Tarinaa OskuV:n S203 200CDI

Vastaa Viestiin
OskuV
Viestit: 314
Liittynyt: 16.6.2008 22:02
Paikkakunta: Kouvola

Tarinaa OskuV:n S203 200CDI

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Moro,

Ostin auton 2011 alkupuolella Saksasta tuotuna. Auto oli ostaessa 148tkm ajettu ja päällisin puolen täysin ruosteeton ja lähes virheetön kymmenen vuotiaaksi. Ainoastaan naarmuilla oleva tuulilasi häiritsi. Hienoa kuntoa selittää mm se että auto oli kertaalleen ylimaalattu, joten maalipinta näytti moneen muuhun verrattuna hienolta. Alunperin menin katsomaan liikkeeseen samanikäistä 220cdi automaattia, mutta tämä viereinen auto lähti mukaan siistimmän kunnon takia. Suihkuttelin heti kotelosuoja-aineet ovien alareunoihin U-listojen alle. Listojen aluset näytti silloin virheettömiltä ja luultavasti nekin oli maalattu...

Nyt autolla on ajettu 201tkm ja matkan varrella on tehty/ korjattu

-1 tukivarsi vaihdettu kuskin etukulmaan väljän pallonivelen takia
-polttoainelinjoihin vaihdettu O-renkaita vuotavien tilalle
-Konin "madallusjouset" (ehkä 1cm madaltavat...)
-Taakse uudet halpis iskarit joista toinen hajosi heti > uusitaan jossain vaiheessa
-ilmastoinnin kenno vaihdettu uuteen, hapertunut liitos vuoti aineet pihalle
-pakoputken keskiliitoksen panta ruostui poikki ja putki hyppäsi pois pikaltaan > uusi panta marmoritiskiltä 8€
-pikkutermari vaihdettu
-takalasinpyyhkijän moottori hajosi > takalasin pyyhkijä poistettu
-18" AMG piraatit kesävanteiksi. Talvivanteinan alkuperäiset 16" Avantgarden vanteet
-perushuoltoa, öljyt 10tkm välein, suodattimia jne.

Auto oli kertaalleen myynnissäkin, mutta koska kauppoihin ei päästy sopivaan hintaan niin päätin rempata pitää itselläni.

To do listalla on ainakin
-Ruosteremppaa : oven alareunojen hiekkapuhallus ja auton maalaus ikkunalinjasta alaspäin, aika varattu maalarille lokakuun alkuun. Laittelen kuvia tästä myöhemmin.... 50tkm Suomen suolatuilla teillä tekee autolle ihmeitä.
-uudet iskarit taakse tai kokonaan uusi alusta esim : http://www.ebay.de/itm/Koni-STR-T-Fahrw ... 0573420293 tai http://www.ebay.de/itm/H-R-Cup-Kit-Fahr ... 3420293%26
-uusi tuulilasi



edit : kuvan upotus tekstiin ei näemmä meikäläisen atk-taidoilla onnistu...

Edit 2, nyt onnistuu kuvien laitto vähän tyhmemmältäkin. Kas tässä: Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut OskuV, 25.9.2013 19:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic

Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Joo tuon kuva hässäkän kans on ollu ongelmia... Mut lataa suoraan koneelta tänne... Esim. tarkista ensin että kuva ei ole liian suuri, esim. 1600x1200 kokoon ku pienentää niin foorumin softa tajuaa (menee ehkä isommatkin, mut en oo kokeillu)... Sitten otat tuosta lähetä kuva viestinkirjotuksessa ja lataat kuvan sieltä ja liitä viestiin... Sit pitäs näkyy... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
OskuV
Viestit: 314
Liittynyt: 16.6.2008 22:02
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Dodiin, vaihdoin vielä pari O-rengasta korkeapainepumpun kupeeseen ja löpövuodot on nyt kurissa.

Huomasin nyt seuraavan korjauskohteen, autossa haiskahtaa jonkinverran pakokaasulta. Tarkastuslistalla turbon jälkeinen kiristyspanta, pakoputken keskiliitoksen panta, mikä on vajaa vuosi sitten vaihdettu koska putki hyppäsi pois liitoksestaan ja putki vuoti. Harkinnassa on myös kattien tyhjäys, se ei siis ilmeisesti vaikuta katsastuksessa mitattaviin päästöihin? Mites ootte noita tehnyt, kannattaako avata katit vai rassata jollain?

Laitetaas nyt vielä pari kuvaa ruostevaurioista ennen maalausta. Kuvissa ovien alareunan U-listat poistettu ja alta tosiaan paljastui ihan kiitettävästi pintaruostetta. Onko kukaan jättänyt niitä listoja/ tiivisteitä pois? Niiden alle näyttäis kertyvän helposti likaa ja kosteutta, joten ihan vastaisuuden varalta ajattelin olla laittamatta niitä enää paikalleen. Mitään suhinoita/ vastaavaa ei ajossa kuulu vaikka listat puuttuu.

http://aijaa.com/Xxl2DI
http://aijaa.com/KfA8as
http://aijaa.com/K37C8V
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic

Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Eikö se oven alaosan kumi suojaa eturenkaista lentävää hietaa yms vai onko se kynnyksen "sisällä" piilossa hietapuhallukselta?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
OskuV
Viestit: 314
Liittynyt: 16.6.2008 22:02
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Koitetaas laittaa kuvaa, jos nyt onnistuis tekstiin upotus... Kyseessä siis nämä oven alapokkauksen listat. Ne jää kokonaisuudessaan kynnyksen sisään. Kuva[/img]
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic

Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
OskuV
Viestit: 314
Liittynyt: 16.6.2008 22:02
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Nonii, se olis nyt maalattu ikkunalinjasta alaspäin. Hyvä tuli, vieläpä kohtuulliseen hintaan. Jos joku on hinta/laatusuhteeltaan hyvää maalaria etsimässä niin uskallan suositella Ruokoniemeä Kouvolasta. Hiekkapuhalluksen jäljiltä autosta imuroitu aika reippaasti hiekkaa ja vielä sitä jäi.. Imuroinnin lisäksi täytyis vielä laittaa lisää kotelosuoja-ainetta ja viimeistellä maali kevyellä myllytyksellä ja kiillotuksella. Hyvä siitä tulee 8)
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic

Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Ompa paljon remppaa noihin km verrattuna. Onko kaikki varmasti mittarissa :shock:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
OskuV
Viestit: 314
Liittynyt: 16.6.2008 22:02
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Uskoisin että kilsat pitää paikkansa. Auto oli ostettaessa niin siistissä kunnossa että aika huolellinen huijarimyyjä on kyseessä jos onnistui sumuttamaan. Huoltokohteiden listaa ihmetellessä täytyy muistaa se, että sitä pidentää aika paljon se kun tulee korjailtua kaikki pikkuviat yms. Eipä tollekkaan olis paljoa tarvinnut viimeisten 50tkm aikana tehdä jos olisi vaan ajanut välittämättä auton kunnosta..

Onko kellään heittää vinkkiä mikä kotelosuoja-aine olis paras? Olis tarkoitus suojailla ovet ja paksin kansi.
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic

Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
OskuV
Viestit: 314
Liittynyt: 16.6.2008 22:02
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Hommat etenee. Suihkin ovien alareunoihin Tectyl ML kotelosuojaa, pahus vaan että spraypullon pilli oli päässyt hukkumaan niin meinasi mennä sottaamiseksi ja ihan jokapaikkaan ei päässyt suojaa laittamaan. Täytynee ostaa vielä uusi purkki ja suihkutella hankalat paikat pillin kanssa.
Tänään poikkesin kauppamatkalla varaosaliikkeessä kun sielä oli Konin maahantuoja esittelemässä tuotteita. Hinnat oli kohdallaan ja tilasin taakse Konin STR.T iskariparin. Orggisiskarit merkkiliikkeestä olis ollut ~250€/kpl, Konit makso 80€/kpl. Ei tarvinnut kahta kertaa miettiä.


Volvoon tuli laiteltua jo talvirenkaat alle ja samalla pesin sen. Lisäksi kolvailin avaimien kaukosäätimen kasaan, sieltä oli ovien sulkemis nappula irronnut juotoksista. Melkoista kellosepän työtä kolvailla komponentteja tollaseen 3x4cm piirilevyyn. Mutta onnistu se ja kauko toimii, ainakin toistaiseksi... 8)
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic

Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
OskuV
Viestit: 314
Liittynyt: 16.6.2008 22:02
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja OskuV »

No nyt tuli tällänen S211 liittyvä ongelma. Elikkäs 270CDI koneessa vuotaa EGR-venttiili ja pakokaasua tulee kuulemma ulospäin (?!) Mites jos tuon koodaisi pois ja tukkisi venttiilin jollain tapaa? Tuleeko herjaa tms?
Uusi EGR maksaisi ~350€, sen uusiminen tuntuu vähän turhalta investoinnilta jos ilmankin pärjää...

Pahoittelut, menee hiukan topicin aiheen ohi...
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic

Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
OskuV
Viestit: 314
Liittynyt: 16.6.2008 22:02
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja OskuV »

OskuV kirjoitti: Tänään poikkesin kauppamatkalla varaosaliikkeessä kun sielä oli Konin maahantuoja esittelemässä tuotteita. Hinnat oli kohdallaan ja tilasin taakse Konin STR.T iskariparin. Orggisiskarit merkkiliikkeestä olis ollut ~250€/kpl, Konit makso 80€/kpl. Ei tarvinnut kahta kertaa miettiä.
Ja sieltähän ne saapui, valitettavasti vaan eri paria. Nyt odotellaan maahantuojalta uusia.. :roll:
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic

Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
OskuV
Viestit: 314
Liittynyt: 16.6.2008 22:02
Paikkakunta: Kouvola

Tarinaa OskuV:n S203 200CDI + vähän muistakin

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Jatkanpa yksinpuhelua, vieläpä alkuperäisen aiheen ohi. Millanen homma on vaihtaa W211 lyhkäsien xenonpolttimot?
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic

Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
OskuV
Viestit: 314
Liittynyt: 16.6.2008 22:02
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Ei kellään satu olemaan Calixin sisähaaroitussarjaa jouten?
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic

Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”