dealer kirjoitti:onre kirjoitti:Tämä oli usein ihan kätevää, se kun tahtoi tasan kuudenkympin vauhdissa pitää liian pientä vaihdetta, jolloin näin sain vihjattua automaatille että tuo on nyt vähän yliampuvaa käytöstä.
 
 
Minun romu taas ei liian pientä vaihdetta pidä päällä mielestäni missään tilanteessa - kierroksethan pysyy varsin alhaalla normiajossa - ja siksi ihmettelinkin illalla kokeillessani että mitäs järkeä siinä olisi että voisi vaihtaa isommalle kepistä vaikkei auto haluakaan.
Vaikka miten sievästi kiihdyttää niin siinä se ei onnistunut, tosin en kokeillut W-asennolla.
Pitää vielä kokeilla ajaa tasaista niin hidasta nopeutta että ei ole automaattisesti suurin vaihde päällä ja leipoa sitten keppiä oikealle.
Olette vaan tainneet 
epäonnistua autonne opettamisessa kun joudutte automaatista manuaalia tekemään 

 
 
 No se on varmaa, että eipä tuo laatikko ehdi minun mielialavaihteluihin sopeutumaan....
Mutta just ku kävin viemässä lapset harrastuksiin, niin huomasin tökkiväni keppiä tuon tuosta 

 Ja varsinkin tuossa onren kuvailemassa tilanteessa, kun ensin ajetaan x määrä määrätietoisen pyrkivästi (huom! EI rikota liikennesääntöjä) ja sitten rauhoitetaan tilanne esim. taajamassa, niin auto jää odottamaan sitä seuraavaa kaasun runttaamista ja kierrokset ylhäällä mentäsiin omaan makuun liian pitkään ilman isommalle "pakottamista". 
Samoin huomasin kiihdyttäväni risteykset reippaalla kaasulla laatikko S asennossa, mutta tökin isompaa aina ennen 2000r/min....kiihtyy lastutettuna kivasti väännöillä ja saa tosiaan käytyä kaikki pykälät läpi ylittämättä tuota "kahtatonnia"....se kun ottaa niin ässässä korviin kun huudattaa yli kahentonnin 

  Normaalisti auto vaihtaa sillä kiihdytyksellä 3000r/min kohilla isompaa 

 
			
			
									
									..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...