Lämmityslaitteen kenno
- 
				H.Salminen
 - Viestit: 325
 - Liittynyt: 08.8.2011 14:31
 - Paikkakunta: Rovaniemi
 
Lämmityslaitteen kenno
Isäukko alkoi näin talven kynnyksellä nikottelemaan että mersu on menny talvi talvelta kylmemmäksi ajaa. Voiko lämmityslaitteen kenno mennä "tukkoon" vaikka jäähdytysjärjestelmässä on käytetty aina oikeita nesteitä? Viime talvena oli kokeillu jopa ottaa lämmönsäätimistä kartiot pois mutta ei kuulemma auttanut. Kerran on muistaakseni jouduttu käyttään jäähdyttimen paikkausainetta mutta siitä on aikaa ainakin sen 7 vuotta ja auto kuiten sen jälkeen lämmenyt ihan hyvin. Taidettiin vielä puristaa kennon letku tukkoon toimenpiteen ajaksi ja vaihdettiin uudet nesteet, siltikin se moska onnistui jumittamaan termostaatin.
			
			
									
									S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
						Opel Ascona B 2.2i -76
- 
				H.Salminen
 - Viestit: 325
 - Liittynyt: 08.8.2011 14:31
 - Paikkakunta: Rovaniemi
 
- 
				H.Salminen
 - Viestit: 325
 - Liittynyt: 08.8.2011 14:31
 - Paikkakunta: Rovaniemi
 
omiin romuihin oon useaan sujauttanu astianpesukonetabun  liuotettuna, ajanu kuumaks, antanu olla viileäks, päästäny pois, huuhtonu HYVIN ja laittanu nesteet
ei oo kertaakaan kaduttanu, ei oo puhjennu kennot, eikä posahdellu letkut (tai on, muttei tästä syystä)
EDIT: jos puhallus on onnetonta, lienee kenno ilmanvirtaussuunnassa tukossa, ja siihen yllämainitut ei auta
			
			
									
									ei oo kertaakaan kaduttanu, ei oo puhjennu kennot, eikä posahdellu letkut (tai on, muttei tästä syystä)
EDIT: jos puhallus on onnetonta, lienee kenno ilmanvirtaussuunnassa tukossa, ja siihen yllämainitut ei auta
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
						------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
jos se ois riisseli nii ei välttämättä edes lämmöt muuten kummailisi jos oiskin vesipumpusta siivet hukassa tms 
 en tiä oisko mahdollista mut ehkä sn kattoisin ensi kuitenni. Kolffissa oli kenno tukossa niin toimi sillätapaa että ajoi auton lämpöseksi ja laittoi sitten kuumaa puhaltamaan kabiiniin niin sieltä tuli tovi lämmintä kunnes jähtyi,vaihtoon meni se kenno lopulta
			
			
									
									Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla 
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
						-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- 
				H.Salminen
 - Viestit: 325
 - Liittynyt: 08.8.2011 14:31
 - Paikkakunta: Rovaniemi
 
Ilmaa kyllä tulee niin että tukka taipuu  
 
200 dieseli tässä onkin kyseessä, vesipumppukin on varmaan joskus vaihdettu ku kilometrejä on se 800tkm.
Konetiskiaineella on tullu joskus putsailtua enimpiä paskoja pois, jostain luin että sillä tiskikoneen kirkastimella sais paremmin paikat puhtaaksi onko joku kokeillu??
			
			
									
									200 dieseli tässä onkin kyseessä, vesipumppukin on varmaan joskus vaihdettu ku kilometrejä on se 800tkm.
Konetiskiaineella on tullu joskus putsailtua enimpiä paskoja pois, jostain luin että sillä tiskikoneen kirkastimella sais paremmin paikat puhtaaksi onko joku kokeillu??
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
						Opel Ascona B 2.2i -76
- 
				touhottaja
 - Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
 - Viestit: 6067
 - Liittynyt: 07.3.2007 17:55
 
- 
				H.Salminen
 - Viestit: 325
 - Liittynyt: 08.8.2011 14:31
 - Paikkakunta: Rovaniemi
 
- 
				H.Salminen
 - Viestit: 325
 - Liittynyt: 08.8.2011 14:31
 - Paikkakunta: Rovaniemi
 
- 
				H.Salminen
 - Viestit: 325
 - Liittynyt: 08.8.2011 14:31
 - Paikkakunta: Rovaniemi
 
mielenkiintoista. Tässä tapauksessa kuiten on lämmöntulo hiipunut pikkuhiljaa vuosien varrella joten tuskin on tuosta kyse. Häätynee käydä hakeen liuta erinäisiä litkuja ja kokeilla irtoaako sieltä mitäändealer kirjoitti:Muistaakseni se oli 124 kenno jossa päädystä oli joku välitiiviste mennyt ja siihen loppui lämmöntulo melkein tyystin.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
						Opel Ascona B 2.2i -76
- 
				H.Salminen
 - Viestit: 325
 - Liittynyt: 08.8.2011 14:31
 - Paikkakunta: Rovaniemi
 
No joo. Pikkasen ymmärsin väärin lämmön määrän isännän puheista  
  elikkä lämpöä riittää ihan hyvin normaali pakkasilla eli noin -25 asti. Mutta siitä eteenpäin ei oikein lämpene yhtä hyvin kuin joskus hyvinä aikoina. Sillon ku mersu oli vielä uudenkarhea niin se oli lämmin vaikka pakkasta oli 40 astetta. 
Mikä sitten lämmityksen tukahduttaa ajan myötä, kennon tukkoisuus, tarvikemallin vesipumppu vai joku muu
  aletaan ny pohtimaan oikein urakalla, kuka muistaa ajaneensa uudella 124:lla 40 asteen pakkasessa  
 ite oon joskus ollu kyytiläisenä mutta siitähän on 20 vuotta aikaa niin ei oikein muista kuinka lämmin se lankun kyyti voi olla.
			
			
									
									Mikä sitten lämmityksen tukahduttaa ajan myötä, kennon tukkoisuus, tarvikemallin vesipumppu vai joku muu
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
						Opel Ascona B 2.2i -76
- thabandit^
 - Viestit: 844
 - Liittynyt: 12.12.2006 20:21
 - Paikkakunta: Nomansland
 
hyvin on pärjännyt vaikka on tuontiautoH.Salminen kirjoitti:kuka muistaa ajaneensa uudella 124:lla 40 asteen pakkasessaite oon joskus ollu kyytiläisenä mutta siitähän on 20 vuotta aikaa niin ei oikein muista kuinka lämmin se lankun kyyti voi olla.
Onneksi harvemmin tarvii noissa ajella
autodidakti
						- 
				H.Salminen
 - Viestit: 325
 - Liittynyt: 08.8.2011 14:31
 - Paikkakunta: Rovaniemi
 
Sitäkin tässä olen miettinyt että mistä sinne sitä paskaa kertyy jos käytetään oikeita nesteitä koko ajan??thabandit^ kirjoitti:Ihan saattaa vaikka olla vain niin pölyä/kuraa/muuta sontaa täynnä se kenno, vaikuttaa varmasti osaltaan.
Tai sitten aika kultaa muistot?
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
						Opel Ascona B 2.2i -76
- 
				H.Salminen
 - Viestit: 325
 - Liittynyt: 08.8.2011 14:31
 - Paikkakunta: Rovaniemi
 
Ne on nuo itä-lapin kairat vähän tuommosia että sitä pakkasta saattaa olla enemmänkin ku tarvii ja silti täytyy liikkuafelmit kirjoitti:hyvin on pärjännyt vaikka on tuontiautoH.Salminen kirjoitti:kuka muistaa ajaneensa uudella 124:lla 40 asteen pakkasessaite oon joskus ollu kyytiläisenä mutta siitähän on 20 vuotta aikaa niin ei oikein muista kuinka lämmin se lankun kyyti voi olla.
![]()
Onneksi harvemmin tarvii noissa ajella
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
						Opel Ascona B 2.2i -76
- 
				H.Salminen
 - Viestit: 325
 - Liittynyt: 08.8.2011 14:31
 - Paikkakunta: Rovaniemi
 
- 
				H.Salminen
 - Viestit: 325
 - Liittynyt: 08.8.2011 14:31
 - Paikkakunta: Rovaniemi
 
Joo se on vähän huono -50 pakkasilla autolla lähteä liikenteeseen, mutta jos ajaa taksia kuten isäkin niin sitä kyytiä on aika paljon tarjolla noilla keleillä, ku kaikilla on autot jäässä.felmit kirjoitti:Oftopic
lähempänä -50 C oli kotimittarissa, kun kerran mopolla lähdin postia jakamaan
Ei siitä mitään sillä tullut
Polkupyöräkin piti sulattaa 3 kertaa, kun ketjut ei meinanut pyöriä![]()
Autoakaan ei edes yritetty liikenteeseen
Tuli muistoja
Ja vielä ny fillarilla lähtä työntämään
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
						Opel Ascona B 2.2i -76
Ite purin juuri -88 vuojen lankusta sisäkennon irti. Kauhiasti moskaa tuli kennon sisältä vesihuuhtelulta sekä paineilmalla puhaltamalla kennon läpi. Muutamaan vuoteen ei oo ollu niitä suotimia paikallaan ja sinnehhän sitä moskaa pääsee. Suotimia tuulilasinpyyhkimen tykö ei vissiin uutena enään saakkaan?
			
			
									
									W202 220CDI -08 OM646
W124 OM 603 Rohjekti
						W124 OM 603 Rohjekti
- 
				H.Salminen
 - Viestit: 325
 - Liittynyt: 08.8.2011 14:31
 - Paikkakunta: Rovaniemi
 
meno lähtee kannen takapäästä ösuodin jalan vierestä. Paluu tosiaan närhenmuniin kahella letkulla.
			
			
									
									www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
						CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Kiertovesipumppu
Entäs se sähköinen kiertovesipumppu ruvennut vain pikku hiljaa hiipumaan?
tietysti jos on uusi vaihdettu niin sit ei sekkään.
			
			
									
									
						tietysti jos on uusi vaihdettu niin sit ei sekkään.

tuossa kuvassa näkyy paluuputket.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
						CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex