Takajarrulevyjen vaihto.
Takajarrulevyjen vaihto.
Rupesin tossa aamulla vaihtelemaan takajarrulevyjä niin homma loppu lyhyeen kun aluvanteiden rengaspultti poikki. Kyseessä siis ne paskat mersun pitkät pultit. Eli milläs tuo nyt sitten pois. Toisessa renkaassa jokainen pultti noita pitkiä eli varmasti jokainen menee poikki. Edellinen omistaja laittanut erilaisia pultteja eli on niitä normaaleja ja sitten niitä pitkiä. Normaalit aukesi hienosti mutta tuo pitkä tosiaan napsahti poikki.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
On varmaan jossain vaiheessa vedetty raivona kiinni ja pultit on venähtäneet. Mikäli, ne vedetään siihen 110 Newtoniin, mihin ne kuuluu kiristää, niin kestävät kyllä. Tietysti on hyvä laittaa jotain kiinnileikkautumista estävää aineta, ei kuitenkaan tervaa, esimerkiksi kuparipasta on hyvä.
Ei kai siinä paljon muuta, kun väännät pultit auki. Ne mitkä katkee niin katkee ja ne mitkä lähtee auki lähtee auki. Vaihdat jarrulevyt ja hommaat uudet pyöränpultit, uus pulttisarja maksaa joitakin kymppejä.
Ei kai siinä paljon muuta, kun väännät pultit auki. Ne mitkä katkee niin katkee ja ne mitkä lähtee auki lähtee auki. Vaihdat jarrulevyt ja hommaat uudet pyöränpultit, uus pulttisarja maksaa joitakin kymppejä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Hetkinen miten se pultti sitten on katkennut, jos pyörää ei kerta saa irti? Onko se jotenkin niin vääntynyt, että pyörä ei lähde pois vaikka avaat kaikki muut pultit? Vai katkesiko se pultti siitä vääntiöstään, eikä kierreosasta?Veekku82 kirjoitti:Juu väännän mutta millä. Jostain lueskelin että vastakierrehylsyllä jotkut saanu pois, tai sitte ajan vaan vianorille. Rengasta ei saa pois ennen ku katkenneen pultit saa pois.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Juu no töissä kyllä saa hitsattua. Vähä paskempi homma vaa ku pelko on et kaikki loputki napsut poikki ku suurin osa on noita pitkiä pultteja ja joku älypää vetänyt ne oikein kunnolla kiinni. Saattaa mennä renkaiden vaihdossa hetki ku pariinkymmeneen pulttiin hitsaa putken pätkän kiinni. no pitää olla asennus olutta vähintään laatikollinen.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Anna kunnon iskua pultin päähän ennen vääntämistä ni pyörähtää helpomminVeekku82 kirjoitti:Juu no töissä kyllä saa hitsattua. Vähä paskempi homma vaa ku pelko on et kaikki loputki napsut poikki ku suurin osa on noita pitkiä pultteja ja joku älypää vetänyt ne oikein kunnolla kiinni. Saattaa mennä renkaiden vaihdossa hetki ku pariinkymmeneen pulttiin hitsaa putken pätkänni. no pitää olla asennus olutta vähintään laatikollinen.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
No nyt oli taas uus juttu tuon mallinen pyöränpultti allekirjoittaneelle. No taas oppi uutta ja irrotusvinkithän tuossa edellä jo tulikin. Toivottavasti ei ole vanteetkin menneet ihan tuhannen kieroon, kun on noin tiukkaan vedetty pultit kiinni.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261