Ässätietoo tarvitaan lisää.......Miten korjataan sähköpeilit
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Ässätietoo tarvitaan lisää.......Miten korjataan sähköpeilit
Mistäs kannattaa etsiä vikaa, kun sivupeilit ei käänny mihinkään suuntaan. Huomasin pari viikkoa sitten, kun yritin vetäistä peilit kuorineen kylkeä vasten ahtaassa parkkitilassa.
Sulakkeet on tarkastettu. Katkaisijaako epäillään seuraavaksi ?
Akku on kyllä jo reilut 5 vuotias, mutta pitäishän se virran vähyys vaikuttaa myös ikkunan nostimiin yms.
Sulakkeet on tarkastettu. Katkaisijaako epäillään seuraavaksi ?
Akku on kyllä jo reilut 5 vuotias, mutta pitäishän se virran vähyys vaikuttaa myös ikkunan nostimiin yms.
Viimeksi muokannut 650000tuttavuus, 28.12.2012 19:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Re: Miten korjataan sähköpeilit
Oisko johto poikki oven ja rungon välistä tai eriste murtunut ja menee maihin.650000tuttavuus kirjoitti:Mistäs kannattaa etsiä vikaa, kun sivupeilit ei käänny mihinkään suuntaan. Huomasin pari viikkoa sitten, kun yritin vetäistä peilit kuorineen kylkeä vasten ahtaassa parkkitilassa.
Sulakkeet on tarkastettu. Katkaisijaako epäillään seuraavaksi ?
Akku on kyllä jo reilut 5 vuotias, mutta pitäishän se virran vähyys vaikuttaa myös ikkunan nostimiin yms.
Itsellä oli ceessä johtovika ja peili kääntyi vain tietyssä oven asennossa;) Tosin outoa että molemmat peilit takkuaa... Voiko joku johto tehdä molemmat mykiksi... ? Pitäis kytkikset olla. Kääntyykö itse peililasit sentään?
Peilien piuhojen eristeet on murentuneet ja peilit on oikkarissa. Tyyppivika. Peilin kun ottaa pöydälle ja irroittaa sen muovisuojan päältä niin pääsee johtoihin käsiksi. Tarkoitan siis peilin liittimeltä moottorille menevää "sisäistä" johtosarjaa, eli n. 15cm pituiset piuhat. Itse irroitin liittimestä johdot ja pujotin päälle kutistesukkaa. Tosin tuo ei riittäny vaan piti vaihtaa säätökatkaisin kun oli sulanut oikosulun takia.
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Ei todellakaan liikahda kummallakaan sivulla peililasi, eikä edes kuoretkaan.
Katkaisin tuntuu ihan normaalille, ei rento.
Katkaisinta pyöräyttämällä vaihdetaan kulloinkin haluttu vas. tai oik. peililasi liikuttelun kohteeksi. Keskiasennossa sitten vedetään taakse päin molemmat peilit kuorineen kylkeen kiinni, esim harjapesun ajaksi.
Jos on johtovika, niin pitäis kai olla muualla kuin peilissä, koska molemmat mykkiä samanaikaisesti.
Pitänee kai jossakin vaiheessa yrittää purkaa keskikonsoli, jotta pääsee katkaisijalle.
Katkaisin tuntuu ihan normaalille, ei rento.
Katkaisinta pyöräyttämällä vaihdetaan kulloinkin haluttu vas. tai oik. peililasi liikuttelun kohteeksi. Keskiasennossa sitten vedetään taakse päin molemmat peilit kuorineen kylkeen kiinni, esim harjapesun ajaksi.
Jos on johtovika, niin pitäis kai olla muualla kuin peilissä, koska molemmat mykkiä samanaikaisesti.
Pitänee kai jossakin vaiheessa yrittää purkaa keskikonsoli, jotta pääsee katkaisijalle.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Onko peilien liikutteluun rele jossakin, jos niin missä ?
Ja onko jossakin releitä piilossa lisää, sulakerasian alustan ja boxilaatikon lisäksi .
Sulakkeitahan on ison sulakerasian lisäksi peräkontissa ja muutama boxissa. Muistaakseni selvitin jo kerran aiemmin minkä sulakkeen takana on peilit, mutta varmistukseksi voisko joku antaa vielä sulakenumeron.
Ohjekirjani on vanhemman mallin Ässästä ja sulakerasian pahviopas deutche/engelsman
Ja onko jossakin releitä piilossa lisää, sulakerasian alustan ja boxilaatikon lisäksi .
Sulakkeitahan on ison sulakerasian lisäksi peräkontissa ja muutama boxissa. Muistaakseni selvitin jo kerran aiemmin minkä sulakkeen takana on peilit, mutta varmistukseksi voisko joku antaa vielä sulakenumeron.
Ohjekirjani on vanhemman mallin Ässästä ja sulakerasian pahviopas deutche/engelsman
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Ei kai niille releitä ole. Se vaatisi kantopussilisen reileitä että neljälle moottorille saataisiin suunnanvaihdot.
Toki voi sille peilien säädön virransyötölle olla rele jossain. Mutta tuskin on ihan omaa relettä pelkästää peileille. Uskoisin että on esim sähköikkunoiden virransyötön kanssa rinnan.
Ja muistelisin että jollakin oli sulanut se säätönappula kun oli ollut peilien johtot rikki.
Toki voi sille peilien säädön virransyötölle olla rele jossain. Mutta tuskin on ihan omaa relettä pelkästää peileille. Uskoisin että on esim sähköikkunoiden virransyötön kanssa rinnan.
Ja muistelisin että jollakin oli sulanut se säätönappula kun oli ollut peilien johtot rikki.
- Jari Nysten
- Viestit: 387
- Liittynyt: 27.10.2010 16:19
- Paikkakunta: Valkeakoski
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Tokihan ne kelpaa. Sellaisia olen metsästänytkin.LiQQe kirjoitti:Hehe, vakiopaikasta halki tuo jalopuu... Kelepaisko jos otan kuvia kun mulla on 2kpl noita keskikonsoleita purettuna? Jos niistä näkis jotakin...
Meinasin vaan jo sotkea sinut toiseen kaveriin, jolta sainkin jo vinkkejä, mutta kuvat puuttuu. Tarkistin kaverin etukirjaimen vielä YV:ltä
Huomasin kyllä tuon halkeaman vasta nyt viime lauantaina, kun yritin keksiä, mistä alkaisi aueta. Tosin minulla on yleensä siinä tavaraa päällä.
Arvelinkin, että onkohan isokokoinen "pamppu-puhelin" moksahtanut siihen.
No sinullahan onkin sitten varaosia, jos suutuspäissäni revin paneelin päreinä ylös. Tahtoo tulla joskus lopuksi rouhastua, kuten tuo ilmastoinnin näyttökin tarkkasilmäiselle kertoo.
Niin ja siellähän tillottaa myös tuo parkkitutkan häiriövalo päällä. Oik. etukulmassa muistaakseni se rikkinäinen kaulus. Akille terveisiä , vaihdoit kerran siihen toisen anturin, muttei ollut verestä kehystä.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Juu eli tuosta vaihdekepin ympärystästä kun ottaa mustan reunuksen irti, näkyy siinä raossa vaihdekonsolin ja paneelin välissä musta "vipu" josta vetämällä keulaa kohti irtoaa kaksi kynttä paneelin takaosasta ja sen saa nostettua ylös. Toki ensin pitää tuhkakuppi, radio ja ilmastointipaneeli ottaa pois.
Edit: jenkkifoorumilta löyty kuvat:
http://www.benzworld.org/forums/w140-s- ... ost3510241
Edit: jenkkifoorumilta löyty kuvat:
http://www.benzworld.org/forums/w140-s- ... ost3510241
® Mesen Porkkana-klubi
Puupäreitä mulla ei noihin tainnut olla lainkaan, mutta keskikonsoleja löytyy. Ei niistä kiinnikkeistä kyllä hirveästi ottanut selvää.650000tuttavuus kirjoitti:Tokihan ne kelpaa. Sellaisia olen metsästänytkin.LiQQe kirjoitti:Hehe, vakiopaikasta halki tuo jalopuu... Kelepaisko jos otan kuvia kun mulla on 2kpl noita keskikonsoleita purettuna? Jos niistä näkis jotakin...
Meinasin vaan jo sotkea sinut toiseen kaveriin, jolta sainkin jo vinkkejä, mutta kuvat puuttuu. Tarkistin kaverin etukirjaimen vielä YV:ltä
Huomasin kyllä tuon halkeaman vasta nyt viime lauantaina, kun yritin keksiä, mistä alkaisi aueta. Tosin minulla on yleensä siinä tavaraa päällä.
Arvelinkin, että onkohan isokokoinen "pamppu-puhelin" moksahtanut siihen.
No sinullahan onkin sitten varaosia, jos suutuspäissäni revin paneelin päreinä ylös. Tahtoo tulla joskus lopuksi rouhastua, kuten tuo ilmastoinnin näyttökin tarkkasilmäiselle kertoo.
Niin ja siellähän tillottaa myös tuo parkkitutkan häiriövalo päällä. Oik. etukulmassa muistaakseni se rikkinäinen kaulus. Akille terveisiä , vaihdoit kerran siihen toisen anturin, muttei ollut verestä kehystä.
Ilmastoinnin näyttö löytyisi samanlainen, parkkitutkan antureitakin on useampi kappale ja kauluksiakin löytyy upouusia ja käytettyjä. Niin ja sitten olisi kaikki käsijarruhilppeet myös. Ihan upouudet, jos kiinnostaa...
® Mesen V8 Klubi
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Parkkianturi+kehys kiinnostaa, varsinkin jos värikin vielä sopiva. Helpottais talliin peruuttelua pituus suunnassa. Joskus jää liian kauaksi takaseinän kirjahyllystä, ja sittenpä ei kippiovi menekkään ihan kiinni.
Pitääpä lähestyä vaikka YV:nä anturin suhteen.
Viimevuojen viimmesenä päivänä (siis nyt maanantaina) puskettiin katastuksesta läpi (eka näyttö 30.11). Toisen puolen seisontajarru teetätti ylimääräistä kehintää ja rummun sorvausta. Oli päässy ruostuun rummun kehä niin, ettei ottanu juuri ollenkaan. Loppujen lopuksi otti kyllä sitten ihan samaan toisen kanssa n. 300. Jopa 70 % sais olla eroa keskenään .
Kovasti piti vaan kehiä uusia kenkiä sekä hiihdättää sopivaksi että alkoi ottaa.
Jännä se möhkön vaijerin hammastettu automaattikehintä, ei ollutkaan pulttikiristystä niinkuin 124:ssa.
Ilmastoinnin näyttö välttää minulle ellei enää tuostaan pimene. Vaaranahan se on tietysti konsolin purkuvaiheessa. Viimeksi moukaroin sitä, kun piti purkaa lämmönsäätimen korjauttamista varten.
Pitääpä lähestyä vaikka YV:nä anturin suhteen.
Viimevuojen viimmesenä päivänä (siis nyt maanantaina) puskettiin katastuksesta läpi (eka näyttö 30.11). Toisen puolen seisontajarru teetätti ylimääräistä kehintää ja rummun sorvausta. Oli päässy ruostuun rummun kehä niin, ettei ottanu juuri ollenkaan. Loppujen lopuksi otti kyllä sitten ihan samaan toisen kanssa n. 300. Jopa 70 % sais olla eroa keskenään .
Kovasti piti vaan kehiä uusia kenkiä sekä hiihdättää sopivaksi että alkoi ottaa.
Jännä se möhkön vaijerin hammastettu automaattikehintä, ei ollutkaan pulttikiristystä niinkuin 124:ssa.
Ilmastoinnin näyttö välttää minulle ellei enää tuostaan pimene. Vaaranahan se on tietysti konsolin purkuvaiheessa. Viimeksi moukaroin sitä, kun piti purkaa lämmönsäätimen korjauttamista varten.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Vähän pelotti longottaa pelko persiissä että linnunsilmävaahterapaneeli katkeaa. Ja sitähän ei käytettynä löydy mistään sen tiesin jo valmiiksi. Uuden hintaa en halua edes tietää.LiQQe kirjoitti:Mun mielestä tuo oli melko yksinkertainen ja helppo. Tosin mulla ei ollut jumissa ja lähti melko vaivattomasti. Tai sanotaan niin että on niitä vaikeampiakin irroitettavia
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
http://www.carpartsdiscount.com/auto/pa ... 3593=66297
Tällaisen tarvii, mutta osanro 140 820 65 10
Mikä ero lie 65 ja 66 vai onko mitään ?
Keneltä löytyy tarpeettomana ? Meillä ei yhtään Ässää (vielä)romulaanissa
Tällaisen tarvii, mutta osanro 140 820 65 10
Mikä ero lie 65 ja 66 vai onko mitään ?
Keneltä löytyy tarpeettomana ? Meillä ei yhtään Ässää (vielä)romulaanissa
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Ei löytyny näköjään keltään katkaisinta.
95 € olis pitäny maksaa Veholla ja KL:ssä jopa hiukan ylikin. Mutta kaveripa korjasi entisen.
Oli kuulemma palanu joitakin lipukoita katk. sisältä. Kahdesta kohti aukesi ihan helposti, mutta se kolmas ja viimeinen halkaisu olikin sitten tinajuotoksilla kiinni.
95 € olis pitäny maksaa Veholla ja KL:ssä jopa hiukan ylikin. Mutta kaveripa korjasi entisen.
Oli kuulemma palanu joitakin lipukoita katk. sisältä. Kahdesta kohti aukesi ihan helposti, mutta se kolmas ja viimeinen halkaisu olikin sitten tinajuotoksilla kiinni.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05