Ykskaks poistui kaikki sammumisongelmat enkä edes oikein tehny mitään.
Öljyjä vaihdellessani otin irti tutkittavaksi sen jarrutehostimen ap-putken t-haarasta lähtevän letkunpätkän koska on talven mittaan mennyt hiukan kulahtaneen oloiseksi. Letkunpätkä pitää kuitenkin paineen ihan ok kun toisen pään tulppasin ja kompuralla toisesta päästä hiukan painetta sisään
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
halki ei ole mitä nyt päällepäin aika räjähtäneen oloinen.
Laitoin kuitenkin paikalle uuden letkunpätkän joka osoittautui hiukan liian isoksi, oli muoviputken päällä väljempi kuin Hochqualitätoriginalteil. Sammumiseen ei mitään vaikutusta. Sitten meni minuun joku piru ja auton käydessä otin letkun irti ja imaisin muoviputkesta auton sammuksiin naps ja kops. Sammui heti eikä paljoa imua edes tarvinnut. Tästä aloin sitten pohtia että liekö alipainepumppu enää timmissä koska muualla ei vikaa tunnu olevan.
Törkkäsin originaalin letkunpätkän paikalleen, tällä kertaa junttasin muoviputken osin suutuspäissäni kunnolla letkun sisään siten että pohjasi siihen ison putken t-haaraan ja näine alipainepumpunuusimismurheineni sitten vääntäydyin punkan pohjalle yötä vasten itkemään.
Aamulla 150km taival työmaalle ja paikalle päästyä väänsin virta-avainta ja kone sammui aivan heti.
Naapuriparkkiruudun Opelisti varmaan heristi korviaan ja hieraisi silmiään koska epäuskon vallassa käynnistin auton heti uudelleen ja sammutin taas. Latausvalo kerkiää just vilahtamaan kun avaimesta kääntää ja moottori pysähtyy ilman tärinöitä ja kolinoita, poissa on se puolen minuutin viive ja hidas sammuminen. Ei_voi_olla_totta.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)