W201, 190E 1.8 -91 Käynnistysongelma!
W201, 190E 1.8 -91 Käynnistysongelma!
Aapuva!!
Joo, elikkäs ongelma:
Enimmäkseen aina lähtee tuosta nuin vain käyntiin, mut sitten jossakin vaiheessa, ikäänkuin ''vikatila'' menee päälle ja sitten sahauttaaa toosi pitkään ja viimisillä voimilla lähtee käyntiin.
Tekee samaa kylmänä ja lämpimänä, helteellä ja pakkasella, mutta vika aika-ajoin katoaa pitkiksikin ajoiksi, moniksi viikoiksikkin ja yhtäkkiä palaa takaisin ja voi sitten kestää pitkäänkin.
Auto on joka päiväisessä käytössä ja muuten toimii moitteetta, vika ei ilmene ajon aikana tai muutenkaan mitenkään, muulloin kuin vain ja ainoastaan käynnistäessä.
Vaihdettuja/Tutkittuja mahdollisuuksia:
Tulpat, Bensapumppu- paineensäädin -suodatin, Lämpöanturit, ns. Kylmäkäyntimoottori, Imuvuotoja ei löytyny, Bensan tulo ja paine oli Ok, Kylmäkäynti.suutin toimii, Ilmanputsari, Releet on kolvattu uusiksi jaja en ole varma jäikö jtn vielä mainitsematta... (:
Vittumainen vika, kun sitä on tutkinu vaikka kuinka moni, osiakin on vaihdettu enemmän ja vähemmän ja aina tullee takasin. *_*
Loppuu ideat kesken ja kärsivällisyys alkaa oleen melko lopussa...:/
Oisko joku oiken ihana ja osais auttaa???
Joo, elikkäs ongelma:
Enimmäkseen aina lähtee tuosta nuin vain käyntiin, mut sitten jossakin vaiheessa, ikäänkuin ''vikatila'' menee päälle ja sitten sahauttaaa toosi pitkään ja viimisillä voimilla lähtee käyntiin.
Tekee samaa kylmänä ja lämpimänä, helteellä ja pakkasella, mutta vika aika-ajoin katoaa pitkiksikin ajoiksi, moniksi viikoiksikkin ja yhtäkkiä palaa takaisin ja voi sitten kestää pitkäänkin.
Auto on joka päiväisessä käytössä ja muuten toimii moitteetta, vika ei ilmene ajon aikana tai muutenkaan mitenkään, muulloin kuin vain ja ainoastaan käynnistäessä.
Vaihdettuja/Tutkittuja mahdollisuuksia:
Tulpat, Bensapumppu- paineensäädin -suodatin, Lämpöanturit, ns. Kylmäkäyntimoottori, Imuvuotoja ei löytyny, Bensan tulo ja paine oli Ok, Kylmäkäynti.suutin toimii, Ilmanputsari, Releet on kolvattu uusiksi jaja en ole varma jäikö jtn vielä mainitsematta... (:
Vittumainen vika, kun sitä on tutkinu vaikka kuinka moni, osiakin on vaihdettu enemmän ja vähemmän ja aina tullee takasin. *_*
Loppuu ideat kesken ja kärsivällisyys alkaa oleen melko lopussa...:/
Oisko joku oiken ihana ja osais auttaa???
Re: W201, 190E 1.8 -91 Käynnistysongelma!
Melkeinpä sanoisin että uudelleen tarkastelun alle se ecun rele ( yleensä kirkas n 40x40 kanttiinsa oleva n 70mm korkea relemokkula siinä akun etupuolella). Juotokset ja tietty se että siinä päällä oleva punanen sulake saa kontaktin. Tämä relehän antaa virran eculle ja ilman sulaketta tai rele rikkinäisenä ajelet pelkän mekanisen ruiskun varassa. Tehoa uupuu ja kulutuskin lienee isompi..._Ida_ kirjoitti:Aapuva!!
Joo, elikkäs ongelma:
Enimmäkseen aina lähtee tuosta nuin vain käyntiin, mut sitten jossakin vaiheessa, ikäänkuin ''vikatila'' menee päälle ja sitten sahauttaaa toosi pitkään ja viimisillä voimilla lähtee käyntiin.
Tekee samaa kylmänä ja lämpimänä, helteellä ja pakkasella, mutta vika aika-ajoin katoaa pitkiksikin ajoiksi, moniksi viikoiksikkin ja yhtäkkiä palaa takaisin ja voi sitten kestää pitkäänkin.
Auto on joka päiväisessä käytössä ja muuten toimii moitteetta, vika ei ilmene ajon aikana tai muutenkaan mitenkään, muulloin kuin vain ja ainoastaan käynnistäessä.
Vaihdettuja/Tutkittuja mahdollisuuksia:
Tulpat, Bensapumppu- paineensäädin -suodatin, Lämpöanturit, ns. Kylmäkäyntimoottori, Imuvuotoja ei löytyny, Bensan tulo ja paine oli Ok, Kylmäkäynti.suutin toimii, Ilmanputsari, Releet on kolvattu uusiksi jaja en ole varma jäikö jtn vielä mainitsematta... (:
Vittumainen vika, kun sitä on tutkinu vaikka kuinka moni, osiakin on vaihdettu enemmän ja vähemmän ja aina tullee takasin. *_*
Loppuu ideat kesken ja kärsivällisyys alkaa oleen melko lopussa...:/
Oisko joku oiken ihana ja osais auttaa???
Jos virtaa tulee eculle asti niin pelaakos ecu sitten? Löytyykö mitä "vikakoodeja"? Ne saa pulssisuhteesta katseltua._Ida_ kirjoitti:Dodiin, nyt on vaihdettu kokonaan eri, toimiva yj-rele, eikä vaikutusta käynnistykseen... :/
Tässä w124 esimerkkinä:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5syKYwfEyCo[/youtube]
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Dodiin...
Päivitystä tänne...
Elikkä uusi bensapumpun rele on vaihdettu paikahleen, eikä vaikutusta...
Yj-releen kun ottaa käynnissä irti, niin ei tapahdu yhtään mtn, Mersu pyssyy käynnissä, eikä käynti edes muutu...
Toimivaa Ecua on testattu, eikä vaikutusta...
Maajohdot käytetty kaikki irti, putsattu pinnat ja laitettu takaisin, kun joku jossain vinkkasi että huonosta maasta voisi johtua...
Nykyään sahauttaa joka ikinen kerta enemmän tai vähemmän ja välillä kiihtyy erittäin tehokkaasti ja välillä taas ei niinkö vähhääkhään, kierrokset vain huutaa, mutta mithään muuta ei tapahdu... Ja bensankulutus on huimissa lukemissa siinä vaiheessa kun ei tahdo tehoja löytyä, vaikka kuinka nätisti ajelee...
Mahtavia nämä Merssut! :'D
Päivitystä tänne...
Elikkä uusi bensapumpun rele on vaihdettu paikahleen, eikä vaikutusta...
Yj-releen kun ottaa käynnissä irti, niin ei tapahdu yhtään mtn, Mersu pyssyy käynnissä, eikä käynti edes muutu...
Toimivaa Ecua on testattu, eikä vaikutusta...
Maajohdot käytetty kaikki irti, putsattu pinnat ja laitettu takaisin, kun joku jossain vinkkasi että huonosta maasta voisi johtua...
Nykyään sahauttaa joka ikinen kerta enemmän tai vähemmän ja välillä kiihtyy erittäin tehokkaasti ja välillä taas ei niinkö vähhääkhään, kierrokset vain huutaa, mutta mithään muuta ei tapahdu... Ja bensankulutus on huimissa lukemissa siinä vaiheessa kun ei tahdo tehoja löytyä, vaikka kuinka nätisti ajelee...
Mahtavia nämä Merssut! :'D
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Sillon kun ei toimi, on todennäköisesti ruiskujärjestelmä ainoastaan mekaanisen seoksenmuodostuksen varassa. Sähköinen ohjaus seoksen hienosäädöstä voi puuttua johtuen joko boksista tai sen virransaannista (mm. yj-rele), johtosarjasta tai liittimistä, tai jonkun sähkökomponentin viallisuudesta. Jos ei kaikki sähköpelit pelitä, menee ruisku "vikatilaan" eli yksinkertaisesti luopuu sähköisestä seoksenkorjauksesta, jatkaen pelkällä mekaanisella seossäädöllä.
Onkos lambdan kuntoa kartoitettu? Ei pitäisi kyllä kylmäkäyntiin vaikuttaa. Miten moottori lähtee käymään ja käy jos pistää toisen hikisen käden akun ynnänapaan ja toisen lambdasta irrotettuun signaalijohtoon? Tällä saa simuloitua signaalijohtoon pienen jännitteen. Muuttuuko käynti kun irrottaa?
Onkos lambdan kuntoa kartoitettu? Ei pitäisi kyllä kylmäkäyntiin vaikuttaa. Miten moottori lähtee käymään ja käy jos pistää toisen hikisen käden akun ynnänapaan ja toisen lambdasta irrotettuun signaalijohtoon? Tällä saa simuloitua signaalijohtoon pienen jännitteen. Muuttuuko käynti kun irrottaa?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.