mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

w203 ja ESP

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Mersutiedon Mekka, mese.fi:n oma wikitietokanta
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Taksinahka



Liittynyt: 01 Hei 2014
Viestejä: 2

 LähetäLähetetty: 01.7.2014 11:21    Viestin aihe: w203 ja ESP Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Terve!

Tuli vaihdettua vilkkuviiksi mersuun w203 -04, kätteenvoiteeksi jäi ESP-ilmoitus, joka syttyy muutaman sekunnin kuluttua käynnistyksestä, testerissä käyty, vika ei jää muistiin, mutta syttyy säännöllisesti. (testeri kylläkin harrastajamalli).
Pyöriä käännelty laidasta laitaan sekä ajeltu kahdeksikkoa, myös nelipyöräohjaus suoritettu. Minkäänlaista väkivaltaa tuo ohjauskulma-anturi ei irroituksessa kokenut, eikä sitä liiemmin ylimääräisiä pyöritelty käsissä. Joten en usko tai halua uskoa, että se vioittunut toimenpiteessä olisi.
Kertokaapa viisaammat ja kokeneet mitä noituuksia seuraavaksi tulisi suorittaa? Ratin irroitusvaiheessa löytyi alle sentin pit. messinkinen holkki kotelonphjalta irtonaisena, onko se jossain ratkaisevassa asemassa, sille ei maallikko paikkaa äkkiseltään löytänyt.
Kiitoksia jo etukäteen!
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekkovee
pelle peloton



Liittynyt: 26 Tou 2006
Viestejä: 1639
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 01.7.2014 14:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Toimiiks töötti
_________________
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
W 123 320 CDI
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 211 200 CDI TA -08
W 213 e 220 d All Terrain -17
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Taksinahka



Liittynyt: 01 Hei 2014
Viestejä: 2

 LähetäLähetetty: 03.7.2014 22:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Töötti sekä ratin kaikki napit toimii ok. Nyt epäilykset pyörii ohjauskulma-anturin nollapistepoikkeamana, vaikkei sitä vielä ole kirkossa kuulutettu. Pitänee ilmeisesti käydä Veholla ottamassa diagnoosi. Tietääkö joku miten nollapistepoikkeama korjataan? Onnistuuko tuo kotikontein?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25715

 LähetäLähetetty: 04.7.2014 7:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lainaus:
...alle sentin pit. messinkinen holkki kotelonphjalta irtonaisena, onko se jossain ratkaisevassa asemassa, sille ei maallikko paikkaa äkkiseltään löytänyt.

Alimmassa ruuvissa, mutta uudella viiksellä ei välttämättä tarvita.

Olisiko kääntökulmatunnistin pyörähtänyt remontissa ja nyt 360 astetta pielessä. Testerillä kyllä näkee mistä kiikastaa.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
aur00ra



Liittynyt: 01 Hei 2014
Viestejä: 1

 LähetäLähetetty: 21.11.2014 14:34    Viestin aihe: Vika hoidettu! Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Puolivuotta tuli ajellessa ESP-vikailmoitusta katseltua. Vian kanssa käytiin nyrkkipajassa, tavallisessa pajassa, myös Veholla. Testerit näyttivät pajalla nollapistepoikkeamaa, Veholla puolestaan, että ohjauskulma-anturi täysin mykkä. Uuden olisivat mielellään myyneet (550e)+työt. Jäin silloin raapimaan niskaani ja odottamaan ihmeparannusta, nyt kuitenkin katsastuksen lähestyessä, tarvitsi nostaa kissa pöydälle. Yleismittarilla tarkastus, että piuhat ehjiä sekä silmämääräisesti vaurioita ei löytynyt. Lopuksi tarkastus kuinka monta kierrosta anturissa varoja kumpaankin suuntaa. Vasemmalle kiertyi 1,5 kierrosta ja oikealle 3,25 kierrosta, eli loppujenlopuksi anturi oli jäänyt kierroksen 360 pieleen, kuten dealer epäilikin. Keskityksen jälkeen pillit pussiin, ja muutama ohjausliike laidastalaitaan ja AAMEN, tauluun vaihtui No Malfunction! Very Happy

Kiitoksia hyvästä sivustosta!
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
shrteam



Liittynyt: 21 Lok 2010
Viestejä: 462

 LähetäLähetetty: 26.11.2014 21:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mites jos tuota purkaa =ratin irroittaa niin ootteko akkun kenkää irroittanut?
Eikö näissä ollu vähän vaarallista se akun vaihto/irroitus?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CDI203
Mesen Bill Gibbons

Itämaan tietäjä


Liittynyt: 04 Kes 2008
Viestejä: 3683
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

 LähetäLähetetty: 26.11.2014 22:31    Viestin aihe: Re: Vika hoidettu! Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

aur00ra kirjoitti:
Puolivuotta tuli ajellessa ESP-vikailmoitusta katseltua. Vian kanssa käytiin nyrkkipajassa, tavallisessa pajassa, myös Veholla. Testerit näyttivät pajalla nollapistepoikkeamaa, Veholla puolestaan, että ohjauskulma-anturi täysin mykkä. Uuden olisivat mielellään myyneet (550e)+työt. Jäin silloin raapimaan niskaani ja odottamaan ihmeparannusta, nyt kuitenkin katsastuksen lähestyessä, tarvitsi nostaa kissa pöydälle. Yleismittarilla tarkastus, että piuhat ehjiä sekä silmämääräisesti vaurioita ei löytynyt. Lopuksi tarkastus kuinka monta kierrosta anturissa varoja kumpaankin suuntaa. Vasemmalle kiertyi 1,5 kierrosta ja oikealle 3,25 kierrosta, eli loppujenlopuksi anturi oli jäänyt kierroksen 360 pieleen, kuten dealer epäilikin. Keskityksen jälkeen pillit pussiin, ja muutama ohjausliike laidastalaitaan ja AAMEN, tauluun vaihtui No Malfunction! Very Happy

Kiitoksia hyvästä sivustosta!


Sinäänsä "hauskaa" että tuo kyllä näkyy *:rila missä vaan pajasa
samoin mikä siinä on pielessä, miten korjat "klik" Wink
_________________
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 Wink
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HannuS



Liittynyt: 25 Huh 2006
Viestejä: 403
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

 LähetäLähetetty: 27.11.2014 7:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mulla oli yksi W211 jossa oli tuo ESP hälytys tullut päälle akun jännitteen pudotuksen seurauksena.
Se ESP piti starilla opettaa toimintaan. Muistaakseni opetus käynnistetään starilla, sitten star irti pistokkeesta ja lähdetään ajamaan väh 10km/h käännetään vasemmalle ja sitten pysähdys jonka jälkeen ajetaan vielä puoliympyrä oikealle, sitten mittari ilmoitti jotain ja sitten vika poistui.
Toisella foorumilla löytyy tarina.
http://www.mersuforum.net/foru.....p;start=30
https://www.icloud.com/photostream/fi-fi/#A55nhQST39oNS;65AF10CE-10E7-46E1-8068-C8BF308B7E1A
_________________
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Mersutiedon Mekka, mese.fi:n oma wikitietokanta Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit