S204 -mallin hankinta käytettynä
Niin ja tehty jo vuosikymmeniä samalla tapaa,aika vähän paneudutaan tuollaisiin varustuksiin.C-Klasse kirjoitti:Korjasin häiriön putsaamalla paskat, minkä peitossa anturit kulmissa osittain olivat. Pitää kehitellä niihin suojat, ihan päin persettä ajateltu tuo alkuperäisasennus.
Oletetaan ,jotta kyllä se takuu ajan pelittää.
Kyselin rekisteröintikatsastuksessa, mikä näissä 204:ssa aiheuttaa hylkäyksen ja katsastaja meinas että "ei näis yleensä mitään oo".
Lausunto vaikuttaa realistiselta tämän tilaston perusteella. http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/ ... 144556/304
Auton täydellinen viattomuus onkin sitten eri asia. En nyt kuitenkaan sitä tavoitellakseni vaihda Mersua johonkin Toyota Carina kakkoseen vuodelta 91
Lausunto vaikuttaa realistiselta tämän tilaston perusteella. http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/ ... 144556/304
Auton täydellinen viattomuus onkin sitten eri asia. En nyt kuitenkaan sitä tavoitellakseni vaihda Mersua johonkin Toyota Carina kakkoseen vuodelta 91
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1918
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Voitko nimetä yhden yhteisen kulutusosan alustasta? Saattaa olla joku pultti tai prikka, todennäköisesti sekin joku 140 osa ennemmin kuin 221 osa.204 kirjoitti:Paljon samoja osia kuin painavammassa 221,
niin voisi 204 toimia pitempään.
Hait ehkä sitä että 204:n alustan kulutusosat on auton painoon nähden suhteellisen vahvoja ja kestävät ainakin paljon paremmin kuin jossakin 211:ssä saatikka muissa merkeissä. Saattaa kestää pitempään kuin 221:ssä.
Jakopäästä..
Tuosta jakoketjun ongelmasta OM651 BE koneessa on ollut jonkin verran mainintaa.. Missä kilometreissä tuo jakoketju alkaa olemaan vaihdon tarpeessa (jollei mene kerralla poikki ) ja missä hintaluokassa tuo ketjun ja kiristimen vaihto liikkunee? Oireiluna lienee rosoinen käyntiääni tyhjäkäynnillä? Periaatteessahan ketjukone on ikuinen mutta..
Tein elämäni ekan renkaiden nettioston, kun ajoin eturenkaan johonkin isoon kiveen tms. kotitiellä. Juuri lanatulla tiellä näin, mistä olin ajanut eikä jäljet menny "kareille". Pari viikkoa täs meni muiden kiireiden paris puuhatessa ja sitten sain aikaiseksi. Paikallisista kivijalkamyymälöistä ei saa ostettua, joten netistä sitten.
Etuakselille pitäis nyt tulla uudet Rossot. Olis niitä ny varmaan parempiakin renkaita, mutta takana on melkein tuliterät joten koetan ajaa neljä
samanlaista rengasta loppuun ja vaihtaa sitten kaikki kerralla johonkin uuteen.
Navigointi DVD:n ostaminen tuntuu vaikealta Mersuun. Rouvan VW - Blaupunkt -laitteeseen löytyi heti uudet kartat mutta Mersun karttoja pantataan ilmeisesti merkkiliikkeiden tiskin alla ympäri Eurooppaa?
Etuakselille pitäis nyt tulla uudet Rossot. Olis niitä ny varmaan parempiakin renkaita, mutta takana on melkein tuliterät joten koetan ajaa neljä
samanlaista rengasta loppuun ja vaihtaa sitten kaikki kerralla johonkin uuteen.
Navigointi DVD:n ostaminen tuntuu vaikealta Mersuun. Rouvan VW - Blaupunkt -laitteeseen löytyi heti uudet kartat mutta Mersun karttoja pantataan ilmeisesti merkkiliikkeiden tiskin alla ympäri Eurooppaa?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
EBay?C-Klasse kirjoitti:Navigointi DVD:n ostaminen tuntuu vaikealta Mersuun. Rouvan VW - Blaupunkt -laitteeseen löytyi heti uudet kartat mutta Mersun karttoja pantataan ilmeisesti merkkiliikkeiden tiskin alla ympäri Eurooppaa?
APS50 on hieman harvinaisempi, koska sama kiekko toimii vain muutamassa automallissa (muistaakseni Cee ja GLK?). Mutta kyllä niitäkin kiekkoja oli viimeksi ostaessani joitain kappaleita myynnissä?
Merkkiliikkeestä ei käsittääkseni osteta levyjä noin vain, vaan tilataan haluttuun liikkeeseen. Kävin nimittäin kysymässä Saksan reissulla viime kesänä, kun oma 2008 levy alkoi naarmujen vuoksi osoittaa lopullisen kilahtamisen merkkejä. Ei myydä suoraan, vaan pitää tietää missä aikoo olla parin päivän kuluttua.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pitää kattoa, jos löytyis sopivia käytettyjä. En ymmärrä, miksi tää Mercedes Becker -navigointilevy on niin "salainen" ettei niitä myydä kuten normaaleja levyjä? Vaatinee paypal -tilin, että voi hankkia ebaystä.740 GLE kirjoitti:EBay?C-Klasse kirjoitti:Navigointi DVD:n ostaminen tuntuu vaikealta Mersuun. Rouvan VW - Blaupunkt -laitteeseen löytyi heti uudet kartat mutta Mersun karttoja pantataan ilmeisesti merkkiliikkeiden tiskin alla ympäri Eurooppaa?
APS50 on hieman harvinaisempi, koska sama kiekko toimii vain muutamassa automallissa (muistaakseni Cee ja GLK?). Mutta kyllä niitäkin kiekkoja oli viimeksi ostaessani joitain kappaleita myynnissä?
Merkkiliikkeestä ei käsittääkseni osteta levyjä noin vain, vaan tilataan haluttuun liikkeeseen. Kävin nimittäin kysymässä Saksan reissulla viime kesänä, kun oma 2008 levy alkoi naarmujen vuoksi osoittaa lopullisen kilahtamisen merkkejä. Ei myydä suoraan, vaan pitää tietää missä aikoo olla parin päivän kuluttua.
Onko kukaan ostanut Suomesta marmoritiskiltä navi -DVD:tä? Saksan Mersun nettikaupasta sitä ei saa ostettua muutaku saksalaiset.
EDIT: Nyt löytyi ebaysta uus kartta punaisella värikoodilla. Pistin tilaukseen saman tien. Joskus ennemmin kattelin niin ei löytyny oikein sopivia. Hintaa tuli 157€, en tiedä onko paljon vai vähän.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Tänään tuli postissa ensimmäinen Mersun asiakaslehti sitten vuoden 2007 ja sieltähän se löytyi Suomen hinta vuoden 2013/2014 navigointi-DVD:lle: 219€.
Mulle pitäis olla tulossa versio 2014/2015 ja edullisemmalla hinnalla.
Mersun tuulitakkikin olis saatavis tarjoushintaann 199€. Mercedes on siis tuulitakkikansankin auto, mutta ehkä enemmän Helly Hansen -tyyppisten.
Taidan kuitenkin hommata Volvon rekkamiestakin.
Mulle pitäis olla tulossa versio 2014/2015 ja edullisemmalla hinnalla.
Mersun tuulitakkikin olis saatavis tarjoushintaann 199€. Mercedes on siis tuulitakkikansankin auto, mutta ehkä enemmän Helly Hansen -tyyppisten.
Taidan kuitenkin hommata Volvon rekkamiestakin.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Syksyllä eBaysta ostaessani 2013 oli uusin saatavilla oleva ja edellinen 2012 melkein saman hintainen, joten ostin 2011 version 70 % alennuksella.
Eihän se viimeisin mahdollinen ollut, mutta omaa aiempaa 3 vuotta uudempi kuitenkin. Ja mikä parasta, naarmuton ja hyvin toimiva.
Eihän se viimeisin mahdollinen ollut, mutta omaa aiempaa 3 vuotta uudempi kuitenkin. Ja mikä parasta, naarmuton ja hyvin toimiva.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Hyvin se olis mullekin välttänyt vähä vanhempi levy, koska eihän täällä oo tehty mitään mullistavaa muutosta sitten Tampereen ohitustien. Sattui vaan Sternpartnerin tarjous uudesta levystä siihen listan ekaksi ebayssa.
On se vaan kätevä laite. Kännykällä ensin googlesta esim. kukkakaupan osoite Ylivieskassa ja sitten navin avustuksella kerralla oikeaan paikkaan.
On se vaan kätevä laite. Kännykällä ensin googlesta esim. kukkakaupan osoite Ylivieskassa ja sitten navin avustuksella kerralla oikeaan paikkaan.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Nettikauppa toimitti tilatut tuotteet eli kaksi kappaletta Pirelli P Zero Rossoja viikossa. Toisen renkaan leimasta kattoin että oli paistettu tänä vuonna. Mulla oli kaks vanhinta rengasta lisämerkinnällä MO (Mercedes only). Näitä lisämerkintöjä on kuulemma Audille ja BMW:lle kans. Onkohan ne jotain ylijäämä -ensiasennusrenkaita, joita pyörii varastoissa?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Eikä siinä vielä kaikki. Pidemmän matkaa oudossa paikassa navi päällä ajaessa ainakin meidän autossa puhelimet soivat ja MP3:t ja radiokanavat vaihtuvat. Ja elleivät vaihdu riittävän tiuhaan, alkaa takapenkiltä tulla ensin ohjeita ja sitten sormia tai varpaita kartturin avuksi.C-Klasse kirjoitti:On se vaan kätevä laite. Kännykällä ensin googlesta esim. kukkakaupan osoite Ylivieskassa ja sitten navin avustuksella kerralla oikeaan paikkaan.
Ja navin tilanne pysyy kuskin nokan edessä kaikesta muusta hälinästä huolimatta.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Totta. Meillä on porukoiden Audissa perusmallin navi, joka näkyy mittaristos. Tämä Mersun kahden ruudun taktiikka on parempi siinä osoitteen syöttökohdassa. Yhdes vuokra-Renaultis oli Tomtom -pohjainen navi, joka meni sekaisin aina välillä. Huonompi homma Ruhrin alueella... Autovalmistajien omat laitteet eivät oo ikinä pettäneet.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Nyt kun näitä polttoaineen kulutuksia on vertailtu niin tuli mieleen, että vaikuttaako automaattivaihteiston "Comfort/Sport" -valinta kulutukseen?
Talvella tulee käytettyä Comfortia ja maaliskuusta asti (kesärenkaat alla) Sportia ja kulutukset on ainakin nousseet. Keskikulutus on toki noussu vain 2 desiä 7,1:stä 7,3:een. Osasyynä on ilmastointilaite ja lyhyet ajomatkatkin.
Talvella tulee käytettyä Comfortia ja maaliskuusta asti (kesärenkaat alla) Sportia ja kulutukset on ainakin nousseet. Keskikulutus on toki noussu vain 2 desiä 7,1:stä 7,3:een. Osasyynä on ilmastointilaite ja lyhyet ajomatkatkin.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Automaattikysymykseen ei ole kuin arvailuja, mutta samanlainen auto manuaalina kyllä kuluttaa kesäkelissä selvästi vähemmän. Etenkin pätkäajossa ilmastointi kuormittaa vähemmän kuin sähkölämmitys kylmällä säällä ja talvikeli talvirenkaineen.C-Klasse kirjoitti:Nyt kun näitä polttoaineen kulutuksia on vertailtu niin tuli mieleen, että vaikuttaako automaattivaihteiston "Comfort/Sport" -valinta kulutukseen?
Talvella tulee käytettyä Comfortia ja maaliskuusta asti (kesärenkaat alla) Sportia ja kulutukset on ainakin nousseet. Keskikulutus on toki noussu vain 2 desiä 7,1:stä 7,3:een. Osasyynä on ilmastointilaite ja lyhyet ajomatkatkin.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: 11.10.2013 7:59
- Paikkakunta: paukarlahti
kyllähän se taitaa confort asennolla hieman vähemmällä mennä,vaihtaa paljon pienemmillä kierroksilla isommalle, eikä matkaajossa mäkisillä osuuksilla taas vastaavasti pienemmälle ylämäkeen,etenkin täyteen lastattuna tai peräkärry perässä itseä ärsyttää sport asennolla kun vaihtaa heti pienemmälle joka nyppylällä.
mutta sitä vartenhan se valinta nappi on että jokainen valita itselle sopivan ja tilanteeseen sopivan vaihtamis ohjelman.
mutta sitä vartenhan se valinta nappi on että jokainen valita itselle sopivan ja tilanteeseen sopivan vaihtamis ohjelman.
Pistin tankkauksen yhteydessä Comfort -ohjelman käyttöön. Sittenhän sen tietää kun ajaa tankillisen. Oikeastaan en edes tiedä, miksi käytin Sport -ohjelmaa, kun Comfort vaihtaa tarvittaessa vaihdetta ihan tarpeeksi nopeasti jos painaa kick downille. Rauhallisemmin painaessa se käyttää vääntöä hyväkseen ja suorituskyvyssä tuskin suurta eroa on Sportiin verrattuna. Voi olla jopa nopeampi, koska keskikierroksilla tämä kiihtyy aika ripeästi eikä aikaa menetä vaihteen vaihdossa.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Kulutus vaikuttaa tippuneen Comfort -ohjelmaan siirtymisen jälkeen. Näytti jopa puolen litran pudotusta yhden tankkauksen perusteella, seurataan tilannetta.
Kyllä tuo nahkaverhoilukin vaan vaatii huolenpitoa siinä missä kangaspenkit. Eilen puhdistin ja hoitelin nahat Glymin aineilla ja kylläpäs ne penkit imivätkin voidetta! Joskus alkukeväästä taisin rasvata viimeksi. Korrekin puunaustyyny oli tosi kätevä hoitoaineen levittämiseen, ei jääny "haukipaikkoja". Nyt taas tuoksuu nahalta autossa, kai se on merkki että tilanne on hallinnas
Kyllä tuo nahkaverhoilukin vaan vaatii huolenpitoa siinä missä kangaspenkit. Eilen puhdistin ja hoitelin nahat Glymin aineilla ja kylläpäs ne penkit imivätkin voidetta! Joskus alkukeväästä taisin rasvata viimeksi. Korrekin puunaustyyny oli tosi kätevä hoitoaineen levittämiseen, ei jääny "haukipaikkoja". Nyt taas tuoksuu nahalta autossa, kai se on merkki että tilanne on hallinnas
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Juuri noin se on. Niin kauan kun lämpimän auton ovea avatessa tulee vastaan nahkatehtaan tuoksu, on homma kunnossa.
Kuivumaan päässyt nahka saattaa tarvita aluksi useampia käsittelyjä, mutta kyllä se kunnolla lotrattuna alkaa pärjätä 2 - 3 käsittelyllä vuodessa. IMHO, ei paha homma, etenkin ellei joka kerta pese istuimia nahkasaippualla, vaan joka toisella kerralla vain lisää nahanhoitoainetta.
Kuivumaan päässyt nahka saattaa tarvita aluksi useampia käsittelyjä, mutta kyllä se kunnolla lotrattuna alkaa pärjätä 2 - 3 käsittelyllä vuodessa. IMHO, ei paha homma, etenkin ellei joka kerta pese istuimia nahkasaippualla, vaan joka toisella kerralla vain lisää nahanhoitoainetta.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Oman kokemukseni mukaan alkupään 220CDI-koneiden kanssa 5-portaisen vaihteiston Sport-asento tuntuu toimivan loogisemmin. Comfort kun tuntuu laskevan moottorin "alueelta" pois (ja silloinhan moottori tuntuu todellista ponnettomammalta, mikä ei tokikaan ole toivottava asia).C-Klasse kirjoitti:...Oikeastaan en edes tiedä, miksi käytin Sport -ohjelmaa...
-T
Juu, taidan ymmärtää mitä meinaat. Joskus se laatikko jotenkin "nukahtaa" kun pitää lähteä ripeästi ylittämään vilkkaasti liikennöidyssä risteyksessä. Pistän Sportin päälle, jos tiedän että kohta pitää mennä eikä meinata. Mä olen kai sen verran polkenut tuota omaani että Comfortillakin se pääsääntöisesti reagoi tarpeeksi ärhäkästi kaasupolkimeen.eerola kirjoitti:Oman kokemukseni mukaan alkupään 220CDI-koneiden kanssa 5-portaisen vaihteiston Sport-asento tuntuu toimivan loogisemmin. Comfort kun tuntuu laskevan moottorin "alueelta" pois (ja silloinhan moottori tuntuu todellista ponnettomammalta, mikä ei tokikaan ole toivottava asia).C-Klasse kirjoitti:...Oikeastaan en edes tiedä, miksi käytin Sport -ohjelmaa...
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Se on aivan sopivaa "terapeuttista" toimintaa, kun välillä paneutuu auton verhoiluihin. Mulla on Kärcherin pesevä imuri, jolla saa sitten kangaspenkit tosi hienoon kuntoon jopa kuorma-autosta joka oli uutena sementinkuljetuksessa. Se on se toistojen määrä...740 GLE kirjoitti:Juuri noin se on. Niin kauan kun lämpimän auton ovea avatessa tulee vastaan nahkatehtaan tuoksu, on homma kunnossa.
Kuivumaan päässyt nahka saattaa tarvita aluksi useampia käsittelyjä, mutta kyllä se kunnolla lotrattuna alkaa pärjätä 2 - 3 käsittelyllä vuodessa. IMHO, ei paha homma, etenkin ellei joka kerta pese istuimia nahkasaippualla, vaan joka toisella kerralla vain lisää nahanhoitoainetta.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Laitetaas muutamat kuvat, kun nuo syksyiset on talvirenkailla ja märkänä. On se musta auto vaan komia, kunhan sen viittii pestä. Sisustankin imuroin, kun pitää lähteä Viroon pidemmälle reissulle rouvan kanssa. Oon vahannut tämän joskus maaliskuus Collinitella ja sen jälkeen pessy käsin JaniH:n ja kumppanien suosittelemilla aineilla.
Lisäys: Oon tykännyt ajella tällä Mersulla kaikissa olosuhteissa. Ajettavuudessa ei mun mielestä oo mitään valittamista todella pahoillakaan talvikeleillä ja puuttuva aurinkolasikotelokin on vain tilaamista vaille.
Polttoaine tälle maistuu reiluhkosti ( kovimmillaan 7,5 l/100 km), mutta se johtuu kyllä hyvin pitkälti pätkäajosta.
Kattoluukkuun ehdin tottua edellisessä autossani ja sen puuttuminen harmittaa vähäsen. Tykkäisin pitää luukkua takareunasta auki kesäisin, ettei auto niin kuumenis parkkipaikoilla. Kevätpäivisin on kiva ajella luukku auki liu´utettuna. Talvisin lasikattoluukusta tulee yllättävän paljon valoa kabiiniin. No, kai se kertoo paljon ettei tämän vakavampaa valittamista löydy?
Lisäys: Oon tykännyt ajella tällä Mersulla kaikissa olosuhteissa. Ajettavuudessa ei mun mielestä oo mitään valittamista todella pahoillakaan talvikeleillä ja puuttuva aurinkolasikotelokin on vain tilaamista vaille.
Polttoaine tälle maistuu reiluhkosti ( kovimmillaan 7,5 l/100 km), mutta se johtuu kyllä hyvin pitkälti pätkäajosta.
Kattoluukkuun ehdin tottua edellisessä autossani ja sen puuttuminen harmittaa vähäsen. Tykkäisin pitää luukkua takareunasta auki kesäisin, ettei auto niin kuumenis parkkipaikoilla. Kevätpäivisin on kiva ajella luukku auki liu´utettuna. Talvisin lasikattoluukusta tulee yllättävän paljon valoa kabiiniin. No, kai se kertoo paljon ettei tämän vakavampaa valittamista löydy?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI