OM604+722.6 Ravistelee...
OM604+722.6 Ravistelee...
Jahah, eipä aina montaa päivää etteikö jotain remontinkorjuuta tiedossa
Potilas on s202 -98 c220D Aut laatikolla 722.602.
Rupesi oirehtimaan niin että pysähdyttäessä vaikkapa valoihin, alkaa ravistamaan, lähinnä auton takapäätä...
Ravistaa oikeastaan kaikilla laatikon asennoilla, D ehkä eniten.
Ajossa ei aiempaan verraten ravistele enempi eikä vähempikään, ehkä yli 100 nopeuksissa mutta eipä niitä juuri talvella ajella
Laatikkoon on vaihdettu suodatin ja öljyt n 20tkm sitten. Silloin vaihdettiin loota hajonneen tilalle.
Moottorin kumit vaihdettiin kanssa vasta, koska ne oli huonossa hapessa ja ravisti samallalailla silloin. Kumien vaihdolla ravistus loppui. En nyt usko että kumit vois olla taas paskana.
Laatikon takapäässä olevat pakoputken kiinnityspultit tippui laatikon vaihdon ja moottorin tukikumien vaihdon välissä eli joku siellä ravistelee.
Pakoputkea on joutunut hitsaamaan murtumien takia eli nekin siis tullut jostain mikä ravistelee...
Turbiinivika kuulema saattais tehdä ravistusta...
Moottorin ja laatikon/rungon välinen kiinnitys oli siltäänsä kunnossa ettei mitään osaa näyttänyt irronneen.
Ainoa mikä saattaa olla paskana on laatikon takapään kumi, siinä oli liikettä havaittavissa kun käsivoimin heilutteli. Paljokos tuo kohta saa elää?
Potilas on s202 -98 c220D Aut laatikolla 722.602.
Rupesi oirehtimaan niin että pysähdyttäessä vaikkapa valoihin, alkaa ravistamaan, lähinnä auton takapäätä...
Ravistaa oikeastaan kaikilla laatikon asennoilla, D ehkä eniten.
Ajossa ei aiempaan verraten ravistele enempi eikä vähempikään, ehkä yli 100 nopeuksissa mutta eipä niitä juuri talvella ajella
Laatikkoon on vaihdettu suodatin ja öljyt n 20tkm sitten. Silloin vaihdettiin loota hajonneen tilalle.
Moottorin kumit vaihdettiin kanssa vasta, koska ne oli huonossa hapessa ja ravisti samallalailla silloin. Kumien vaihdolla ravistus loppui. En nyt usko että kumit vois olla taas paskana.
Laatikon takapäässä olevat pakoputken kiinnityspultit tippui laatikon vaihdon ja moottorin tukikumien vaihdon välissä eli joku siellä ravistelee.
Pakoputkea on joutunut hitsaamaan murtumien takia eli nekin siis tullut jostain mikä ravistelee...
Turbiinivika kuulema saattais tehdä ravistusta...
Moottorin ja laatikon/rungon välinen kiinnitys oli siltäänsä kunnossa ettei mitään osaa näyttänyt irronneen.
Ainoa mikä saattaa olla paskana on laatikon takapään kumi, siinä oli liikettä havaittavissa kun käsivoimin heilutteli. Paljokos tuo kohta saa elää?
Re: OM604+722.6 Ravistelee...
Eikös kellään muulla ole liikennevaloissa hierovaa penkkiä mersussa?
Tätäpä pelkäsinkin...CDI203 kirjoitti:Oireet sopii aikas hyvin
Turbin vammaan
Kokeile pakin vakutusta
Pakki ravistaa kanssa. Vai tarkoititko työkalupakkia
On mulla tossa toinen turpiina, mutta nyt kun rupesin muistelemaan niin en mitenkään enää muista laitettiinko laatikon vaihdossa entinen vai vaihtolaatikon mukana tullu turbiini...
Saakos turbiinin huuhdeltua jotenkin kätevästi (ettei mahdolliset turbiinin sisällä olevat paskat lähde kiertoon sieltä). Täyteen liuotinpesua+ ravistelee ja nurin ja toistelee tätä kunnes tulee puhdasta tavaraa ulos???
Sit huuhtelee täyttämällä atf:llä jottei jää sitä liuotinta sinne???
Ei kyllä yhtään huvittais turbiinia vaihtaa kun loota on ollu autosta irti jo 3-4 kertaa...
Nyt kuulostais että loota vinkuiskin tai sit alkaa korvissa vinkua tää..
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Turbinia ei saa putsattu muuten kuin aukaamallaAK47 kirjoitti:Tätäpä pelkäsinkin...CDI203 kirjoitti:Oireet sopii aikas hyvin
Turbin vammaan
Kokeile pakin vakutusta
Pakki ravistaa kanssa. Vai tarkoititko työkalupakkia
On mulla tossa toinen turpiina, mutta nyt kun rupesin muistelemaan niin en mitenkään enää muista laitettiinko laatikon vaihdossa entinen vai vaihtolaatikon mukana tullu turbiini...
Saakos turbiinin huuhdeltua jotenkin kätevästi (ettei mahdolliset turbiinin sisällä olevat paskat lähde kiertoon sieltä). Täyteen liuotinpesua+ ravistelee ja nurin ja toistelee tätä kunnes tulee puhdasta tavaraa ulos???
Sit huuhtelee täyttämällä atf:llä jottei jää sitä liuotinta sinne???
Ei kyllä yhtään huvittais turbiinia vaihtaa kun loota on ollu autosta irti jo 3-4 kertaa...
Nyt kuulostais että loota vinkuiskin tai sit alkaa korvissa vinkua tää..
sorvissa ja uudellen tasapainoon(repcon)
vinkuna ja oireet viittaa kyllä turbiniin...
tai sitten ventili koneistossa on jotain kulumaa/likaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
No, onhan tossa turbiini ja venttiilikoneistokin varaosana joten kai se on venakoneistosta ja turbiinia helpommasta aloitettava kokeilu.CDI203 kirjoitti:Turbinia ei saa putsattu muuten kuin aukaamallaAK47 kirjoitti:Tätäpä pelkäsinkin...CDI203 kirjoitti:Oireet sopii aikas hyvin
Turbin vammaan
Kokeile pakin vakutusta
Pakki ravistaa kanssa. Vai tarkoititko työkalupakkia
On mulla tossa toinen turpiina, mutta nyt kun rupesin muistelemaan niin en mitenkään enää muista laitettiinko laatikon vaihdossa entinen vai vaihtolaatikon mukana tullu turbiini...
Saakos turbiinin huuhdeltua jotenkin kätevästi (ettei mahdolliset turbiinin sisällä olevat paskat lähde kiertoon sieltä). Täyteen liuotinpesua+ ravistelee ja nurin ja toistelee tätä kunnes tulee puhdasta tavaraa ulos???
Sit huuhtelee täyttämällä atf:llä jottei jää sitä liuotinta sinne???
Ei kyllä yhtään huvittais turbiinia vaihtaa kun loota on ollu autosta irti jo 3-4 kertaa...
Nyt kuulostais että loota vinkuiskin tai sit alkaa korvissa vinkua tää..
sorvissa ja uudellen tasapainoon(repcon)
vinkuna ja oireet viittaa kyllä turbiniin...
tai sitten ventili koneistossa on jotain kulumaa/likaa
Tosiaan se unohtu mainita että ei ravista paikallaankaan jos nostaa kiekat sinne 700->1000 kieppeille. tyhjäkäynnillä ravistaa...
Voisko olla voimalaitoksen puolella se vika: Suuttimissa vikaa tai tietty ensin vois epäillä lukasta...
Kävin hotarin pajalla ja vikakoodeja oli kymmenittäin. Ja jostain syystä akun jännitteeksi ilmoitti olleen niinkin alhainen kuin 11.85V. Moottorin ja laatikon lisäksi oli kaikenmaailman ovien toimilaitteiden koodeja...
Tuumattiin että valtaosa olisi ihan akun jännitteen aiheuttamia.
No, laturia syynättiin ja latas 14.04V tyhjäkäynnillä akun navoista mitattuna. Laski sitten hiljalleen 12.34V ja vielä kun antoi olla rauhassa niin nousi 12.5V kaiketi jotain toimintaa oli siinä niin että pudotti jännitettä noinkin alas. Akku on jotain alle puoli vuotta vanha, tais olla 100Ah.
Herjasi mm tämmöisiä jotka liittyy moottoriin ja laatikon toimintaan: Moottorin vääntömomentti epäuskottava, välitys suhteen arvo epäuskottava, moottorin kierrosluku epäuskottava, oli joku neljäskin samantyylinen mutta johan sen kerkesin unohtamaan.
Vakkarikin lopetti toimintansa kerran tuossa pari päivää sitten mutta lähti pelaamaan kun löi myllyn pimeeksi ja tien sivuun ja taas tien päälle.
Pari kertaa ei ole startannut ekalla kun P tai N asennossa keppi... Mutta avainta irti käyttämällä lähtee koskematta keppiin kun toisen kerran yrittää... Erikoista tuommoinen.
Koodit nollattu, katsotaan nyt mitä sieltä löytyy kun vähän ajaa.
Tuumattiin että valtaosa olisi ihan akun jännitteen aiheuttamia.
No, laturia syynättiin ja latas 14.04V tyhjäkäynnillä akun navoista mitattuna. Laski sitten hiljalleen 12.34V ja vielä kun antoi olla rauhassa niin nousi 12.5V kaiketi jotain toimintaa oli siinä niin että pudotti jännitettä noinkin alas. Akku on jotain alle puoli vuotta vanha, tais olla 100Ah.
Herjasi mm tämmöisiä jotka liittyy moottoriin ja laatikon toimintaan: Moottorin vääntömomentti epäuskottava, välitys suhteen arvo epäuskottava, moottorin kierrosluku epäuskottava, oli joku neljäskin samantyylinen mutta johan sen kerkesin unohtamaan.
Vakkarikin lopetti toimintansa kerran tuossa pari päivää sitten mutta lähti pelaamaan kun löi myllyn pimeeksi ja tien sivuun ja taas tien päälle.
Pari kertaa ei ole startannut ekalla kun P tai N asennossa keppi... Mutta avainta irti käyttämällä lähtee koskematta keppiin kun toisen kerran yrittää... Erikoista tuommoinen.
Koodit nollattu, katsotaan nyt mitä sieltä löytyy kun vähän ajaa.
No, luettiin uudelleen koodit. Ei ollu oikeastaan muuta kuin asr herjaa jota on ollut ennenkin jotain can väylästä herjasi siinä. Ei nollaantunut. Tai nollaantui mutta palas heti samointein.
Laatikosta ja myllystä ei herjannu mittään vaikka ajelin välissä n 250km joista puolet normiajoa ja puolet annoin kenkää...
Odotin vikakoodeja lootaan kun kuitenkin kerran kovassa kiihdytyksessä veti 5000rpm asti pikkuvaihteella ja sit rytkäytti pykälän pari kerralla..
Noo, ei näistä testeistä juuri viisaammaksi tullu. Kokeillaan vaihdella venttiilipöytää ja turpiinia ja suotimia ja öljyjä...
Uskaltaakos ton vanhan hajonneen lootan venttiilipöydän purkaa ja pestä liuotinpesussa ja kokeilla auttaisko? Vai oisko tän vaihtoaskin venapöytä parempi kokeilla putsailla.
Viimeisenä se hemmetin turbiinin vaihto.
Mikäs sen turbiinin rikkoo tai mistä se ravistelu sietä lähtöisenä johtuu?
Laatikosta ja myllystä ei herjannu mittään vaikka ajelin välissä n 250km joista puolet normiajoa ja puolet annoin kenkää...
Odotin vikakoodeja lootaan kun kuitenkin kerran kovassa kiihdytyksessä veti 5000rpm asti pikkuvaihteella ja sit rytkäytti pykälän pari kerralla..
Noo, ei näistä testeistä juuri viisaammaksi tullu. Kokeillaan vaihdella venttiilipöytää ja turpiinia ja suotimia ja öljyjä...
Uskaltaakos ton vanhan hajonneen lootan venttiilipöydän purkaa ja pestä liuotinpesussa ja kokeilla auttaisko? Vai oisko tän vaihtoaskin venapöytä parempi kokeilla putsailla.
Viimeisenä se hemmetin turbiinin vaihto.
Mikäs sen turbiinin rikkoo tai mistä se ravistelu sietä lähtöisenä johtuu?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
syitä sen lukitus syteemi jumittuAK47 kirjoitti: Mikäs sen turbiinin rikkoo tai mistä se ravistelu sietä lähtöisenä johtuu?
(siis siellä turbinin sisällä oleva)
syitä sille "mömöytyminen" (huonot öljyt, joku jossain tallin nurkassa x aikaa ilman kunnon suojausta ollut turbin, laatikko vamman yhteydessä kulkeentunut metalli moska, muuten vaan kuluminen väläystä)
siinä ainkin muutamia hyvinkinyleisiä syitä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Juu, eilen nollattiin ne kans staarilla ja ihan hyvin tuo muuten pelaa paitsi ravistaa siinä 700-900rpm välissä. Isommilla kierroksilla ei ravista.jolle kirjoitti:Oletkos koittanut nollata laatikon oppimisarvot ja opettaa uusiksi tuollla "uudella" laatikolla?
Pyydin hotaria hommaamaan uuden laatikon takakumin niin ei ainakaan siitä johdu. Motin kumet onkin vasta vaihdettu.
Siis pyrkiikö se turbiini olemaan lukossa pienillä kierroksilla nyt kun ravistaa?CDI203 kirjoitti:syitä sen lukitus syteemi jumittuAK47 kirjoitti: Mikäs sen turbiinin rikkoo tai mistä se ravistelu sietä lähtöisenä johtuu?
(siis siellä turbinin sisällä oleva)
syitä sille "mömöytyminen" (huonot öljyt, joku jossain tallin nurkassa x aikaa ilman kunnon suojausta ollut turbin, laatikko vamman yhteydessä kulkeentunut metalli moska, muuten vaan kuluminen väläystä)
siinä ainkin muutamia hyvinkinyleisiä syitä
Laatikon sisustaa vasta vähän tutkinut ja turbiinin sisuskalut vielä uutta aluetta.
Orkkis laatikkohan antautu. On tietty mahdollista että öljynlauhduttimeen ja putkiin jäänyt jotain mikä päässyt kiertoon. Nyt harmittaa ettei muista satavarmaksi laitettiinko orkkis turbiini vai vaihtolaatikon mukana tullu....
Öljyn väriä katsoin ja mielestäni siinä on sävyeroa uuten verrattuna. Pari kymppiä ajettu öljy on muuttunut kirkkaan punaisesta mattamaisemmaksi. Haju aikalailla normaali.
Mites kierrokset käyttäytyy moottorijarrutuksessa?
Oletkos koittanut miten toiminta muuttuis jos ajaa yli 4000 kierroksella 3. vaihteella ja sitten pästää kaasusta ja antaa rullata moottorijarrulla niin kauan että auto pysähtyy tai matelee eteenpäin 1 silmässä.
Ei tuo opettaminen auta mitään jos vikaa on turbiinissa mutta muuten vaan kyselen että muuttuisko ongelma mihinkään suuntaan
Oletkos koittanut miten toiminta muuttuis jos ajaa yli 4000 kierroksella 3. vaihteella ja sitten pästää kaasusta ja antaa rullata moottorijarrulla niin kauan että auto pysähtyy tai matelee eteenpäin 1 silmässä.
Ei tuo opettaminen auta mitään jos vikaa on turbiinissa mutta muuten vaan kyselen että muuttuisko ongelma mihinkään suuntaan