Taas kerran minuun iski Sulo Vilen kohtaus ja ostinpa sitten vm.80 123 taas vaihteeksi. Osto päätökseen vaikutti vielä se, että auto sattui löytymään 500m päästä.
Pitkän kotimatkan jälkeen selvittiin sitten pihaan, kärry perään ja nivalaa kohti sen kummempia miettimättä kestääkö tämä voimanpesä sinne asti.. Yllätyin oikein, miten paljon "virkeämpi" auto oli verrattuna edelliseen 300d automaattiin. Se oli kun ois kumirenkulla ajellu. Matka selvittiin ilman mitää ongelmia.
Tänään sitten ajattelin joutessani rueta tutkimaan koria ja sisuksia tarkemmin. Tarkotuksena oli rueta tekemään tästä kunnon linttaa, mutta tarkempi tutkiminen sai heräämään sisäisen pussihousun minussa. Ainahan siitä lintan saa kuitenkin jos puhti loppuu kesken..
Auton mukana seurasi salkku josta löytyi:
-Tankkauspäiväkirja vuodesta -88 vuoteen -08 keskikulutuksineen
-Kuitit kaikista remonteista mitä tehty tuona aikana mm. koneen vaihto jolla ajettu nyt 320tkm
-Korjauskäsikirja josta löytyy mm. lähes kaikesta räjäytyskuvat
-Sähkökaavioita joissa oli selvitetty mikä mikäkin loota on ja vielä jos oli vaihdettu johtoja uusiin, niin oli kirjattu minkä värinen johto oli nykyään
-Kaikki katsastus paperit ja verolaput vuodesta -88 -> -08
Ulkokuori oli päässyt melko huonoon kuntoon, olihan auto seissyt vuodesta 2008 ulkona. Nyt kuitenkin leimattuna pikku hitsuun jälkeen.
Nyt sitä kuvasaastetta väliin
Ennen kuvien ottoa olin jo poistanut kromikaaret ja kaikissa oli alla kovaa peltiä Takapuskuria irrottaessa tuli huomattua, että uutta se kaipaa väkisinkin (saa tarjota). Ovet vaikutti kovilta jopa alareunoistaan, mitä nyt pintakuppaa havaittavissa. Selviää parhaiten kun saan puhallettua alareunat puhtaaksi tai sitten ne häviää kokonaan pois Sisusta oli täysin ehjä, eli sille tuskin mitään ihmeitä tarvii tehdä.
Tavoitteena on tehdä autosta perus siisti käyttis. Ottaa kupat kiinni, maalata kokonaan orkkis punaisella ja ehkä pieni tontitus. Rengastus toki vaihtaa silmää miellyttävämpään.
Aika näyttää, mitä tämän kanssa keksii vielä
prkl:n w123 300d projekti
prkl:n w123 300d projekti
MB W126 500 sec '83
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78
® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78
® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Eipä sitä oo tällekään mitään saanu aikaseksi oikeestaan. Toiminut ilman mitään ongelmia talven yli. Ennen talvea suodattimien ja öljyjen vaihtoa.
Pitäisi tutkia miks lämpömittari on pimeenä. Anturi vaihdettu ja toisella mittaristollakin kokeiltu, joten oisko johto katki? Heräillyt ajatus auton myynnistä, kun ois muitakin rahareikiä. Kellään kiinnostusta?
Laitetaan vielä pari kuvaa nykykunnosta:
Maavara vieläkin, kun citymaaasturissa vaikka laikattu 2 kiekkaa eestä.
Pitäisi tutkia miks lämpömittari on pimeenä. Anturi vaihdettu ja toisella mittaristollakin kokeiltu, joten oisko johto katki? Heräillyt ajatus auton myynnistä, kun ois muitakin rahareikiä. Kellään kiinnostusta?
Laitetaan vielä pari kuvaa nykykunnosta:
Maavara vieläkin, kun citymaaasturissa vaikka laikattu 2 kiekkaa eestä.
MB W126 500 sec '83
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78
® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78
® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi