Ei sen pidemmälle, kun jäi syksyllä käyttämättä erinäisten verukkeiden johdosta. Vähän takajarruissa oli alkuun heittoa, vaan siitä ne tasoittui kun inssi aikansa jarrutteli.
Periaatteessa vois tuon myyväkkin, käytännössä - en tiijä. Tietty ainahan kalusto on kaupan, kun hinnasta sovitaan
Periaatteessa vois tuon myyväkkin, käytännössä - en tiijä. Tietty ainahan kalusto on kaupan, kun hinnasta sovitaan
Tukikumin vaihto oli helppo homma, kun älysi kysyä tarpeeksi neuvoja. Moottorin alla ollut tuki jäi tyystin huomaamatta ja ekalla yrityksellä pannu ei noussut tarpeeksi ylös. Pari pulttia auki ja hoplaa, kumi mahtui holahtamaan kolosestaan pois ja uusi tilalle. Tulipahan tuokin Bilteman nosturi koeponnistettua kasaamisen jälkeen. Hyvin toimi.
Niinhän siinä kävi, että Vallu vaihtui ameriikan "peesataseen".boogieman kirjoitti:Periaatteessa vois tuon myyväkkin, käytännössä - en tiijä. Tietty ainahan kalusto on kaupan, kun hinnasta sovitaan
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
Tässä tutkittavaksi mahtaako sopia.Helppo se on jos koneet käy.boogieman kirjoitti:DraftSight ei suostunut toimimaan mäkissä, vaikka sen kyllä pitäisi olla 64-bittinen. Linux-kone taas on 32-bittinen, joten siihen sitä oli turha tarjotakaan.
QCAD vaikutti hyvälle, mutta vaatisi lisensoinnin, jos sillä jotain meinaisi tehdäkin. Ei olisi kallis, mutta kun ilmaisiakin vaihtoehtoja on
--> asensin Linuxiin LibreCADin. Kokeillaan tällä.
Avain Vaunulta tuli eilen tekstari, että kumityyny olisi noudettavissa.
http://www.rs-online.com/designspark/el ... mechanical
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Windows-softaa näytti olevaan. LibreCADilla oon nyt tusannu ja jotakin jopa saanut aikaiseksi. Harjoittelua vaan kovasti niin kyllä se siitä.cdi kirjoitti:Tässä tutkittavaksi mahtaako sopia.Helppo se on jos koneet käy.boogieman kirjoitti:DraftSight ei suostunut toimimaan mäkissä, vaikka sen kyllä pitäisi olla 64-bittinen. Linux-kone taas on 32-bittinen, joten siihen sitä oli turha tarjotakaan.
QCAD vaikutti hyvälle, mutta vaatisi lisensoinnin, jos sillä jotain meinaisi tehdäkin. Ei olisi kallis, mutta kun ilmaisiakin vaihtoehtoja on
--> asensin Linuxiin LibreCADin. Kokeillaan tällä.
Avain Vaunulta tuli eilen tekstari, että kumityyny olisi noudettavissa.
http://www.rs-online.com/designspark/el ... mechanical
No ihan mahtava! Kuolasin tämmöistä jo kymmenen vuotta sitten, kun sattui naapuritalon parkissa seisomaan ja tuli ohi kuljettua päivittäin. Nyt semmoinen sitten töröttää omassa pihassa. Pitää jaksaa unelmoida, ja tehdä kovasti töitä niiden unelmien toteuttamisen eteen!jovihava kirjoitti:Ai että, onpa komia keula
Saman havainnon oon tehny. Tämmöiseen satunnaiseen mutta tarpeelliseen puuhasteluun oikein hyviä laitteita. Monessa työkalussa on Bilteman leima, eikä kertaakaan oo niitä tarvinnu kirota.jovihava kirjoitti:Tuommosella aatoaaheen kurottajalla vaihtu Kaappiinkin kones joku kesä sitten, nuot swedupuljun harrastajahintaset korjaamolaitteet soveltuuvat varsin mallikkaasti satunnaisen sepittelijän käyttöön
Siis ongo duo LTD II:n? lava-vekotin? Komia on juu keula. Se on aina plussaa kun MoPar vaihtuu FoMoCo tuotteeseen
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi