Kiitos kysymestä, astmaoireet on vihdoin saatu hallintaan 

Kaikkea mahdollista tuli kokeiltua polttoainepuolella: alipainehanan ohitusta, kohdella eri kaasarilla kolmella eri pääsuuttimella ja eri neulankorkeuksilla, ja laite tosiaan toimi joko huonosti tai vielä huonommin 

Olin jo siirtymässä magneeton kimppuun, tai oikeastaan jo avannut paikat, ajatuksella että jos sieltä löytyy syy miksi ei ota yläkierroksia kun vielä yksi ilka tuli mieleen. 
Olin kaasarihommat testannut niin että ilmansuodatin oli paikallaan, alkuperäisellä imuputkella yhdistettynä, ja päätin vielä yhden testin tehdä, otin imuputken kaasarilta irti ja käänsin sivuun ja eikun testaamaan. Sehän naukas kierrokset kertaheitolla yli punarajan, yhtään ei ahistanut 

Suora johtopäätelmä: Ilmansuodatin tukossa. Minulla oli tietenkin siinä b-osa, vajaat sata kilometriä ajettu filtteri joka näytti puhtaalta ja siistiltä. Testatakseni teoriaa pistin imuletkun takas paikalleen ja aukasin putsarikotelon ja otin putsarin veke, odottaen että nyt se laulaa.
Vaan eikö mitä, taas oli yläkierrokset tiessään 

Eli vika on imuputkessa? 

Otin röörin tarkasteluun, sehän on semmoinen noin puolen metrin mittainen mutkikas kumiletku joka lähtee kaasarilta 43mm halkaisijalla ja menee putsarikotelolle jotain 100mm halkaisijalla, laajenee lopussaan kuin tuuba.
Eipä rööristä löytynyt mitään mikä sen tukkisi, reiätön ja ehjä. Mutta tehtäväänsä se vaan ei hoida 

Hommasin tilalle perus vapaavirtaussuodattimen eli semmoisen vaahtomuovikartion ja sillä Lyyti laulaa 

Jokos dry sai pärpättimen pelittämään? Tuo puolilämpöisenä kakistelu on näille kiinankaasareille ihan kohtuullisen tavanomaista