W203 bensa jakoketjut

Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

W203 bensa jakoketjut

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaihtakaa hyvissä ajoin M271 moottoriin ettei käy näin, kuvat tosin W204:stä.
Vuosimalli -08 ajettu vähän yli 100tkm, ilmeisesti ketju hypännyt ja sitten pikku vauriota:

Kuva

Kuva
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Viimisen kuukauden-kahen aikana 3 ketjua vaihtanu. Yks oli 18mm uutta pitempi. Se hyppäs ja väänty imuvenat ym. Ens viikolla ainakin yks vaihto (entiselle firman omistajan autoon).
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Onpa komeaa jälkeä. :shock: Lienekö osasyy, etteivät ole raskineet laittaa kuin yksirivisen ketjun? Onko tasapainoakselin ketjussa samaa ongelmaa? Se ei taida kuitenkaan aiheuttaa samanlaista tuhoa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Jos tuo on totta niin Veholla on laiminlyöty jotakin ja pahasti, olis pitäny jo herätä tiedottamaan jostakin suunnitteluvirheestä kyseisten mallien kohdalla :idea:


Alkaako se kuulua ja näkyä tuossa koneessa käynnin epätasasuutena tai kolahdella sammuttaessa tms :?: oireileeko se mitenkään ennen tota pahinta :?:
Viimeksi muokannut mcee, 18.2.2013 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersuja
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 1015
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Re: W203 bensa jakoketjut

Viesti Kirjoittaja isk »

dealer kirjoitti: Kuva
Onkos tuossa joku alkava venttiilivika? :huh: :wink:
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Samako tilanne vuodesta mikä ja mihin :?: Miksi jossain autossa kestää ja jossain ei. Pitäis ketjun venyminen ilmeisesti kuitenkin kuulua jotenkin käynnissä ja näkyä kiekkamittarissakin jos tarkkaan tutkailee

Vaihto maksaa vehon alaisuudessa olevassa merkki puljussa 790 € sisältäen ketjun, kiristimen ja tiivisteet. Aika tilattu kolmen viikon päähän, ei oireita, vielä, tuntuu hululta vaihtaa ilman mitään oireita kun kilsoja 130 tkm :roll:
Viimeksi muokannut mcee, 18.2.2013 17:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mersuja
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Alkaako se kuulua ja näkyä tuossa koneessa käynnin epätasasuutena tai kolahdella sammuttaessa tms oireileeko se mitenkään ennen tota pahinta
Oireilee, jotkut on sanoneet että ylimääräistä ääntä (rallatus?) ja jotkut että nykimistä.
Vikavalo käsittääkseni syttyy viimeistään jos hyppää yhdellä hampaalla ja en tiedä kärsiikö useammalla hypätä... toisaalta muistan yhden jossa oli jako ihan sekaisin mutta ei ollut muita vaurioita. Ota näistä sitten selvää....
Miksi tilastot ei tunne tota "tyyppivikana" Question vuodesta mikä ja mihin
Tietääkseni ongelma alkoi heti M271 moottorin myötä, en tiedä milloin on muuttunut kestävämmäksi.
Aluksi 203-korisessa oli M111 koneet.
Onkos tuossa joku alkava venttiilivika?
Imuventtiili pikkusen vuotaa :contract:
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Tuo olisi kiva tietää että onko ongelmaan kiinnitetty mersulla huomiota tietyissä vuosimalleissa, eli onko parannuksia, vai kahlaako tuo ongelma samanlaisena esim W203 mallin loppuun saakka.

Joku asiantuntija kirjoitti joskus foorumilla että ongelma koskisi alkupään M271 koneita. Tiedä sitten onko niin vai näin.
Mersuja
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ite oon ajanu nyt aikalailla 10 tkm tuolla omalla hankinnalla, nyt mittarissa 205 tkm ja nyt on alkanu lämpimällä koneella uudelleen käynnistäessä kuuluun pikkusen rallatusta joka kyllä häviää melko heti ja välillä tuntuu et käy vähän röpötellen... Tuota jakopäätä kuunnellu joka kerta siitä asti ku ekan kerran tuli tietooni tuo ketjun venyminen... :roll: Meneekö sieltä kaikki rattaatki vaihtoon vai? Kuuluuko tuohon ketjupakettiin mitä ja paljonkos sen laittaminen esimerkiksi dealerillä maksaa..? :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

mcee kirjoitti:Jos tuo on totta niin Veholla on laiminlyöty jotakin ja pahasti, olis pitäny jo herätä tiedottamaan jostakin suunnitteluvirheestä kyseisten mallien kohdalla :idea:


Alkaako se kuulua ja näkyä tuossa koneessa käynnin epätasasuutena tai kolahdella sammuttaessa tms :?: oireileeko se mitenkään ennen tota pahinta :?:
No se ei olis mersun tyylistä. Oishan ne voinua ilmoittaa myös että kun w639:stä menee etujousi poikki ni toisinaan menee renkaan kyljestä sisään ja ehkä auto ojaan =D... jousilautaseen tarvittais pieni muutos...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4283
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

RoopeK kirjoitti:Ite oon ajanu nyt aikalailla 10 tkm tuolla omalla hankinnalla, nyt mittarissa 205 tkm ja nyt on alkanu lämpimällä koneella uudelleen käynnistäessä kuuluun pikkusen rallatusta joka kyllä häviää melko heti ja välillä tuntuu et käy vähän röpötellen... Tuota jakopäätä kuunnellu joka kerta siitä asti ku ekan kerran tuli tietooni tuo ketjun venyminen... :roll: Meneekö sieltä kaikki rattaatki vaihtoon vai? Kuuluuko tuohon ketjupakettiin mitä ja paljonkos sen laittaminen esimerkiksi dealerillä maksaa..? :roll:
Noilla oireilla ei enään metriäkään ajella muulle kuin
Ketju remontiin(itse enään käyntiin laittais ollenkaa)


Toi ketju on jopa surkeampi esitys kuin joku kumilanka moottorin
Kumilenkki...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Niin venyykös se riimu juur mihinkään, vai kuluuko tapit ja holokit jollonka se pitenee? Jako alkaa heittää eikä passaa enää rattaalle justiin, rattaat kulluu... :wink: Öljyhuolto ajallaan ja laatuöljyllä on vissiin ketjulle nannaa. :roll:
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Paskaa ainetta se on,ei jumalauta Kai kovin moni aja sataatuhatta samoilla paskoilla öljyillä =DDDD
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ei aja ei. Vaan ketjussa on kuitenkin rauta vs. rauta ja jos öljy ei riitä niin kuluuhan se. Ketju on varmasti alimitoitettu ettei voimaa kulu ja päästöt ylity, nykytyyliin vielä p4skasta kiinantinasta tehty. Vaan onko ihan selevitetty että lenkit venyy, vai onko pitenemä kulumisen kautta tullut?
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Eikai ne mitään veny vaan kuluu=pitenee. Polkupyörån ketjunkokoluokkaa huonolla materiaalilla. Ei kai niin hyvää öljyä niin pienellä vaihtovälillä että se kestäis. Ei toi huono homma kuitenkaan ole=työllistäähän sekin.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Polokupyörän? Eikössoo ku sahan teräketjua iliman hampaita? :lol:
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

CDI203 kirjoitti:
RoopeK kirjoitti:Ite oon ajanu nyt aikalailla 10 tkm tuolla omalla hankinnalla, nyt mittarissa 205 tkm ja nyt on alkanu lämpimällä koneella uudelleen käynnistäessä kuuluun pikkusen rallatusta joka kyllä häviää melko heti ja välillä tuntuu et käy vähän röpötellen... Tuota jakopäätä kuunnellu joka kerta siitä asti ku ekan kerran tuli tietooni tuo ketjun venyminen... :roll: Meneekö sieltä kaikki rattaatki vaihtoon vai? Kuuluuko tuohon ketjupakettiin mitä ja paljonkos sen laittaminen esimerkiksi dealerillä maksaa..? :roll:
Noilla oireilla ei enään metriäkään ajella muulle kuin
Ketju remontiin(itse enään käyntiin laittais ollenkaa)


Toi ketju on jopa surkeampi esitys kuin joku kumilanka moottorin
Kumilenkki...

Noh, tähänpä ei voi muutaku sit sanoo et kilahtaa jos kilahtaa ennenku töihin pääsee takaisin... :evil: Kuukaudessa jääpi tilille 7€ kaikkien laskujen ja vuokran jälkeen nii eipä pysty tekeen asialle mitään ja autookaan ei voi seisottaa ku aina tarvii... :ttu:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4283
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

RoopeK kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
RoopeK kirjoitti:Ite oon ajanu nyt aikalailla 10 tkm tuolla omalla hankinnalla, nyt mittarissa 205 tkm ja nyt on alkanu lämpimällä koneella uudelleen käynnistäessä kuuluun pikkusen rallatusta joka kyllä häviää melko heti ja välillä tuntuu et käy vähän röpötellen... Tuota jakopäätä kuunnellu joka kerta siitä asti ku ekan kerran tuli tietooni tuo ketjun venyminen... :roll: Meneekö sieltä kaikki rattaatki vaihtoon vai? Kuuluuko tuohon ketjupakettiin mitä ja paljonkos sen laittaminen esimerkiksi dealerillä maksaa..? :roll:
Noilla oireilla ei enään metriäkään ajella muulle kuin
Ketju remontiin(itse enään käyntiin laittais ollenkaa)


Toi ketju on jopa surkeampi esitys kuin joku kumilanka moottorin
Kumilenkki...

Noh, tähänpä ei voi muutaku sit sanoo et kilahtaa jos kilahtaa ennenku töihin pääsee takaisin... :evil: Kuukaudessa jääpi tilille 7€ kaikkien laskujen ja vuokran jälkeen nii eipä pysty tekeen asialle mitään ja autookaan ei voi seisottaa ku aina tarvii... :ttu:
No sitten... se joko tai,
eli kohta pitää löytyä enemän rahaa ja aikaa pitempään seisotamiseen tai sitten seisottaa nyt ja pääsee vähän pienemillä kuluilla
eli sen mukaan touhaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Hyvä että näitä juttuja tulee täällä foorumilla ilmi, sen verran alkoi itteä kiinnostaa varsinkin oman auton kohdalta että soittelin kahdelle taholle moottoriosaston työnjohtoon.

Veho Koivuhaka moottoriosasto väitti ettei ole tyyppivika
(oli odotettavissakin), joitakin tapauksia kuulemma on ollut mutta ei voi yleistää. Ei kuulemma koske kaikkia M271, toivotaan näin :roll:

Moottorin diagnostiikkavalo työnjohtajan mukaan ilmoittaa heti jos ketjussa on venymää ja kylmäkäynnistyksessä kuuluu rapinaa.

Kysyin häneltä että kannattaako esim. minun vaihdattaa ketju 130 tkm lukemilla kun oireita ei näennäisesti ole, vastaus oli että ei näe mitään syytä, no, eihän tuo auto hänen ole että helppo sanoa eikä Veho mitään tunnusta muutenkaan.

mutta sen verran tuo vakuutti että taidan perua tuon ketjun ja kiristäjän vaihdon :?: kun oireita ei ole havaittavissa, eli onko esim. dealerin ja laineracing:in tai CDI203 vaihtamissa/tutkimissa tapauksissa ollut aina oireita ennakkoon, nykimistä, diagnostiikkavaloa tai selkeää rapinaa :?:

edit: korjattu moottorityyppi oikeaksi
Viimeksi muokannut mcee, 19.2.2013 11:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersuja
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Viimeks vaihdoin 154tkm ajettuun,ei palanu valot,eikä rapissu. Oli noin 9mm pitempi ketju kuin uusi. Ja viimisin mikä meni rikki ei ilmotellu mitään ja oli ilmeisesti sammuttaessa jako hypänny kun ei enää aamulla käymään lähteny=imuvenat kierona.

manuaalissa isompi vaara hypätä jos tumppaa auton tai vaihdepäällä hiuka taaksepäin pyöråhtää.

Huomenna vaihdan 125tkm ajettuun ketjun,ei viellä oiretta. On vaan halpa huolto vrt remonttiin.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Merkkiliike tarkastaa ketjun venymisen mittaamalla ajoituksen tarkistuksella joka kustantaa 50 euroa, heidän mukaansa se paljastaa kyseisen ongelman jos sitä epäilee.

mutta jos laineracingin tapauksissa ei mikään diagnostiikkavalo pala eikä ajossakaan ole ollut nykimistä niin ei kait tuo edellämainittu toimenpidekään sitä voi kertoa :?:

Veholla vakuuttivat että diagnostiikkavalo on niin herkkä että varmasti reagoi jos ketju venyy/ajoitus muuttuu. Mutta käytäntö osoittaa näissä kirjoituksissa että ei, onhan kimurantti :roll:
Mersuja
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Veho ei halua myöntää että vikaa on. Ja voihan niitä korjata sitten myös kun ne on enemmän rikki. Senkin maksaa asiakas. Meijän asiakkaat on ollut tyytyväisiä kun on ainakin varotettu ko. asiasta.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Varmasti Veho silittelee ryppyjä se on selvä, niille on tehty ylemmältä taholta varmasti tietyt lausunnot selväksi mitä ei voi sanoa, mutta jos ne laittaa asiakasta ihan 6-0 mitä olen kysellyt asian tiimoilta niin siinä menee myös täysin kyseenalaiseks niiden ammattitaito, jos ovat puhuneet lööperiä niin täyttäneepä siinä tapauksessa jo jopa törkeän huijauksen merkit tämä meidän välinen keskustelu minun ja työnjohtajien välillä. Toisaalta tietyt tahot eivät koskaan joudu niistä vastaamaan :idea:

Siihen asti ymmärrän jos sanovat ettei ole tyyppivika jne, mutta nuo muut kommentit ja vastaukset ei mene jakeluun mitä keskusteltiin kun nimenomaan varmistelin oman auton tilannetta ja turvallisuutta. Eihän ne kait voi niin yksiselitteisesti olla sitä mieltä että ei syytä huoleen jos ei valot tuiki eikä oireile, mutta tuntuvat olevan..eli pelaavat mielestäni liian suurilla panoksilla.

Loppujen lopuksi omistaja maksaa siitä ei ole epäselvyyttä 8)
Mersuja
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4283
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mcee kirjoitti:Varmasti Veho silittelee ryppyjä se on selvä, niille on tehty ylemmältä taholta varmasti tietyt lausunnot selväksi mitä ei voi sanoa, mutta jos ne laittaa asiakasta ihan 6-0 mitä olen kysellyt asian tiimoilta niin siinä menee myös täysin kyseenalaiseks niiden ammattitaito, jos ovat puhuneet lööperiä niin täyttäneepä siinä tapauksessa jo jopa törkeän huijauksen merkit tämä meidän välinen keskustelu minun ja työnjohtajien välillä. Toisaalta tietyt tahot eivät koskaan joudu niistä vastaamaan :idea:

Siihen asti ymmärrän jos sanovat ettei ole tyyppivika jne, mutta nuo muut kommentit ja vastaukset ei mene jakeluun mitä keskusteltiin kun nimenomaan varmistelin oman auton tilannetta ja turvallisuutta. Eihän ne kait voi niin yksiselitteisesti olla sitä mieltä että ei syytä huoleen jos ei valot tuiki eikä oireile, mutta tuntuvat olevan..eli pelaavat mielestäni liian suurilla panoksilla.

Loppujen lopuksi omistaja maksaa siitä ei ole epäselvyyttä 8)
Tyypilisesti homma menee veh** niin et kun joku vika on asiakas kysyy onko samaa vikaa koskaan ollut muilla, kuuluu vastaus että ei ole koskaan vastaavaa tullut vastaan,

vaikka juuri samaan aikaan olis yksi työn alla ja toista ajettan halista ulos(että siitä voi vetää johto päätöksiä kuinka paljon niiten juttuja kanattaa kuunella... saatika uskoa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Epäilen että sittenkun vikavalo syttyy ajotuksen takia,onjo myöhästä rypistää kun on paska housussa. Tosin tähän ois kiva saada tietoa,muualta kuin vehosta.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

laineracing kirjoitti:Epäilen että sittenkun vikavalo syttyy ajotuksen takia,onjo myöhästä rypistää kun on paska housussa. Tosin tähän ois kiva saada tietoa,muualta kuin vehosta.
2 herraa Veholla Koivuhaassa väitti varmasti että W203 diagnostiikkavalo on niin herkkä että reagoi herkästi ja kuuleman mukaan varmasti jos pientäkin heittoa, mutta aivan kuten sanoit, olisi kiva saada tietoa muualtakin. Veho on jollakin lailla jäävi vai miten se oli todettua :)

Käytännön tieto on tervetullutta ja arvokasta, siitä kuuluu kiitos jälleen myös tähän topikkiin osallistuneille asentajille mukaan lukien viimemmäksi asiaa kommentoinut laineracing, eli nämä foorumin asiantuntijat joilla on näkemystä ja kokemusta asioista hiukan laajemmalti.
Mersuja
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

CDI203 kirjoitti:Tyypilisesti homma menee veh** niin et kun joku vika on asiakas kysyy onko samaa vikaa koskaan ollut muilla, kuuluu vastaus että ei ole koskaan vastaavaa tullut vastaan,

vaikka juuri samaan aikaan olis yksi työn alla ja toista ajettan halista ulos(että siitä voi vetää johto päätöksiä kuinka paljon niiten juttuja kanattaa kuunella... saatika uskoa)
Tämä koskee kai kaikkia merkkiliikkeitä.
Muutama vuosi sitten korjattiin eräs VW 1,9 AAZ josta oli ka-pultti katkennut (jäänyt vaihtamatta edellisessä hihnanvaihdossa) ja merkkiliikkeeseen soitellessa oli heilla aivan uusi asia että tuollaista saattaisi tapahtua noissa koneissa :happy:
2 herraa Veholla Koivuhaassa väitti varmasti että W203 diagnostiikkavalo on niin herkkä että reagoi herkästi ja kuuleman mukaan varmasti jos pientäkin heittoa
Olen kuullut jonkun joskus sanovan puhelimessa että "TAAS se S¤#¤%/N valo palaa !!!" eli ilmeisen herkkä se on.

En teidä, vikavalon syttymiselle on monia eri syitä ja mitäs sitten kun se lomamatkalla syttyy ? Soitetaan korjaamolle josta sanotaan että no se saattaa olla vaan ketju pettämässä tai jotain muuta, aja menemään....
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Kuva

vasemmalla uusi,oikealla 127tkm ajettu. ajotus oli noin 5 astetta pielessä.

Kuva

sama järjestys,oikealla on sen ketju mikä viimeks hajos. 147tkm ajettu.
Avatar
GW
Viestit: 142
Liittynyt: 26.5.2007 13:29
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja GW »

Eikai se ketjun kuluminen/venyminen itsessään mitään riko, vaan riittävä ajoituksen muutos.

Pari hammasta tuo taitaa sietää muutosta, mutta kolmea ei. :roll:
200 CDI klassikko varusteilla
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

GW kirjoitti:Eikai se ketjun kuluminen/venyminen itsessään mitään riko, vaan riittävä ajoituksen muutos.

Pari hammasta tuo taitaa sietää muutosta, mutta kolmea ei. :roll:
Älä ihmeessä. Ketju venyy ja kiristäjä ei toimaa kunnolla ni siinä se.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”