Oikea hinta S211 myllytyksestä ???
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Oikea hinta S211 myllytyksestä ???
Eli kysessä siis pesu, myllytys ja kovavahaus 211 farkku ja myllyttäjän unelma, eli metallimusta.
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Oikea hinta omakotitalosta ?
Saa tuolle ja autollekki hinnan, mutta ei sille mitä on hakemassa, ellei ensin näe
Haluukko halavan vai hyvän ?
Saa tuolle ja autollekki hinnan, mutta ei sille mitä on hakemassa, ellei ensin näe
Haluukko halavan vai hyvän ?
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Kysele harrastajilta. Tekevät tarkkaan ja hartaudella mutta hinta ei yleensä päätä huimaa.
Jos kunnon liike tekee kunnollisena niin uskoisin että lähdetään noin 300e luokasta aina ylöspäin riippuen mitä kaikkea tehdään ja kuinka pitkään niissä menee.
Päivässä firma tekee suht ok jälkeä mutta kiireellä. Ite varaan aina viikonlopun perjantai iltapäivästä sunnuntai iltaan ja siinä kerkiää tehdä sitten vimpan päälle ja lähes kaiken.
Jos kunnon liike tekee kunnollisena niin uskoisin että lähdetään noin 300e luokasta aina ylöspäin riippuen mitä kaikkea tehdään ja kuinka pitkään niissä menee.
Päivässä firma tekee suht ok jälkeä mutta kiireellä. Ite varaan aina viikonlopun perjantai iltapäivästä sunnuntai iltaan ja siinä kerkiää tehdä sitten vimpan päälle ja lähes kaiken.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Ja muistahan että nuo "fiksaamoiden" myymät kovavahaukset on melko huijausta, 95% varmuudella Autoglymin Extra Gloss Protection eli kultaetikettinen eli ammattikäytössä HardWax vedetään päälle, kesto kesäkelissä maksimissaan kuukauden, suolaliuosta kestää kertaruiskauksen...
Harrastajilla paremmat aineet sekä aika useasti parempi ammattitaito kuin näillä "ammattilaisilla", tosin on seassa myös ammattilaisia jotka tekevät hyvääkin jälkeä mutta hinnat ei sitten olekkaan myllytys ja vahaus 120€ mutta aikaakin menee enemmän kuin se 2 tuntia... Päivän työ tuossa vähintään on niin siitä jokainen voi hieman laskea että mitä se maksaa =)
Harrastajilla paremmat aineet sekä aika useasti parempi ammattitaito kuin näillä "ammattilaisilla", tosin on seassa myös ammattilaisia jotka tekevät hyvääkin jälkeä mutta hinnat ei sitten olekkaan myllytys ja vahaus 120€ mutta aikaakin menee enemmän kuin se 2 tuntia... Päivän työ tuossa vähintään on niin siitä jokainen voi hieman laskea että mitä se maksaa =)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Mistä näitä löytää? Pitäis isäukon kesä-BMW vielä ennen talviteloille vientiä saada pestyä ja vahattua oikein kunnolla, mutta itellä ei ole niin minkään valtakunnan mahdollisuutta tehdä hommaa.Wolfie kirjoitti:Kysele harrastajilta. Tekevät tarkkaan ja hartaudella mutta hinta ei yleensä päätä huimaa.
Vaikkapa http://www.pesukinnas.comonre kirjoitti:Mistä näitä löytää? Pitäis isäukon kesä-BMW vielä ennen talviteloille vientiä saada pestyä ja vahattua oikein kunnolla, mutta itellä ei ole niin minkään valtakunnan mahdollisuutta tehdä hommaa.Wolfie kirjoitti:Kysele harrastajilta. Tekevät tarkkaan ja hartaudella mutta hinta ei yleensä päätä huimaa.
Sinne esim Ostetaan osastolle ilmoitus mihin auton merkki, vuosmalli, väri ja mitä tahtoo tehtäväksi ja tietysti paikkakunta.
Kaikilla harrastelijoilla ei ole omaa paikkaa missä tehdä, mutta sikälimikäli kelit sallii niin ulkona onnistuu tai jos ostajalla on itsellään talli tai muu sisäpaikka vaikkapa parkkihallipaikka talonyhtiössä niin aina parempi.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Kyl mää rassausmiittiin tulen mut on vähän siinä ja siinä ehtiikö päivässä tehähotari kirjoitti:NO kysytään että tuutko rassausmittiin tekemään tuon auton.Kysele harrastajilta.
Jos hoppa tulee valmiiks pestynä paikanpäälle ni voidaan kattoa kuinka pitkälle keritään ennenku tekijästä loppuu virta. Mutta en lupaa että ehtis valmiiks asti. Yleensä mulla menee kahteen kertaan hierottuna semmonen ~16 tuntia kiillottamiseen ja vahaukseen normitahdilla mutta kai sitä kahteentoista tuntiin jotain sais aikaseks...
Ja kovavahoja mä en harrasta, mulla on vaan pirun kestäviä perusvahoja ja nanopinnotteita
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
ite kans just kumppanin kanssa avattiin hyvinkäälle pesula, eli tehään hyvil vahoil, ja jonkun näkösillä pinnotteilla kumppani niistä tykkää ite noitten vahojen kannalla, maku asioita leipä työ tulee parista autoliikkeestä, mut sit yksityisten autojen kiillotuksia tulee tehtyä aika paljon juurikin sen takia että saa nähdä sen kätensä jäljen
Sen verran vielä näkökantaa asiaan, että jos haluaa auton kiillotukseen käytettävän aikaa, niin jonkun harrastajan kiillotustyö on varmaan ainoa oikea vaihtoehto. Kukaan ammatikseen sitä tekevä ei pysty tekemään 12h kiillotustyötä muutaman tunnin palkalla. Sillä ei elä. Toki jos kukkaro kestää, niin kyllä "ammattilainenkin" käyttää siihen aikaa, se vaan maksaa aika paljon.
Yleensä vaan asiakkaalle on hankala saada selitettyä miksi kiillotus maksaa niin paljon, ja viimeistään kiillotushinnan kuullessa yleensä riittää pelkkä vahaus autoon .
Yleensä vaan asiakkaalle on hankala saada selitettyä miksi kiillotus maksaa niin paljon, ja viimeistään kiillotushinnan kuullessa yleensä riittää pelkkä vahaus autoon .
Juu, aika usein kun on kyselty että mitä maksaa myllytys ja olen sanonut että vähintään 150€ ja siitä ylöspäin autosta riippuen niin on tullut vastaus että otetaan tällä kertaa sitten vain se vahaus.
Tai sitten tilataan autoon puhelimessa vahaus ja tuodaan sitten täysin auringonpolttama peruspunainen auto pihalle. Nimimerkillä tulipa tehtyä yksi pikainen myllytys oikeastaan puoleen hintaan...
Tai sitten tilataan autoon puhelimessa vahaus ja tuodaan sitten täysin auringonpolttama peruspunainen auto pihalle. Nimimerkillä tulipa tehtyä yksi pikainen myllytys oikeastaan puoleen hintaan...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Joo, tuollainen vaatii sen 3 eri ajokertaa tuollainen maalipinta, ensin karvalaikalla ja erittäin leikkaavalla aineella, sitten jonkun verran leikkaavalla laikalla ja aineella karvalaikan ajojäljet pois ja sitten vielä lievästi leikkaavilla viimeistely jonka jälkeen vielä ehkä neljäs veto lähes leikkaamattomilla... 12 tuntiin ei taida ehtiä vaan puhutaan 16-20 tunnista ja 30€ per tunti...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Mulla on aika perusvehkeet, eli reilun huntin mylly ja kaveriksi alkutyöstöön karvalaikka, keskikova "nänni" ja Fareclan G3. Näillä on kyllä tähän mennessä lähteny kaikki maalipinnat kuosiin mutta tästä tuli juuri ja juuri 1x karva ja 2x nänni ajolla siedettävä, muttei hyvä noiden seittien suhteen vaikka kiiltää kuin tauti No jos tuon vielä viimeistelisi + vahaisi ja käsittelee paremmilla aineilla keväällä.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Vaatinee pykälän pari rajumpaa ainetta karvan kaveriksi että saa seitit pois...
Nuo Fareclat saisi kyllä jo muutenkin siirtää museoon, varmasti hyvää tavaraa ollut 70-luvulla mutta nykyaikaiset mömmöt on vaan nopeampia, helpompia ja parempia...
Nuo Fareclat saisi kyllä jo muutenkin siirtää museoon, varmasti hyvää tavaraa ollut 70-luvulla mutta nykyaikaiset mömmöt on vaan nopeampia, helpompia ja parempia...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Näinhän se vähän on... tätä vaan saa melkein joka siwasta markalla ja on pärjänny tähän menessä näissä random myllytyksissäJaniH kirjoitti:Nuo Fareclat saisi kyllä jo muutenkin siirtää museoon, varmasti hyvää tavaraa ollut 70-luvulla mutta nykyaikaiset mömmöt on vaan nopeampia, helpompia ja parempia...
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Schollit saa useimmasta Siwasta viimeistään seuraavana ellei jopa samana päivänä kun tillaa tuolta: http://projectech.fi/
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Ja esim Meguiarsin #101 + #205 saa vaikka lähimmästä fiksuksesta tai ad-varaosasta todennäköisesti hyllystä.
Nuille kahdelle kaveriksi sopiva valikoima laikkoja ja tekee abaut pinnan kuin pinnan.
Itse henkilökohtaisesti voin nyt sanoa tähän että mersun nanolakka, eli sieltä justiinsa W203 W211 aluilta etiäppäin niin meikäläisen hinta on siinä noin 400-500e ja työstöaika noin 40-50tuntia. Jos siis pelkästä kiillottamisesta ja vahaamisesta puhutaan. Lisähommat sitten ekstraa. Saattaa mennä vähemmän aikaa, saattaa mennä enempi aikaa. Se selviää vasta kun pääsee tekemään.
Ja tämä siis ihan harrastelijana omassa tallissa huvin vuoksi. Yrityksenä jos tekisin niin hinnan saa kertoa kertoimella 2.5 että jää jotain kouraankin. Aikamääre ei muutu Eli siitä voi arvuutella vähän miksi fiksaamot on fiksaamoita ja miksi harrastelijoiden kädenjälki on pikkusen eri luokkaa. Tuskin kukaan mulle maksais tonnia siitä että hieron sen auton hienoksi. Tai jos maksaa niin saa ehdottomasti ohjata tännepäin ottamaan yhteyttä
Nuille kahdelle kaveriksi sopiva valikoima laikkoja ja tekee abaut pinnan kuin pinnan.
Itse henkilökohtaisesti voin nyt sanoa tähän että mersun nanolakka, eli sieltä justiinsa W203 W211 aluilta etiäppäin niin meikäläisen hinta on siinä noin 400-500e ja työstöaika noin 40-50tuntia. Jos siis pelkästä kiillottamisesta ja vahaamisesta puhutaan. Lisähommat sitten ekstraa. Saattaa mennä vähemmän aikaa, saattaa mennä enempi aikaa. Se selviää vasta kun pääsee tekemään.
Ja tämä siis ihan harrastelijana omassa tallissa huvin vuoksi. Yrityksenä jos tekisin niin hinnan saa kertoa kertoimella 2.5 että jää jotain kouraankin. Aikamääre ei muutu Eli siitä voi arvuutella vähän miksi fiksaamot on fiksaamoita ja miksi harrastelijoiden kädenjälki on pikkusen eri luokkaa. Tuskin kukaan mulle maksais tonnia siitä että hieron sen auton hienoksi. Tai jos maksaa niin saa ehdottomasti ohjata tännepäin ottamaan yhteyttä
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Olishan se, mutta kun kukaan ei maksa niin paljoa
Paitsi sitten semmoiset jotka tuntee henkilökohtaisesti tekijän, omaavat jonkun erikoisemman harrasteauton ja syvät taskut tai isomman pankkitilin
Ei siis, tuntuu oikeasti siltä että ihmisten kipuraja on siellä max 2-300e ja silloinkaan ei kovin moni ole halukas sitä maksamaan. Ne jotka tietää minkälaista jälkeä joku tekee suostuvat tuommoiseen hintaan kyllä kun tietävät paljonko siinä oikeasti on työtä.
Tuossa tuli jokuaikasitten huvikseen laskeskeltua mitä mulla henkilökohtaisesti menee tarvikkeita yms yhden auton täyshoitoon. Kolmelta päivältä tallin vuokra, suurinpiirtein sähköt, pesuaineet, hiontatahnat, laikat, koneiden oletettu kuluminen jne. Kyllä se vaan niin on että aika liki 100e palaa pelkästään kuluihin viikonlopussa yhden auton tekemisessä. Sen kun ottaa pois tuosta hintapyynnistä ja jakaa loput per tunti niin ei siinä ihan hirveästi jää rahaa työhön nähden. Siksi mulla ei ainakaan ole paljoa mielenkiintoa lähteä tekemään 150e koko hoitoa, ei siitä jää käteen mitään.
Tokihan sitä vois tehdä satasellakin niinkuin fiksarit tekee, mutta silloin se on pikapesu hapoilla ja autoglymin punaista karvalaikalla hieroen pintaan niin kauan että näyttää kivalta. Kaksi tuntia ja auto valmis. Näyttää hienolta kunnes sen pesee pari kertaa, vaha poistuu pinnasta ja auto on karmeamman näköinen kuin ennen työtä Huolestuttavinta vaan on että suurinosa haluais justiinsa tämmöistä palvelua...
Paitsi sitten semmoiset jotka tuntee henkilökohtaisesti tekijän, omaavat jonkun erikoisemman harrasteauton ja syvät taskut tai isomman pankkitilin
Ei siis, tuntuu oikeasti siltä että ihmisten kipuraja on siellä max 2-300e ja silloinkaan ei kovin moni ole halukas sitä maksamaan. Ne jotka tietää minkälaista jälkeä joku tekee suostuvat tuommoiseen hintaan kyllä kun tietävät paljonko siinä oikeasti on työtä.
Tuossa tuli jokuaikasitten huvikseen laskeskeltua mitä mulla henkilökohtaisesti menee tarvikkeita yms yhden auton täyshoitoon. Kolmelta päivältä tallin vuokra, suurinpiirtein sähköt, pesuaineet, hiontatahnat, laikat, koneiden oletettu kuluminen jne. Kyllä se vaan niin on että aika liki 100e palaa pelkästään kuluihin viikonlopussa yhden auton tekemisessä. Sen kun ottaa pois tuosta hintapyynnistä ja jakaa loput per tunti niin ei siinä ihan hirveästi jää rahaa työhön nähden. Siksi mulla ei ainakaan ole paljoa mielenkiintoa lähteä tekemään 150e koko hoitoa, ei siitä jää käteen mitään.
Tokihan sitä vois tehdä satasellakin niinkuin fiksarit tekee, mutta silloin se on pikapesu hapoilla ja autoglymin punaista karvalaikalla hieroen pintaan niin kauan että näyttää kivalta. Kaksi tuntia ja auto valmis. Näyttää hienolta kunnes sen pesee pari kertaa, vaha poistuu pinnasta ja auto on karmeamman näköinen kuin ennen työtä Huolestuttavinta vaan on että suurinosa haluais justiinsa tämmöistä palvelua...
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Saako tuolla 101:llä amatööri kuinka helposti pilattua maalipinnan? Entä mikä olisi Scholl:lta sopiva nöive tuollaiseen astetta kovempaa alkukiillotukseen? Ihan tuota leikkaavinta ei taida uskaltaa vähällä kokemuksella kokeilla?
Mitäpä maestrot suosittelee vahaksi? Autoa tulee pestyä ainoastaan käsin ja suotavaa olisi vähintään 6kk kestoikä?
Mitäpä maestrot suosittelee vahaksi? Autoa tulee pestyä ainoastaan käsin ja suotavaa olisi vähintään 6kk kestoikä?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Järki kun on päässä työstettäessä niin pintaa ei saa pilattua kovinkaan helposti, kone ei saa jäädä yhteen kohtaan pyörimään pitkäksi aikaa vaan jatkuva liike on hyvä pitää kokoajan ja välillä kokeilla pinnan lämpötilaa ettei kuumu liikaa. 101:stä vastaavin aine on S3 Gold. Tämä on helppo aine jopa vasta-alkajallekkin kun lämpö alkaa pinnassa nousemaan niin tämä tahmaa kiinni ennenkuin sillä ehtii saahmaan vahinkoa aikaan. Leikkaavuudeltaan lähes vastaavaa on myös S17+ ja pikaisella testillä se tuntui olevan helpommin "ajettavaa" kuin tuo S3G. Viimeistelyyn sitten S30+ ja hieman leikkaava vaahtomuovilaikka, esim Chemigal Guys Hex-Logic Sininen...
Vahoja tuohon voisi suositella noin viittäkymmentä eri vahaa, omia suosikkejani on Dodo Juice Supernatural Hybris ja Bilt Hamber Finis-wax...
Vahoja tuohon voisi suositella noin viittäkymmentä eri vahaa, omia suosikkejani on Dodo Juice Supernatural Hybris ja Bilt Hamber Finis-wax...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Mie en viittisi tehdä tuollaista "pikafiksiä" edes asiakkaan pyynnöstä. Viimeistelylaikalla ja vaikkapa Schollin S30+:lla saa jo suht hyvää tulosta aikaan ilman holoja, tosin naarmut jää pintaan mutta pesuhuntu lähtee jo useimmista maalipinnoista tuollakin. Aikaa kuluu hieman enemmän kuin "fiksari-fiksissä" mutta lopputulos on kuiten pysyvä...Wolfie kirjoitti:Tokihan sitä vois tehdä satasellakin niinkuin fiksarit tekee, mutta silloin se on pikapesu hapoilla ja autoglymin punaista karvalaikalla hieroen pintaan niin kauan että näyttää kivalta. Kaksi tuntia ja auto valmis. Näyttää hienolta kunnes sen pesee pari kertaa, vaha poistuu pinnasta ja auto on karmeamman näköinen kuin ennen työtä Huolestuttavinta vaan on että suurinosa haluais justiinsa tämmöistä palvelua...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi