Satakaksnelkun osto edessä.
Satakaksnelkun osto edessä.
Uusi jäsen tervehtii teitä Mersumiehiä!
Vaikken Mersua vielä omistakaan, rohkenin rekisteröityä kunniakkaalle palstallenne. Kiitän ylläpitoa sen olevan mahdollista.
Mutta asiaan. Olen keskusteluja lukenut monenlaisia tästä mieluisasta automerkistä, mutta muutama asia vaivaa parista autosta, joita minulle on tarjottu. Se on varmaa, että nykyinen passatti vaihtuu W124- koppaseen laatuautoon, vaihtoehtoina moniventtiiliset 250 ja 300 dieselit. Ja farmarina näin koiramiehenä tietty.
Tarjollaolisi -96 vuosimallin 250, mittarissa vajaa 400tkm. On aut laatikolla ja ilmastoinnilla ja kaikki toimii ja pelaa. Koriltaankin lähes kukkimaton. Toinen vaihtoehto olisi -93 vuosimallin 300, mittarissa samanverran. Se erona että kaikki ei pelaa.. Ilmastoinnissa jtn feelua, eli apparin puolelle tulee ainoastaan kuumaa. Magn venttiili tai joku muu vika? Auto laiskahko, myyjän mielestä imusarjan puhdistus auttaa. Mutta herkkuna nahkasisustus, mistä pidän kai liikaakin, kun viat unohtuu sitä ajattelemalla ja ruosteettomuus.
Auto tulee jokapäiväiseen käyttöön ja luotettavuutta olisi syytä ajatella. Olen lukenut 3- satasen kansiongelmista, mitä ongelmaa ilmeisesti 250:ssä ei niin paljoa ole. Vai onko nää 300:n ongelmat liioiteltuja?
Tahtoisin teiltä arvon asiantuntijat neuvoja ja faktoja kyseisten mallien ongelmista ja luotettavuudesta. Sen voin sanoo, että autot on ns perussiistejä, noi 3-satasen ongelmat vaan mietityttävät. Ja uutta en ole ostamassa vaan kauniisti ikääntyvää käyttöautoa. Kiitos, jos jaksoit lukea ja kommentoida.
			
			
									
									
						Vaikken Mersua vielä omistakaan, rohkenin rekisteröityä kunniakkaalle palstallenne. Kiitän ylläpitoa sen olevan mahdollista.
Mutta asiaan. Olen keskusteluja lukenut monenlaisia tästä mieluisasta automerkistä, mutta muutama asia vaivaa parista autosta, joita minulle on tarjottu. Se on varmaa, että nykyinen passatti vaihtuu W124- koppaseen laatuautoon, vaihtoehtoina moniventtiiliset 250 ja 300 dieselit. Ja farmarina näin koiramiehenä tietty.
Tarjollaolisi -96 vuosimallin 250, mittarissa vajaa 400tkm. On aut laatikolla ja ilmastoinnilla ja kaikki toimii ja pelaa. Koriltaankin lähes kukkimaton. Toinen vaihtoehto olisi -93 vuosimallin 300, mittarissa samanverran. Se erona että kaikki ei pelaa.. Ilmastoinnissa jtn feelua, eli apparin puolelle tulee ainoastaan kuumaa. Magn venttiili tai joku muu vika? Auto laiskahko, myyjän mielestä imusarjan puhdistus auttaa. Mutta herkkuna nahkasisustus, mistä pidän kai liikaakin, kun viat unohtuu sitä ajattelemalla ja ruosteettomuus.
Auto tulee jokapäiväiseen käyttöön ja luotettavuutta olisi syytä ajatella. Olen lukenut 3- satasen kansiongelmista, mitä ongelmaa ilmeisesti 250:ssä ei niin paljoa ole. Vai onko nää 300:n ongelmat liioiteltuja?
Tahtoisin teiltä arvon asiantuntijat neuvoja ja faktoja kyseisten mallien ongelmista ja luotettavuudesta. Sen voin sanoo, että autot on ns perussiistejä, noi 3-satasen ongelmat vaan mietityttävät. Ja uutta en ole ostamassa vaan kauniisti ikääntyvää käyttöautoa. Kiitos, jos jaksoit lukea ja kommentoida.
Eikai sen kolmisatkun kannessa sen enempää oo vikaa kuin kakspuolikkaan tai kakssatasen kansissa. Huolto, jälkikäyttö yms tekee jo paljon. Lisäks diiseli on pirun helppo pitää kunnossa, ja asuinseudullasi on useita alan harrastajia jotka varmasti on valmiita auttamaan asiassa etiäppäin. Itse lankkuja omistaneena voin todeta, että autona ei vamasti huonoin, mutta ikähän näissäkin vaivaa..
			
			
									
									® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
						-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
124
eihän noilla metreillä ole vielä mitään ongelmaa, mutta pitääkö ne kutinsa on sitten toinen juttu.pääsääntöisesti kunto ratkaisee , ei kilometrit.
jos on laiska niin bensa sitten, nekin tuntuu olevan huolettomia kulkineita vielä +400tkm ajettuina.tosin "isot" pojat puhuu muuta..
kannet kestää aika saman oli sitten 200-300.
			
			
									
									jos on laiska niin bensa sitten, nekin tuntuu olevan huolettomia kulkineita vielä +400tkm ajettuina.tosin "isot" pojat puhuu muuta..
kannet kestää aika saman oli sitten 200-300.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
						Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Kuinkahan arvokas toi pumppuremppa säätöineen mahtais olla? Ilmeisestikin se kannattaa säädättää oli hankinta mikä dee kone hyvänsä.
Ja siis kannen pituudellako ei näissä koneissa ole kestävyyteen suurta merkitystä?
Ja kilometrien paikkaansapitävyyteen ei kukaan osaa sanoo mtn. Eikä ylläripylläri huoltokirjaakaan löydy.
			
			
									
									
						Ja siis kannen pituudellako ei näissä koneissa ole kestävyyteen suurta merkitystä?
Ja kilometrien paikkaansapitävyyteen ei kukaan osaa sanoo mtn. Eikä ylläripylläri huoltokirjaakaan löydy.
Varsinkin kuutoskoneesta saa itsekkin säädettyä syöttöjä mikäli vähänkään tallintapaista on ja vähäsen viittii perehtyä. 
 Mikäli pumppu ei näytä vuotaneen en ainakaan itse korjauttaisi vaan säätäisin itse.
			
			
									
									® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
						® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Mites toi 250:n pumpun "päivittäminen" ammattilaisen toimesta piristäisi autoa, että olisi koneelle terveellistä ja kulutus pysyisi aisoissa. Jostain olen lukenut, että tehoa saisi samaa luokkaa kuin vakio 300:sta. Ja mitä tälläinen pumpun säätö yleensä noin kustantaa. 
Alan hiukka kallistua tähän vähän nuorempaan autoon, vaik ei siin niitä nahkapenkkejä olekaan, joita niin mieleni tekevi. Alkaa tänkin ikäsel jo yöunet menee, tälläseen autokuumeeseen:)
			
			
									
									
						Alan hiukka kallistua tähän vähän nuorempaan autoon, vaik ei siin niitä nahkapenkkejä olekaan, joita niin mieleni tekevi. Alkaa tänkin ikäsel jo yöunet menee, tälläseen autokuumeeseen:)
- 
				Sampo N.
 - Virallinen Oikolukija
 - Viestit: 6252
 - Liittynyt: 05.10.2005 8:35
 - Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
 
Niinhän nuo sanoo, että yhden sylinterin verran tulisi lisää potkua. Joskus täällä penkitettiin 200D ennen pumpun parantamista ja sen jälkeen, muistaakseni eroa oli juurikin suurinpiirtein sen yhden pytyn verran.seilori kirjoitti:Mites toi 250:n pumpun "päivittäminen" ammattilaisen toimesta piristäisi autoa, että olisi koneelle terveellistä ja kulutus pysyisi aisoissa. Jostain olen lukenut, että tehoa saisi samaa luokkaa kuin vakio 300:sta.
Hinnoista en tiedä, mutta mikäli penkkiin haluaa pumpun pitää se tietysti irrottaa. Irrotatko itse vai irrottaako pumputtaja, vaikuttaa varmasti hintaan.
Ihan kivasti pumppua voi säätää myös itse silloin kun se on autossa kiinni. Tätä varten tosin katselisin 300D:tä. Varsinkin 200D:ssä on melko tiukat paikat säätämiseen pumpun ollessa kiinni vaunussa.
Eikä täällä muuten tarvi hävetä vaikkei vielä mersua olekaan. Tällä foorumilla on oma osastonsa tai ainakin toppikkinsa meille vääräoppisille pemaristeillekin. Taitaapi joku ajaa hassanillakin.
Kein siknatuur
						Hehkua mietiskelin itsekin.
Juukes, se vaan täytyy olla farkku. Helpompi olis löytää sedani, on nimittäin valokoimaa nettiautossa paljon enemmän. Ja muutenki autoja hyvin kaupan. Taitaa olla ostajan markkinat.
Btw, miten toi ilmastointi juttu, kun apparin puolelta tulee välillä kuumaa ja välillä kylmää. Oon lueskelemalla hiffannut, että magneettiventtiili kettuilee. Jos se siit johtuu, saako sitä korjattua vai meneekö aina uusiks?
			
			
									
									
						Juukes, se vaan täytyy olla farkku. Helpompi olis löytää sedani, on nimittäin valokoimaa nettiautossa paljon enemmän. Ja muutenki autoja hyvin kaupan. Taitaa olla ostajan markkinat.
Btw, miten toi ilmastointi juttu, kun apparin puolelta tulee välillä kuumaa ja välillä kylmää. Oon lueskelemalla hiffannut, että magneettiventtiili kettuilee. Jos se siit johtuu, saako sitä korjattua vai meneekö aina uusiks?
No niin. Saihan se seilori Mersunsa.
Eilen tuli haettua tuolta savonmaalta e300 tdt -94.
Parempaa kyytiä, mitä sieltä kotiin ajoin, en oo saanu ikinä. Kun autoista siis puhutaan.
Pientä laittoa siinä on, mut hinnassa se oli huomioitu ja kilsatkin huoltokirjan ja korjaamokuittien mukaan pitää kutinsa. Nyt tuntuu siltä, että hyvää kannatti odottaa.
			
			
									
									
						Eilen tuli haettua tuolta savonmaalta e300 tdt -94.
Parempaa kyytiä, mitä sieltä kotiin ajoin, en oo saanu ikinä. Kun autoista siis puhutaan.
Pientä laittoa siinä on, mut hinnassa se oli huomioitu ja kilsatkin huoltokirjan ja korjaamokuittien mukaan pitää kutinsa. Nyt tuntuu siltä, että hyvää kannatti odottaa.
laatuauto
kuulostaa mielenkiintoiselta peliltä.laitahan taivalta tänne..?
			
			
									
									S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
						Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Kiitosta onnitteluista ja kannustuksesta!
Jokuhan täällä kai osaa kaivaa jotain esiin runkonumeron perusteella.
WDB1241931F282492. Tälläinen numero löyty papereista, eli jos joku on innostunut ja ystävällinen, niin olisin kiitollinen, jos siit jtn selville saisi.
Perusviat siinä näyttää olevan, kun foorumia enempi lueskelee, eli ainaki kuskinpuolel puhaltaa pelkkää kuumaa, eli hiki tulee näilläki pikkupakkasilla. Tuulilasin yläpuoli kukkii, takalasin ympäristö kukkii, mut läpi ei vielä mistään. Loka suojat ja ovet ehjät, eli suhteellisen tervepeltinen. Vakionopeudensäätimeen oon niin tottunut, että sen askartelen kuntoon, jahka vian selvitän, ei nimittäin toimi.
Yllätys oli itselle, kun konepellin avasin, niin ei siel mtn moniventtiili konetta ollu, vaan vanhan mallinen kutonen. Luulin niiden päättyneen -93 malliin. No jokatapauksessa ei se ostopäätöstäni muuttanut. Hienosti käy ja kukkuu, öljynpaineet hyvät, savutusarvot loistavat ja potkuukin löytyy vaikka on ihan vakio tehtaan virityksillä. Eli onko nää turbot tehty kaikki näihin 12 venttiilisiin?
			
			
									
									
						Jokuhan täällä kai osaa kaivaa jotain esiin runkonumeron perusteella.
WDB1241931F282492. Tälläinen numero löyty papereista, eli jos joku on innostunut ja ystävällinen, niin olisin kiitollinen, jos siit jtn selville saisi.
Perusviat siinä näyttää olevan, kun foorumia enempi lueskelee, eli ainaki kuskinpuolel puhaltaa pelkkää kuumaa, eli hiki tulee näilläki pikkupakkasilla. Tuulilasin yläpuoli kukkii, takalasin ympäristö kukkii, mut läpi ei vielä mistään. Loka suojat ja ovet ehjät, eli suhteellisen tervepeltinen. Vakionopeudensäätimeen oon niin tottunut, että sen askartelen kuntoon, jahka vian selvitän, ei nimittäin toimi.
Yllätys oli itselle, kun konepellin avasin, niin ei siel mtn moniventtiili konetta ollu, vaan vanhan mallinen kutonen. Luulin niiden päättyneen -93 malliin. No jokatapauksessa ei se ostopäätöstäni muuttanut. Hienosti käy ja kukkuu, öljynpaineet hyvät, savutusarvot loistavat ja potkuukin löytyy vaikka on ihan vakio tehtaan virityksillä. Eli onko nää turbot tehty kaikki näihin 12 venttiilisiin?
- 
				richarttos
 - Viestit: 322
 - Liittynyt: 19.10.2010 13:09
 - Paikkakunta: Hki-Jkl
 
Koodi: Valitse kaikki
211       	AUTOMATIC LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (ASD)
240       	OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
281       	AMG PERFORMANCE STEERING WHEEL
291       	AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
300       	Unknown
412       	Unknown
440       	TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
512       	MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
531       	AUTOMATIC ANTENNA
541       	DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD
570       	FOLDING ARMREST, FRONT
585       	Unknown
591       	Unknown
620       	AIR POLLUTION CONTROL
652       	8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
731       	WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
859       	Unknown
199       	APPLICATION CODE FOR COMPONENT PROCESSING
001       	Unknown
paint1	199 
transmission	722357 03 959218204.201
EX 124.083
						EX 124.083
- 
				Injectionstw
 - Viestit: 116
 - Liittynyt: 11.9.2007 10:18
 - Paikkakunta: Mustasaari
 
541          DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD 
Mikäs se tuo on?
Ja minkälainen tuo amg pervormanssi ratti on
			
			
									
									Mikäs se tuo on?
Ja minkälainen tuo amg pervormanssi ratti on
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
						190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
541 on takakontin rullaverho/koiraverkko.
			
			
									
									www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
						CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Unknown koodeja voi yrittää selvitellä tuolta  
 
http://www.bekkoame.ne.jp/~mtor/mbcodedsc.html
WISsistä taitaapi löytyy paras selvitys koodeille, mut enpä omista sellasta...
			
			
									
									http://www.bekkoame.ne.jp/~mtor/mbcodedsc.html
WISsistä taitaapi löytyy paras selvitys koodeille, mut enpä omista sellasta...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
						® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91