Runkoaisan oikasu - suunitelma B
Runkoaisan oikasu - suunitelma B
					Viimeksi muokannut AK47, 31.10.2025 15:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Re: Runkoaisan oikasu - suunitelma B
					Viimeksi muokannut AK47, 31.10.2025 14:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Viimeksi muokannut AK47, 31.10.2025 14:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Viimeksi muokannut AK47, 31.10.2025 14:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Nyt mutt varmaan tietävemmät lynkkaa mutt olen poraillut pistehitsejä auki ett saa helpommin oikastua ja käännettyäAK47 kirjoitti:No, sithän tuo 10tonnin skf riittääkin tähän tarpeeseen. Rautakangella ei kyllä ihan taivu....Aki P kirjoitti:Kyllä 201:n aisanpäät kääntyy helposti jollain 5t:n pullotunkillakin.
Sitten jos aisa olis kohtisuoraan kurtussa eli lyhentynyt niin ei tahdo palautua kuin osan vaihdolla tapauksesta riippuen... Sivulle vääntää melkein rautakangella.
Enää vaan joisipuristimet niin pääsis kokeilemaan käytännössä...
Siis olen noita pistehitsejä aukonut oikastessakin enkä vaan vaihtaessa osaa, perustellut itelleni niin ett sillai oikastu on jäykempi kun yhtenä limppinä suoraks vedetty siis tavallaan uudet hitsaukset vähän jäykistäs rakennetta mitä oikastu.
Hitto ku ei ole kuvia noista hommista niin tulis selkeemmin mun idea selville

Hitto ku ei ole kuvia noista hommista niin tulis selkeemmin mun idea selville
Auto nosturille ja valokuva pohjasta.... Jotta parallaksivirheen saisi pieneksi, pitäisi auto nostaa sataan metriin, mutta jos kolmioita osaa laskea, voi kuvan ottaa hieman lähempääkin. Kalibrointikuva mittapisteistä pahvilla, tai muutaman oikean mitan mittaa alustasta, niin kuvasta voi sitten kivasti mittailla tietokoneen ääressä vaikka mitä. Alustaan kun vahakynällä töppää pisteitä kriittisiin paikkoihin, niin näkyvät kivasti kuvassa.
Kuten ideasta huomaatte, ei kirjoittajalla ole hajuakaan koko asiasta

Kuten ideasta huomaatte, ei kirjoittajalla ole hajuakaan koko asiasta
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
						® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Raksamiesten jalustallinen ristikkolaser on myös kätevä apu noissa keulan oikomisissa. Auto vaateriin, mitataan keskikohta kauempaa auto (tuulilasin reuna, katto ym. että saa sivusuuntaan keskelle ja sitten etupää vaaterin korkeussuunnassa.  On oikeasti kätevä pikku penkityksessäkin jossa nykitään jotain lampun ympäryksiä ja muuta kosmetiikkapuolta 

- Easy Rider
 - hupimestari